IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 03-03-2007 23:11 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Dit is geen hobby of beroep. Het is een verslaving.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-03-2007 23:12 by Snaack Profiel van Snaack

Uh-huh


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-03-2007 11:47 by Lampje Profiel van Lampje

Zekers.

Ik probeer nu de cold turkey methode.....


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-03-2007 14:36 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-03-2007 14:41 by jbassist Profiel van jbassist

ah cool!

Bevielen die RP8's niet? en als je die stands alleen ook wilt verkopen i'm your man! ik moet nodig een paar!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-03-2007 17:30 by Lampje Profiel van Lampje

Wat bied je dan voor de stands ? Er komt straks een koper voor de speakers, en hij wil eigenlijk die stands er niet bij.... Je zal ze wel op moeten komen halen, ze zijn te zwaar om te versturen.

Die KRK's zijn prima, maar ik mix er toch niet helemaal lekker op. Maar dat probleem heb ik eigenlijk ook een beetje met de Genelecs die ik nu heb. Ik heb daar echt een subwoofer bij nodig, en degene die ik heb die matcht niet qua impedantielevels.... Ik moet er nog even mee gaan experimenteren, maar als het niet gaat werken, dan doe ik die sub er ook uit. Dan wordt het sparen geblazen voor de bijpassende Genelec sub.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-03-2007 18:03 by Lampje Profiel van Lampje

Helaas JB, toen de koper van de KRK's de stands zag was hij toch meteen verkocht. Hij vond ze "Wow, die dingen zijn nog puntgaaf !"

Dus dat heb ik dan mooi gemaakt !


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-03-2007 18:18 by jbassist Profiel van jbassist

Ah! jammer!
Enige idee waar ik vrij cheapo een paar kan krijgen btw?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-03-2007 18:50 by jbassist Profiel van jbassist

En btw, weet jij het 1 en ander over de Universal Audio 110 micpre? de meningen zijn wat verdeelt en was wel benieuwd of jij er nog iets over wist


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-03-2007 20:35 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 4 maart 2007 18:18 schreef jbassist het volgende:
Ah! jammer!
Enige idee waar ik vrij cheapo een paar kan krijgen btw?


Nou nee, daarom heb ik ze zelf maar gemaakt. Beetje goede stands zijn aardig aan de prijs.

En die UA... Ik zou het niet weten. Die 610 heb ik wel een keertje uitgeprobeerd, en die was erg okay, maar ja...


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-03-2007 21:00 by jbassist Profiel van jbassist

aah ok,
Uit wat voor materiaal heb je ze gemaakt als ik mag vragen? moeilijk tebouwen ook?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-03-2007 23:19 by Lampje Profiel van Lampje

Moeilijk ? Nou nee, als je maar de juiste tools hebt. Ik ben gewoon naar de Gamma gegaan, heb een plaat MDF uit de schappen gehaald, ermee naar de zaagafdeling gelopen, heb de plaat overhandigd met een lijstje met maten, en op welke volgorde die maten gezaagd moesten worden (ivm kleine afwijkingen). Effe gewacht, de plaatjes op een kar gegooid en de plaat afgerekend. Eenmaal thuis gekomen alles netjes voorgeboord en verzonken waar de schroeven in kwamen, de platen met de bovenfrees netjes afgerond, de boel in elkaar gelijmd met constructielijm, (op de bovenplaat na, de kast moet je nog even open houden), en de boel laten drogen. De dag erna de afrondingen geschuurd om de oneffenheden weg te werken, de schroeven (die ik dus heb laten verzinken in het hout) opgevuld met plamuur, en eventuele kieren dichtgeplamuurd. De dag erna de boel weer schuren, schoonmaken, en in de grondverf gezet. De dag erna de boel weer lichtjes schuren, weer schoonmaken, en dan eventueel nog een grondlaag. De dag erna weer hetzelfde, tenzij het goed genoeg is om de eerste laklaag te spuiten. Dan wel natuurlijk weer eerst voorbehandelen !


Als de lak dan gedroogd is, en het liefst ook uitgehard, dan neem je een lading vuilniszakken en een berg (droog !) zand. Doe een zak in een zak, en vul de binnenste zak met zand. Niet helemaal vol, gewoon in handzaam formaat. Knoop de zakken dicht, en doe die in de zuil. Begin dan met de tweede, de derde, de vierde enzovoorts, totdat beide pilaren vol zitten. Schroef de bovenplaat erop, laag auralex schuim ertussen, speakers erop, en klaar !

In plaats van de auralex laag kan je ook ontkoppel- pinnen gebruiken, maar ikzelf vond het schuim wat praktischer, ook omdat je de speakers dan ongemoeid laat.

Totale kosten : 15 euro voor de plaat, 25 euro voor schroeven, schuurpapier, plamuur, verf, en de kosten van het schuim. Ik had dat auralexschuim toevallig liggen in de vorm van noppenschuim, maar je kan ook gewoon zo'n auralex pakketje kopen voor veelteveel geld. Maar dan ben je nog altijd veel goedkoper uit dan als je een set speakerstands koopt (van goede kwaliteit bedoel ik dus : Ze moeten zwaar zijn !)


[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 05-03-2007 16:47]


lampje


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-03-2007 22:55 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Zo. Tijd om even mijn volledige onwetendheid op dit gebied ten toon te stellen.
Ik heb net een eerste versie van een jazznummer bewerkt dat vorige week maandag door een zangeres hier is opgenomen. Het meest irritante dat in de eerste mix naar voren kwam was het ademhalen. Nou stel ik me zo voor dat in normale omstandigheden (lees: echte studio-setup) je dit voorkomt door een gate voor de mic ? Of zijn er nog andere interessante manieren om om te gaan met die gruwelijke drang tot ademen die mensen blijkbaar hebben ?

Edit: Het ademen heb ik er nu handmatig uitgesloopt, en dat klinkt al een stuk beter.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 05-03-2007 22:56]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 05-03-2007 23:00 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

D'r bek vol spuit'n. Werkt het niet, dan heb je altijd nog d'r bek vol gespoten.

Maar wat voor mic gebruik je?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-03-2007 23:02 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 5 maart 2007 23:00 schreef FRNK het volgende:
D'r bek vol spuit'n. Werkt het niet, dan heb je altijd nog d'r bek vol gespoten.

Maar wat voor mic gebruik je?




Sennheiser E816s.

(.. misschien toch eens overwegen om een betere mic te kopen.. )

P.S.: Goed idee, dat stel ik de volgende keer voor.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 05-03-2007 23:06]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 05-03-2007 23:16 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Hehehe

Hey maar da's een dynamische mic, meer voor live (met dichtbij de mond houden waarschijnlijk je probleem, krijg je last van proximity effect, bv bas kan dan exponentieel toenemen hoe dichter bij je em houdt) . Voor opname zou'k een condensatormic gebruiken iig.


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-03-2007 23:33 by spectre Profiel van spectre

Waarom zo luxe man. De oplossing IS ZO SIMPEL! Gewoon alle irritante ademhaaltjes wegpoetsen, foetsie! En bedenk dat (zeker bij Jazz, barbaar) ademhaaltjes soms errug mooi zijn.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-03-2007 23:40 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Een deel van de ademhalingen zitten er ook nog in, maar er zaten er een paar in die toch wat te waren. Waarschijnlijk ga ik dit weekend nog eens wat spelen daarmee om te kijken of een beetje aanpassing ze niet alsnog erin laat vloeien. Thanks.

Edit: Inderdaad, ademhalingen in jazz kunnen erggggg mooi zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 05-03-2007 23:43]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 06-03-2007 16:13 by Davidian Profiel van Davidian

Plopfilter werkt bij mij erg goed tegen ademnhalende interventies.

Maar ik hijg ook niet als een drenthse paard.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-03-2007 17:38 by spectre Profiel van spectre

hey, ik kon je audio niet luisteren laatst, de site werkte niet volgens mij?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 06-03-2007 18:20 by Davidian Profiel van Davidian

Nu wel


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2007 18:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Op mn laptop zit een brakke geluidsuitgang en alleen een micpoort en geen line in.

weet iemand een goede externe geluidskaart ofzoiets?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-03-2007 20:36 by Lampje Profiel van Lampje

Apogee, Cranesong HEDD, enzo.... Maar dat zal je wel niet bedoelen. Ik kan de M-audio Fasttrackpro wel aanraden. Is in ieder geval beter dan de Edirol versie ervan. Of als je iets meer te spenderen hebt, een MOTU. of een Focusrite Sapphire, Spike, af wat de anderen zometeen gaan opnoemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 06-03-2007 20:36]


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-03-2007 14:35 by spectre Profiel van spectre

Ik zoek een aparaatje wat misschien niet eens bestaat...

Een klein midipedaal (liefst op USB ) waarmee ik realtime VST's kan aanzetten/uitzetten.

Beetje hetzelfde idee als een gitaarpedaal dus maar dan voor aan de PC.

Bestaat dit en zo ja, kan het wat ik wil?

Iemand kennis hiervan?

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 08-03-2007 14:35]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-03-2007 14:42 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hmmm, nee, zou het niet direct weten, maar ik zou denken in een richting van een MIDI-controller met patch changing, etc .. ? Die zijn er ook in pedaalvorm, dat weet ik wel. Rudess gebruikt zo'n geval voor optredens.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen