IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2007 23:19 by jbassist Profiel van jbassist

*spit mails eem door*


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2007 23:20 by Snaack Profiel van Snaack



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2007 23:22 by jbassist Profiel van jbassist

252 + btw.
En met wat geluk komtie hem dan nog brengen ook, deze knaap gaat heel nederland sowiso door met pro audio zooi volgens mij.
heb je zijn mail/tel al kunnen vinden?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2007 23:23 by Snaack Profiel van Snaack

Nopes, check het morgen wel. Nu moe enzo..

Maar super bedankt voor de moeite kerel Dat kleine kreng komt hier te staan.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 19-07-2007 14:06 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Vraagje:

Ik wil een rack aansluiten op mn pc, de vraag is of dit zomaar kan.

Rack bestaat uit:

Mic preamp
Equalizer
compressor/limiter

En dit gaat dan rechtstreeks een m-audio kaart in, dit gaat toch gewoon werken?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 19-07-2007 14:20 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 19 juli 2007 14:06 schreef Murdering Monk het volgende:
Vraagje:

Ik wil een rack aansluiten op mn pc, de vraag is of dit zomaar kan.

Rack bestaat uit:

Mic preamp
Equalizer
compressor/limiter

En dit gaat dan rechtstreeks een m-audio kaart in, dit gaat toch gewoon werken?


Ja dat zou ik wel denken. Maar...eq? als je niet tevreden bent, rommel dan wat aan de knoppen van je gitaarversterker of hobby wat met de microfoonopstelling. Basisgeluid moet goed zijn. EQ is IMHO voor tijdens het afmixen. Je weet pas echt of de EQ goed is als je de rest v.d. tracks ook hoort.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 19-07-2007 14:22 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Dit rack is voornamelijk om tracks die al opgenomen zijn af te mixen. Ik vind hardware matig fijner werken dan eq uit een programma, heb ik ontdekt.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 19-07-2007 14:35 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 19 juli 2007 14:06 schreef Murdering Monk het volgende:
Vraagje:

Ik wil een rack aansluiten op mn pc, de vraag is of dit zomaar kan.

Rack bestaat uit:

Mic preamp
Equalizer
compressor/limiter

En dit gaat dan rechtstreeks een m-audio kaart in, dit gaat toch gewoon werken?


Yup, zelfde principe als inserts immers.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 19-07-2007 14:46 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

Gaat lukken zo, Succes!


Only sick music makes money today - Nietsche.


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 21-07-2007 11:01 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 14 juli 2007 22:47 schreef jbassist het volgende:
dualcore g5!

En grindreepkill:

ik mix nog steeds op mijn alesis mk2 hoor! best ok monitor s om op teleren mixen! hoe je mixt is toch het belangerijkste, en met referenties kun je echt wel een goede master afleveren

net trouwens ook mijn odb3 voor de pod geflikkert.. klinkt serieus best cool! Iets dikker en ranziger beetje Nasum human 2.0 geluid nu!


hehe sehr geil ja, hier nu een Imac g5, 20 inch widescreen, errgggg fijn


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 21-07-2007 11:08 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

M'n nieuwe poppetje:

Intel Core2 Duo E6600 (2.4Ghz, 1066 Mhz)
2048 RAM (566Mhz)
320 Gb 7200 RPM HD
M-Audio Delta1010LT
20" breedbeeld flatpanel

Works like a dream.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-07-2007 11:51 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 17 juli 2007 21:23 schreef Snaack het volgende:
Misschien kan ik ook iets in Cumix van mijn MOTU instellen maar zonder boekje.. Is dat best lastig..

En ik vind het wel cool, een grote volumeknop op mijn bureau haha


Oh, ik heb ook nog wel ergens een grote knop liggen voor je hoor. Nog wireless ook !

Maar ik heb nog wel ergens wat info over dat Cuemix liggen, ik zal even gaan zoeken. Ik kan me zowiezo herinneren dat het vrij simpel is. Effe zo uit mijn hoofd, moet je even via Start naar programma's,en dan MOTU, en dan heb je drie keuzes waaronder cuemix. Als het goed is krijg je dan gewoon een lading schuiven voor je neus waar je de volumes mee kan regelen.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-07-2007 14:47 by Snaack Profiel van Snaack

Dat klopt ja, en dat gebruik ik nu bijv. ook om de levels van de direct monitoring mee af te stellen. Eens kijken of ik daarmee ook de main output kan afstellen..

Ik lees verdomme altijd de handleiding van gear die ik koop, maar die MOTU was 2e hands met zonder boekje..


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-07-2007 20:18 by Lampje Profiel van Lampje

Hmmm ik heb net even gekeken op de motu site, maar die hebben geen pdf handleidingen. Het zal ook vast niet op de installatiedisk zitten dan.

Beetje jammer, hoewel het wel weer fijn is dat ze handboeken leveren, ipv pdf bestanden.

Bij Cubase4 hebben ze ook gelukkig weer een handboek, wat bij sx2 en 3 niet zo was.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-07-2007 20:18 by jbassist Profiel van jbassist

Bevalt Cubase 4 wat?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-07-2007 20:26 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, ja en nee. Er zitten nieuwe plugs bij, wat op zich natuurlijk leuk is, maar nu kan ik de oude niet meer gebruiken. Met name de nieuwe multibandcompressor vind ik minder goed dan de oude. Hij pompt teveel naar mijn smaak.

Voor de rest is het prima, ze hebben ook wat gedaan dat de cpu wat minder belast wordt, wat wel fijn is. Dan zitten er natuurlijk nog ladingen andere nieuwe features op die ik toch niet gebruik.

Snaack, ik heb een knop gevonden voor je, die stuur ik wel met die componenten voor je busscompressor mee !


lampje


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-07-2007 21:45 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hoe bevalt die VST3 ? Daar ben ik wel benieuwd naar.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-07-2007 8:12 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Snaack, wat ik me zat te bedenken, is het geen idee om voor een paar tientjes een MIDI-controller te kopen? Om die aan te sluiten op je master-volume fader? Weet je iig zeker dat het je geluidskwaliteit op geen enkele manier aantast!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-07-2007 8:29 by spectre Profiel van spectre

Ik heb jou door!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-07-2007 16:50 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 23 juli 2007 8:29 schreef spectre het volgende:
Ik heb jou door!


Nee hoor, want de mijne blijft staan waar ie staat

Dingen kosten zo ongelofelijk niks meer dat ik het zonde vind om hem weg te doen, kan hem vast nog wel érgens voor gebruiken! Nooit knopjes genoeg he


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-07-2007 16:53 by jbassist Profiel van jbassist

wat voor midi controller had je ook alweer tekoop?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-07-2007 16:55 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 juli 2007 8:12 schreef Ethereal het volgende:
Snaack, wat ik me zat te bedenken, is het geen idee om voor een paar tientjes een MIDI-controller te kopen? Om die aan te sluiten op je master-volume fader? Weet je iig zeker dat het je geluidskwaliteit op geen enkele manier aantast!


Mwoah, dat kan maar dat werkt dan alleen in Cubase, en dan zit ik alsnog te kutten met mijn master volume.

Als ik een passieve volume control tussen de output van mijn interface en de input van mijn mons zet, beïnvloedt ik het volume van alles dat uit mijn interface komt.

Ook het draaien van een CD-tje over de mons via de computer bijv.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-07-2007 21:12 by jbassist Profiel van jbassist

Kleine update van wat ik al in het git topic had neer gepleurt!
Nu MET laipe mics



[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 28-07-2007 20:34]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-07-2007 17:43 by jbassist Profiel van jbassist

Steve Albini sessie pics:
http://bearclawrock.com/recording.html


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-07-2007 20:00 by Snaack Profiel van Snaack

Godsamme, kom ineens een Tascam US 2400 tegen, 2e hands in de garantie, voor de helft van de nieuwprijs.

MUST.. HAVE... PRECIOUS!!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen