IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Het grote boze verkeerstopic Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-01-2012 10:28 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht



... hoe de hazen lopen ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2012 16:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Opa is geen gevaar op de weg
‘ Bejaarden rijden net zo veilig, maar zijn kwetsbaarder’


Door: Arnout Jaspers

Het relatief hoge aantal verkeersongelukken waarbij bejaarden betrokken zijn, zegt niets over hoe veilig ze rijden, volgens Canadees onderzoek.

Bejaarden in het verkeer scoren relatief hoog in de ongevalsstatistieken. Dat sluit perfect aan bij het beeld van het oudje dat met de leesbril op 40 kilometer per uur rijdt op de snelweg of op de rem gaat staan als het stoplicht oranje wordt.

Maar het beeld klopt niet, volgens Ezra Hauer, gepensioneerd hoogleraar civiele techniek. In zijn analyse van de statistieken heeft de overrepresentatie van bejaarden andere redenen. Zo zijn bejaarden bij ongelukken lichamelijk kwetsbaarder dan jongeren, zodat ze eerder aan de gevolgen overlijden. Verder rijden bejaarden meer op secundaire wegen met veel kruisingen, waar iedereen relatief meer ongelukken krijgt.
Hauer vergeleek ongevalsstatistieken van ouderen met jongeren die evenveel rijden. De overrepresentatie verdwijnt dan bijna helemaal, behalve voor ouderen die heel weinig rijden.

Tenslotte wil Hauer niet onvermeld laten, dat als een chauffeur van 85 jaar of ouder betrokken is bij een dodelijk verkeersongeval, deze chauffeur vier op de vijf keer het enige slachtoffer is. Dit in tegenstelling tot een chauffeur tussen de 16 en 59, die gemiddeld twee anderen in zijn of haar graf meeneemt bij een dodelijk verkeersongeval.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-04-2012 17:20 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Mooi geneuzel.


Boeiender


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-04-2012 19:23 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Pcies, vandaag weer bijna zo'n alpinopet op de neus gehad (nee sukkel, je mag geen vrachtauto's inhalen op een gelijkwaardige kruising) en eentje die met zijn "hoge instapauto" in zijn eentje een compleet kruispunt vastzette.

Hulde.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 03-04-2012 19:54 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Gelukig weet jij het beter.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-04-2012 20:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik geloof eerder een rijinstructrice dan een gepensioneerd hoogleraar civiele techniek.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2012 20:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ohjee men weet nog steeds niet wat statistiek is...

Dat je er vandaag een gezien hebt betekend niets. Ik zie ook vaak jongeren die gevaarlijke capriolen halen.

Er staat duidelijk in het artikel dat er een groep is die heel gevaarlijk is en dat is de groep die niet regelmatig rijd.

Daarnaast vergelijkt de man met jongeren, ik weet niet precies hoe die dat doet maar kan er gemakkelijk op wijzen dat ze beiden verhoogt risico op ongevallen hebben maar dat het alleen minder is dan eerst werd gedacht.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-04-2012 20:06 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Jongeren zijn sowieso kut.



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-04-2012 20:13 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ik denk eerder dat 'm het probleem zit in dat die ouwe knarren te voorzichtig en onzeker rijden en dat ze daardoor vaak betrokken zijn bij een ongeval.

En het zijn ook eerder diezelfde ouwe sokken die een flink aantal km/h onder de maximum snelheid gaan zitten en zo het overige verkeer frustreren.



 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2012 20:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wat je bij eigenlijk de meeste simpele psychologische testjes vind is dat ouderen trager zijn maar accurater en jongeren sneller maar maken sneller fouten.

Ze zijn inderdaad traag maar ook een stuk voorzichtiger, is natuurlijk irritant maar hoeft nog niet direct voor problemen te zorgen. Bij onzekerheid gaat het natuurlijk wel snel mis.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Zoep
Usericon van Zoep
Posted 03-04-2012 20:43 by Zoep Wijzig reactieProfiel van ZoepQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2012 20:23 schreef ElitE het volgende:
Wat je bij eigenlijk de meeste simpele psychologische testjes vind is dat ouderen trager zijn maar accurater en jongeren sneller maar maken sneller fouten.

Ze zijn inderdaad traag maar ook een stuk voorzichtiger, is natuurlijk irritant maar hoeft nog niet direct voor problemen te zorgen. Bij onzekerheid gaat het natuurlijk wel snel mis.

Het is ook apart als ze de OV-chipkaar gebruiken. Een jongere houdt hem er een tel voor, bij een bejaarde gaat dit vaak in stappen, waarbij de kaart zorgvuldig te voorschijn wordt gehaald, de bejaarde klaar gaat staan om de kaart voor de lezer te houden, hem er zorgvuldig tegen houdt, het schermpje leest en weer wegbergt.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-04-2012 20:44 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Je vergeet de drie pogingen voordat de piep komt...


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2012 20:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wacht maar tot wij oud zijn wij zullen vast ook slecht met teleportatie om kunnen gaan en moeten je kleinkinderen je linkerbeen weer ophalen uit Zuid Afrika.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-04-2012 21:10 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht



 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-04-2012 7:23 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 april 2012 20:05 schreef ElitE het volgende:
Ohjee men weet nog steeds niet wat statistiek is...




Oh, jawel hoor, maar cijfertjes kan iedereen reproduceren, op de manier waarop gewenst is. Ik heb statistisch gezien veel te maken met ouderen die blijkbaar heel weinig rijden.


Boeiender


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-04-2012 8:55 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

+1


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-04-2012 8:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ghe ghe Grey, ga de A28 bij Assen maar niet op vandaag, ligt vol met kippen .. vrachtwagen vol gekanteld .. tig collega's staan nog in de file.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2012 9:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2012 20:05 schreef ElitE het volgende:
Ohjee men weet nog steeds niet wat statistiek is...

Dat je er vandaag een gezien hebt betekend niets. Ik zie ook vaak jongeren die gevaarlijke capriolen halen.

Er staat duidelijk in het artikel dat er een groep is die heel gevaarlijk is en dat is de groep die niet regelmatig rijd.

Daarnaast vergelijkt de man met jongeren, ik weet niet precies hoe die dat doet maar kan er gemakkelijk op wijzen dat ze beiden verhoogt risico op ongevallen hebben maar dat het alleen minder is dan eerst werd gedacht.

Precies. Ik vind het best een aanmelijk verhaal, eigenlijk. Zeker omdat het *waarschijnlijk* over Canada gaat. Op veel plekken een stuk minder druk dan hier.

Meeste keren dat ik (op de fiets) overigens in het verkeer in gevaar wordt gebracht door iemand; is iemand in de categorie van 30-50 jaar, man. Van die lui die veel op de weg zitten


Quis moderabat ipsos moderatores?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-04-2012 9:07 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 8:57 schreef Jenje het volgende:
Ghe ghe Grey, ga de A28 bij Assen maar niet op vandaag, ligt vol met kippen .. vrachtwagen vol gekanteld .. tig collega's staan nog in de file.
Ik las het. Mooi man, al dat vrachtverkeer op de weg!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-04-2012 9:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 april 2012 9:07 schreef Greycloak het volgende:
Ik las het. Mooi man, al dat vrachtverkeer op de weg!


Juist daar zijn wegen niet voor gemaakt, het is voor henk en ingrid die liever minder werken, met de auto naar hun werrk willen en vervolgens willen fitnessen en voor met de kinderen naar de efteling of gewoon zomaar een stukje.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-04-2012 9:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 9:07 schreef Greycloak het volgende:
Ik las het. Mooi man, al dat vrachtverkeer op de weg!


Een vrachtwagen flipt echt niet zo maar omver. Zie zo vaak dat auto's vrachtwagens nog snel even snijden en de vrachtwagen vol in de ankers moet of een ruk aan het stuur moet geven. Denk dat veel ongelukken van omgeklapte vrachtwagens veroorzaakt worden door agressieve autobestuurders.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-04-2012 9:43 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

NS Cargo. Omdat het kan.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-04-2012 9:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, dat kan niet.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2012 9:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ach jawel, gewoon de vracht laten staan bij de cargostations en de consumenten het zelf daar laten ophalen. Niks aan de hand!


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-04-2012 10:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe kunnen we gelijk weer de gedempte grachten uirgraven en weer met de schuit alles doen.

Overigens geen slecht idee wat betreft natuur en waterhuishouding.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen