IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Het grote boze verkeerstopic Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-04-2012 10:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja terug naar de jaren zestig, voelt Grey zich ook weer thuis!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-04-2012 10:22 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 9:43 schreef Greycloak het volgende:
NS Cargo. Omdat het kan.


Greycloak, het zal misschien als een schok voor je komen, maar treinen rijden over rails. Daarom: nee.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-04-2012 10:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 10:22 schreef Gemene Lepel het volgende:
Greycloak, het zal misschien als een schok voor je komen, maar treinen rijden over rails. Daarom: nee.
Niet altijd hoor.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 04-04-2012 11:03 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 4 april 2012 10:42 schreef bastianus het volgende:
Niet altijd hoor.



Haha, deze was laatst nog op tv, ik vind die films geweldig



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2012 11:04 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 9:32 schreef Jenje het volgende:
Een vrachtwagen flipt echt niet zo maar omver. Zie zo vaak dat auto's vrachtwagens nog snel even snijden en de vrachtwagen vol in de ankers moet of een ruk aan het stuur moet geven. Denk dat veel ongelukken van omgeklapte vrachtwagens veroorzaakt worden door agressieve autobestuurders.


Is dat niet omdat die vrachtwagens zo dicht op elkaar rijden alsof ze aan het slipstreamen zijn in een nascar race waardoor die automobilist er niet veilig tussendoor van baan kan wisselen maar er voorlangs moet ter voorkoming dat ie op de linkerbaan in de ankers moet en daar ellende (kettingbotsing) veroorzaakt?

Btw niet alleen het vrachtverkeer rijdt te dicht op elkaar op de rechterbaan.


 


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-04-2012 11:07 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Ik hou altijd goed afstand op de rechter baan maar er zijn bijna dagelijks eikels die van de linkerbaan voor je langs schieten om nog net ff de afrit te halen terwijl er vaak niemand achter me rijd op dat moment, soms zit je met ware hart kloppingen achter het stuur.

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 04-04-2012 11:08]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-04-2012 11:11 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 april 2012 11:07 schreef nark het volgende:
Ik hou altijd goed afstand op de rechter baan maar er zijn bijna dagelijks eikels die van de linkerbaan voor je langs schieten om nog net ff de afrit te halen terwijl er vaak niemand achter me rijd op dat moment, soms zit je met ware hart kloppingen achter het stuur.


Och, net onderweg naar Eindhoven weer een paar malloten die denken dat een richtingaanwijzer een voorrangsregel is. Gisteren overigens ook een bijna botsing met een vrouw die dacht dat als je een richtingaanwijzer aanzet, je voorrang hebt op alles en iedereen.

Overigens moet er denk ik een voorlichtingscampagne komen over 3 baans snelwegen, mijn god wat irritant dat iedereen op de middelste baan rijdt terwijl er plek zat is op de meest rechtse baan.


Boeiender


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-04-2012 11:13 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

[quote]Op 4 april 2012 11:11 schreef MR. N het volgende:
Och, net onderweg naar Eindhoven weer een paar malloten die denken dat een richtingaanwijzer een voorrangsregel is. Gisteren overigens ook een bijna botsing met een vrouw die dacht dat als je een richtingaanwijzer aanzet, je voorrang hebt op alles en iedereen.

Overigens moet er denk ik een voorlichtingscampagne komen over 3 baans snelwegen, mijn god wat irritant dat iedereen op de middelste baan rijdt terwijl er plek zat is op de meest rechtse baan.




Zit je nou te internetten achter het stuur dan, ook niet echt veilig hoor...


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-04-2012 11:24 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 april 2012 11:13 schreef nark het volgende:






Zit je nou te internetten achter het stuur dan, ook niet echt veilig hoor...


Haha, neeeeeeejoh, sta nu bij Natuurbad "de IJzeren Man", hoe metal wil je het hebben?


Boeiender


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-04-2012 11:29 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 11:24 schreef MR. N het volgende:
Haha, neeeeeeejoh, sta nu bij Natuurbad "de IJzeren Man", hoe metal wil je het hebben?






Das toch nie Grind.......


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 04-04-2012 11:46 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 4 april 2012 11:24 schreef MR. N het volgende:
Haha, neeeeeeejoh, sta nu bij Natuurbad "de IJzeren Man", hoe metal wil je het hebben?
Natuurbad

Dat was toch in Weert als ik het goed herinner?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2012 12:06 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Nee, dat is bij Vught.


 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2012 12:40 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 11:07 schreef nark het volgende:
Ik hou altijd goed afstand op de rechter baan maar er zijn bijna dagelijks eikels die van de linkerbaan voor je langs schieten om nog net ff de afrit te halen terwijl er vaak niemand achter me rijd op dat moment, soms zit je met ware hart kloppingen achter het stuur.


Wat is jouw definitie van goed afstand?
Bij de 2 seconden regel zou bij 120km/h dat toch ongeveer een 66 meter zijn. En bij 100km/h toch altijd nog ongeveer 55 meter. De gemiddelde autolengte is zeg 5 meter dus dat zou toch makkelijk moeten kunnen.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2012 12:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 12:40 schreef Forever After het volgende:
Wat is jouw definitie van goed afstand?
Bij de 2 seconden regel zou bij 120km/h dat toch ongeveer een 66 meter zijn. En bij 100km/h toch altijd nog ongeveer 55 meter. De gemiddelde autolengte is zeg 5 meter dus dat zou toch makkelijk moeten kunnen.

Als jij nét goed afstand houdt, en er glipt iemand tussen dan hou je opeens niet meer 'goed afstand' (en degene die er tussen glipt ook niet). Dan kan ik me voorstellen dat je (of nark ) wel even schrikt, ja

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-04-2012 12:43]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2012 12:47 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Als die persoon er zou blijven rijden misschien wel ja, maar als je op 50 a 60 m afstand van je voorganger rijdt en er schuift iemand tussendoor... nee. Tenzij ie zo dicht voor je langs snijdt dat het net is alsof ie je spatbord er vanaf wil ketsen, dan wordt het anders maar dan maakt het niet uit of je op 50, 60 of 500 meter achter je voorganger zit.

Desondanks gebeurt het regelmatig dat men er nog net even op de limiet voorlangs wil schieten terwijl het zonder problemen ook achterlangs had gekund.

(Nee Bas, het gaat niet over sex).


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2012 12:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 12:47 schreef Forever After het volgende:
Als die persoon er zou blijven rijden misschien wel ja, maar als je op 50 a 60 m afstand van je voorganger rijdt en er schuift iemand tussendoor... nee.

In een vrachtwagen kan ik me voorstellen dat je wat eerder schrikt, maar inderdaad, als diegene 40 meter voor je erin steekt valt het op zich wel mee (maar rijdt diegene nog steeds te dicht op je originele voorganger).
quote:
Tenzij ie zo dicht voor je langs snijdt dat het net is alsof ie je spatbord er vanaf wil ketsen, dan wordt het anders maar dan maakt het niet uit of je op 50, 60 of 500 meter achter je voorganger zit.

Dat was volgens mij precies de situatie die nark beschreef.

De opmerking over afstand houden van nark ging over jouw slipstreamopmerking omtrent vrachtwagens

edit: typisch genoeg raadt de Telegraaf via een van haar lezers aan lekker dicht achter vrachtwagens (trucks dan) te gaan rijden: http://www.telegraaf.nl/stopdecrisis/4301118/__Slipstream_effect__.html

:')

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-04-2012 12:52]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-04-2012 12:53 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Gisteren was het ook weer feest op de weg, bijna vier uur op de fiets getraind. Maar twee keer bijna omver gereden door een automobilist die en niet uitkijkt en geen voorrang verleend, gelukkig lette ik wel genoeg op. En op het fietspad was het niet minder, niet aan de kant gaan als er gebeld word, nouja een paar centimeter, zodat je je er doorheen mag wurmen. Niet weten dat je rechts hoort te fietsen en niet ergens halverwege tot links. Al dat tuig met een telefoon in de hand die daardoor jou bijna van de weg drukken als je er langs komt.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 04-04-2012 13:00 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 4 april 2012 12:06 schreef Forever After het volgende:
Nee, dat is bij Vught.
Nee dat is in Weert.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2012 13:01 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ik maakte uit Narks post niet direct op dat ie truckert is.

Maar mij ervaring is dat veel truckers op nog geen 20 meter van elkaar rijden waardoor je er met een Smart zelfs nog niet tussendoor naar de afrit zou durven. In zo'n geval vind ik het logisch dat men probeert voor de karavaan langs de afrit wil halen.

Ondanks dat het in de praktijk overall misschien niet veiliger is is het voor de karavaan langs gevoelsmatig veiliger dan op de linkerbaan te gaan remmen om achter zo'n karavaan langs de afrit op te gaan.

Het beste is natuurlijk om vroeg genoeg voor de afrit je mogelijkheden in te schatten en daar op gepaste manier op te reageren.

Misschien zou men eens een proef moeten doen met een truckvrije spits om te kijken of dat scheelt mbt de hoeveelheid en lengte van files.


 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2012 13:02 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 13:00 schreef G.I.R.L. het volgende:
Nee dat is in Weert.

quote:
Op 4 april 2012 12:06 schreef Forever After het volgende:
Nee, dat is bij Vught.


http://www.ijzerenman.nl/


 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 04-04-2012 13:03 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up



Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 04-04-2012 13:07 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 4 april 2012 12:53 schreef Nimbus het volgende:
Gisteren was het ook weer feest op de weg, bijna vier uur op de fiets getraind. Maar twee keer bijna omver gereden door een automobilist die en niet uitkijkt en geen voorrang verleend, gelukkig lette ik wel genoeg op. En op het fietspad was het niet minder, niet aan de kant gaan als er gebeld word, nouja een paar centimeter, zodat je je er doorheen mag wurmen. Niet weten dat je rechts hoort te fietsen en niet ergens halverwege tot links. Al dat tuig met een telefoon in de hand die daardoor jou bijna van de weg drukken als je er langs komt.


Hier maak ik uit op dat je wielrenner bent? Daar heb ik een x wat leuks over gehoord van mijn buurman die agent is, heeft niet direct wat met jou te maken maar vond het wel opmerkelijk.

Wist je dat wanneer je met je auto een wielrenner aanrijd die van links komt, door een rood stoplicht rijd en je getuigen hebt je als automobilist hoogstwaarschijnlijk nog steeds schuld krijgt? De reden is omdat je er als automobilist vanuit moet gaan dat een wielrenner zo opgaat in zijn sport dat hij als een blind paard over de weg scheurt.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-04-2012 13:10 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 12:40 schreef Forever After het volgende:
Wat is jouw definitie van goed afstand?
Bij de 2 seconden regel zou bij 120km/h dat toch ongeveer een 66 meter zijn. En bij 100km/h toch altijd nog ongeveer 55 meter. De gemiddelde autolengte is zeg 5 meter dus dat zou toch makkelijk moeten kunnen.




meestal wel een meter of genoeg dat (vracht) auto's makkelijk de ruimte hebben om in te voegen zeg maar en omdat mijn bakkie ( Opel Angina)niet zo heel hard gaat rij ik altijd zo veel mogelijk rechts om niemand tot last te zijn.Maar of je afstand houd of niet ze moeten er hoedan ook voorlang, ook als er dus niemand achter je rijd.......de lijers...

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 04-04-2012 13:15]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 04-04-2012 13:13 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

quote:
Op 4 april 2012 13:00 schreef G.I.R.L. het volgende:
Nee dat is in Weert.

Nee, die zijn er in heel Brabant en Limburg. Ijzeren man refereert aan een machine die vroger plassen en kanalen uitgroef. Arbeiders noemden dat ding de"ijzeren man" omdat ze daardoor werkeloos werden

/einde geschiedenisles


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2012 13:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 13:01 schreef Forever After het volgende:
Ik maakte uit Narks post niet direct op dat ie truckert is.

Ik wel, maar zo te zien had jij gelijk
quote:
Maar mij ervaring is dat veel truckers op nog geen 20 meter van elkaar rijden waardoor je er met een Smart zelfs nog niet tussendoor naar de afrit zou durven. In zo'n geval vind ik het logisch dat men probeert voor de karavaan langs de afrit wil halen.

Ondanks dat het in de praktijk overall misschien niet veiliger is is het voor de karavaan langs gevoelsmatig veiliger dan op de linkerbaan te gaan remmen om achter zo'n karavaan langs de afrit op te gaan.

Het beste is natuurlijk om vroeg genoeg voor de afrit je mogelijkheden in te schatten en daar op gepaste manier op te reageren.

Yup.
quote:
Misschien zou men eens een proef moeten doen met een truckvrije spits om te kijken of dat scheelt mbt de hoeveelheid en lengte van files.

Dat kan, ja. Beperking van files is echter nog makkelijker te realiseren: iedereen 90 km/u.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen