IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 04-06-2009 11:08 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Probeer op die manier als 'middelmatige band' maar eens een leuke support show te regelen.

Nee sorry, de hoofdact neemt reeds 4 bands mee, goedemiddag!

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 04-06-2009 11:09]


But there is no real me: only an entity, something illusory................


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 04-06-2009 11:09 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

nog meer van die NL popbands haha (wel erg off topic
pseudo-poetisch
pseudo-diepzinnig
pseudo-intens

[Dit bericht is gewijzigd door nydoom op 04-06-2009 11:10]


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 11:10 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Tja..dan kom je toch uit op het opbouwen van een eigen netwerk binnen de zalen in Nederland. Het is niet leuk dan wel eerlijk voor Nederlandse bands, maar zo is wel het spel...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-06-2009 11:12 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:02 schreef Jenje het volgende:
Kane is dan ook de belichaming van "waarom hebben zij succes?"
Wat denk je?!






Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2009 11:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:02 schreef Jenje het volgende:
Kane is dan ook de belichaming van "waarom hebben zij succes?"

-Ze komen uit de Randstad (Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt).
-Veel vieze dames van mijn leeftijd glijden van hun stoel af als ze de kwal op zang zien.
-Het zit gelikt en gladjes in elkaar.
-Nou vooruit, vriend Dinand gaat er ook wel voor 100% voor. En ik heb ze ooit gezien in hun ouwe bezetting met die kale drummer met de try-out voor hun vorige tour, ze waren toch echt wel goed op elkaar in gespeeld en gaven zich helemaal.
-Ik heb wel het idee dat de hype een beetje over is, gezien de weinige airplay die hun laatste ploatje krijgt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 04-06-2009 11:14 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Opbouwen van netwerk is uiteraard zeer verstandig.

Een punt is vaak wel dat de kansen om veel publiek kennis te laten maken met je muziek bij een goede support van een grotere band groter zijn imho.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 11:14 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Enkele jaren geleden werd One Bullet Left gehyped, omdat het zulke jonge gasten waren. Ze konden overal spelen, terwijl veel oudere bands die al jaren bezig zijn, dat niet voor elkaar kregen. Kennelijk is er veel afgunst, of veel bands moeten maar es gaan nadenken over de marketing van hun eigen band. Bands als The Monolith Deathcult en The Lucifer Principle hebben dat in ieder geval wel door...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 04-06-2009 11:32 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

...komt dan straks die gave kerstverlichting-TLP-banner weer voorbij?


Bruce Banner


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2009 11:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:14 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Enkele jaren geleden werd One Bullet Left gehyped, omdat het zulke jonge gasten waren. Ze konden overal spelen, terwijl veel oudere bands die al jaren bezig zijn, dat niet voor elkaar kregen. Kennelijk is er veel afgunst, of veel bands moeten maar es gaan nadenken over de marketing van hun eigen band. Bands als The Monolith Deathcult en The Lucifer Principle hebben dat in ieder geval wel door...

Je noemt nu inderdaad twee bands die goed kunnen netwerken, hypen en lang genoeg meedraaien om de juiste contacten te hebben. Dit kan echter ook in je nadeel werken. Dat je muziek b.v. veel te middelmatig is om de aandacht van het publiek te blijven vasthouden. En dat men je uitkotst als je weer voor de zoveelste keer ergens speelt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-06-2009 11:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 17:52 schreef Jenje het volgende:
Er wordt me nu veel duidelijk .. je kent je eigen werkterrein niet eens fatsoenlijk.

1) ik ben geen boeker, ik ben degene die de uiteindelijke avond runt (en wat niet goed geregeld is moet opvangen. Daar ben ik bovendien erg goed in. Dus mijn werk terrein ken ik wel degelijk. The scene nee die ken ik niet (meer). (Lang gesprek gehad daarover met Bootsman, en als jij niet weet wie dat is, dan ken jij je werkterrein dus blijkbaar ook niet zo goed ouwe man. Conclusie was dat er mensen zijn die wel vollop in de scene zitten en dat je die erbij moet betrekken- bij een zaal en de programmering dus)

2) ik luister niet daar die muziek (prog/ gothic whatever) dus vanuit dat oogpunt is het ook niet vreemd dat ik het niet ken.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-06-2009 11:42 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 7:42 schreef XXL het volgende:

Als bands allemaal zo overtuigd zijn van de kwaliteiten van de band, waarom dan niet spelen tegen een percentage van de deuropbrengst?

Komt er dan geen hond opdagen zijn de kosten netjes verdeeld over de zaal en de band.

Precies mijn punt

Oja via dit forum zijn er al redelijk wat concerten geregeld, dus wat dat betreft hoef je geen marketing machine te zijn, maar gewoon aardig tegen mensen die je kunnen helpen. Jenje heeft dus pech


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 11:47 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:36 schreef bastianus het volgende:
Je noemt nu inderdaad twee bands die goed kunnen netwerken, hypen en lang genoeg meedraaien om de juiste contacten te hebben. Dit kan echter ook in je nadeel werken. Dat je muziek b.v. veel te middelmatig is om de aandacht van het publiek te blijven vasthouden. En dat men je uitkotst als je weer voor de zoveelste keer ergens speelt.


Als je hogerop met je band en muziek wilt komen, dan zal je je "product" door middel van marketingtechnieken en netwerken in de "markt" moeten zetten. Veel bands willen hier kennelijk niet aan of halen hier hun neus voor op. Dat is prima, maar verwacht dan niet dat je onder de huidige omstandigheden een groter publiek zult bereiken en wees dan ook niet afgunstig op bands die dat wel weten te bereiken door hard te werken en de hele handel slim aan te pakken...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 04-06-2009 11:48 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 4 juni 2009 11:42 schreef ghoulliette het volgende:
Precies mijn punt

Oja via dit forum zijn er al redelijk wat concerten geregeld, dus wat dat betreft hoef je geen marketing machine te zijn, maar gewoon aardig tegen mensen die je kunnen helpen. Jenje heeft dus pech

Betekent dit dat de bands die Jenje haat dan ook meer bij jou gedaan krijgen?


Bruce Banner


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 04-06-2009 11:49 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Wat lul je nou man.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2009 11:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:09 schreef nydoom het volgende:
nog meer van die NL popbands haha (wel erg off topic
pseudo-poetisch
pseudo-diepzinnig
pseudo-intens

Hetgeen dan kromme zinnen oplevert als:
"Ik voel alleen de pijn van jou hier bij me missen"
"Op de vloer ligt een lege fles wijn"
"Waar de mensen onbewust zin in mosselfeesten krijgen"
"Met mijn hoofd onder water kom ik even op aarde"
Bij Dré weet je tenminste dat zijn Nederlands vaak niet correct is en dat hij het meent. Maar dat pseudo-poëtische gedoe levert gedrochten van zinnen op, en doordat de vertolkers vaak zo integer en serieus proberen over te komen wordt het alleen maar extra deerniswekkend.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2009 11:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:47 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Als je hogerop met je band en muziek wilt komen, dan zal je je "product" door middel van marketingtechnieken en netwerken in de "markt" moeten zetten. Veel bands willen hier kennelijk niet aan of halen hier hun neus voor op. Dat is prima, maar verwacht dan niet dat je onder de huidige omstandigheden een groter publiek zult bereiken en wees dan ook niet afgunstig op bands die dat wel weten te bereiken door hard te werken en de hele handel slim aan te pakken...

Mee eens. Maar klagen vanaf de zijlijn is nu eenmaal een leuke bezigheid.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 11:55 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:51 schreef bastianus het volgende:
Hetgeen dan kromme zinnen oplevert als:
"Ik voel alleen de pijn van jou hier bij me missen"
"Op de vloer ligt een lege fles wijn"
"Waar de mensen onbewust zin in mosselfeesten krijgen"
"Met mijn hoofd onder water kom ik even op aarde"
Bij Dré weet je tenminste dat zijn Nederlands vaak niet correct is en dat hij het meent. Maar dat pseudo-poëtische gedoe levert gedrochten van zinnen op, en doordat de vertolkers vaak zo integer en serieus proberen over te komen wordt het alleen maar extra deerniswekkend.


Mwoah..ik luister liever naar "pseudo-intellectuele-gedrochten" dan de gemiddelde uitbraaksels van zogenaamde "artiesten" van het Nederlandse levenslied...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 04-06-2009 11:55 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:47 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Als je hogerop met je band en muziek wilt komen, dan zal je je "product" door middel van marketingtechnieken en netwerken in de "markt" moeten zetten. Veel bands willen hier kennelijk niet aan of halen hier hun neus voor op. Dat is prima, maar verwacht dan niet dat je onder de huidige omstandigheden een groter publiek zult bereiken en wees dan ook niet afgunstig op bands die dat wel weten te bereiken door hard te werken en de hele handel slim aan te pakken...


helemaal mee eens.. is inherent aan onze consumptiemaatschappij waarbij de meerderheid van de mensen klakkeloos alles aannemen wat herkenbaar is i.e. catchy en makkelijk te verteren. als je je daaraan niet wilt aanpassen is dat een bewuste keuze lijkt me



Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 11:57 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:54 schreef bastianus het volgende:
Mee eens. Maar klagen vanaf de zijlijn is nu eenmaal een leuke bezigheid.


Tja, daarom neem ik zulk geklaag nooit serieus. Er lopen in Nederland genoeg getalenteerde bands rond, maar als je verder wilt komen, moet je het wel slim spelen.


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 04-06-2009 11:57 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:51 schreef bastianus het volgende:
Maar dat pseudo-poëtische gedoe levert gedrochten van zinnen op, en doordat de vertolkers vaak zo integer en serieus proberen over te komen wordt het alleen maar extra deerniswekkend.


haha +1
zuivere poezie


earik mortem
S.T.O.M.P.
Usericon van earik mortem
Posted 04-06-2009 12:00 by earik mortem Wijzig reactieProfiel van earik mortemQuote dit berichthttp://www.theluciferprinciple.nl

quote:
Op 4 juni 2009 11:32 schreef Lainedil het volgende:
...komt dan straks die gave kerstverlichting-TLP-banner weer voorbij?


vooruit dan maar (ff t stof eraf), tis wel t oude logo





[Dit bericht is gewijzigd door earik mortem op 04-06-2009 12:01]


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 12:05 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:55 schreef nydoom het volgende:
helemaal mee eens.. is inherent aan onze consumptiemaatschappij waarbij de meerderheid van de mensen klakkeloos alles aannemen wat herkenbaar is i.e. catchy en makkelijk te verteren. als je je daaraan niet wilt aanpassen is dat een bewuste keuze lijkt me




Het metalen genre is een muziekstroming dat bij uitstek zich niet wenst te conformeren aan de gemiddelde muzieksmaak? Dat wil niet zeggen dat de basisregels van de marketing niet voor ons genre opgaan. Je hebt hier immers te maken met een relatief groot aanbod aan (Nederlandse) bands die geplugd moeten gaan worden in een overvolle markt (weinig zaaltjes, beperkte publieke bestelling en veel aanbod van buitenlandse bands). Zoiets vereist slim maatwerk dus...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2009 12:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 12:00 schreef earik mortem het volgende:
vooruit dan maar (ff t stof eraf), tis wel t oude logo





Christmas with the devil! [/Spinal Tap-modus]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 04-06-2009 12:16 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 12:05 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Het metalen genre is een muziekstroming dat bij uitstek zich niet wenst te conformeren aan de gemiddelde muzieksmaak? Dat wil niet zeggen dat de basisregels van de marketing niet voor ons genre opgaan. Je hebt hier immers te maken met een relatief groot aanbod aan (Nederlandse) bands die geplugd moeten gaan worden in een overvolle markt (weinig zaaltjes, beperkte publieke bestelling en veel aanbod van buitenlandse bands). Zoiets vereist slim maatwerk dus...


volgens mij is metal wel zo ontstaan.. dat die marketingregels nu voor metal ook opgaan is inderdaad een feit dus als bands dat gebruiken en een "hoger doel" hebben is dat inderdaad slim, moet iedereen zelf weten. dit staat echter wel loodrecht op muzikale creativiteit en vernieuwing in veel gevallen


earik mortem
S.T.O.M.P.
Usericon van earik mortem
Posted 04-06-2009 12:19 by earik mortem Wijzig reactieProfiel van earik mortemQuote dit berichthttp://www.theluciferprinciple.nl

quote:
Op 4 juni 2009 12:16 schreef nydoom het volgende:
dit staat echter wel loodrecht op muzikale creativiteit en vernieuwing in veel gevallen


hoezo?, ik denk dat juist bij muziek dit niet het geval is.

[Dit bericht is gewijzigd door earik mortem op 04-06-2009 12:22]


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen