IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-06-2009 14:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ja sorry. Ik was uit de tent gelokt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-06-2009 14:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 12:26 schreef bastianus het volgende:
Wacht maar tot jullie de leeftijd des onderscheids hebben, en vooral het bijbehorende inzicht. Dan zul je nog met weemoed terugdenken aan de wijze woorden van ene Bastianus op het forum des metaals.
Voor iemand die net de dertig over is tracht je wel over te komen als Gandalf the Grey. Je woorden laten echter werken dat je eerder in de buurt van Harry Potter zit.

Wat een kul.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-06-2009 14:16 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 13:39 schreef bastianus het volgende:
Samengevat: Waarschijnlijk is het gewoon een smaakdingetje, neem het niet te serieus.



Allemaal keloel dus!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-06-2009 14:46 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 13:39 schreef bastianus het volgende:@Jällö: Jouw theorie over de ontwikkeling van muziek(sub)genres vind ik overigens erg sterk. Het "stonerrock"-genre is b.v. een mooi voorbeeld van een stijl die een dergelijke ontwikkeling doorgemaakt heeft.
Thx, ik zie het zelf in veel stijlen terug. Zo heb ik ook heel veel stijlen leren waarderen door simpelweg de pioniers te gaan beluisteren. Veel beter wordt het meestal niet! Voorbeelden Skepticism, Robert Johnson, Pink Floyd, Velvet Underground, Black Sabbath, Melvins, Neurosis,
... als je Kyuss goed kent is 90% van de stoner toch ook dikke bagger.

In dit opzicht ook nog even een historisch pluimpje voor het Nederlandse Urban Dance Squad, ook al is het maar een klein beetje metal.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-06-2009 14:52 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 13:39 schreef bastianus het volgende:
Samengevat: Waarschijnlijk is het gewoon een smaakdingetje, neem het niet te serieus.
Dat wist ik al. Jij nu gelukkig ook weer even tot je volgende Textures-sneer


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-06-2009 15:05 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Na het gelul en offtopic zijn even de volgende vraag:

Wat is een middelmatige band?

De van Dale geeft dit: mid·del·ma·tig bn, bw eerder slecht dan goed

Slecht is: 1 niet goed, niet deugdelijk 2 afkeurenswaardig: ~e manieren.

Goed is: 1 bruikbaar, geschikt: nergens ~ voor zijn 2 kwaliteit bezittend: een ~ boek 3 deugdzaam, eerlijk; goedhartig, behulpzaam 4 heilzaam, voordelig: ~ voor de gezondheid; dat is ~auitstekend; b) toegestaan 5 gezond: zich niet ~ voelen 6 knap: zij is ~ in het Frans || net ~! eigen schuld!; mij ~ het kan mij niets schelen

Dus het zijn eigenlijk alleen maar meningen over bands die in je eigen perceptie ongewtijfeld zullen kloppen, maar er is geen maatstaf voor.

Ik heb wel eens bands gezien die ik om te janken vind, maar waarop toch een gedeelte van het publiek lekker tekeer ging.

Dus.... wat is nu middelmatig als je het wil omschrijven zonder te erge persoonlijke mening erin te verwerken?


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-06-2009 15:07 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Inderdaad, vandaar ook:

quote:
Op 10 juni 2009 18:19 schreef Mark het volgende:
Het probleem is eigenlijk dat de openingsvraag van dit topic uberhaupt nogal onzinnig is. Er zijn goede Nederlandse bands en er zijn prutbands, en er is een groep daar tussenin. Nergens wordt echt duidelijk of we het er nu over hebben dat de tussengroep relatief heel groot is, of dat de hoogte- en dieptepunten uitermate dun gezaaid zijn (of zelfs afwezig), of dat het hier eigenlijk gaat om de muziekindustrie en de scene in Nederland in vergelijking met het buitenland qua ondersteuning van bands, of over productiekwaliteit, of wat dan ook. Dan wordt het lastig discussie voeren.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-06-2009 15:11 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 juni 2009 15:07 schreef Mark het volgende:
Inderdaad, vandaar ook:


Hehe, heb je helemaal gelijk aan, maar damn, tussen al het geneuzel van die stoffige _vroegâh was alles beter_ bejaarden had ik het even gemist, sorry!~

Oh, en hierbij nog even de bewering dat NL bands in het buitenland meer gewaardeerd worden dan in NL, hoe komt dat?


Boeiender


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 12-06-2009 15:13 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Nederlandse bands die ik kan waarderen:

The Devil's Blood
Urfaust
Jesus Crost
Blood i Bleed
Shikari (overleden maar doen binnenkort laatste show)
TransmissionO
35007

Verder zijn er toch een sloot aan bands die het goed in het buitenland: oa Born From Pain/Within Temptation/Asphyx etc


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-06-2009 15:25 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 15:11 schreef MR. N het volgende:
Oh, en hierbij nog even de bewering dat NL bands in het buitenland meer gewaardeerd worden dan in NL, hoe komt dat?
Het "wat van ver komt is goed" principe waarschijnlijk?

Ik merk het ook wel eens ja. Bands als Pestilence, Ayreon, After Forever, Textures, Within Temptation, Epica etc. worden echt wel in de gaten gehouden op amerikaanse fora. En zeer serieus genomen. Zo is men op ProgPower USA (zaal vergelijkbaar met 013, altijd uitverkocht) maar wat blij als After Forever en Epica komen headlinen.

Zoals eerder aangehaald in dit topic:

quote:
Op 10 juni 2009 13:39 schreef Jällö het volgende:
- In Nederland lijkt het taboe te zijn om boven het maaiveld uit te steken, men schaamt zich voor bands als Within Temptation. Hier ben je eerder een sukkel als je nergens in uitblinkt. ook Nightwish = Respect. Bands afzeiken een teken van zwakte.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-06-2009 15:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Tsja.

Ik heb best respect voor wat Epica bereikt heeft, maar ik vind wel dat ze kutmuziek maken. Dat mag dan toch wel van Jällö en Daops, hoop ik?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-06-2009 15:33 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 juni 2009 12:07 schreef Daops het volgende:
een vastgeroeste nostalgische metalfan


Ha! Het gaat over mij.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-06-2009 15:35 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 15:25 schreef Daops het volgende:
Het "wat van ver komt is goed" principe waarschijnlijk?

Niet per sé hoor. Zo is een band als My Dying Bride mateloos populair in Nederland maar hier in Finland hoor ik er nooit iemand over, terwijl doom wel heel populair is. Ik heb hier ook niks gemerkt van die hele Sunn O))) hype bijvoorbeeld.

Nederlandse powermetal bands doen het toch ook beter in Duitsland dan in NL (Godess of Desire??), en zo heb ik begrepen dat Japanners gek zijn op zieke NL-grindcore, etc.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-06-2009 15:40 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2009 12:54 schreef RGB het volgende:
@Judge M: Kom je nog voetballen & bier drinken Zondag?
Ik kreeg net mail dat ik er toch bij ben

Zin in!



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-06-2009 15:43 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 juni 2009 15:40 schreef Judge M. het volgende:
Ik kreeg net mail dat ik er toch bij ben

Zin in!


AH, Judge, jij hebt afgelopen vrijdag absoluut een middelmatige NL band gezien! (die 2e band)


Boeiender


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-06-2009 15:50 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 15:31 schreef ZelThoR het volgende:
Tsja.

Ik heb best respect voor wat Epica bereikt heeft, maar ik vind wel dat ze kutmuziek maken. Dat mag dan toch wel van Jällö en Daops, hoop ik?
Sterker, ik vind er ook geen reet aan. Zoals veruit de meeste chick and dick bands trouwens. Ik wilde alleen aangeven dat sommige nederlandse bands het in het buitenland zo slecht nog niet doen.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-06-2009 15:55 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 juni 2009 15:43 schreef MR. N het volgende:
AH, Judge, jij hebt afgelopen vrijdag absoluut een middelmatige NL band gezien! (die 2e band)
Ja maar die speelden geen metal maar grindcore. Als ik het nu daar over zou hebben hier dan zou ik gigantisch off-topic gaan

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 12-06-2009 15:55]



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-06-2009 15:57 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 juni 2009 15:55 schreef Judge M. het volgende:
Ja maar die speelden geen metal maar grindcore. Als ik het nu daar over zou hebben hier dan zou ik gigantisch off-topic gaan




Boeiender


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-06-2009 16:07 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 15:31 schreef ZelThoR het volgende:
Tsja.

Ik heb best respect voor wat Epica bereikt heeft, maar ik vind wel dat ze kutmuziek maken. Dat mag dan toch wel van Jällö en Daops, hoop ik?

Van mij mag je, maar het boeit me voor geen meter.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-06-2009 16:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 16:07 schreef Jällö het volgende:
Van mij mag je, maar het boeit me voor geen meter.

Hehe


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-06-2009 11:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Als Nederlandse bands middelmatig gevonden worden, zou dit misschien kunnen komen, niet door het gebrek aan niveau, maar om het fijt dat de meeste goede muzikanten in NL in andere genres te vinden zijn. In Skandinavie is de er naar verhouding zowiezo veel meer metal.

Edit: Nog twee noemenswaardige NL bands die me even ontglipt waren: Morphia en Whispering gallery. Stom dat die niet in mij opkwamen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 13-06-2009 11:47]



invictis
Usericon van invictis
Posted 13-06-2009 12:08 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2009 23:44 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Maar invictus..heb een idee..als jij nou fijn naar tachtiger jaren metal gaat luisteren en wij naar onze hedendaagse meuk, dan zijn we allemaal tevreden...


hmmm, ja! hier kan ik me wel in vinden.
enorm puik voorstel


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 13-06-2009 12:10 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2009 12:08 schreef invictis het volgende:
hmmm, ja! hier kan ik me wel in vinden.
enorm puik voorstel


Woohoo!


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 13-06-2009 12:40 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Beetje gezeur. Ik zie idd meer het effect van "het is Nederlands dus zal het wel middelmatig zijn." dan dat bands daadwerkelijk middelmatig zijn. Land van afkomst zegt niet zo veel. Flikker alles op een cd-r zonder namen en titels en geen een van de rechtlijnige metal liefhebbers zal kunnen sorteren op land van afkomst. Hoogstens op persoonlijke kut of niet kut muziek.


Een kleine snol zit zo vol.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 19-06-2009 13:28 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Op de frontpage stond van de week toevallig een clip waarvan het videogedeelte de kwalificatie middelmatig niet eens haalde

-----------------

on topic:

Het is een illusie dat nederlandse metal altijd middelmatig zou zijn. Dat komt door het lokale effect; je hoort ook de middelmatige nederlandse bands. De kans dat je middelmatige buitenlandse bands hoor is kleiner, omdat die moeilijker over de grens komen.
Het is net als het nieuws: hoe lokaler, des te trivialer het wordt.
Op de WOS gaat het over vermiste hondjes, op de NOS over gecrashte vliegtuigen. Maar dat betekend niet dat er nooit iets belangrijks gebeurt in je regio.



Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen