IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
nydoom
Usericon van nydoom
Posted 04-06-2009 12:22 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 12:19 schreef earik mortem het volgende:
hoezo?


omdat ik denk dat veel "gevestigde bands" hun eigen muziek tot in het oneindige uit blijven kouwen als ze eenmaal succes hebben gehad en anders bang zijn fans te verliezen, verkoopcijfers te zien dalen.. met als gevolg dat andere bands dat weer gaan kopieren..


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 12:33 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 12:16 schreef nydoom het volgende:
volgens mij is metal wel zo ontstaan.. dat die marketingregels nu voor metal ook opgaan is inderdaad een feit dus als bands dat gebruiken en een "hoger doel" hebben is dat inderdaad slim, moet iedereen zelf weten. dit staat echter wel loodrecht op muzikale creativiteit en vernieuwing in veel gevallen


Metal is inderdaad uit dat principe ontstaan. Je vergeet alleen dat metal ondertussen al bijna 30 jaar bestaat en dat een zekere mate van professionalisering heeft doorgemaakt. Voorbeelden hiervan zijn Iron Maiden, Metallica en Nightwish die zich hebben ontwikkeld van een klein bandje naar complete bedrijven met een miljoenenomzet.

En ja, als je een groter publiek wilt bereiken, betekent dat je muzikale compromissen moet gaan sluiten en ontzettend veel moet gaan toeren. Daar ontkom je niet aan...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 04-06-2009 12:37 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 12:33 schreef Taets van Avezaete het volgende:

En ja, als je een groter publiek wilt bereiken, betekent dat je muzikale compromissen moet gaan sluiten en ontzettend veel moet gaan toeren. Daar ontkom je niet aan...


dat was het enige wat ik ermee wilde zeggen. terugkomend op de vraag of nederlandse metal dan middelmatig is of niet. hangt er dus vanaf of je het muzikaal beschouwt of naar behaald succes (lees: aantal fans) kijkt


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 12:42 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 12:37 schreef nydoom het volgende:
dat was het enige wat ik ermee wilde zeggen. terugkomend op de vraag of nederlandse metal dan middelmatig is of niet. hangt er dus vanaf of je het muzikaal beschouwt of naar behaald succes (lees: aantal fans) kijkt


True. Kwalitatief heeft ons land genoeg bandjes rondlopen die kwalitatief niet onderdoen voor hun collega's uit Scandinavie, Duitsland, Frankrijk en Amerika. Bands als Gorefest, Pestilence, Epica, Textures, Exivious, Xystus en The Gathering bijvoorbeeld. Sterker nog, ik vind dat we best trots mogen zijn op Nederlandse bands!

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 04-06-2009 12:43]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-06-2009 13:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 11:51 schreef bastianus het volgende:
Bij Dré weet je tenminste dat zijn Nederlands vaak niet correct is en dat hij het meent. Maar dat pseudo-poëtische gedoe levert gedrochten van zinnen op, en doordat de vertolkers vaak zo integer en serieus proberen over te komen wordt het alleen maar extra deerniswekkend.



Nou nou, alsof dat iets typisch Nederlands is. Het valt je alleen meer op omdat het je taal is. Je zou eens goed naar de gemiddelde Engelstalige artiest op de radio moeten luisteren, dan loop je net zo goed tenenkrommend rond. En je eigen lyrics te serieus nemen is trouwens ook niet alleen voorbehouden aan de (Nederlandse) volkszangers of popbands, zat metalbands die zich daar ook schuldig aan maken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2009 14:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 13:53 schreef Mark het volgende:
Nou nou, alsof dat iets typisch Nederlands is. Het valt je alleen meer op omdat het je taal is. Je zou eens goed naar de gemiddelde Engelstalige artiest op de radio moeten luisteren, dan loop je net zo goed tenenkrommend rond. En je eigen lyrics te serieus nemen is trouwens ook niet alleen voorbehouden aan de (Nederlandse) volkszangers of popbands, zat metalbands die zich daar ook schuldig aan maken.

Tja, Engels is nou net de taal waar ik het slechtst in ben, dus valt me dat niet op inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 04-06-2009 14:41 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 13:53 schreef Mark het volgende:
Nou nou, alsof dat iets typisch Nederlands is. Het valt je alleen meer op omdat het je taal is. Je zou eens goed naar de gemiddelde Engelstalige artiest op de radio moeten luisteren, dan loop je net zo goed tenenkrommend rond. En je eigen lyrics te serieus nemen is trouwens ook niet alleen voorbehouden aan de (Nederlandse) volkszangers of popbands, zat metalbands die zich daar ook schuldig aan maken.


Inderdaad..vooral de gemiddelde rap/R&B-tekst is werkelijk te slecht voor woorden...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-06-2009 14:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

een vette beat is een vette beat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-06-2009 15:00 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Je weet, niggah.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


AARSVIJAND
Usericon van AARSVIJAND
Posted 04-06-2009 15:05 by AARSVIJAND Wijzig reactieProfiel van AARSVIJANDQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk

quote:
Op 4 juni 2009 12:42 schreef Taets van Avezaete het volgende:
True. Kwalitatief heeft ons land genoeg bandjes rondlopen die kwalitatief niet onderdoen voor hun collega's uit Scandinavie, Duitsland, Frankrijk en Amerika. Bands als Gorefest, Pestilence, Epica, Textures, Exivious, Xystus en The Gathering bijvoorbeeld. Sterker nog, ik vind dat we best trots mogen zijn op Nederlandse bands!


SinisteR , Thanatos , Prima-nocte , ScrotuM , Vengeance , vandenberg , Devious & ik denk dat ik ToxocarA nog wel 't vetst vind zekers on stage!!!


BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 04-06-2009 16:03 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 7:42 schreef XXL het volgende:
Als bands allemaal zo overtuigd zijn van de kwaliteiten van de band, waarom dan niet spelen tegen een percentage van de deuropbrengst?

Komt er dan geen hond opdagen zijn de kosten netjes verdeeld over de zaal en de band.


Niet akkoord. Als je meer dan 500 km van huis moet spelen, kan je enkel voor internetpromotie zorgen. Je hebt een promotor nodig die de show regelt en ter plekke voldoende reclame maakt.

Over buy-in tours: ik ken bands die een €10 000 neertelden om mee op tour te gaan. Zo werkt het vaak, tenzij je zelf Behemoth of zo bent.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 04-06-2009 17:47 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 4 juni 2009 16:03 schreef Gorath het volgende:
Niet akkoord. Als je meer dan 500 km van huis moet spelen, kan je enkel voor internetpromotie zorgen. Je hebt een promotor nodig die de show regelt en ter plekke voldoende reclame maakt.

Over buy-in tours: ik ken bands die een €10 000 neertelden om mee op tour te gaan. Zo werkt het vaak, tenzij je zelf Behemoth of zo bent.


En dan kun je nog vies genaaid worden ook

maargoed over je eerste punt.. daarom zou een reiskostenvergoeding in combinatie met een percentage van de deuropbrengst een oplossing zijn daarnaast is het niet alleen afhankelijk van de band maar ook van het zaaltje of men het druk gaat krijgen... op zulke momenten zijn de opa en oma bands (zoals madame ghoulliette ze zo mooi kon noemen) wel een uitkomst als zo'n zaal die er dan bijzet. Mits ze onder dezelfde voorwaarden akkoord gaan... veel volk wat erbij komt kijken en op zo'n manier kan een avondje wel uit.. komt de band van ver niet voor jan met de korte achternaam en is iedereen blij

[Dit bericht is gewijzigd door drdennuz op 04-06-2009 17:47]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-06-2009 18:21 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

er zijn trouwens ook grote(re) bands die nadrukkelijk vragen om local support. Precies om die reden.

(maar in Arnhem geeft dat eigenlijk nul garantie op opkomst, helaas)

@ Leen: was niet helemaal serieus bedoeld


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 04-06-2009 20:22 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht

Interessante discussie

quote:
Op 4 juni 2009 16:03 schreef Gorath het volgende:
Over buy-in tours: ik ken bands die een €10 000 neertelden om mee op tour te gaan. Zo werkt het vaak, tenzij je zelf Behemoth of zo bent.


Opzich ook niet zo raar dat je 10.000 euro moet neertellen want als je alleen al bekijkt wat een toerbus kost per dag. Het is gewoon meedelen in de kosten van de tour.

Daarnaast denk ik dat er in Nederland zat goede bands rondlopen en dat goed of slecht ook voor een deel ligt aan smaak.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 04-06-2009 20:54 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 20:22 schreef Jan-Willem het volgende:
Opzich ook niet zo raar dat je 10.000 euro moet neertellen want als je alleen al bekijkt wat een toerbus kost per dag. Het is gewoon meedelen in de kosten van de tour.


Ik denk dat je dan vooral als enigste band de tour financieerd.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-06-2009 20:55 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Dat denk ik ook, ja, hehehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 04-06-2009 22:47 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht

Lijkt me sterk maar goed je kan natuurlijk altijd genaaid worden


Orklord
Usericon van Orklord
Posted 04-06-2009 23:15 by Orklord Wijzig reactieProfiel van OrklordQuote dit bericht

Er zijn zat tours waarbij dat soort dingen gebeuren.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-06-2009 9:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Metallysee ftw!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 05-06-2009 9:40 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Die gasten waren toch praktisch bankroet?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-06-2009 9:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 22:47 schreef Jan-Willem het volgende:
Lijkt me sterk maar goed je kan natuurlijk altijd genaaid worden

Sterker nog, het is gewoon zo. Wanneer je je inkoopt ben jij de financiele garantie voor de grote bands (eigenlijk voor de tourmanager/ boekingbureau). Die hoofdacts hoeven zich namelijk niet in te kopen, voor hen wordt het betaald.

Een goede booker probeert de kosten te dekken met de optredens en heeft zo winst. Lukt dan niet dan speelt hij break even door de bands die zich in de tour kopen.



*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 05-06-2009 11:03 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Tja een betere titel is dan ook ' Financial Support Act'


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 05-06-2009 14:09 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 9:44 schreef ghoulliette het volgende:
Sterker nog, het is gewoon zo. Wanneer je je inkoopt ben jij de financiele garantie voor de grote bands (eigenlijk voor de tourmanager/ boekingbureau). Die hoofdacts hoeven zich namelijk niet in te kopen, voor hen wordt het betaald.

Een goede booker probeert de kosten te dekken met de optredens en heeft zo winst. Lukt dan niet dan speelt hij break even door de bands die zich in de tour kopen.




Geef ze eens ongelijk, bedoel grote bands moeten er waarschijnlijk van leven en voor de support bands zal het waarschijnlijk gewoon afwegen zijn. Voordeel is dat je met een grote band speelt dus veel meer mensen kunt bereiken dan als je alleen tour. Dus voor de support bands is het een afweging. Kosten en baten analyse noemen ze dat


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-06-2009 15:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

je denkt toch niet dat de bands dat geld zien he?

Wel lief


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 05-06-2009 18:25 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 15:31 schreef ghoulliette het volgende:
je denkt toch niet dat de bands dat geld zien he?

Wel lief


Die kunnen dan gratis op tour of ben ik nou gek?


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen