IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:14 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:13 schreef Staalman het volgende:
Ja maar zeiksnor , het kan je muziekstijl niet zijn... maar internationaal tellen ze zwaar mee.


ja snap ik ook wel, maar het gaat hier om het concept wat ik probeer aan te snijden


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-06-2009 13:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Within Temptation is toch wel wereldberoemd ja



signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2009 13:16 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:14 schreef Hypnos het volgende:
Within Temptation is toch wel wereldberoemd ja




Die heb ik inderdaad op M'era Luna al eens meer publiek zien trekken dan Nightwish.

Edit:

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-06-2009 13:17]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 13:16 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:13 schreef invictis het volgende:

Vindt je dan ook niet dan de buitenlandse bands het beter doen dan de nederlandse variaties?


Ik denk dat je dat dan maar in het buitenland moet vragen...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:18 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:14 schreef Hypnos het volgende:
Within Temptation is toch wel wereldberoemd ja





vakantie setting:


..."ah hey man! cool old school Slayer shirt Dude ! wow! slayyyerrrr!!!"..."ah thanks, yeah slayer man and tits wooh!!".."where are you from btw?.."..."er...netherlands"...."ah dude that sucks man, within temtration with Sharon von anus really sucks ass, thats not metal dude...you suck.."


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 03-06-2009 13:19 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 13:13 schreef invictis het

Officum Triste of My Dying Bride bijvoorbeeld?



Dan is de laatste Officium Triste toch echt vele malen sterker dan de laatste twee van My Dying Bride. Maar ja de Nederlandse pers en publiek luistert kennelijk liever naar iets uit het buitenland dan naar iets goeds van eigen bodem.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 13:20 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:18 schreef invictis het volgende:
vakantie setting:


..."ah hey man! cool old school Slayer shirt Dude ! wow! slayyyerrrr!!!"..."ah thanks, yeah slayer man and tits wooh!!".."where are you from btw?.."..."er...netherlands"...."ah dude that sucks man, within temtration with Sharon von anus really sucks ass, thats not metal dude...you suck.."


Ah, jij gaat naar Duitsland op vakantie dus..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:20 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:19 schreef Marcel H. het volgende:
.... Maar ja de Nederlandse pers en publiek luistert kennelijk liever naar iets uit het buitenland dan naar iets goeds van eigen bodem....



ik denk dat je hier dus een heel sterk punt heb, en waarom zou dat zijn dan?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:21 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:20 schreef Staalman het volgende:
Ah, jij gaat naar Duitsland op vakantie dus..



Limburg...


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 13:22 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:20 schreef invictis het volgende:
ik denk dat je hier dus een heel sterk punt heb, en waarom zou dat zijn dan?


Zoals in GD topic, Nederland op zijn kleinst, niemand iets gunnen tijdens concerten met de armen over elkaar bij een NL band en wachten tot ze onderuit gaan. En dan vervolgens een buitenlandse headliner die kut speelt verafgoden...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:23 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:22 schreef Staalman het volgende:
Zoals in GD topic, Nederland op zijn kleinst, niemand iets gunnen tijdens concerten met de armen over elkaar bij een NL band en wachten tot ze onderuit gaan. En dan vervolgens een buitenlandse headliner die kut speelt verafgoden...


maar doen nederlandse bands dat onderling ook niet?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 13:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Gorefest, Asphyx, Within Temptation, After Forever, Ayreon, Van Dalen, Peter Pan, Kong, Inquisitor, Disabuse, Crustacean, Pentacle, Vengeance, Epica, Streams of Passion etc. etc. Bands zat dacht ik zo. Al komt er de laatste tijd vrij weinig fatsoenlijks uit, maar dat vind ik eigenlijk voor alle metal gelden. Vele varkens maken de spoeling dun enzo.
Wel typisch Nederlands vind ik het om bands van eigen bodem bij voorbaat niks te vinden. Als ik soms kijk wat voor buitenlandse meuk grote bands in hun voorprogramma meenemen op tour dan kunnen er veel betere Nederlandse bands staan. Maar de reden dat dat niet gebeurt is, denk ik, dat grote programmeurs als Mojo de markt verpesten, grote bands voorprogramma's willen laten betalen om te spelen en Nederlandse bands vaak niet de financiële middelen hebben om aan dergelijke spelletjes mee te doen.
En aangezien metal een vrij klein segment van de muziekmarkt is, is de concurrentie daar nog moordender en zijn de vieze spelletjes bij het verdelen van optredens nog talrijker.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 13:24 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:23 schreef invictis het volgende:
maar doen nederlandse bands dat onderling ook niet?


Helaas vaak wel, maar dan achteraf tegen derden..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:26 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:24 schreef bastianus het volgende:
Gorefest, Asphyx, Within Temptation, After Forever, Ayreon, Van Dalen, Peter Pan, Kong, Inquisitor, Disabuse, Crustacean, Pentacle, Vengeance, Epica, Streams of Passion etc. etc. Bands zat dacht ik zo. Al komt er de laatste tijd vrij weinig fatsoenlijks uit, maar dat vind ik eigenlijk voor alle metal gelden. Vele varkens maken de spoeling dun enzo.
Wel typisch Nederlands vind ik het om bands van eigen bodem bij voorbaat niks te vinden. Als ik soms kijk wat voor buitenlandse meuk grote bands in hun voorprogramma meenemen op tour dan kunnen er veel betere Nederlandse bands staan. Maar de reden dat dat niet gebeurt is, denk ik, dat grote programmeurs als Mojo de markt verpesten, grote bands voorprogramma's willen laten betalen om te spelen en Nederlandse bands vaak niet de financiële middelen hebben om aan dergelijke spelletjes mee te doen.
En aangezien metal een vrij klein segment van de muziekmarkt is, is de concurrentie daar nog moordender en zijn de vieze spelletjes bij het verdelen van optredens nog talrijker.


zou dat dan ook de reden zijn geweest dat er redelijk veel nederlandse bands op deathfest dit jaar stonden?
ik had persoonlijk graag meer buitenlandse acts gezien namelijk.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:27 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:24 schreef Staalman het volgende:
Helaas vaak wel, maar dan achteraf tegen derden..


ik denk persoonlijk dat het vooral een nederlands probleem is.
de "metalscene", het supporten van bands onderling?
valt mij vak op dat nederlandse bands vaak ook onderling geen dikke vrienden zijn.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 13:28 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja, evenals de meeste metal uit andere landen. Van alle bands die er ooit zullen bestaan zal altijd het gros niet verder dan de midelmaat stijgen. Dat maakt de bands die dit overstijgen juist goed. En die kunnen ook uit Nederland komen.

edit: @ bastianus.
nederlandse bands vragen vaak vele male hogere gages dan Buitenlandse bands. Daarom worden ze niet geboekt. Waarom 300-600 betalen voor 1 NL band die bijna niemand kent als je voor het zelfde geld een US Package hebt die wel volle zalen trekt.


[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 03-06-2009 13:29]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 13:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:26 schreef invictis het volgende:
zou dat dan ook de reden zijn geweest dat er redelijk veel nederlandse bands op deathfest dit jaar stonden?
ik had persoonlijk graag meer buitenlandse acts gezien namelijk.

Ik denk dat die het verrekken om te spelen voor 50 euro en een krat bier. De bands hier concurreren elkaar kapot. Ze verpesten de markt ook voor zichzelf door voor veel te weinig geld overal op te treden.
Ik weet nog, toen ik in Pulverizer zat, dat een grote band moest optreden en wij voor het voorprogramma gevraagd waren. Wij blij natuurlijk, dus toegezegd. Kregen we een brief waarin stond om een bepaald bedrag over te maken om in het voorprogramma te spelen. Natuurlijk weigerden we.
Maar dit betekent dat andere bands dus wel aan dit soort spelletjes meedoen. En gezien de concurrentie van bands die in de race bleven en ook daadwerkelijk in het voorprogramma stonden, zijn dit gebruikelijke praktijken. De markt is dus verpest.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2009 13:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:28 schreef ghoulliette het volgende:
ja, evenals de meeste metal uit andere landen. Van alle bands die er ooit zullen bestaan zal altijd het gros niet verder dan de midelmaat stijgen. Dat maakt de bands die dit overstijgen juist goed. En die kunnen ook uit Nederland komen.


Juist. Het zelfde zie je op school waar niet alle leerlingen bovengemiddeld kunnen zijn. Daar komt ook het idee achter 'het gemiddelde' vandaan.

En in dat licht vind ik de term 'middelmatig' nog niet eens slecht als bandstatus. Daaronder zit namelijk nog de groep die we omschrijven als matig of slecht.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-06-2009 13:33]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 13:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:28 schreef ghoulliette het volgende:
ja, evenals de meeste metal uit andere landen. Van alle bands die er ooit zullen bestaan zal altijd het gros niet verder dan de midelmaat stijgen. Dat maakt de bands die dit overstijgen juist goed. En die kunnen ook uit Nederland komen.

edit: @ bastianus.
nederlandse bands vragen vaak vele male hogere gages dan Buitenlandse bands. Daarom worden ze niet geboekt. Waarom 300-600 betalen voor 1 NL band die bijna niemand kent als je voor het zelfde geld een US Package hebt die wel volle zalen trekt.


De Oost-Europeanen hebben hier natuurlijk ook veel verpest. Bovendien krijgen Scandinavische bands vaak subsidie, dus die hoeven geen hoge gage te vragen. Waarom die US-packages zo goedkoop zijn snap ik niet, misschien de koers van de dollar? Of ook sponsoring?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 13:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:31 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat die het verrekken om te spelen voor 50 euro en een krat bier. De bands hier concurreren elkaar kapot. Ze verpesten de markt ook voor zichzelf door voor veel te weinig geld overal op te treden.
Ik weet nog, toen ik in Pulverizer zat, dat een grote band moest optreden en wij voor het voorprogramma gevraagd waren. Wij blij natuurlijk, dus toegezegd. Kregen we een brief waarin stond om een bepaald bedrag over te maken om in het voorprogramma te spelen. Natuurlijk weigerden we.
Maar dit betekent dat andere bands dus wel aan dit soort spelletjes meedoen. En gezien de concurrentie van bands die in de race bleven en ook daadwerkelijk in het voorprogramma stonden, zijn dit gebruikelijke praktijken. De markt is dus verpest.

Nederlandse bands willen niet optreden, ze willen geld verdienen. Mochten ze een "pakt" sluiten om niet voor reiskosten en bier te spelen: Dan spelen ze toch lekker niet


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 13:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:33 schreef bastianus het volgende:
De Oost-Europeanen hebben hier natuurlijk ook veel verpest. Bovendien krijgen Scandinavische bands vaak subsidie, dus die hoeven geen hoge gage te vragen. Waarom die US-packages zo goedkoop zijn snap ik niet, misschien de koers van de dollar? Of ook sponsoring?

Nee niet sponsoring, niets koers: andere metaliteit!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 13:35 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Terwijl er muzikaal soms geen speld tussen te krijgen is. Textures is ook zo'n band die in het buitenland volgens mij groter is dan in eigen land en ook alom gerespecteerd worden.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:35 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ik moet er helaas van tussen.
gooi dit topic alsjeblieft niet dicht.
ik denk als we allemaal een bepaalde vorm van beschaafd blijven, dat dit een enorm interessant topic kan zijn.

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de meningen van de Nederlandse bands zelf namelijk.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 13:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:34 schreef ghoulliette het volgende:
Nederlandse bands willen niet optreden, ze willen geld verdienen. Mochten ze een "pakt" sluiten om niet voor reiskosten en bier te spelen: Dan spelen ze toch lekker niet

Lijkt me niet. Als je geld wilt verdienen ga je toch geen metal maken? Alleen, als je geld toe moet gaan leggen op je hobby houdt het voor mij snel op.
Als je geld wil verdienen met muziek moet je op bruiloften en partijen gaan spelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 13:37 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik zou niet weten waarom dit topic dicht zou moeten..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen