IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 13-04-2007 11:10 by spectre Profiel van spectre

Ik ben een beetje leek op hardware-gebied, maar nu ik financieel wat beter kom te zitten wil ik me er wel wat in gaan verdiepen.. Wat doet die nieuwe focusrite van je Snaack (waar gebruik je hem voor etc.)? Ik ben n00b



[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 13-04-2007 11:58]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 13-04-2007 16:48 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 13 april 2007 10:05 schreef Snaack het volgende:

Wat heb jij nu nog aan studiogear? Heb je alleen nog gear om te kunnen mixen, en maak je opnames ergens anders?


Nou, ik heb aardig wat spullen eruit gedaan, maar ik heb nog steeds te veel (of te weinig, het is maar hoe je het bekijkt, hahaha).

Ik heb nog maar een paar mics over, te weten een SM57, MD421, Qmic, Audix CX101, Telefunken TD60 en een M16(C12), 2x SE1A, en uiteraard een AKG C1000.

Micpre's : 1x SSL 501, Siemens V72, 2x Siemens U274 (errug goed !), Focusrite Tonefactory& Penta (als micpre eigenlijk wat te aggressief)

Aan compressors heb ik nog een tubecomposer, SSL 520, FR Penta. Een SSL busscompressor en een Urei 1178 zijn in de maak (10 jarenplan....).

Aan EQ's : Siemens W295 (x2), SSL 522, Bosspro pq50, Urei 539 (x2), Urei 530. En nog een Tascam 4 kanaals 4 bands parametrische eq, maar die staat te koop.

speakers : Genelec 8030 monitors, Celestion subwoofer, SSL 545 monitors.

Nog steeds de Motu 24 IO interface, Cubase 4, UAD kaart. Wel nieuwe pc : AMDx2 4200, 1500 mb RAM. Ik heb gedacht aan een Mac, maar het werd me toch wel erg afgeraden door pro's die eerst toch wel Mac minded waren.

Verder... Marshall Lead 12 combootje, V Amp om ook 's nachts wat ideetjes te kunnen opnemen, verschillende boss pedalen.

Oja, ik heb ook nog een (Neumann) summingbox in de maak. Zodra ik het SSL ding in elkaar heb, dan ga ik dat maar eens in elkaar zetten.

Daarna ga ik maar weer eens verder met mijn mengtafelknutselproject. Ik heb inmiddels de helft van de kanalen ge"re-chipped" met BurrBrown en Analog Devices, nu de andere helft nog, en daarna... en daarna... en daarna... Ik blijf er nog wel eventjes druk mee, hahaha. Meer ideeen en onderdelen dan tijd !

En last but not least : Mijn huidige bouwproject (bijna klaar) :



Uiteraard met DFH superior, gewoon gekocht.


lampje


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-04-2007 17:48 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

^dikke vette kwiley Ik wil ook zo'n kitje! (en ruimte daarvoor ) Heb je die bassdrumpads/triggergevallen zelf in mekaar geflanst?

quote:
Op 13 april 2007 7:54 schreef blonde rockgod het volgende:
Heeft Bas ook line 6 zooi voor bas dan?
Peter heeft die ook (BassPODxt), kuj hem wa vragen/vast wel bij em testen (Peter Hagen)

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 13-04-2007 17:52]


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-04-2007 17:52 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 13 april 2007 17:48 schreef FRNK het volgende:
Peter heeft die ook (BassPODxt), kuj hem wa vragen/vast wel bij em testen (Peter Hagen)


Ah, komt goed, bedankt BBBUUUUUUUUUUURRRRRRRRMMMMAN!

Ik heb even gekeken op Line 6 .com, 99 dollar en dan heb je de hele zooi op je pod staan..lijkt me wel wat.. Mischien ook wel voor live, maar liever niet.



spectre
Usericon van spectre
Posted 13-04-2007 17:55 by spectre Profiel van spectre

Hoeveel kost zo'n kitje nou eigenlijk Lamp? Ik zit er namelijk ook over te denken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-04-2007 17:56 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

kep ze al (van "cheape" merken) voor tussen de 300 en 400 gezien (bij thomann ook daggik)

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 13-04-2007 17:57]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 13-04-2007 17:59 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik zou niet de goedkoopste nemen, maar die kitjes vanaf een euro of 600 zijn best goed


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-04-2007 20:00 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 13 april 2007 17:56 schreef FRNK het volgende:
kep ze al (van "cheape" merken) voor tussen de 300 en 400 gezien (bij thomann ook daggik)
Die zijn niks, ik bedoel echt zoiets zoals Lamp heeft (aangezien hij een snuffelaar en een knutselaar is kan hij het vast goedkoop fixen) met realsize snare, toms en goede aanslaggevoelige bekkenpads. Die goedkope pruttel is niet zo best en speelt voor geen meter.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 13-04-2007 20:01]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 13-04-2007 20:13 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

persoonlijk vind ik rubber pads beter spelen dan menig gaasvel


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-04-2007 20:36 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 13 april 2007 20:00 schreef spectre het volgende:
Die zijn niks, ik bedoel echt zoiets zoals Lamp heeft (aangezien hij een snuffelaar en een knutselaar is kan hij het vast goedkoop fixen) met realsize snare, toms en goede aanslaggevoelige bekkenpads. Die goedkope pruttel is niet zo best en speelt voor geen meter.


Ik heb een Roland TD-3KW + extra bekken + arm en klem en rotzooi en drumkruk voor 1179 gekocht! Poosje geleden.. Absolute aanrader, zeker voor dat geld, vind de sounds echt 100x beter dan de Yamaha's in die prijsklasse.. En het is absoluut anders als een 'echt' drumstel, maar wel met gaasvel snare en bekkenvormige (en aanslaggevoelige, dubbeltriggerende) bekkens en hihat!
Je kwam hier uit de buurt toch dacht ik? Keer testen kan altijd


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-04-2007 10:18 by spectre Profiel van spectre

Die soundmodule kan me eigenlijk niet zoveel verotten, omdat ik het middels Midi direct aan een goede software-matige soundbank hang.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-04-2007 10:19 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Dat heb ik hier idd ook in orde, niks geen latency, rammen met die handel! Drumkit from hell werkt voorlopig prima, echt te gekke shit..

Of Berzerker style mijn collectie gabberkicks onder de kicks hangen


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2007 12:26 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 april 2007 20:41 schreef Ethereal het volgende:
Hm, vond ze ook niet slecht, maar nu ik er een poosje op gewerkt heb vind ik ze toch wel een erg hoof hi-fi gehalte hebben.. Veel laag, en naar mijn mening een niet zo heel gedefiniëerd hoog.. Maar je hebt wel gelijk kwa prijs/kwaliteit, dat kun je niet toppen!!


Ik heb de laatste maand ontzettend veel geld uitgegeven aan studiogear. Tijdens luistersessies vond ik monitors die een stuk duurder waren niet overtuigend veel beter klinken, tenzij je in de prijsklasse 1000+ euro per stuk gaat shoppen en dat vond ik ff te veel van het goede.

Daarom, die dingen hebben echt de meeste "bang" voor mijn "buck".

Als mijn afluisterruimte helemaal klaar is ga ik wat akoustische metingen doen en zet ik waarschijnlijk een correctie EQ over de monitors om ze wat eerlijker te maken.

quote:
Ik ben uiteindelijk voor de KRK RP8's gegaan, wilde sowieso actieve monitoren..


Ik heb actieve Behringers gekocht.

quote:
Op 13 april 2007 21:59 schreef jbassist het volgende:
Schijnt alleen dat ze naar verloop van tijd wel anders/minder gaan klinken.
Mijn alesis ook merk ik hoor, maar toch.


Ik zal het merken. Wie weet kan ik me tegen die tijd wel betere veroorloven


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-04-2007 12:47 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 13 april 2007 17:55 schreef spectre het volgende:
Hoeveel kost zo'n kitje nou eigenlijk Lamp? Ik zit er namelijk ook over te denken.


Nou, eigenlijk is deze niet goedkoop gebleven, aangezien sommige onderdelen toch behoorlijk prijzig zijn, zoals de dubbellaags gaasvellen. Ik had al een hoop spulletjes (zoals spanringen, spanblokken, etc.etc.) zodat ik al een goed start ermee had. Uiteindelijk heb ik ook maar gewoon een aantal onderdelen gekocht, zoals de snarepad, hihatpad, twee bekkenpads. Het drumrek heb ik voor een heel klein prijsje overgenomen van Van De Ende producties, en als laatste heb ik een lading hardwareklemmen overgenomen van JZ drums.
Ik denk dat ik in totaal (zonder de drummodulen, zonder DFH) toch wel 800 euro voor dit ding heb neergelegd... Mischien nog wel iets meer ook.
Het leuke van dit ding daarentegen , is dat deze drumkit zo is gebouwd dat hij zoveel mogelijk een akoustische kit nabootst, qua speelgevoel, maar ook qua grootte. De tommaten zijn 10", 12", 12", en 14". De snarepad is 12". Dit is redelijk groot voor een elektronische kit. De ride pad heb ik zelf gebouwd, die 16". En ik heb zelfgebouwde (en bedachte) crashcymbals, single trigger, die is van 2 mm dik gehard aluminium, die helemaal in elastiek hangt. Daardoor kan je erop slaan als op een echt bekken. Het ding beweegt op een natuurlijke manier mee, in tegenstelling tot normale electronische pads, die op een soort van stuiterende manier spelen.

Het laatste, en dat is echt een pain in the ass : de bassdrumpads. Ik krijg ze maar niet goed genoeg. Ook van de TD20 serie vind ik ze kut spelen als het om dubbel bass spel gaat. Het blijft stuiteren enzo.
Hier moet ik dus nog wat aan doen voordat de kit helemaal klaar is. De rest is nu in ieder geval goed !

Oja, ik heb een Roland TD5 en een Roland PM16 als triggerinterface, samengekoppeld. Goed voor 24 trigger inputs, waarvan 8 dualtriggers. Ik overweeg nog wel om zo'n roland expandertje te kopen, maar dan heb ik minder trigger inputs in totaal (14 dual in totaal).


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-04-2007 13:01 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 14 april 2007 12:26 schreef Snaack het volgende:
Ik heb de laatste maand ontzettend veel geld uitgegeven aan studiogear. Tijdens luistersessies vond ik monitors die een stuk duurder waren niet overtuigend veel beter klinken, tenzij je in de prijsklasse 1000+ euro per stuk gaat shoppen en dat vond ik ff te veel van het goede.

Daarom, die dingen hebben echt de meeste "bang" voor mijn "buck".

Als mijn afluisterruimte helemaal klaar is ga ik wat akoustische metingen doen en zet ik waarschijnlijk een correctie EQ over de monitors om ze wat eerlijker te maken.



Ken je de Behringer DSP 8024? Heb ik ook gehad, 31 bands EQ met analyser functie (sowieso geniaal), en room correction! Bijbehorende Behringer Mic eraan, ding de ruimte laten meten en een bijbehorende EQ setting laten maken, klaar! Schijnt erg goed te werken ook.. Heb zelf die functie nooit gebruikt, ik had hem puur als analyser, maar heb me laten vertellen dat ie echt goed is!



[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 14-04-2007 13:02]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-04-2007 13:07 by spectre Profiel van spectre

Argh, dure hobby


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2007 13:13 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 april 2007 13:01 schreef Ethereal het volgende:
Ken je de Behringer DSP 8024? Heb ik ook gehad, 31 bands EQ met analyser functie (sowieso geniaal), en room correction! Bijbehorende Behringer Mic eraan, ding de ruimte laten meten en een bijbehorende EQ setting laten maken, klaar! Schijnt erg goed te werken ook.. Heb zelf die functie nooit gebruikt, ik had hem puur als analyser, maar heb me laten vertellen dat ie echt goed is!




Toevallig heeft iemand me gisteren getipt over dat ding, die ga ik checken. Ook jij bedankt voor de tip!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-04-2007 13:20 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

No problem! Beestje is ook te gek om te kijken of je gerommel hebt in frequentiegebieden die je niet kan horen / je speakers niet weergeven.. Een analyzer is echt verrot makkelijk

En, allerbelangrijkst, goed betaalbaar!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-04-2007 13:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 april 2007 16:48 schreef Lampje het volgende:




Uiteraard met DFH superior, gewoon gekocht.



is dat niet lastig tikken met die stokken op een keyboard?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-04-2007 13:30 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb voor die roomcorrectie twee Urei 539's (2e hands gekocht voor 200 euro plus 10 euro benzinekosten). Die zijn daar speciaal voor gebouwd (voor live EN studio toepassingen), en die klinken heel erg neutraal, wat je van die behringer niet echt kan zeggen (digitale eq met matige AD/DA > vrij korrelige sound). De prijs kwaliteitverhouding van die behringer is echter zeer goed, en hij is een stuk makkelijker instelbaar.

Spectre : Als je er genoeg geld voor hebt, dan zou ik gaan voor een focusrite ISA 220 channelstrip of een ISA 430. Dan heb je meteen zo een beetje een van de allerbeste als voortrap. Snaack heeft een 4 kanaals microfoonpre-amp van de ISA serie. Je zou ook kunnen kijken naar merken als SSL, Avalon AD serie (niet de goedkopere), Universal Audio/ Urei.

Als je een beetje handig bent met een soldeerbout, dan zou je ook kunnen kijken naar modulaire systemen als bijvoorbeeld Neumann, Siemens, Telefunken, API, Neve. Met name de eerste twee zijn makkelijk aan te sluiten, en je hebt dan voor behoorlijk wat minder investering toch kwaliteit van het allerhoogste niveau. Voor mijn gerackte U274 pre amps ben ik in totaal 230 euro kwijt geweest (2 preamp modulen, 2e hands 19" case, 24/48 volt voeding, 24 condensatortjes, verzendkosten). Dat spul is van hetzelfde kwaliteits nivo als de ISA 428 die snaack heeft.
Voor SSL zou ik dan maar niet kiezen, het is erg duur, en bovendien erg rottig om te voeden enzo. In Engeland zit echter wel een bedrijf dat die kasten kant en klaar levert inclusief de modulen en voeding.... Maar dan kan je denk ik toch beter kiezen voor een originele 19" Alpha channel ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 14-04-2007 13:33]


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-04-2007 13:31 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 14 april 2007 13:27 schreef ElitE het volgende:
is dat niet lastig tikken met die stokken op een keyboard?


Hahaha ! Ja, en die muisbediening is ook lastig met een stok !


lampje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-04-2007 13:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha die helemaal

maar ziet er gaaf erg praktisch uit die opstelling


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 15-04-2007 17:04 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

Hee lui, ik zit te overwegen om een digitech vocal pedaal te kopen. Het zou dan gaan om de Vocal 300 of de VX400. Deze laatste is aan te sluiten op de PC zodat bij opname zo min mogelijk verloren gaat.
Nu is mijn vraag is een van jullie bekend met deze pedalen? En hoe zijn de opnamemogelijk heden van de VX400. Ik heb nu een Edirol UA-5 staan om alles op te nemen en die VX400 zou dit in principe dan moeten gaan vervangen...



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-04-2007 23:08 by Snaack Profiel van Snaack

Vandaag mijn nieuwe gear uitgeprobeerd en opnames met de band gemaakt. Na het nodige gekut ("waar komt die kraak toch vandaan...." er na een uur achterkomen dat ik mijn interface aan het overloaden was.. *kuch*) kon ik aan de slag, yeah

Fucking hell wat ben ik blij met het geluid

Heb voor distortion gebruik gemaakt van een SM57 en een Audio Technica 2020 (een simpele grootmembraam condenser), die combi vind ik erg vet klinken.

Die ISA zal ook geen onbelangrijke rol in het totaalplaatje spelen denk ik

Volgende week krijg ik mijn Audix i5 binnen, ben ik ook erg benieuwd naar.

Voor clean gitaar had ik mijn Rode NTK er ook bijgehangen, maar dat was niet de sound die ik zocht. Wilde echt "glasachtig" clean en die NTK is als buizenmic daar natuurlijk het tegenovergestelde van, warrrrrrm

Maar goed.. Ik kon de verleiding niet weerstaan hem er bij te hangen

Ik zal morgen wat opnames maken en die hier posten, ben benieuwd naar jullie feedback


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-04-2007 23:29 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Cool, benieuwd :D @dat glasachtig cleane, dat komt vast wel goed als je die i5 dr bij hangt

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 15-04-2007 23:30]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen