IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Het grote boze verkeerstopic Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-12-2016 19:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2016 10:39 schreef Negatieveling het volgende:
Is ook niet zo effectief als je zou denken. Natuurlijk is er het effect dat mensen die niet in de miljoenen zwemmen dan denken dat het 'eerlijker' is omdat die person 'geld genoeg' heeft, maar het is eigenlijk helemaal niet eerlijk. Immers, de overtrading is gelijk in absolute zin, dus de bestraffing moet gelijk zijn in absolute zin. Anders kun je die redenering in het extreme doortrekken en zeggen dat een werkloze voor moord levenslang mag krijgen (hij heeft immers tijd genoeg) waar iemand die 100 uur per week werkt met een paar weekjes opsluiting wel genoeg gestraft is (hij komt immers tijd tekort).


Volledige mee eens.

Inkomensafhankelijk beboeten of straffen is te zot voor woorden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-09-2019 13:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik dacht dat Nederlanders best correct waren op in het verkeer (en, toegegeven, dat is wel zo als je het vergelijkt met ons weggedrag), maar het viel me op dat jullie enorme tussenkruipers zijn. Moest van Eindhoven naar Apeldoorn rijden via de snelweg (twee baanvakken) en hoe vaak er enkele auto’s op het linkerbaanvak vol in de remmen moesten vliegen omdat iemand die een tiental km’s/u trager reed besloot om van rechts naar links te gaan... Bizar irritant.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-09-2019 17:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En dan heb je nog mazzel als het er niet een is met een handicap aan zijn/haar linkerhand.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-09-2019 17:47 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik had van de week constant zo'n Kleeftokkie in mijn bumper hangen op de autoweg waar je 100 mag en niet mag inhalen. Hij zat nog net niet in mijn kofferbak maar het scheelde niet veel. Terecht? Ik reed zelf 90 en vond van niet. Even een flinke tik op rem zou hem wel beter leren dacht ik. Ging die mij heel wild inhalen en afsnijen, middelvingertje erbij, helemaal door het lint die gast

Meningen graag

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 11-09-2019 17:49]


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-09-2019 18:07 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Je kwam 10km/h te kort.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-09-2019 18:07 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik ga in jouw situatie ook dingen doen als op de rem staan, een vitesse of twee terugschakelen of laat pinken om af te slaan enzo. Asociaal gedrag van mijn kant als respons op asociaal gedrag van de onzichtbare grill in de achteruitkijkspiegel.

Een vriendelijk-Duits signaal geven als iemand traag rijdt op het linkse baanvak en er rechts nog plek is kan er imo wel mee door, maar jouw geval was helemaal anders.

Edit: als het mooi weer is kan je ook nog even je voorruit spoelen met ruitenwissersvloeistof. Echte binken achter je weigeren dan om het weg te wrijven.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 11-09-2019 18:09]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-09-2019 18:16 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2019 18:07 schreef Natural Disaster het volgende:
Je kwam 10km/h te kort.




quote:
Op 11 september 2019 18:07 schreef BenKnuckles het volgende:
Asociaal gedrag van mijn kant als respons op asociaal gedrag van de onzichtbare grill in de achteruitkijkspiegel.



Zo kijk ik er zelf in mijn situatie ook naar. Actie - reactie. En toch.. soms betrap ik mezelf op ongeduldig gedrag en dan vind ik het wel weer geoorloofd om te drammen bij een ander, een beetje met 2 maten lijkt het in het verkeer.



... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-09-2019 18:16 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2019 18:07 schreef BenKnuckles het volgende:
Edit: als het mooi weer is kan je ook nog even je voorruit spoelen met ruitenwissersvloeistof. Echte binken achter je weigeren dan om het weg te wrijven.


Goeie tip, ga ik onthouden


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-09-2019 18:19 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ongezouten:

Rij dan ook minstens de max. snelheid. 105 waar 100 ofzo. Wat je teller aangeeft is nooit de werkelijke snelheid maar altijd lager dus je haalde echt de 90 niet.

Dus met 90 ben je een 'te zacht rijder' en heb je wat mij betreft nagenoeg geen recht tot klagen mbt bumperklevers want daar vraag je op dat moment zelf om. Je belemmert willens en wetens de doorstroom van het verkeer en het is niet voor iedereen elke dag zondag.

Nou moet ik wel zeggen dat er verschil zit in bumperkleven en bumperkleven. Die uit jouw verhaal was een van de tokkies onder de bumperklevers.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-09-2019 18:20 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 11 september 2019 18:16 schreef faalhaas het volgende:
Zo kijk ik er zelf in mijn situatie ook naar. Actie - reactie. En toch.. soms betrap ik mezelf op ongeduldig gedrag en dan vind ik het wel weer geoorloofd om te drammen bij een ander, een beetje met 2 maten lijkt het in het verkeer.




Als iemand 90 rijdt op een 100 weg zeker?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-09-2019 18:27 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2019 18:20 schreef Natural Disaster het volgende:
Als iemand 90 rijdt op een 100 weg zeker?


Het is is theorie mogelijk ja. Mijn snelheid hangt enorm van mijn stemming af. Soms wil ik rustig cruisen, een andere dag weer het gas er op. Probeer echter wel zo weinig mogelijk anderen tot last te zijn. Defensief rijden heet dat toch. Bumperkleven is totaal niet mijn ding, tenzij iemand hem er bijv. op de snelweg nog even snel even voor smackt, net of ik iemand dan nog even moet "corrigeren", slaat nergens op natuurlijk en is gevaarlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 11-09-2019 18:28]


... hoe de hazen lopen ...


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-09-2019 18:27 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

In het verkeer is iedereen die trager rijdt dan jij een slak en iedereen die sneller rijdt dan jij een eikel.

Ik snap de frustratie die ND toont wel, maar nogmaals, het heeft helemaal geen zin om als een asociale malloot de persoon voor je op te jagen in de situatie van faalhaas. Houd wat afstand en haal in ipv te binken. Daar heeft niemand wat aan, jijzelf incl.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-09-2019 19:10 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 11 september 2019 18:27 schreef faalhaas het volgende:
Het is is theorie mogelijk ja. Mijn snelheid hangt enorm van mijn stemming af. Soms wil ik rustig cruisen, een andere dag weer het gas er op. Probeer echter wel zo weinig mogelijk anderen tot last te zijn. Defensief rijden heet dat toch. Bumperkleven is totaal niet mijn ding, tenzij iemand hem er bijv. op de snelweg nog even snel even voor smackt, net of ik iemand dan nog even moet "corrigeren", slaat nergens op natuurlijk en is gevaarlijk.


Cruisen kun je toch ook met de op desbetreffende weg geldende max snelheid?

Ik rij zo vaak als kan op de cruise control, paar km bovenop de geldende max snelheid en het gaat prima.

Bumperkleven is ook niet mijn ding, maar iemand af en toe even aanmoedigen om toch echt die laatste 10km/h er bij te doen of van de linkse baan op te rotten als ze dan toch niet door wil rijden heb ik ook wel begrip voor. Behalve als iemand al 130 rijdt waar 120 mag en ze zitten dan nog te duwen, die mogen gewoon spontaan 5 wielen verliezen.

Die cruise control is als men gaat kleven ook wel een vorm van rust. Kruipen ze er wat dichter achter dat zal die cc de bilnaad oxideren. Heb je geen cc dan ga je onbewust toch vaak net iets harder rijden.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-09-2019 19:47 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 11 september 2019 18:07 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik ga in jouw situatie ook dingen doen als op de rem staan, een vitesse of twee terugschakelen of laat pinken om af te slaan enzo. Asociaal gedrag van mijn kant als respons op asociaal gedrag van de onzichtbare grill in de achteruitkijkspiegel.




Ik ga hooguit iets zachter rijden als iemand achter me zit te bumperkleven, meer durf ik niet. Veel te bang dat mensen helemaal gek worden en je gaan afsnijden en zo. Daar kan ik allemaal niet mee omgaan.

edit. Ik rij trouwens altijd net iets te hard, net wat ND zegt, die kilometerteller in je auto geeft te weinig aan.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 11-09-2019 19:49]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-09-2019 21:37 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2019 19:10 schreef Natural Disaster het volgende:
Cruisen kun je toch ook met de op desbetreffende weg geldende max snelheid?

Ik rij zo vaak als kan op de cruise control, paar km bovenop de geldende max snelheid en het gaat prima.

Bumperkleven is ook niet mijn ding, maar iemand af en toe even aanmoedigen om toch echt die laatste 10km/h er bij te doen of van de linkse baan op te rotten als ze dan toch niet door wil rijden heb ik ook wel begrip voor. Behalve als iemand al 130 rijdt waar 120 mag en ze zitten dan nog te duwen, die mogen gewoon spontaan 5 wielen verliezen.

Die cruise control is als men gaat kleven ook wel een vorm van rust. Kruipen ze er wat dichter achter dat zal die cc de bilnaad oxideren. Heb je geen cc dan ga je onbewust toch vaak net iets harder rijden.




Ik rijd altijd in cc loze barrels


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-09-2019 22:30 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Mijn vorige auto had wel cc, maar ik gebruikte het nooit. Terwijl ik het in de usa altijd wel gebruik op de snelwegen. Raar eigenlijk. Het verkeer is hier veel jachtiger. Of zo. Behalve de snelwegen van L.A. Dát was kut, zeg! Dat je in de usa links én recht mag inhalen is misschien ook wel een ding waarom het daar beter werkt. Imo.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-09-2019 22:31 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou zit ik met Cannibal Corpse in mijn hoofd.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-10-2019 17:37 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik heb blijkbaar niet goed opgelet tijdens mijn rijlessen.

Ik heb altijd geleerd dat als je ergens af wilt slaan je eerst richting aangeeft en daarna pas gaat remmen. Vandaag in een rit van hooguit een half uur minstens 5 roadwarriors voor me gehad die het net andersom doen.

Pluspunt is dan wel dat ze iig nog richting aangaven want er zijn er ook genoeg die een lichamelijke beperking aan de linkerhand hebben.

Over het voorsorteren wil ik het nog niet eens hebben nu.






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 04-10-2019 22:01 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ik zag vandaag een bus die zijn knipperlicht voor links aan deed en doodleuk naar rechts ging. Handig...


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-10-2019 8:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat zijn de spannende verrassingen in het leven.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-11-2019 13:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://tweakers.net/nieuws/160310/tesla-noteert-146000-reserveringen-voor-cybertruck-na-onthulling.html


Wimsmaak, wat moet jij met 146000 van die afzichtelijke pickup trucks? :')

De tering wat lelijk.

Musk had zeker wat inspiratie van Lambo met z'n hoekige vormen.




[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 24-11-2019 13:17]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


WMP
Usericon van WMP
Posted 24-11-2019 17:23 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Hij heeft gewoon aandachtig naar Blade Runner gekeken.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-11-2019 12:22 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Musk en 'zijn' Tesla is een held. Gaat m niet om de poen maar om de innovatie, om de middenklasse mee te krijgen richting sustainable, om te helpen de toekomst vorm te geven.


Ik wens hem/ze alle succes toe met dit model. En dat er maar veel groene energie gebruikt mag worden om hun auto's op te laden.


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 25-11-2019 14:37 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Waarom geen waterstof. Dat electrisch rijden is toch ook niet de toekomst?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-11-2019 14:54 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 november 2019 14:37 schreef F.Jacobse het volgende:
Waarom geen waterstof. Dat electrisch rijden is toch ook niet de toekomst?

Geen idee of dat niet de toekomst is. Ik denk dat jij dat ook niet weet. Kan argumenten voor en tegen verzinnen. Waterstof toch nog steeds niet mogelijk en veilig genoeg voor kleine personenwagens?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen