IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 03-06-2009 22:45 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik heb wel gehoord dat bands zich moeten inkopen als ze voor een hele tour het voorprogramma willen zijn. Maar in ruil daarvoor zijn dan wel kosten van bijvoorbeeld vervoer, accomodatie etc. al gedekt.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2009 22:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dan klopt nummer 13 aardig.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 22:47 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 22:45 schreef ZelThoR het volgende:
Dan klopt nummer 13 aardig.

Ja, net als nummer 6.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2009 22:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



En 12

en 7!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-06-2009 22:47]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 03-06-2009 22:49 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Toch wel vooral nummer 7 ..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 22:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Het is ook een beetje nummer 3 van de "Greed Killing"-mini natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2009 22:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 22:50 schreef bastianus het volgende:
Het is ook een beetje nummer 3 van de "Greed Killing"-mini natuurlijk.

Hehehe, jij bent wel een beetje een album 13 gestart hier


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-06-2009 22:59 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

zozo, dit topic doet het goed, heet onderwerp? Moet ik vanaf pagina 1 beginnen?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2009 23:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dat moet jij.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 23:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 22:53 schreef ZelThoR het volgende:
Hehehe, jij bent wel een beetje een album 13 gestart hier

Ik ben niet begonnen, zij.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-06-2009 23:07 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hullie!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 23:36 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 22:59 schreef Spirit In Black het volgende:
zozo, dit topic doet het goed, heet onderwerp? Moet ik vanaf pagina 1 beginnen?
Doe jij maar wel. Ben wel benieuwd naar jouw bevindingen eigenlijk



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 04-06-2009 0:32 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 23:36 schreef Judge M. het volgende:
Doe jij maar wel. Ben wel benieuwd naar jouw bevindingen eigenlijk


....half uur lezen verder....

mjaha....allemaal best herkenbaar wat er zo ter sprake komt. Nederland en kwaliteit. Nederlanders zijn van nature afstandelijker, ingetogen, ietwat zuinig en 'positief 'kritisch, er wordt ook wat gevraagd hè? Het is vaak niet goed...genoeg.

Uiteindelijk heeft het publiek toch altijd gelijk, hoe je het ook bekijkt. Men kan het publiek wel wat opvoeden/sturen heb ik het idee.

Wat betreft de relatie zaal / band / publiek. Misschien iets meer synergie gewenst?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 04-06-2009 2:09 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 3 juni 2009 13:13 schreef invictis het volgende:


Officum Triste of My Dying Bride bijvoorbeeld?


Haha duidelijk!

Sowieso vind ik Officium Triste helemaal niet zo goed. Sterker nog, nogal overgewaardeerd.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-06-2009 7:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Even een vraag over de kostprijs van bands, deels daardoor niet geboekt worden en de kans zoch te bewijzen al dan niet krijgen.

Er zitten hier genoeg mensen op het forum die voor zalen werken of die in bandjes spelen waarvan we mogen stellen dat ze redelijk aan het statement in de topictitel voldoen.

Als bands allemaal zo overtuigd zijn van de kwaliteiten van de band, waarom dan niet spelen tegen een percentage van de deuropbrengst?

Komt er dan geen hond opdagen zijn de kosten netjes verdeeld over de zaal en de band.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 04-06-2009 8:27 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 3 juni 2009 15:41 schreef MR. N het volgende:
Hmmmm, afgezien van het feit dat in Scandinavië qua opleiding en subsidie veel meer wordt gestimuleerd om muziek te gaan spelen?


pff dit topic gaat veel te snel maar ik reageer hier toch ff op...

Toen ik nog in My Own Mess zat hebben wij een minitour gehad met de Zweedse band Decadence... die band begint nu populariteit te krijgen en hebben nu een groter label.. Maar zij kunnen amper spelen in Zweden zelf... En als het kan is het steevast in dezelfde zaal...

In Zweden word je veel meer gestimuleerd om muziek te spelen.. waardoor je nog veel meer onderlinge concurrentie krijgt en dus voor niks speelt.. de 300 euro die ze kregen voor de gigs hier verbaastte hen dan ook ( eigenlijk was het 150 per band maar wij speelden toen voor niks.) Zij vertelden mij ook dat veelal iedereen met de armen over elkaar staat te kijken terwijl ze met hun vrienden praten over hoe zij het veel beter kunnen....


Maakt dat de scene hier dan beter omdat men 150 euro kan vragen? nouja 150 euro is iig wat...

Er word hier ook gepraat over dat bandjes zichzelf over waarderen en dat we rekening moeten houden met de crew in zo'n tent die betaald moet worden etc. etc. etc.

Maar waar trek je dan een lijn tussen beginnende band en professionele band? Als ik nu met Scionics in het Hedon speel met een zwolsche aanval kan ik volgens genoemde maatstaven een appel en een ei verwachten maar stel nou dat we over 2 maanden een demo uitbreng en vervolgens bied een platenmaatschappij ons een deal aan.. Hedon vraagt ons weer en nu mag ik 600 euro vragen want we zijn professioneel?

Wat het zaalgebeuren betreft.. Allereerst kun je niet alle zalen over een kam scheren en werkt de statement dat je rekening moet houden met dat een zaal bijv. ook de PA e.d. moet betalen niet overal...

Een jongerencentrum krijgt subsidie.. daarvan koopt men een PA en vervolgens moet de band gaan lappen voor de PA.. mooie zaak...

De beste oplossing voor een beginnende band vind ik bijv. reiskostenvergoeding + een percentage van de verkochte kaarten... zodoende betaal je niet om te komen, is het van jezelf afhankelijk wat je verdiend en blijft een hobby een hobby en geen bodemloze put waar je geld in kan kieperen... Daarnaast blijven de kosten voor je instrument dan dus ook voor jezelf... Zodra je echt aan de weg timmert en je fulltime muzikant KAN worden word zoiets anders natuurlijk...

Nu dwaal ik eigenlijk behoorlijk af van het oorspronkelijke onderwerp maargoed ONTOPIC:

Ik vind zelf dat Nederlandse metal vaak middelmatig is ja.. maar dat maakt het absoluut niet slecht... Vandenberg had behoorlijk veel succes in hun tijd maar is een middelmatige band vergeleken met Black Sabbath...

Helaas hebben wij nou eenmaal geen grensverleggende bands gehad op het gothic genre na dan (met geen grensverleggend bedoel ik overigens niet dat een band een slap aftreksel van zou zijn.)

Kortom.. ik denk dat Nederlandse metal inderdaad middelmatig is maar dat we ons daar absoluut niet voor hoeven te schamen.. in tegendeel zelfs..

[Dit bericht is gewijzigd door drdennuz op 04-06-2009 8:33]


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 04-06-2009 8:33 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 19:22 schreef krisiunizer het volgende:
Zonder alles gelezen te hebben...

Niet zelden worden middelmatige bands wereldberoemd. Dus dat is geen reden waarom er weinig NL bands internationaal zijn doorgebroken.`Beroemd zijn in NL is niet genoeg. Dit in tegenstelling tot beroemd zijn in Duitsland. Daar kun je de rest van je carriere op teren.

Waar het wel door komt: in een bandje spelen is voor de meeste Nederlandse muzikanten een weekendbezigheid, mensen hebben een baan of studie ernaast.
In Amerika kan dat niet. Daar moet je er volledig voor gaan. Nederlanders willen er te weinig voor opgeven. Amerikaanse muzikanten van onbekende bands wonen bij hun vriendin, zijn niet verzekerd tegen ziektekosten, en hopen op een lucky shot.

De mannen van Dog Eat Dog werken tegenwoordig gewoon weer in de bouw. Die hebben het ook niet gered. De gemiddelde Nederlandse muzikant laat het daar niet op aankomen. En tegen je 40e mag je dan rustig concluderen dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Even afgezien van de paar bands die het wel redden. Financieel op lange termijn.

Ik heb eens met Jon Schaffer over dit verschil gesproken (tussen NL en bijv de USA).
Hij heeft alleen high school en zero werkervaring, buiten de muziek industrie. Zo'n gast moet er wel voor gaan. Geen andere optie. Dat is een uitstekende motivatie dus.

Trouwens... Amerikaanse bands die in Europa wereldberoemd zijn, trekken in eigen land soms nog geen 50 man.



äls je al muziek maakt om zogenaamd door te breken, kun je beter popmuziek gaan maken.. ow ja is dog eat dog ook.. within temptation overigens ook
zgn. doorbreken heeft dus inderdaad weinig met muzikale kwaliteit te maken.. en werkelozen in nederland maken inderdaad liever schlager


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-06-2009 10:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 juni 2009 22:38 schreef bastianus het volgende:
Hmm. Als er alleen vaste packages worden aangeboden en er geen andere bands als voorprogramma voor een grote band mogen van de promotors, riekt dat toch enigzins naar concurrentievervalsing. Kartelvorming was inderdaad een verkeerde term. Maar de Nederlandse Mededingings Autoriteit grijpt ook in als een bedrijf misbruik maakt van zijn monopolistische marktpositie.


mwa, ook niks concurrentievervalsing als zij die tour zelf 'regelen'


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2009 10:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 10:23 schreef karnivoor het volgende:
mwa, ook niks concurrentievervalsing als zij die tour zelf 'regelen'

Dat betwijfel ik toch. Ik heb indertijd Asphyx neergezet in de Bliksem in Brummen samen met een paar vrienden, waaronder de Ulk. Die band had indertijd ene Rob T., die inmiddels bij de concertpromotor met de M. werkt, als promotor. Goddomme wat hebben wij toen een moeite moeten doen om die band tegen een enigzins fatsoenlijke prijs te kunnen krijgen. Het werd pas betaalbaar als wij de voorprogramma's uit zijn stal namen, maar die wilden wij niet.
Ik denk dat veel zalen, om van het geouwehoer en geregel om optredens heen af te zijn, maar de hele package nemen, gezien het feit dat tegenwoordig vaak overal dezelfde bands spelen. Soms ook gaaf natuurlijk, b.v. bij de tour met de old school Zweedse death metal-bands als Unleashed, Grave, Entombed en Dismember, maar soms ook jammer.
Vrogger (*opa-modus*) kon je door gewaagd programmeren nog wel eens voor gave verrassingen komen te staan. Doordat je nieuwe muziek live leerde kennen. Dat mis ik tegenwoordig vaak bij de doorsnee packages.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 04-06-2009 11:01]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 11:00 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 8:33 schreef nydoom het volgende:
äls je al muziek maakt om zogenaamd door te breken, kun je beter popmuziek gaan maken.. ow ja is dog eat dog ook.. within temptation overigens ook
zgn. doorbreken heeft dus inderdaad weinig met muzikale kwaliteit te maken.. en werkelozen in nederland maken inderdaad liever schlager


Een band als Kane is in Nederland erg groot, terwijl ze buiten de landsgrenzen amper bekend zijn. Doorbreken naar een groter publiek is een relatief begrip dus...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2009 11:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kane is dan ook de belichaming van "waarom hebben zij succes?"


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 04-06-2009 11:03 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

inderdaad treffend voorbeeld


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-06-2009 11:04 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 juni 2009 11:02 schreef Jenje het volgende:
Kane is dan ook de belichaming van "waarom hebben zij succes?"


Inderdaad

*kippevelopverkeerdemanierdoordiekwalopzang*


Boeiender


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 11:05 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Dankzij ontzettend veel promotie van o.a TMF toen het nog min of meer een zelfstandige zender was. Ook de carrières van Marco Borsato en Blof hebben een leuk steuntje in de rug gekregen van gekregen..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-06-2009 11:06 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 juni 2009 10:50 schreef bastianus het volgende:
Dat betwijfel ik toch. Ik heb indertijd Asphyx neergezet in de Bliksem in Brummen samen met een paar vrienden, waaronder de Ulk. Die band had indertijd ene Rob T., die inmiddels bij de concertpromotor met de M. werkt, als promotor. Goddomme wat hebben wij toen een moeite moeten doen om die band tegen een enigzins fatsoenlijke prijs te kunnen krijgen. Het werd pas betaalbaar als wij de voorprogramma's uit zijn stal namen, maar die wilden wij niet.
Ik denk dat veel zalen, om van het geouwehoer en geregel om optredens heen af te zijn, maar de hele package nemen, gezien het feit dat tegenwoordig vaak overal dezelfde bands spelen.
De spijker op de kop!



Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen