IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 28-02-2007 23:17 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

De kans is aanwezig dat je met 4 tracks teveel vraagt van je CPU of geluidskaart, dat kan crackles en pops veroorzaken. Het tweaken van je systeem en/of audio-instellingen kan daarin helpen. De vraag wordt dan: Wat voor systeem/geluidskaart/etc gebruik je ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-02-2007 23:34 by spectre Profiel van spectre

Nee nee! Waarschijnlijk clipt het over de master heen.. heb je een Master-Fader aanstaan?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 28-02-2007 23:36 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Verrek ja, good point.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-02-2007 23:41 by spectre Profiel van spectre

Lijkt mij de meest logische verklaring.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 28-02-2007 23:43 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Omdat ik vaak zelf tegen performance aanloop is dat het eerste waar ik aan denk.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-02-2007 23:45 by spectre Profiel van spectre

Als dat bij 4 tracks al gebeurd wordt het misschien tijd die 486 bij het oud vuil te zetten Paul


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 28-02-2007 23:46 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Jij weet dan ook niet wat ik allemaal wel niet in die 4 tracks heb staan met welke VSTs!

Maareh, nee, begint meestal bij pas een trackje of 10-15 te spelen met zwaardere VSTs. Gelukkig.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 01-03-2007 0:35 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Ik denk dat Davidian de buffer in zn asio moet verhogen 'k loop dr hier ook steeds tegenaan


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-03-2007 7:46 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

OFFF... Koop/scoor/zoek er ergens een PCtje bij, installeer FX Teleport en draai een boel VST's over een netwerk op je andere PC! Schijnt geweldig te werken, zowel midi als audio over je netwerkkabel (geen router natuurlijk, gewoon rechtstreeks), bijna latencyvrij... Ik ga het deze week ook proberen! Mijn zware plugins (Steinberg the Grank, Orchestral plugins, Choirs enzo) op een andere, zo goed als lege PC en draaien maar!

Volgens de reacties overal moet het geweldig werken, ben echt benieuwd!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2007 9:59 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 februari 2007 12:12 schreef Snaack het volgende:
Ik heb op korte termijn eindelijk ruimte en budget om een redelijk serieuze homestudio te gaan bouwen.

Ik zit sterk in dubio over de aanschaf van óf een analoge mixer, óf een digitale DAW controller (bijv de Mackie MCU, Tascam 2400US).

Voor het doel dat ik voor ogen heb, maximaal 8 kanalen simultaan opnemen, maar vooral mixen, wat raden de studioguru's hier mij aan?

Thnx


Het jeukt om die Tascam te gaan halen.. Analoge tafel wordt wel een erg dure grap wil je dat goed doen (goede AD converters etc..) en het lijkt me ook overkill voor wat ik wil doen..

Daarnaast is er nog meer dan genoeg dat ik aan wil schaffen, een paar mooie micpre's, mics, monitors, wat fx..

Om te beginnen een SPL Goldmike + Violet Black Knight + monitors + controller en dan stukje bij beetje uitbreiden.

Waarom is al het echt leuke speelgoed trouwens zo hoerig duur GAS GAS GAS AAAAAAARghhhhhhhhh


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 01-03-2007 10:01 by Herr von Wolfenstein Profiel van Herr von Wolfensteinhttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

Snaack? waar neem jij je drumpartijen over het algemeen op? ook in het oefenhok of puur in de studio?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2007 10:05 by Snaack Profiel van Snaack

Wat dacht je van "niet"

Ik heb er de ruimte niet voor, en het geld niet voor over om fors te investeren in mooie drummics en micpre's.

Als er drums opgenomen moeten worden ga ik wel naar Excess en neem ik de opnames mee om na te bewerken en te mixen.


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 01-03-2007 10:06 by Herr von Wolfenstein Profiel van Herr von Wolfensteinhttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

quote:
Op 1 maart 2007 10:05 schreef Snaack het volgende:
Wat dacht je van "niet"

Ik heb er de ruimte niet voor, en het geld niet voor over om fors te investeren in mooie drummics en micpre's.

Als er drums opgenomen moeten worden ga ik wel naar Excess en neem ik de opnames mee om na te bewerken en te mixen.


hmmz dan gaan we binnekort maar een keertje weer wat babbelen, heb wel een oneerbaar voorstel voor je dit jaar waarschijnlijk



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2007 10:07 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 maart 2007 10:06 schreef Herr von Wolfenstein het volgende:
hmmz dan gaan we binnekort maar een keertje weer wat babbelen, heb wel een oneerbaar voorstel voor je dit jaar waarschijnlijk


Geil!

Maar speel je in een bandje dan?


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 01-03-2007 10:09 by Herr von Wolfenstein Profiel van Herr von Wolfensteinhttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

quote:
Op 1 maart 2007 10:07 schreef Snaack het volgende:
Geil!

Maar speel je in een bandje dan?



lieverd je kent me toch?
nog een keer in slaap vallen aan die bar joh:p
ik zal je wel wat details mailen en meuk binnenkort.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2007 10:12 by Snaack Profiel van Snaack



Wie de fuck ben je dan? Nieuwe nickname ofzo?


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 01-03-2007 10:13 by Herr von Wolfenstein Profiel van Herr von Wolfensteinhttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

quote:
Op 1 maart 2007 10:12 schreef Snaack het volgende:


Wie de fuck ben je dan? Nieuwe nickname ofzo?


het is mij, je favoriete Inktvis
als je het nou nog niet weet kom ik ff bij je in bed liggen



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 01-03-2007 10:13 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

wat kost een simpele geluidskaart om opnames mee te kunnen maken eigenlijk?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2007 10:13 by Snaack Profiel van Snaack

Ik dacht het al, hehehehe. Welcome back!


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 01-03-2007 10:15 by Herr von Wolfenstein Profiel van Herr von Wolfensteinhttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

quote:
Op 1 maart 2007 10:13 schreef Snaack het volgende:
Ik dacht het al, hehehehe. Welcome back!


dank je wel lieverd
zal me gedragen deze reis

M.? ff aan snaack vragen die zal misschien wel tips hebben. ik krijg binnenkort een zeer puike voor gitaarpartijen dus ik ga er ook mee stoeien.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2007 10:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 maart 2007 10:13 schreef Judge M. het volgende:
wat kost een simpele geluidskaart om opnames mee te kunnen maken eigenlijk?


Ligt eraan wat je op wilt nemen..


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-03-2007 10:20 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Een beetje simpele kaart met toch goede performance begint vanaf 150-175 euro.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 01-03-2007 11:12 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Mwah zo'n 'oude' Audiophile voor 80 euro (destijds) wil ook wel


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2007 11:24 by spectre Profiel van spectre

M-audio heeft nu samen met Protools ook een mooie reeks gemaakt



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 01-03-2007 12:16 by Davidian Profiel van Davidian

quote:
Op 28 februari 2007 23:17 schreef Illusione het volgende:
De kans is aanwezig dat je met 4 tracks teveel vraagt van je CPU of geluidskaart, dat kan crackles en pops veroorzaken. Het tweaken van je systeem en/of audio-instellingen kan daarin helpen. De vraag wordt dan: Wat voor systeem/geluidskaart/etc gebruik je ?


Dikke pc + emu 0202 usb

Ik bedoel gewoon 4 gitaar tracks die het zelfde spelen he,
Het gebeurd alleen bij de gitaar want ik heb de bassdrum en zo heeft daar geen last van.

Ik dacht eerst aan dat een bepaalde frequentie te erg werd geboost of zo(omdat ik een mid boost gebruikte)

Maar ookal haal ik zo veel naarbeneden als ik wil het blijft zo. De gitaar opname opzich klinkt gewoon goed

quote:
Op 28 februari 2007 23:34 schreef spectre het volgende:
Nee nee! Waarschijnlijk clipt het over de master heen.. heb je een Master-Fader aanstaan?


Uhm...weet ik niet ik heb wel een limiter op alles staan..


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen