IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 09-07-2007 12:42 by spectre Profiel van spectre

Zo zal ik het ook moeten doen denk ik. Bedankt iig.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-07-2007 12:45 by jbassist Profiel van jbassist

Zie net dat ik echt type als een mongool, vandaag maar vroeg op bed.. allerjezust!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 12-07-2007 11:05 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

Ik ga binnenkort een set monitoren kopen, maar weet niet echt waar ik op moet oordelen etc, ik heb de volgende in gedachten:

Alesis M1 Active MKII
Yamaha HS 50 M
ESI nEAR 04 set
Alesis M1 Active 520
of jullie hebben zelf nog suggesties, budget is tussen de €150 en 275

en wat zijn de voor/nadelen van passief/actieve monitoren?




Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 12-07-2007 11:11 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Zo, vandaag komt m'n nieuwe studio-PC binnen (tussen 9 en 5, fijne levertijden).
Bureau is vast leeggehaald, kabels opgeruimd en de installatiesoftware ben ik vast aan 't veiligstellen zodat ik die dadelijk alleen hoef over te pompen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-07-2007 11:41 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 12 juli 2007 11:05 schreef Grindrapekill het volgende:
Ik ga binnenkort een set monitoren kopen, maar weet niet echt waar ik op moet oordelen etc, ik heb de volgende in gedachten:

Alesis M1 Active MKII
Yamaha HS 50 M
ESI nEAR 04 set
Alesis M1 Active 520
of jullie hebben zelf nog suggesties, budget is tussen de €150 en 275

en wat zijn de voor/nadelen van passief/actieve monitoren?




Advies: spaar nog heel even door.. Je kunt voor ongeveer 100 euro meer een set KRK RP5's kopen, en die zijn naar mijn mening wel een slagje beter als hetgeen jij hierboven postte!

Voordeel van een actieve monitor is dat de ingebouwde versterker naar de speaker gebouwd is, om zo samen een eerlijk beeld te geven van je geluid.. Als je er een externe versterker tussen hangt heb je kans dat die versterker het geluid kleurt en zijn je monitors een beetje zinloos! Zeker als je een beperkt budget hebt zou ik voor actief gaan!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 12-07-2007 15:36 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

oke dan! thnx!



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-07-2007 16:27 by Lampje Profiel van Lampje

Iedere speaker kleurt. Maar het is inderdaad wel zo dat de versterker in een actieve speaker getuned is naar de drivers. Bovendien heeft een nearfield monitorset een versterker met een snelle aanspreeksnelheid nodig, en dat heeft een hifi versterker per definitie niet.

Oja, vergeet niet dat de meeste prijzen van nearfieldspeakers per stuk zijn, en niet per paar.


lampje


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 12-07-2007 16:34 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

@ JB wat voor Mac krijg je?

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 12-07-2007 16:35]


But there is no real me: only an entity, something illusory................


PieterTrash
Usericon van PieterTrash
Posted 12-07-2007 20:58 by PieterTrash Profiel van PieterTrashhttp://www.fedbytrash.com

Ik ben opzoek na plugins voor protools, die op mac draaien. Weet iemand een site waar ze te downloaden zijn? kheb helaas geen geld om orginele te kopen.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 12-07-2007 21:41 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hier kun je aardig wat vinden, een groot deel zelfs gratis.

http://www.kvraudio.com/


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 14-07-2007 0:03 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

quote:
Op 12 juli 2007 20:58 schreef PieterTrash het volgende:
Ik ben opzoek na plugins voor protools, die op mac draaien. Weet iemand een site waar ze te downloaden zijn? kheb helaas geen geld om orginele te kopen.


hahahah als je wel geld zou hebben, zou je het cker wel origineel kopen?



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-07-2007 22:47 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 12 juli 2007 16:34 schreef *Sander* het volgende:
@ JB wat voor Mac krijg je?


dualcore g5!

En grindreepkill:

ik mix nog steeds op mijn alesis mk2 hoor! best ok monitor s om op teleren mixen! hoe je mixt is toch het belangerijkste, en met referenties kun je echt wel een goede master afleveren

net trouwens ook mijn odb3 voor de pod geflikkert.. klinkt serieus best cool! Iets dikker en ranziger beetje Nasum human 2.0 geluid nu!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2007 20:30 by Snaack Profiel van Snaack

Ik ga dit ding kopen:



http://www.smproaudio.com/NANOPATCH.htm

Wordt er helemaal gek van dat ik, als ik mijn monitors aangesloten heb, de masterschuif zowat dicht moet houden omdat de conussen anders uit mijn monitors knallen.

Een passieve analoge volumeknop tussen de output van mijn interface en mijn actieve mons zetten lijkt me dus de oplossing.

Of ben ik gewoon n00b en zie ik iets over het hoofd in CuBase SX3?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2007 21:18 by jbassist Profiel van jbassist

Je kunt ook je monitors minder hard zetten?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2007 21:23 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmm, die gaan niet van "- oneindig" tot 0.. -6 en +6 DB ofzo. Dus vandaar dat dit ding me wel handig lijkt.

Misschien kan ik ook iets in Cumix van mijn MOTU instellen maar zonder boekje.. Is dat best lastig..

En ik vind het wel cool, een grote volumeknop op mijn bureau haha


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2007 21:25 by jbassist Profiel van jbassist

OK dus helemaal geen volume regelaar whatsoever op je behringers? damn dude.. dan idd maar zo'n volume regelaar.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2007 21:29 by Snaack Profiel van Snaack

Nou ja, zeer beperkt bereik dus.. Dan idd maar zo'n grote knop hehe. En voor 5 tientjes kan dat best.

Waar heb jij trouwens je LL Redeye vandaan?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2007 21:30 by jbassist Profiel van jbassist

http://www.joystick.be/

had hem de volgende dag binnen, en ze sturen gewoon netjes een factuur


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2007 21:31 by Snaack Profiel van Snaack

Chille shit... Gelijk ook maar bestellen dan.

Reamping for t3h w1n!!

Edit: hoe de fuck bestel ik daar? Mailen ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 17-07-2007 21:33]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2007 21:32 by jbassist Profiel van jbassist

Dude, je weet niet half hahaha
ZULKE chille shit


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-07-2007 21:50 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 17 juli 2007 21:23 schreef Snaack het volgende:
Hmmm, die gaan niet van "- oneindig" tot 0.. -6 en +6 DB ofzo. Dus vandaar dat dit ding me wel handig lijkt.

Misschien kan ik ook iets in Cumix van mijn MOTU instellen maar zonder boekje.. Is dat best lastig..

En ik vind het wel cool, een grote volumeknop op mijn bureau haha


Idd mooi spul, alleen weer het probleem dat je signaal nóg ergens doorheen moet, en het risico met "goedkoper" spul is dat het je geluid gaat kleuren.. Ik heb er ook lang naar zitten kijken hoor, wilde graag de Samson C-control om ook zo tussen meerdere monitoren te kunnen schakelen, maar na enge verhalen van gebruikers ben ik toch maar afgehaakt.. Zou het vantevoren zeker even beluisteren!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2007 22:24 by jbassist Profiel van jbassist

Ethereal heeft een punt idd, doch twijfel ik of het het geluid nou echt zo'n partij zou degraderen dat het ergerlijk word.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2007 23:12 by Snaack Profiel van Snaack

Hij heeft een punt idd, maar goed, eerst maar ff luisteren dus.

Bedankt voor de feedback boys!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2007 23:13 by jbassist Profiel van jbassist

No prob, en ik heb gebelt naar die lui.. michiel hollanders moet je hebben.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2007 23:18 by Snaack Profiel van Snaack

Thnx. Wat kost dat kreng eigenlijk?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen