IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-06-2009 0:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

..En Inquisitor daar weer een soort voorloper van...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 24-06-2009 0:31 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

haha, ik had kunnen weten dat Centurian je al lang bekend was Mij niet, ik check dat eerst nog eens ff voordat ik weer voorlopers daarvan ga checken

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 24-06-2009 0:31]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-06-2009 0:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Centurian is zeker de moeite waard; ik vind de laatste Liber Zarzax de beste, dus die zou ik je vooral willen aanraden, maar de demo klinkt me ook prettig in de oortjes.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-06-2009 0:39 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 0:30 schreef Mutilator het volgende:
..En Inquisitor daar weer een soort voorloper van...


Inquisitor!


Bareuh...


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 24-06-2009 0:43 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 24 juni 2009 0:39 schreef Mutilator het volgende:
Centurian is zeker de moeite waard; ik vind de laatste Liber Zarzax de beste, dus die zou ik je vooral willen aanraden, maar de demo klinkt me ook prettig in de oortjes.
Liber ZZ ben ik aan het checken

Maar aan De Ulk () te zien is Inquisitor ook de moeite waard.. of is dat old-skool? Dat kan ook gaaf zijn natuurlijk



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-06-2009 1:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Mijns inziens heeft het Nederlandse Inquisitor misschien wel de ultieme thrashplaat gemaakt (gaat dus voorbij aan Sadus - Illusions en al helemaal aan Slayer's Reign in blood); ik ken iig geen vettere thrashplaat en al helemaal niet van NL bodem.



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-06-2009 1:12]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 24-06-2009 8:29 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 1:06 schreef Mutilator het volgende:
Mijns inziens heeft het Nederlandse Inquisitor misschien wel de ultieme thrashplaat gemaakt (gaat dus voorbij aan Sadus - Illusions en al helemaal aan Slayer's Reign in blood); ik ken iig geen vettere thrashplaat en al helemaal niet van NL bodem.




inderdaad lijpe shit !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-06-2009 8:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Grappig om te zien dat als er over Nederlandse metal gepraat wordt er bijna alleen maar bands genoemd worden die al dood zijn ...

Ik denk dat de blik van veel mensen wat te beperkt is.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2009 9:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 1:06 schreef Mutilator het volgende:
Mijns inziens heeft het Nederlandse Inquisitor misschien wel de ultieme thrashplaat gemaakt (gaat dus voorbij aan Sadus - Illusions en al helemaal aan Slayer's Reign in blood); ik ken iig geen vettere thrashplaat en al helemaal niet van NL bodem.



Helemaal mee eens, vooral de zang van Alex Wesdijk blijft iets volkomen geniaals. En de woeste drum van Wim natuurlijk, vooral live iets geweldigs om te zien. Snelheid en toch onmundig hard houwen. Beetje jammer van de triggers op de cd alleen die m.i. te duidelijk hoorbaar waren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-06-2009 9:40 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 1:06 schreef Mutilator het volgende:
Mijns inziens heeft het Nederlandse Inquisitor misschien wel de ultieme thrashplaat gemaakt (gaat dus voorbij aan Sadus - Illusions en al helemaal aan Slayer's Reign in blood); ik ken iig geen vettere thrashplaat en al helemaal niet van NL bodem.




Nou, dat ie aan Illusions en Reign In Blood voorbij gaat vind ik persoonlijk een beetje overdreven, maar dat het de vetste NL-thrashplaat is, daar ben ik het wel mee eens.


Bareuh...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-06-2009 12:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 juni 2009 8:44 schreef Jenje het volgende:
Grappig om te zien dat als er over Nederlandse metal gepraat wordt er bijna alleen maar bands genoemd worden die al dood zijn ...

Ik denk dat de blik van veel mensen wat te beperkt is.


Voel je dan uitgenodigd om een lijst van nog niet genoemde, bovengemiddelde, actieve NL bands te posten...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-06-2009 13:14]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 24-06-2009 13:04 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 9:05 schreef bastianus het volgende:
Helemaal mee eens, vooral de zang van Alex Wesdijk blijft iets volkomen geniaals. En de woeste drum van Wim natuurlijk, vooral live iets geweldigs om te zien. Snelheid en toch onmundig hard houwen. Beetje jammer van de triggers op de cd alleen die m.i. te duidelijk hoorbaar waren.

Inquisitor live was inderdaad een belevenis! Heb ze 2x mogen aanschouwen en dat was een mooie ervaring.
Vind het geluid van de CD een stuk minder dan het geluid van de demos en dan vooral de "Your pain will be exquisite" demo. Da's toch nog altijd mijn favoriete Inquisitor release. Hoe vaak we die demo niet in de auto hebben zitten draaien....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2009 13:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 13:04 schreef VM Saldiac het volgende:
Inquisitor live was inderdaad een belevenis! Heb ze 2x mogen aanschouwen en dat was een mooie ervaring.
Vind het geluid van de CD een stuk minder dan het geluid van de demos en dan vooral de "Your pain will be exquisite" demo. Da's toch nog altijd mijn favoriete Inquisitor release. Hoe vaak we die demo niet in de auto hebben zitten draaien....

Klopt. Het geluid van de cd was vrij netjes voor zo'n brute band. De demo's hebben we vaak geluisterd bij de Ulk en zijn buurman vrogger, die waren inderdaad beter.
Centurian was dan wel weer vrij jammer, vage haakneuzen die zich met wazige satanische shizzle bezighielden om de duizend in één dozijn snelle technische dm toch nog enige truie geloofwaardigheid te geven. Niet bepaald gasten waar je gezellig een biertje mee gaat drinken, van dat soort contactgestoorde Evil Knievels. Vroeg me ook altijd af wat Wim erbij te zoeken had.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 24-06-2009 13:11]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-06-2009 13:32 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2009 16:23 schreef Hexegot het volgende:Wat je namelijk niet moet vergeten is dat het conservatorium mensen niet opleidt om een eigen stijl te ontwikkelen, maar om te kunnen leven van het musiceren. In de praktijk betekent dat qua lichte muziek het doen van studio- en sessiewerk, en qua klassieke muziek het vinden van een orkestbaan - disciplines die bij uitstek een heel neutrale stijl vereisen, en dat is precies wat het conservatorium je bijbrengt.

In de wereld van klassieke muziek is originaliteit sowieso niet echt belangrijk.
In de wereld van de lichte muziek (en rockacademie) ken ik veel muzikanten cq. drummers met een sterke eigen stijl en weinig/geen copycats. Dat laatste kan ik van autodidacten niet zeggen...

Het probleem is wel dat rock & roll mentaliteit er op conservatoria uit wordt gemept. Mss dat dat minder erg is op de rockademie, dat weet ik niet.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 24-06-2009 13:38 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Heb gelijk nog ff een blog search gedaan om wat demospul van Desultory te vinden. Dat was dan weer de voorloper van Inquisitor haha.
Helaas alleen de "Religious extermination" demo kunnen vinden maar dat moge de pret niet drukken.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-06-2009 13:42 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 13:38 schreef VM Saldiac het volgende:
Heb gelijk nog ff een blog search gedaan om wat demospul van Desultory te vinden. Dat was dan weer de voorloper van Inquisitor haha.





Die bands bestonden gewoon naast elkaar, hoor. Ik weet wel dat de drummer van Desultory naar Inquisitor is gegaan, maar die zijn toen gewoon met een andere drummer verder gegaan.

Ik heb hier trouwens de Luminious Assassination demo, ook mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 24-06-2009 13:43]


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2009 13:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Desultory? DESULTOOOOORY heet dat! En we oefenen in de BAAAMMM!!! [/Johan-modus]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-06-2009 13:45 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 13:44 schreef bastianus het volgende:
Desultory? DESULTOOOOORY heet dat! En we oefenen in de BAAAMMM!!! [/Johan-modus]


Biertje, Johan?


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2009 13:49 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

NEEE TWEEEE!!!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 24-06-2009 13:54 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Haha. Dan herinner ik het mij verkeerd. Excuses.
Doe die "Luminious assassination" demo eens op mp3 pleuren joh.


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 24-06-2009 13:59 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 24 juni 2009 8:44 schreef Jenje het volgende:
Grappig om te zien dat als er over Nederlandse metal gepraat wordt er bijna alleen maar bands genoemd worden die al dood zijn ...

Ik denk dat de blik van veel mensen wat te beperkt is.


Ik denk dat je je verkijkt op hoe weinig beperkingen de blik van de gemiddelde persoon heeft.

Bovendien, het feit dat mensen alleen maar op de proppen komen met oude namen bewijst alleen maar juist dat de nieuwe namen geen indruk maken.

quote:
Op 24 juni 2009 13:32 schreef Jällö het volgende:
In de wereld van klassieke muziek is originaliteit sowieso niet echt belangrijk.
In de wereld van de lichte muziek (en rockacademie) ken ik veel muzikanten cq. drummers met een sterke eigen stijl en weinig/geen copycats. Dat laatste kan ik van autodidacten niet zeggen...

Het probleem is wel dat rock & roll mentaliteit er op conservatoria uit wordt gemept. Mss dat dat minder erg is op de rockademie, dat weet ik niet.


Hoeveel autodidacten ken je dan dat je dat soort opmerkingen kan maken? En wat dacht je van het feit dat verreweg het meerendeel van de muzikanten die het ECHT ver geschopt hebben autodidact zijn?

Het gaat niet om rock & roll mentaliteit, het gaat om "thinking out of the box".

Conservatorium-muzikanten denken vanuit het boekje, dan kan je per definitie dus al niets origineels meer schrijven omdat je je houdt aan (saaie) muziektheorie die incompleet is en mogelijkheden uitsluit.

Autodidacten werken op een compleet andere manier, die laten zich niet dwars zitten door wat wel en niet mag en in welke toonladder het evt. zit, die werken vanuit een idee, een gevoel, naar een muziekstuk toe dat juist puur en alleen bedoeld is om dat gevoel uit te drukken.

Conservatorium-muzikanten hebben het gezicht van hun vader vergeten.

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 24-06-2009 14:04]



VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 24-06-2009 14:04 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Nieuwe naam die mij wel positief verrast heeft was Devious met hun "Domain" plaat.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-06-2009 14:23 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 13:59 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Het gaat niet om rock & roll mentaliteit, het gaat om "thinking out of the box".

Mijn verhaal ging over muzikanten "within the box", oftewel de 99,99%.
Wat betreft genieën "out of the box" zoals Frank Zappa heb je zeker gelijk, maar die zijn wel errrrrug zeldzaam.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 24-06-2009 14:25 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 24 juni 2009 14:23 schreef Jällö het volgende:
Mijn verhaal ging over muzikanten "within the box", oftewel de 99,99%.
Wat betreft genieën "out of the box" zoals Frank Zappa heb je zeker gelijk, maar die zijn wel errrrrug zeldzaam.


Ahh... lol... Ik dacht altijd dat "the box" er was om gesloopt te worden.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-06-2009 14:34 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dat dacht ik vroeger ook altijd.
Tegenwoordig is authenticiteit me meer waard dan originaliteit.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen