IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 11-10-2006 15:28 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Weet iemand of er een richlijn handleiding achtig iets bestaat over mic plaatsne voor drumopnames? Of dat er een standaard afbeeldingkje is waar dat op te zine is?
Ik bedoel vooral dingen als, hoe ver/hoog moet ie boven het vel, moet ie dr recht op wijzen of moet dat onder een hoek gebeuren ed.
En als je 2 toms naast elkaar hebt hngen, alletwee mic drop, nemen de mics boven de toms elkaars geluid dan niet op?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-10-2006 15:32 by Chelman Profiel van Chelman

Ging jij niet iets naar mij mailen of heb ik het gemist?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 11-10-2006 15:33 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ga ik ook doen, zodra die lui van school mij eindelijk eens alle gegevens gestuurd hebben...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-10-2006 15:36 by Chelman Profiel van Chelman

aha OKS.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 11-10-2006 15:38 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 11-10-2006 15:38 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Spanx!


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-10-2006 12:22 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 11 oktober 2006 11:16 schreef spectre het volgende:
Op het plaatje klikken Paul


Hahaha, I'm an internetnOOb

Wat voor sampling frequency ? Als je op 96 kHz opneemt dan kan het wel eens te zwaar worden als je een paar plugins open hebt staan.

(ik noem maar even wat)


lampje


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-10-2006 13:20 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 11 oktober 2006 15:38 schreef FRNK het volgende:
Hier MM, bult info :
http://www.ultimatemetal.com/forum/showthread.php?t=217656&highlight=drum


Godver, als ik dat zo lees moet je een behoorlijk budget hebben en massa's tijd om enigszins fatsoenlijke 'do it yourself' drums op te nemen



ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 12-10-2006 13:42 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 12 oktober 2006 13:20 schreef Kramy het volgende:
Godver, als ik dat zo lees moet je een behoorlijk budget hebben en massa's tijd om enigszins fatsoenlijke 'do it yourself' drums op te nemen


yep.... daar lijkt het wel op =/

Ook goed om door te lezen als drummer, weet je direct waar je allemaal op moet letten


kwaliteit > kwantiteit


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-10-2006 12:04 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-10-2006 16:02 by Lampje Profiel van Lampje

sjeezus, wat een gezeur over welk merk plugins wel en welke niet zeg...

Ik ga voorlopig toch nog even voor de liquidmix. Als ik daar het budget tenminste voor heb.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 18-10-2006 10:33 by jbassist Profiel van jbassist

tja, ik ben het ook iets minder gaan lezen eigenlijk en wat meer op mijn eigen oren afgegaan.. word behoorlijk wat bullshit gepraat daar


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-10-2006 20:21 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb (op twee dingetjes na ) de tweede fase van het "pimp my console" project afgerond. Binnenkort plaatjes enzo. De derde fase stel ik nog even een paar maanden uit. Eerst eventjes bijkomen, hahaha.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-10-2006 9:42 by spectre Profiel van spectre

JB, ik heb hem. Moet ik scannen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-10-2006 19:01 by Lampje Profiel van Lampje

Hmmmmzzz...
Nu heb ik dus een lading SSL modulen gekocht om ze te racken, maar de verkoper heeft niet alle items verstuurd waar ik voor betaald heb. Nu reageert die gast helemaal niet meer op emails....

Ik kan nu dus ergens anders een voeding gaan bestellen, wat vrij prijzig gaat worden, en bovendien zal het ook nog wel lastig worden om aan de pinoutinfo te komen....
SSL zelf heeft op hun website alle informatie staan wat betreft ssl apparatuur, behalve van de 5000 serie. En welke serie zal ik juist hebben gekocht ?!? Juist ja...

Mooi kut. 950 euro uitgegeven, en er dan nog niets mee kunnen....


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-10-2006 14:18 by Lampje Profiel van Lampje

JB !

Er staat weer een 530 eq te koop op ebay. cosmetische staat is goed, maar hij is al een tijd niet gebruikt. Bied jij ? Of bied ik.....

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&item=230040953731&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

mzl.
Paul

edit : Ik heb zelf maar een bod geplaatst
edit 2 : En nog gewonnen ook......

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 25-10-2006 9:57]


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-10-2006 22:50 by jbassist Profiel van jbassist

Ik was druk met opnamens en het gemist zie ik net


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-10-2006 23:26 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik heb vandaag op aanraden van iemand eens gespeeld met de URS EQs, en moet zeggen: Ze bevallen prima!

Kortom, een aanradertje. Check it: www.ursplugins.com


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-10-2006 23:22 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 27 oktober 2006 22:50 schreef jbassist het volgende:
Ik was druk met opnamens en het gemist zie ik net


Ik heb lang gewacht op jouw bod, en uiteindelijk heb ik op de dag van beƫindiging zelf maar een bod geplaatst. 70 euro incl verzending.... En dan de douanekosten nog erbij....

URS, ja, daar hoor ik ook goede dingen over....



lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-10-2006 1:23 by Lampje Profiel van Lampje

Aardig aan de prijs die plugs van URS.... Ik weiger zoveel geld uit te geven aan een plugin...


lampje


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 29-10-2006 12:11 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik heb net via www.kvraudio.com een lading gratis plugins gedownload en ga die vanmiddag eens uitproberen.
Had ik trouwens de SSL LMC1 al genoemd ? Gratis te verkrijgen via hun website en een erg heerschend compressortje.

Ik begin overigens behoorlijk verslaafd te raken aan mixen, effects, etc. Nadat ik m'n nieuwe masterkeyboard heb gekocht ga ik toch de studio eens uitbreiden met fysieke effectenbakken.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 29-10-2006 12:13]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-10-2006 13:27 by Lampje Profiel van Lampje

Waar gebruik jij die LMC op ? Ik vind zelf deze compressor wel aardig op snaredrum, maar er zijn een hoop betere hiervoor. Als parallelle compressor is hij echter wel cool. Serieel vind ik hem te extreem.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-10-2006 15:09 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 oktober 2006 12:11 schreef Illusione het volgende:
Ik heb net via www.kvraudio.com een lading gratis plugins gedownload en ga die vanmiddag eens uitproberen.
Had ik trouwens de SSL LMC1 al genoemd ? Gratis te verkrijgen via hun website en een erg heerschend compressortje.

Ik begin overigens behoorlijk verslaafd te raken aan mixen, effects, etc. Nadat ik m'n nieuwe masterkeyboard heb gekocht ga ik toch de studio eens uitbreiden met fysieke effectenbakken.
Check de laatste Sound on Sound magazine, daar staat een groot artikel in over mixen wat zeker interessant is voor mensen die net beginnen. Er staan veel bruikbare tips in


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 29-10-2006 15:27 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 29 oktober 2006 13:27 schreef Lampje het volgende:
Waar gebruik jij die LMC op ? Ik vind zelf deze compressor wel aardig op snaredrum, maar er zijn een hoop betere hiervoor. Als parallelle compressor is hij echter wel cool. Serieel vind ik hem te extreem.


Ik heb 'm net gebruikt op wat vocalen, en was best verrast over 't resultaat. Eerst EQ eroverheen en toen dit poppetje, samen met Classic Master Limiter uit de Classic Series van Kjaerhus Audio (gratis en erg prettig). Timed reverb eroverheen om het geheel nog wat voller te maken, en klaar is Klara.

Nog een hele fijne overigens: De Musicrow Preamp Emulator. Best prettig buizengeluid.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 29-10-2006 15:28 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 29 oktober 2006 15:09 schreef spectre het volgende:
Check de laatste Sound on Sound magazine, daar staat een groot artikel in over mixen wat zeker interessant is voor mensen die net beginnen. Er staan veel bruikbare tips in


Wat staat er zoal in ? Heb net het Mixing Engineer's Handbook een paar keer gelezen, ligt nu als naslagwerk op m'n bureau in 't studiootje. Staan ook erg prettige dingen in!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen