IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
Orklord
Usericon van Orklord
Posted 03-06-2009 15:15 by Orklord Wijzig reactieProfiel van OrklordQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:08 schreef bastianus het volgende:
Het probleem ligt deels ook wel bij bedrijven als Mojo en andere grote concert-/bandpromotors denk ik. Als het aanbod van bands voor het grootste deel bij dezelfde bureaus ligt, zul je ook steeds dezelfde bands te zien krijgen, b.v. de overkill aan Marduk en Morbid Angel-optredens van een tijdje terug.
In de tijd dat ik met mijn eerste bandjes optrad (jaar of twintig geleden) durfden zalen nog veel avontuurlijker te programmeren. Zo heb ik b.v. nog Urban Dance Squad en Gotcha! voor weinig gezien, en allerlei andere grote bands toen ze nog klein waren. Maar zalen durfden toen ook nog gewoon vernieuwende acts en nieuwe dingen neer te zetten.
Tegenwoordig wordt vaak op veilig gespeeld om in ieder geval volle zalen en weinig kosten (in verhouding) te draaien, en ook door grote boekingsbureaus de programmering van festivals e.d. te laten doen. Waardoor je op allerlei grote festivals dezelfde bands kunt bekijken, een paar jaar terug hadden Fields of Rock, Pinkpop en Lowlands b.v. gigantische overlappingen in hun programmering.
Nederlandse bands worden door dit risicoloze programmeren van veel zalen en festivals vaak ook uit de markt gedrukt, ze komen er gewoon niet tussen.


Ik zou dit niet alleen bij de promotors neer leggen. De bands worden simpelweg zo vaak geboekt, omdat de bezoekers erop af komen.
Als je iets neer zet wat men niet kent komt er vaak ook nauwelijks iemand op af. En het is niet zo dat zalen niet zouden willen (iig dat kan ik uit eigen ervaring zeggen) het is ook gewoon zo dat een zaal rond moet komen en niet altijd de gok durven of kunnen nemen om talent neer te zetten.


miikja
Usericon van miikja
Posted 03-06-2009 15:16 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

quote:
Op 3 juni 2009 15:08 schreef bastianus het volgende:
Het probleem ligt deels ook wel bij bedrijven als Mojo en andere grote concert-/bandpromotors denk ik. Als het aanbod van bands voor het grootste deel bij dezelfde bureaus ligt, zul je ook steeds dezelfde bands te zien krijgen, b.v. de overkill aan Marduk en Morbid Angel-optredens van een tijdje terug.
In de tijd dat ik met mijn eerste bandjes optrad (jaar of twintig geleden) durfden zalen nog veel avontuurlijker te programmeren. Zo heb ik b.v. nog Urban Dance Squad en Gotcha! voor weinig gezien, en allerlei andere grote bands toen ze nog klein waren. Maar zalen durfden toen ook nog gewoon vernieuwende acts en nieuwe dingen neer te zetten.
Tegenwoordig wordt vaak op veilig gespeeld om in ieder geval volle zalen en weinig kosten (in verhouding) te draaien, en ook door grote boekingsbureaus de programmering van festivals e.d. te laten doen. Waardoor je op allerlei grote festivals dezelfde bands kunt bekijken, een paar jaar terug hadden Fields of Rock, Pinkpop en Lowlands b.v. gigantische overlappingen in hun programmering.
Nederlandse bands worden door dit risicoloze programmeren van veel zalen en festivals vaak ook uit de markt gedrukt, ze komen er gewoon niet tussen.


Ook mee eens. Met Akelei en Faal hebben we dat deels opgelost door gewoon onze eigen avonden te organiseren, DIY! We huren/lenen (vaak tegen baromzet) een zaaltje en zetten daar bands neer die volgens ons gezien moeten worden maar in het huidige clubklimaat nauwelijks kansen krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2009 15:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:16 schreef miikja het volgende:
Ook mee eens. Met Akelei en Faal hebben we dat deels opgelost door gewoon onze eigen avonden te organiseren, DIY! We huren/lenen (vaak tegen baromzet) een zaaltje en zetten daar bands neer die volgens ons gezien moeten worden maar in het huidige clubklimaat nauwelijks kansen krijgen.
De instelling imho. Waar ik me aan erger is dat er bij een line up waar men weet dat er wel volk op af komt (grote namen) er dan telkens weer dezelfde suffe locale band bij staat ipv een band waar wel talent inzit.

Dutch Doom Days vind ik daar ook een erg welkome afwisseling in.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 15:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:15 schreef Orklord het volgende:
Ik zou dit niet alleen bij de promotors neer leggen. De bands worden simpelweg zo vaak geboekt, omdat de bezoekers erop af komen.
Als je iets neer zet wat men niet kent komt er vaak ook nauwelijks iemand op af. En het is niet zo dat zalen niet zouden willen (iig dat kan ik uit eigen ervaring zeggen) het is ook gewoon zo dat een zaal rond moet komen en niet altijd de gok durven of kunnen nemen om talent neer te zetten.

Klopt. Zalen durven geen risico's meer te nemen, omdat ze veel meer marktconform moeten werken. Dat is wel jammer, omdat nieuw talent/nieuwe stijlen zo nauwelijks aan bod komen. En grote promotors springen hier natuurlijk slim op in.
Maar mijn ervaring met bands boeken als zaal zijn wel degelijk dat b.v. Mojo vaak de boel verbruit door grote bands verplicht een bepaalde package op toer mee te laten nemen en andere bands als voorprogramma te boycotten. En zo timmeren ze wel de boel dicht. En da's jammer omdat je daardoor steeds dezelfde packages te zien krijgt.
Bands zelf zijn hier ook debet aan trouwens, door met dergelijke bedrijven in zee te gaan. En platenmaatschappijen, die met fikse bedragen voorprogramma's van grote bands inkopen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 15:22 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 15:16 schreef miikja het volgende:
Ook mee eens. Met Akelei en Faal hebben we dat deels opgelost door gewoon onze eigen avonden te organiseren, DIY! We huren/lenen (vaak tegen baromzet) een zaaltje en zetten daar bands neer die volgens ons gezien moeten worden maar in het huidige clubklimaat nauwelijks kansen krijgen.
Ik ben ook sterk geneigd dat meer te gaan doen: laat de bands maar voor een deurdeal spelen. Bands mogen zelf de entreeprijs bepalen, de eerste 150 pleuro zijn voor ons (kosten PA) daarna mag je alle entreeopbrengsten houden en je krijgt fatsoenlijk te eten en drinken (en nee, daar horen geen flessen Jack Daniels bij).

Maar goed, daar willen de verwende NL bandjes niet aan meedoen aangezien ze dan zelf extra hard moeten werken om de zaal vol te krijgen om zo nog wat te verdienen terwijl ze het eerder allemaal in de schoot geworpen kregen.

En toch is dit in andere landen eerder regel dan uitzondering. Toch vreemd dat buitenlandse bands doorgaans toch aanzienlijk harder werken en daardoor in mijn ogen ook aanzienlijk meer bereiken.



Orklord
Usericon van Orklord
Posted 03-06-2009 15:26 by Orklord Wijzig reactieProfiel van OrklordQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:22 schreef bastianus het volgende:
Klopt. Zalen durven geen risico's meer te nemen, omdat ze veel meer marktconform moeten werken. Dat is wel jammer, omdat nieuw talent/nieuwe stijlen zo nauwelijks aan bod komen. En grote promotors springen hier natuurlijk slim op in.
Maar mijn ervaring met bands boeken als zaal zijn wel degelijk dat b.v. Mojo vaak de boel verbruit door grote bands verplicht een bepaalde package op toer mee te laten nemen en andere bands als voorprogramma te boycotten. En zo timmeren ze wel de boel dicht. En da's jammer omdat je daardoor steeds dezelfde packages te zien krijgt.
Bands zelf zijn hier ook debet aan trouwens, door met dergelijke bedrijven in zee te gaan. En platenmaatschappijen, die met fikse bedragen voorprogramma's van grote bands inkopen.


Daar heb je gelijk in, maar veel bands zijn liever lui dan moe, dan zelf al dat tour gedoe regelen. Wat opzich best begrijpelijk is.

Over Nederlandse bands gesproken die zeker potentie hebben, ik zie CiLiCe veels te weinig optreden in Nederland. Terwijl dat toch een zeer goede band is.
Het heeft natuurlijk ook weer zijn voordeel dat de band niet vaak optreed, want vaak kom je Nederlandse bands overal tegen.
Hail of Bullets bijvoorbeeld, aardige band, maar spelen geregeld in NL en vragen ook nog een behoorlijk bedrag aan gage, en dan moet je als zaal nog maar afwachten of het publiek erop af komt.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-06-2009 15:27 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Ik hoor sowiso van heel veel bands dat nederland 1 van de beste landen is om in te spelen.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-06-2009 15:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Als dat zo is ga ik nooit meer spelen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 03-06-2009 15:31 by RadiumAngel Wijzig reactieProfiel van RadiumAngelQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:10 schreef invictis het volgende:
daar heb je het dus.
Ik vindt Gothic Metal/efteling metal echt een ramp 1e klas..
en als dat dan "onze" trots moet zijn op metalgebied?..


Dat is jouw mening, dus geen algemene constatering dat Nederlandse metal middelmatig is.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 15:34 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 15:27 schreef jbassist het volgende:
Ik hoor sowiso van heel veel bands dat nederland 1 van de beste landen is om in te spelen.
Ja en waarom is dat? Omdat ze hier zo in de watten gelegd worden. Geld zat hier zo lijkt het..



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-06-2009 15:35 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:29 schreef spectre het volgende:
Als dat zo is ga ik nooit meer spelen


Men probeert het iig wel, of ze competent genoeg zijn is een 2e


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-06-2009 15:36 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Kijk naar inwoneraantallen: NL heeft 16 miljoen inwoners, alle grote landen in europa zweven rond de 60. Zo geredeneerd is het logischer dat in duitsland, frankrijk of GB er meer goede bands komen bovendrijven.

Echter, dat uit skandinavie veel goede bands komen, daar zijn we het denk ik wel over eens. N, S en F bij elkaar hebben 19 miljoen inwoners, vergelijkbaar met NL. Hoe flikken ze dat?

Misschien is het niet een goede vraagstelling wat we in NL 'fout' doen, maar wat ze in skandinavie 'goed' doen!


Dear dirty delightful old drunken old days


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 15:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 13:43 schreef ghoulliette het volgende:
Wanneer leg je geld toe. Leg je geld toe wanneer je minder geld verdiend dan je betaald aan bezine en kosten aan snaren ed... of leg je geld toe als de optredens je duurgekochte stemapparatuur, je Korge en je G 1, 2, 3, 4, 5, 6, en 7 niet kunnen betalen of hoe dat alles ook heet?
Luxe is een keuze, daar mag je de concert bezoeker niet voor oplaten draaien. In het buitenland is het normaal om de bands voor de kosten van de PA op te laten draaien. De zaal betaalt deze in Nederland, evenals de kosten voor het personeel (de technici). Kortom je vindt misschien maar dat je 50 euro krijgt, maar je krijgt niet de rekening van 400- 500 euro aan vaste lasten. (ook hoef je de zaal niet te huren en heb je geen kosten voor de promotie).

Daarnaast al vind je het als band nog niet genoeg dat een zaal al deze kosten voor jou betaald, wat moet de bezoeker gaan betalen om jou te zien? 10, 15, 20 euro?

Onze gratis shows (dus gratis voor bezoekers) wordt door de bands gespeeld op basis van reiskosten. In ruil dus betaald de zaal alle kosten die bij de zaal komen kijken, en krijgt de bands gratis bezoekers die ze ook nog eens hun cd's en merch kunnen verkopen.

Kortom: ik verwijt bands dat ze verwend ziijn en geen eigen initiatief tonen.
Wat een dikke bullshit post... Wanneer leg je geld toe: Als het optreden meer kost dan het oplevert, nogal logisch. Apparatuur, tijd, oefenruimtekosten en instrumenten (immers, zonder dat alles zou de band niet eens kunnen spelen) kan je daar zelfs in verrekenen, maar dat doen de meeste bands niet.

De meeste bands beginnen dan om ervaring op te doen / naam te maken met 50 euro en een krat bier. Hier is helemaal niets mis mee, en beginnende bands die gelijk veel meer eisen zonder ook maar wat bereikt te hebben moet je dan ook niet boeken.

Wel is het zo dat door de optredens die een band doet (als het een goede band is) meer achterban en dus meer bezoekers gegenereerd worden. Dan nog is het bespottelijk om de gages die doorgaans betaald worden als "verwend" aan te merken, als een zaal niet zoveel wil betalen en als de band het niet waard is, waarom worden ze dan wel geboekt?

Ik vind het wel krom dat qua cultuur van alles dik wordt gesubsidieërt, maar dat als je in een band speelt het van god los is als je kostendekkend met eventueel een kleine marge voor nieuwe investeringen (opnames / podiumaankleding / oefenruimtekosten) wil optreden.

Ik heb zelf liever 10 concerten voor 50 euro dan 1 voor 500, maar ik heb makkelijk praten met weinig kosten voor vervoer.

quote:
Luxe is een keuze, daar mag je de concert bezoeker niet voor oplaten draaien.


Hmmmm, wat vind jij "luxe", en is een concert bezoeken dan geen luxe waar de bezoeker voor mag betalen? Beetje domme redenering.


Boeiender


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 15:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:11 schreef ZelThoR het volgende:
Ook een goed punt, ja. Al worden er ook NL bands overgeprogrammeerd. Ook daadwerkelijk goede nieuwe acts worden op die manier verpest (qua wat het met hun instelling doet en het ermee doodgegooid worden). Maar goed, zo lang mensen geld blijven ophoesten verandert het waarschijnlijk niet.

Doen er nog veel zalen zaken met Mojo? Wij niet (meer). Volgens mij al zeker 1,5 jaar niet meer.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 15:41 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 15:36 schreef Schaffelaer het volgende:

Misschien is het niet een goede vraagstelling wat we in NL 'fout' doen, maar wat ze in skandinavie 'goed' doen!


Hmmmm, afgezien van het feit dat in Scandinavië qua opleiding en subsidie veel meer wordt gestimuleerd om muziek te gaan spelen?


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2009 15:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:39 schreef ghoulliette het volgende:
Doen er nog veel zalen zaken met Mojo? Wij niet (meer). Volgens mij al zeker 1,5 jaar niet meer.

Oh, ook zonder Mojo wordt er zat op safe gespeeld.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-06-2009 15:42 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Jup!
Muzikanten walhalla
Er word iig veel meer uit de bevolking "gehaald" op die manier..

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 03-06-2009 15:42]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Orklord
Usericon van Orklord
Posted 03-06-2009 15:43 by Orklord Wijzig reactieProfiel van OrklordQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:39 schreef ghoulliette het volgende:
Doen er nog veel zalen zaken met Mojo? Wij niet (meer). Volgens mij al zeker 1,5 jaar niet meer.


Er gaan nog veel dingen via Mojo ja, maar vaak is het wel te proberen om onder Mojo uit te komen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 15:46 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 13:52 schreef ghoulliette het volgende:
precies. Daarom boeken wij ook geen bands die 400 euro vragen omdat ze toch al 3 keer opgetreden hebben voor hun opa's en oma's. En ja dat zijn er een hoop.

Als een band geen backline hoeft te regelen is het hun eigen stomme keuze als ze dan wel een bus huren. En als ze wel een backline moeten regelen moeten ze daar een vergoeding voor vragen. Wat ook niet meer dan normaal is.

Maar wel mooi dat iedereen het feit blijft negeren dat er voor een zaal hoge kosten aan een avond verbonden zijn die in het buitenland op de bands verrekend wordt. Lekker makkelijk. Elke buitenlandse band die bij ons speelt is altijd vol lof en hartsikke dankbaar. Nederlandse bands zijn vaak onbeschoft en onbeleefd ook naar de buitenlandse bands toe (door bijvoorbeeld al hun bier op te drinken en al hun vrienden de backstage in te laten).


Wederom gelul, en damn, waarom betrek jij jouw negatieve ervaring op heel de "metalscene"?

Je werkt toch in Willemeen? Ik heb daar vaker met plezier gespeeld (ook met internationale bands erbij), en het is een zaal waar ze goed met bands omgaan. Ik kan me in jouw negativisme niet vinden eerlijk gezegt.

Verder heb ik ook in het buitenland gespeeld en dat huren van de PA is tot nu toe een broodje aap verhaal.


Boeiender


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 15:46 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:39 schreef MR. N het volgende:
Wat een dikke bullshit post... Wanneer leg je geld toe: Als het optreden meer kost dan het oplevert, nogal logisch. Apparatuur, tijd, oefenruimtekosten en instrumenten (immers, zonder dat alles zou de band niet eens kunnen spelen) kan je daar zelfs in verrekenen, maar dat doen de meeste bands niet.

De meeste bands beginnen dan om ervaring op te doen / naam te maken met 50 euro en een krat bier. Hier is helemaal niets mis mee, en beginnende bands die gelijk veel meer eisen zonder ook maar wat bereikt te hebben moet je dan ook niet boeken.

Wel is het zo dat door de optredens die een band doet (als het een goede band is) meer achterban en dus meer bezoekers gegenereerd worden. Dan nog is het bespottelijk om de gages die doorgaans betaald worden als "verwend" aan te merken, als een zaal niet zoveel wil betalen en als de band het niet waard is, waarom worden ze dan wel geboekt?

Ik vind het wel krom dat qua cultuur van alles dik wordt gesubsidieërt, maar dat als je in een band speelt het van god los is als je kostendekkend met eventueel een kleine marge voor nieuwe investeringen (opnames / podiumaankleding / oefenruimtekosten) wil optreden.

Ik heb zelf liever 10 concerten voor 50 euro dan 1 voor 500, maar ik heb makkelijk praten met weinig kosten voor vervoer.



Hmmmm, wat vind jij "luxe", en is een concert bezoeken dan geen luxe waar de bezoeker voor mag betalen? Beetje domme redenering.


Jij vindt dus dat een zaal jouw oefenruimte kosten moeten betalen? Dat zegt toch al genoeg... en dan noem je mijn post onzin.

Blijkbaar is niemand bereid om te investeren, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Ik ga na mijn studie toch ook niet tegen de eerste beste werkgever zeggen: betaal eerst maar mijn studiekosten terug, en mijn kamer huur en dan kom ik bij je werken...

Muziek maken is een keuze, een keuze die je plezier brengt. Dat je daarnaast wil gaan optreden is een andere keuze, ook een die je zelf maakt en waar consequentie aan verbonden zijn. Het kan goed mogelijk zijn dat je weinig of middelmatig talent bezit. Dat zal ten gevolge hebben dat je er weinig aan gaat verdienen, ook al investeer je veel. Je kunt heel veel met weinig geld. (kan ook een talent zijn overigens) en dat gelul dat je anders niet zou kunnen spelen.... bullshit. Het is allemaal make-up voor ijdele jongetjes.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 15:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:46 schreef MR. N het volgende:
Wederom gelul, en damn, waarom betrek jij jouw negatieve ervaring op heel de "metalscene"?

Je werkt toch in Willemeen? Ik heb daar vaker met plezier gespeeld (ook met internationale bands erbij), en het is een zaal waar ze goed met bands omgaan. Ik kan me in jouw negativisme niet vinden eerlijk gezegt.

Verder heb ik ook in het buitenland gespeeld en dat huren van de PA is tot nu toe een broodje aap verhaal.


Willemeen is aardig voor bands ja, dat ontkende ik ook niet. Dat bands niet aardig zijn voor ons is een ander punt.
en wederom: als jij vind dat ervaringen van andere bands niet waar zijn omdat jouw ervaringen anders zijn.... so be it. Je bent ook vats nog nooit uitgescholden voor vieze neger. Bestaat dat dan ook niet?

edit: @ Waarom: wij krijgen 10 telefoontjes per dag van NL bands die voor 400 euro willen optreden terwijl ze geen optreed ervaring hebben (de opa en oma bands). 10 per dag! en dan heb je nog de mails. Onze programmeur wordt ram gek van alle meuk die hij krijgt. Geen wonder dat bands verloren gaan in die chaos die misschien wel een optreden verdienen. Maargoed, ook aan die bands is het dan om op te vallen. DIY

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 03-06-2009 15:51]


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 03-06-2009 15:51 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Nederlandse metal middelmatig???? MMmm ik denk niet dat je kunt zeggen dat het spelniveau middelmatig is.
Ik denk dat we in Nederland een beetje de "palingsound" missen. Ik bedoel hiermee: als je USA deathmetal noemt weet iedereen wat er mee bedoeld wordt, het zelfde geldt voor Zweedse deathmetal of Noorse blackmetal.

Maar is Nederlandse death/black/trash echt over de wereld een bekende sound?



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 15:51 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 15:39 schreef ghoulliette het volgende:
Doen er nog veel zalen zaken met Mojo? Wij niet (meer). Volgens mij al zeker 1,5 jaar niet meer.
Wij wel. Zelfs de wat kleinere tours zoals Scar Symmetry gaan ook via Mojo. En nog wel meer spul als ik de maandelijke mail zo zie. Ik ben zeker van mening dat Mojo een dure bedoeling is (wat ze durven te vragen voor een band als Delain dat gaat helemaal nergens meer over om maar eens wat te noemen - en nee, ik ga hier geen bedragen noemen) maar hun promotiekanalen zijn dan wel weer erg handig bij boekingen via hen.



NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 03-06-2009 16:00 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Zo kan het dus ook.


don't mistake lack of talent for genius


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-06-2009 16:01 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:51 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Maar is Nederlandse death/black/trash echt over de wereld een bekende sound?


We hebben Dutch Gothic Metal


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen