IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina
blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-08-2007 10:22 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 28 augustus 2007 21:36 schreef jbassist het volgende:
Yup mee eens! het gaat toch om hoe het in de mix klinkt!

Recente jb opname btw:
http://www.upload.celtiaproductions.co.uk/uploads/DrDoom%20-%20Intro%20of%20doom.mp3

Drdoom content, premixje voor de nieuwe shit



Lekkah! Drums doet me wat denken aan Obituary - Cause of Death, lekker "nattig"....



Daops
Usericon van Daops
Posted 29-08-2007 10:41 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 28 augustus 2007 23:04 schreef Snaack het volgende:
Ga eens deaud JB, jij bent veel te goed
+1


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-08-2007 11:01 by jbassist Profiel van jbassist

Aight thanks!
Meeste "reverb/Nattigeheid" komt van een roommic die ik een kleine 20/30 meter ergens verder op in de zaal heb gezet waar we opnamen, ik heb nu bijna een soort slapback door die Roommic (thomann T-bone Rb100 trouwens) haha..

Rest van de nummers die we hebben opgenomen hebben een gitaarlaagje minder en zullen wat scherperklinkende drums krijgen omdat het uiteindelijk toch grind is, maar ik ben al erg tevree over het resultaat totnu

Iets meer kutten voordat je mics voor een cabinet zet en iets tijd aan micplaatsing besteden voordat je daadwerkelijk opneemt werpt zijn vruchten echt af!

Setup zag er zo wat uit:






[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 29-08-2007 11:03]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2007 11:08 by spectre Profiel van spectre

JB, zijn die kicks naturel of trigger?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-08-2007 11:10 by jbassist Profiel van jbassist

Dit is nu nog trigger, ik had wel 2 e604's maar geen stands om ze optezetten haha, dus ik heb ze in de kick gelegt (wat vaak niet eens erg kut klinkt.. maar ook niet optimaal)
Ik ga er wel wat bij in inmixen, wil sowiso wel meer richting de naturel drumsound kant op.
Moeilijk though.. vooral met kicks!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2007 11:14 by spectre Profiel van spectre

Ja dat is lastig. Triggerkicks zijn easy mixen (je hoort het in deze mix erg goed) maar persoonlijk vind ik het niet klinken. Al moet ik zeggen dat het hier vrij goed klinkt

Jammer genoeg is het in de metalscene haast gemeengoed geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-08-2007 11:16]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-08-2007 11:21 by jbassist Profiel van jbassist

Yeah, ik begin het ook steeds minder cool teklinken..
Het makkelijke aan triggers is ook dat je ze naar onderen of boven kunt stemmen terwijl je mixt, dus zonder dat je ook al maar wat aan de eq hebt gedaan kun je hem qua stemming precies in de mix laten vallen.
Als je je acoustische kick wil gebruiken zal je dat vantevoren al moeten bedenken/stemmen, en ik ben nog geen expert drumstemmer (wat binnenkort wel eens moet..)

Mooi drumgeluid de laatste tijd vind ik op Converge - You Fail Me en de nieuwe No Heroes.

http://www.myspace.com/converge

Sowiso maar eens yamaha subkick kopen, dat schijnt erg tehelpen die Vette 60 hz tekrijgen die je mist met 1 kickmic voor de klopper!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2007 11:25 by spectre Profiel van spectre

Wat ook zou kunnen is het triggersignaal aan bv. DFH te hangen, dat vind ik een beter klinkende oplossing.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2007 11:52 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb een zanger met belabberde microfoontechniek in mijn studio gehad. Nu dacht ik: "ik edit de zangtracks wel woordje voor woordje" (levels zetten dus) maar zelfs dat werkt niet..

Dus, ik heb nu uit pure wanhoop een limiter op de zang gezet en dat werkt eigenlijk best goed. Eerst partijen die echt te hard/ te zacht waren t.o.v. de rest wat gelevelled.

Maar, wat vinden jullie: done of not done? Cleane zang verneuq je zo echt omdat je elke nuance uit de stem ragt, maar dit is schreeuwzang en dat mag best plat zijn..


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2007 11:55 by spectre Profiel van spectre

Waarom geen mooie compressor gebruiken ipv een limiter?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2007 11:57 by Snaack Profiel van Snaack

Je weet niet hoe erg het is, haha. Krijg het met een compressor niet goed dus


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2007 12:00 by spectre Profiel van spectre

Je zou ook een combinatie kunnen doen van levellen met daarover heen een mooie compressor (Ik vind de Vintagewarmer perfect klinken!), en daarna wat limiter.

Eigenlijk moet die zanger een schop krijgen en alles over doen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2007 12:01 by Snaack Profiel van Snaack

Ha, dat zou ik het liefst doen ja, maar aangezien ik gekke Henkie niet ben (fixed price klus) probeer ik maar een efficiëntere oplossing te vinden


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2007 12:03 by spectre Profiel van spectre

Gelijk heb je


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2007 14:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 augustus 2007 12:00 schreef spectre het volgende:
Je zou ook een combinatie kunnen doen van levellen met daarover heen een mooie compressor (Ik vind de Vintagewarmer perfect klinken!), en daarna wat limiter.



Downloaded en zwaar onder de indruk. Met alleen de Vintagewarmer op de zangbus valt de zang in 1 keer perfect in de mix!! Bedankt voor de tip

Alleen de sibilanten nog wat verminderen. Tis nu net of die knul een sssssssssssssspleet tussen zijn tanden heeft ter grootte van een fietsenrek.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 29-08-2007 14:04]


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2007 14:31 by spectre Profiel van spectre

Het is een magische plugin. Ik gebruik hem voor zang, gitaren, masteren én zelfs op de drummix

Maar de sibilanten worden idd versterkt, en dat ligt per zanger ook weer anders. Je zou eventueel kunnen de-essen na de VIntageWarmer, en kijken of je met de highEQ van VW wat minder op de 6Khz drukt.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-08-2007 14:32]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-08-2007 14:40 by jbassist Profiel van jbassist

Ik limit in het algemeen altijd!
l1 op default instelling en beuken maar altijd zo'n -5/7 db haha werkt perfect!
Chris lord alge doet het ook. maar dan met 50 mil sec release.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-08-2007 17:18 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 29 augustus 2007 14:04 schreef Snaack het volgende:
Downloaded en zwaar onder de indruk. Met alleen de Vintagewarmer op de zangbus valt de zang in 1 keer perfect in de mix!! Bedankt voor de tip

Alleen de sibilanten nog wat verminderen. Tis nu net of die knul een sssssssssssssspleet tussen zijn tanden heeft ter grootte van een fietsenrek.


Ook een optie is een multibandcompressor.. Wat minder laten compressen in het hoog, wat minder in het laag, en rond de 2kHz laten pompen als een modderfokker! Was bij ons ook de oplossing voor de S'en en T'en


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-09-2007 15:01 by Lampje Profiel van Lampje

Sjeezus, ik blijf me er over verbazen hoeveel verschillen er in geluidsinstallaties zitten. Dan is de mix op de studiospeakers helemaal te gek, en dan klinkt het op andere installaties weer zwaar kut. Ik dacht altijd dat ik dan gewoon de verkeerde speakers zou hebben, maar ik ben nu alweer een paar nearfieldsets verder, en nu kan ik niet anders concluderen dat ik gewoon voor geen meter kan mixen ! Ik kan ook mijn apparatuur niet meer de schuld geven, het ligt gewoon aan mezelf ! Weer een vraagstuk de wereld uit, haha. Ik hou het maar gewoon bij musiceren, dat kan ik in ieder geval redelijk.

Ow, ik heb trouwens afgelopen vrijdag mijn eerste optreden als gitarist gedaan ! Een keer wat anders dan drummen. Het klonk nergens naar, maar ik heb dan ook maar twee keer geoefend met die band (inclusief de nummers doornemen). Was een eenmalig invalklusje. Volgende keer toch maar wat meer oefenen, haha.


lampje


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-09-2007 15:23 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Hehehe, dat viel dus niet mee, hè, dat live gitaar rammelen. Met welke band was dat dan?


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-09-2007 16:14 by Lampje Profiel van Lampje

Polar Veranda.


lampje


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-09-2007 16:40 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Ah, met michael. (ff gegoogled)

http://polarveranda.music.mindviz.com/#SUB

Hehehe, weird spul, maar klinkt wel gaaf!


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-09-2007 22:17 by spectre Profiel van spectre

@ Lampje, Mijn filosofie is dan ook dat je ook af en toe moet mixen op rukmonitoren van een hifi setje, gewoon om te horen wat je daar nou precies hoort. En feit blijft dat 90% van de consumenten totaal niet doorhebben wat van rotzooi ze thuis hebben staan en dat het eigenlijk zo de prullebak in moet.. helaas maar waar. Het is niet anders.

Wat ik vaak doe is een 'in mijn oren' goed klinkend album beluisteren over shit apparatuur en daarna mijn eigen mixen. Dan hoor je of het overeind blijft tegenover die andere plaat.

Iets anders, ik heb sidechaining ontdekt op de basgitaar om de kick meer ruimte te geven. Omdat ik geen fan ben van triggersound en heftige EQ op de kick moest ik wat anders zoeken en dit helpt erg goed om een mooie natuurlijk kicksound in je mix te krijgen. Er is ook gelijk meer stuwing 2 vliegjes in 1 klap zeg maar.

Werkt daar nog iemand mee?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-09-2007 7:51 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 september 2007 22:17 schreef spectre het volgende:
Iets anders, ik heb sidechaining ontdekt op de basgitaar om de kick meer ruimte te geven. Omdat ik geen fan ben van triggersound en heftige EQ op de kick moest ik wat anders zoeken en dit helpt erg goed om een mooie natuurlijk kicksound in je mix te krijgen. Er is ook gelijk meer stuwing 2 vliegjes in 1 klap zeg maar.

Werkt daar nog iemand mee?


, dikke vette +1! Ook leuk om mee te experimenteren op andere sounds..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 03-09-2007 7:51 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen