IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 09-06-2009 20:54 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

quote:
Op 9 juni 2009 18:02 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Dan weet jij niet hoeveel contact ik heb met buitenlandse bands... zelfs ondanks dat ik voorlopig geen feesten meer ga organiseren, maar me ga focussen op mijn eigen bands en het regelen van optredens.

Maar... ook weer een goeie verwijzing naar het gras van de buurman.

Mensen van buiten amsterdam denken dat het makkelijker is als je hier vandaan komt (mooi niet) idem dito andersom, ach, wat doe je eraan behalve koppig doorgaan met wat je graag wilt doen?

Ik dnek dat je geen idee hebt hoe goed zijn contact met buitenlandse bands is en kennis en contacten van "de scene"en "het wereldje" en zijn ervaring met diezelfde setting in het buitenland.

"De scene" is overal net zo bekrompen. Middelmatige band of niet, als je wilt kun je op eigen kracht genoeg bereiken, het is maar wat je wilt.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-06-2009 20:59 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Daar gaan we weer.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 09-06-2009 21:23 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 9 juni 2009 20:54 schreef Sjaakie het volgende:
Ik dnek dat je geen idee hebt hoe goed zijn contact met buitenlandse bands is en kennis en contacten van "de scene"en "het wereldje" en zijn ervaring met diezelfde setting in het buitenland.

"De scene" is overal net zo bekrompen. Middelmatige band of niet, als je wilt kun je op eigen kracht genoeg bereiken, het is maar wat je wilt.


Plus, een beetje band regelt alles zelf, en zoekt er gewoon een dikke vette heerschende headliner naar keuze bij.


Bruce Banner


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 09-06-2009 21:57 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 21:23 schreef Lainedil het volgende:
Plus, een beetje band regelt alles zelf, en zoekt er gewoon een dikke vette heerschende headliner naar keuze bij.


God Dethroned is derhalve uberheerschend natuurlijk


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 09-06-2009 21:58 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Juist! God Dethroned steekt wat mij (en vele anderen!! ) betreft ook ver boven de massa uit. Prima voorbeeld.


Bruce Banner


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 11:10 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Vergeleken met Scandinavië is de Nederlandse metalscene wel degelijk middelmatig.

Zweden, Noorwegen en Finland hebben samen grofweg hetzelfde inwonertal als Nederland.

Nederlandse topbands: Textures, Gathering, 35007, Devil's Blood...
Finse topbands: Tyranny, Unholy, Skepticism, Shape of Despair, Dolorian, Callisto, Amorphis, Ajattara, Reverend Bizarre, Spiritus Mortis, Orne, Puritan, Mana Mana, Rapture, Swallow the Sun, Ghost Brigade, ... Zweedse: Runemagick, Funeral Orchestra, Meshuggah, Krux, Candlemass, Opeth, Katatonia, Bloodbath, Witchcraft, Shining, ... Noorse: Arcturus, Ulver, Burzum, Madder Mortem, Sahg...

Nou ga ik hier wel heel sterk uit van m'n eigen smaak en collectie (en vat metal heel breed op) maar als ik alle snelle metal bands meeneem die ik goed vind (maar niet luister) is de verhouding ongeveer hetzelfde.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-06-2009 11:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Je hebt gelijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 10-06-2009 11:28 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Maar wij hebben vast meer andere muziek. Zoals het straatje Frans Bauer e.d.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-06-2009 11:28 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 juni 2009 18:02 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Mensen van buiten amsterdam denken dat het makkelijker is als je hier vandaan komt (mooi niet) idem dito andersom, ach, wat doe je eraan behalve koppig doorgaan met wat je graag wilt doen?
Amsterdam is sowieso al zwaar gay en kut en de "metalscene" aldaar is al helemaal niet representatief voor die in de rest van Nederland. Laatst ook weer een wanstaltig slechte demo uit die contreien moeten bespreken. Red Eyes was het meen ik.. Ik kan me idd voorstellen dat mensen hun ogen daarbij niet droog kunnen houden want het was om te janken zo slecht



RGB
Usericon van RGB
Posted 10-06-2009 12:54 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

@Judge M: Kom je nog voetballen & bier drinken Zondag?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-06-2009 13:00 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2009 12:54 schreef RGB het volgende:
@Judge M: Kom je nog voetballen & bier drinken Zondag?
De bus zit helaas vol heb ik begrepen



Smithereens
Usericon van Smithereens
Posted 10-06-2009 13:04 by Smithereens Wijzig reactieProfiel van SmithereensQuote dit berichthttp://www.lieshc.com

@Jällö

De landen die je noemt hebben zeker een flink aantal goede en succesvolle bands. Toch komt het gewoon weer neer op smaak. Ik kan je zo nog zeker 10 Nederlandse bands opnoemen (god dethroned, LOTD, born from pain, h.o.b., heidevolk, epica + wat nieuwkomers) die zeer goed in de smaak vallen in het buitenland (recensies. shows e.d.). Daarbij is het gras altijd groener bij de buurman.

[Dit bericht is gewijzigd door Smithereens op 10-06-2009 13:06]



doktersatan
Thrashosaurus Rex
Usericon van doktersatan
Posted 10-06-2009 13:30 by doktersatan Wijzig reactieProfiel van doktersatanQuote dit berichthttp://primalorder.avorym.nl/

quote:
Op 10 juni 2009 11:28 schreef Judge M. het volgende:
Amsterdam is sowieso al zwaar ... en kut en de "metalscene" aldaar is al helemaal niet representatief voor die in de rest van Nederland.


dit is een feit. maar ik vraag me af aan waar het zou liggen. hebben we dan gewoon geen metalheads hier?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 13:39 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

@judge over Red Eyes: Azijnpisserij, dat zijn echt geen slechte muzikanten.
@smithereens: Zoals ik al zei staan daar 100 scandinavische bands tegenover.

Disclaimer. Ik me niet graag negatief uit over Nederland (beetje laf) maar het mega cultuurverschil is een feit. Wat dingen op een rij, heel zwart/wit dus neem het gerust met een korreltje zout en kritiek is welkom.

- In Nederland lijkt het taboe te zijn om boven het maaiveld uit te steken, men schaamt zich voor bands als Within Temptation. Hier ben je eerder een sukkel als je nergens in uitblinkt. ook Nightwish = Respect. Bands afzeiken een teken van zwakte.
- In Nederland draait de metalscene vooral om gezelligheid, veel optreden, lol hebben, dingen organiseren etc. hier draait het om spelen, spelen & spelen. Een "scene" is sowieso meer iets voor homo's.
- Nederlandse bands doen veel aan zelf-promotie, hier ziet men dat als "autoverkoper praktijken"; je moet een deal moet verdienen zodat dingen voor je worden georganiseerd.
- In Nederland krijg je als matige band best veel kritiek en aandacht, hier wordt je simpelweg compleet genegeerd.
- In Nederland speelde ik in matige bands max maar we kregen na optredens complimentjes en waren best tevreden... nu speel ik in een behoorlijk strakke band (al zeg ik het zelf) en we spelen live ook behoorlijk strak, maar tevreden? NO WAY.
- In Nederland heb ik vaak meegemaakt dat bandleden een beetje gas terug doen met de band ivm hun vriendin en accepteert men krakkemikkige oefenruimtes en studios omdat het goedkoper is. Hier is het alles of niets, en niks er tussenin (Vriendin gescoord = Volgende week samenwonen; Repetitie aflassen ivm vriendin of andere onzin = Opzouten. Biertje drinken? Zuipen to the max.) - Ik speel in een band met arme sloeries maar alle tijd en $$$ gaat naar de muziek...
- Alle Nederlanders die ik ken gaan op vakantie naar het buitenland, hier niemand: alle geld en tijd gaat naar je hobbie. (één hobby = max)
- In Nederland werd ik vaak gezien als een "autist" en einselgänger, hier vind men mij normaal of zelfs gezellig. lol
- In de underground blijven hangen is sowieso geen aantrekkelijke optie want er zijn gewoon heel weinig optreedmogelijkheden en de afstanden te groot en de gages minimaal. Toch heb ik hier nog nooit iemand over horen klagen (zoals in dit topic). Als je niet veel optredens krijgt ben je gewoon niet goed genoeg.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


RGB
Usericon van RGB
Posted 10-06-2009 13:50 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 13:00 schreef Judge M. het volgende:
De bus zit helaas vol heb ik begrepen

Too bad.. we gaan een leuk feestje bouwen


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 14:07 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 13:30 schreef doktersatan het volgende:
dit is een feit. maar ik vraag me af aan waar het zou liggen. hebben we dan gewoon geen metalheads hier?

De metalscene van A'dam stelt echt geen ene reet voor in vergelijking met bijvoorbeeld Helsinki, maar het is wel een errrg levendige stad qua kunst & cultuur in het algemeen.
Daarmee vergeleken is HKI echt een culturele woestijn. Dat is de keerzijde van de medaille.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-06-2009 14:11 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2009 13:39 schreef Jällö het volgende:
@judge over Red Eyes: Azijnpisserij, dat zijn echt geen slechte muzikanten.
Dat blijkt dan helemaal nergens uit met de demo als referentie. Simpel riffwerk en een beroerde productie. Zoals ik in mijn review ook al zei hebben vergelijkbare bands als Seita, Cultura Tres, My City Burning en Demia hun zaakjes aanzienlijk beter voor elkaar.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2009 14:12 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 11:10 schreef Jällö het volgende:
Vergeleken met Scandinavië is de Nederlandse metalscene wel degelijk middelmatig.

Zweden, Noorwegen en Finland hebben samen grofweg hetzelfde inwonertal als Nederland.



Vergeleken met Scandinavie is 99% van de metal wereldwijd middelmatig. Zegt dat iets over de Nederlandse metal of over Scandinavie? Zoals eerder al aangedragen wordt muziseren (hoe schrijf je dat, verdomme? ) daar zwaar gesubsidieerd. Ten opzichte van bijvoorbeeld Spanje, dat toch een aardig stukje groter is dan Nederland, doen wij het helemaal niet zo slecht. he tis maar waar je je maatstaf legt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 10-06-2009 14:13]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2009 14:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 13:39 schreef Jällö het volgende:
@judge over Red Eyes: Azijnpisserij, dat zijn echt geen slechte muzikanten.

Je moet je niets van Judge aantrekken hoor, die kan toch niet argumenteren.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-06-2009 14:14 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2009 14:13 schreef ZelThoR het volgende:
Je moet je niets van Judge aantrekken hoor, die kan toch niet argumenteren.
Kijk aan, onze beroepsnarcist is er ook weer om zijn gelijk ook in dit topic te halen



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2009 14:17 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 14:13 schreef ZelThoR het volgende:
Je moet je niets van Judge aantrekken hoor, die kan toch niet argumenteren.


Nee, jij!







She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2009 14:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 14:14 schreef Judge M. het volgende:
Kijk aan, onze beroepsnarcist is er ook weer om zijn gelijk ook in dit topic te halen

Mijn gelijk interesseert me uiteindelijk niets* Ik wil er graag achter komen hoe dingen zijn en draag daarbij de dingen aan die ik weet of denk te weten, mensen als jij die vanuit hun ivoren toren hun oordeel op de verzamelde menigte laten neerdalen en daarbij het geroep om verduidelijking en de mogelijke andere standpunten niet meer horen helpen daar niks bij.

Daarom waarschuw ik Jällö maar even dat het geen zin heeft om jou iets duidelijk te maken

*Hoewel het uiteraard prettig is om gelijk te hebben.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2009 14:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 14:17 schreef Mark het volgende:
Nee, jij!

hehehe

En toch doe je het nu al beter dan Judge


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-06-2009 14:32 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 14:12 schreef Mark het volgende:
(...) muziseren (hoe schrijf je dat, verdomme? ) (...)


musiceren


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 10-06-2009 14:32 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

quote:
Op 10 juni 2009 13:39 schreef Jällö het volgende:
Heel verhaal


Volgens mij is dat voor NL bands precies hetzelfde als je iets wilt bereiken. Komt allemaal neer op wat je wilt bereiken en wat je er voor over hebt.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen