IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-06-2009 14:17 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik denk het niet.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2009 14:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 14:15 schreef ghoulliette het volgende:
@ jenje dus.
Bij een normale avond staat 1 iemand bij de deur, sfeerbeheer omdat professionele beveiliging te duur is. Bij drukke shows zijn dit er 2 zodat er 1 bij de deur staat en 1 in de zaal staat (letten op de rokers bijv.)

De backstage zit niet in de zaal, en je kunt niet zien wat hierbinnen gebeurd. Een bandbegeleider die specifiek de bands in de gaten moet houden hebben we helaas niet altijd, en als we die hebben moet die ook zorgen dat de bands optijd op het podium staan, en dat er voldoende drank gehaald wordt. Kortom je houdt mensen niet 100% van de tijd in de gaten.

Vaak hebben we geen bandbegeleider omdat we al genoeg moeite hebben met het vinden van genoeg personeel voor bar, entree etc. De beheerder, die de verantwoordelijkheid heeft voor de hele avond en met name de vrijwilligers moet dan die tijd op zich nemen.
Hier is geen tijd voor. Het enige wat je dan kunt doen is kijken hoeveel bier en wanneer naar boven gaat. In de praktijk betekent dit: tijd rekken als het te snel gaat, of helemaal niets meer brengen. Als dank hiervoor krijg je soms verbaal geweld soms icm een getrashde backstage.
Ohja: altijd NL bands. Want zoals ik al zei buitenlandse bands zijn over het algemeen zeer beleefd, hoe zat en gestoord ze ook mogen zijn.
Dus trek je jouw beleving door naar alle Nederlandse bands? Ik denk dat veel zalen dat wel goed cq beter geregeld hebben namelijk


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-06-2009 14:20 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Genoeg Nederlandse bands die het goed doen in het buitenland, toch? Er zijn er al heel wat genoemd in dit topic, Hail Of Bullets kun je daar dezer dagen uiteraard ook bij zetten, en Pestilence ook weer. Natuurlijk zijn er veel 'middelmatige' bands, maar die heb je in Engeland ook. Kom hier maar eens op een willekeurige donderdag in de concerthal om de hoek kijken.

Ik vraag me wel af hoe belangrijk de 'scene' is in dezes. Ik heb zelf sterk het gevoel dat kleine landen als Noorwegen en Finland een relatief veel grotere metal-export bereiken doordat er veel draagvlak is en gevestigde bands nieuwelingen ondersteunen met support slots en dergelijke. Ik weet niet hoe sterk dat in Nederland het geval is, maar dit lijkt me eerlijk gezegd een veel grotere invloed hebben op (overzees) succes en status dan de intrinsieke kwaliteit van een band. Dus wellicht zijn de bands niet zozeer middelmatig alswel de scene.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 03-06-2009 14:21]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 14:21 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik hoor het ook van andere zalen. Maar mijn kennis is opzich wel regio gebonden ja. Ons aanbod komt wel overal vandaan.

Of andere zalen het beter geregeld hebben? In Doornroosje (Nijmegen) is alles goed geregeld ja, daar staan gewoon nauwelijks NL metalbandjes.

In The Stage (commercieel) is niet veel anders dan Willemeen, en in de Goudvishal was het ook niet heel anders. die enge trap verkwam wel veel, maar dat heeft met de indeling van het pand te maken en niet met de organisatie.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 03-06-2009 14:21]


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 03-06-2009 14:21 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Ok, duidelijk, bedankt voor de verheldering Rebekski!

Deels mee eens, maar wil nog wel het volgende kwijt:

Er zijn natuurlijk een hoop Nederlandse bands die iedereen al 100 keer gezien heeft...

Deze (middelmatige) bands die voorheen voor matsprijzen speelden, willen zolangzamerhand ook wel eens van die "matsprijzen" af, omdat sommige van deze (middelmatige) bands al lang zat zalen en café's een mooie prijs hebben gegeven...

Concertzalen en cafe's willen doorgaans voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dus bands zo goedkoop mogelijk laten spelen, iets dat natuurlijk begrijpelijk is...

Dit gaat natuurlijk een keer botsen...

Ik ken zowel de kant van de programmering als het "bandjes" gedeelte en voor beide valt dus wat te zeggen


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 03-06-2009 14:21 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Mijn ervaring is dat de gemiddelde ned band niet zo extreem veeleisend is. Misschien heb weinig ervaring met veeleisende middelmatige bands ofzo

OT: persoonlijk vind ik Carach Angren een erg goede nederlandse band.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 14:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

@ de rol van de scene:

er zijn veel optredens op een relatief klein oppervlak. Als zaal weet je dat de kans groot is dat niemand komt als je een kleine metalband programmeert (ja dit komt erg vaak voor). Wij besluiten dit vaak toch te doen, we zijn immers op de eerste plaats een jongerencentrum en geven jonge bands misschien eerer een kans tegen beter weten in.

Maar ook met grote bands is er een risico. Candlemass trok vorige keer 20 man o.i.d. Ligt dit aan de band? Nee, dit ligt aan het grote aanbod, en aan het feit dat mensen alles al eens gezien hebben denk ik...


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 03-06-2009 14:29 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Nou, goed voorbeeld van Candlemass:

Nederlands publiek heeft te veel keuzes:
Elk weekend kan men naar minimaal 3 / 4 shows die een uur of 2 uur rijden zijn.....

de keuze is reuze


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 14:32 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 14:29 schreef irritante klootzak het volgende:
Nou, goed voorbeeld van Candlemass:

Nederlands publiek heeft te veel keuzes:
Elk weekend kan men naar minimaal 3 / 4 shows die een uur of 2 uur rijden zijn.....

de keuze is reuze
nulletje vergeten Jimbo?

(en nee, geen 20 uur rijden )



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 14:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dus het recept voor hogere gages:

Minder aanbod vanuit de bands, minder aanbod vanuit de zalen?

denk niet dat iemand die echt wil. Behalve gemeente Arnhem natuurlijk, maar dat zijn cultuurfascisten.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2009 14:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Of zalen wat kritischer zijn mbt de te boeken bands?
Beter marktonderzoek, beter inzicht in de doelgroep? En daaar naast niet elke keer hetzelfde saaie kutbandje boeken ter opvulling ..

Bij drie goede bands hoeft geen vierde saaie zaadband omdat het kan.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 14:41 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ging het niet over de muzikale kwaliteiten?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2009 14:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 14:41 schreef Staalman het volgende:
Ging het niet over de muzikale kwaliteiten?
Daar is lastig over te praten aangezien dat subjectief is.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 14:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 14:41 schreef Jenje het volgende:
Daar is lastig over te praten aangezien dat subjectief is.


Op zich, ware het niet dat de stelling zo'n beetje luide dat NL metal kwalitatief minder is dan buitenlandse metal.

Het gaat er natuurlijk ook om dat wij hier elke beginnende prutsband kunnen bekijken, terwijl de buitenlandse beginnende prutsband hier niet te zien is. Daardoor lijkt het natuurlijk dat het hier minder is. Neemt niet weg, dat smaak daargelaten, er toch echt wel voldoende bands in NL zijn die de concurrentie met de buitenlandse acts moeiteloos aan kan.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 14:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Bij het concerten boeken is mij het volgende opgevallen:
De iets grotere bands en hoofdprogramma's vragen vaak buitensporig hoge bedragen, de voorprogramma's, beginnende bands en kleinere bands zitten juist weer vet onder de prijs.
Als band viel me juist op dat iedereen onder de kosten gaat zitten, waarmee ik dus bedoel dat mensen voor minder dan de benzinekosten en eten en drinken gingen spelen. En mijn hobby moet me niet teveel geld gaan kosten. Maar bekkens, pedalen e.d. zijn gewoon voor eigen rekening.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2009 14:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:06 schreef Judge M. het volgende:
- Officium Triste
- Carach Angren

\
quote:
Op 3 juni 2009 14:20 schreef Mark het volgende:
Hail Of Bullets

Bovenstaande drie zijn voor mij duidelijke voorbeelden van NL'se band die juist teveel aanbeden worden, deels door het Nederlands zijn en deels door persoonlijke status van bandleden (denk ik). Niet dat het echt slechte bands zijn, verre van, maar stukken matiger dan vele buitenlandse (en binnenlandse, trouwens) genregenoten.

Zelf zie ik geen reden om aan te nemen dat Nederlandse metal meer of minder middelmatig is dan het wereldgemiddelde. Wat Elite zei (afstandsfiltering) is denk ik de sleutel tot het waargenomen probleem; wij zien hier het hele spectrum aan bands van slecht tot goed en vanuit het buitenland een beperkter spectrum waarin vooral de betere bands vertegenwoordigd zijn. Daarbij krijgen we hier ook meer mee van het gedonder, geroddel, geruzie, vriendjespolitiek, persoonlijke aanvaringen en weet ik veel wat met betrekking tot de NL bands. Omdat je dat van buitenlandse bands een stuk minder hoort zal er inderdaad meer gezeken worden op NL bands. Ik kan me niet voorstellen dat dat in andere landen echt anders is. Ja, misschien ook wel, maar dan omdat die landen een stuk groter zijn. In een gebied met een vergelijkbare bevolkingsdichtheid zal het ongeveer hetzelfde gaan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-06-2009 14:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 14:45 schreef Staalman het volgende:
Op zich, ware het niet dat de stelling zo'n beetje luide dat NL metal kwalitatief minder is dan buitenlandse metal.

Het gaat er natuurlijk ook om dat wij hier elke beginnende prutsband kunnen bekijken, terwijl de buitenlandse beginnende prutsband hier niet te zien is. Daardoor lijkt het natuurlijk dat het hier minder is. Neemt niet weg, dat smaak daargelaten, er toch echt wel voldoende bands in NL zijn die de concurrentie met de buitenlandse acts moeiteloos aan kan.
spijker en kop


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Trystys
Usericon van Trystys
Posted 03-06-2009 14:56 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

quote:
Op 3 juni 2009 13:35 schreef invictis het volgende:
ik moet er helaas van tussen.
gooi dit topic alsjeblieft niet dicht.
ik denk als we allemaal een bepaalde vorm van beschaafd blijven, dat dit een enorm interessant topic kan zijn.

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de meningen van de Nederlandse bands zelf namelijk.
Tsjah, ik denk ook wel dat veel mensen en vooral pers ook echt gaat zoeken waarmee ze het kunnen vergelijken. En dan krijg je natuurlijk vaak een vergelijking die wel denkbaar is maar niet volledig is. Zo wordt Carach vaak vergeleken met Dimmu. Opzich een wel begrijpelijke vergelijking, maar wij doen toch echt heel wat anders als Dimmu, maar omdat er dan bombastische toetspartijen inzitten moet die vergelijking gemaakt worden anders weten de mensen niet waar ze aan moeten denken. Persoonlijk doen wij het in het buitenland, met name Finland, waar bij uitkomen van Lammendam in 1 winkel zelfs binnen een week alle 40 cd's weg waren, en Frankrijk erg goed. Beter dan in Nederland, maar dat heeft ook enorm te maken met distributie en promotie. Over het algemeen spelen we in het buitenland grotere podia dan in Nederland.
Merk wel dat het redelijk Nederlands is om een nationale band minder aandacht te geven om de kwaliteit dan een internationale. Blindsight bijvoorbeeld hoor je hier ook relatief weinig van, maar is wel een van de weinige metalbands die effe naar China vliegen, daar waar uberhaupt bijna nooit metalconcerten zijn. Cypher staat wat mij betreft ook ver boven veel bekende Amerikaanse of Scandinavische bands.


My friend, watch out for traitors...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 14:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 14:40 schreef Jenje het volgende:
Of zalen wat kritischer zijn mbt de te boeken bands?
Beter marktonderzoek, beter inzicht in de doelgroep? En daaar naast niet elke keer hetzelfde saaie kutbandje boeken ter opvulling ..

Bij drie goede bands hoeft geen vierde saaie zaadband omdat het kan.

Ik had al een reactie getypt (wat dat doe ik altijd meteen) toen ik toch nog een keer deze post moest doorlezen (stemmetje in mijn hoofd of zo) en hoe vaker ik dit doorlees hoe meer ik er om moet lachen.

Markt onderzoek bijvoorbeeld. Hoe zie je dat voor je? Vraag je de algehele bevolking (uberhaupt geen affiniteit met metal) vraag je je bezoekers (wat al erg vaak gedaan is, maar je bereikt er alleen de mensen mee die je al binnen hebt).... Je kunt geen marktonderzoek doen onder een markt die zo gefragmenteerd is als de undergroudn muziek liefhebber.

Bovendien weet ik ook wel wat de mensen willen zien: Slayer! Maar ja... niet echt binnen het budget. Alles wat bij de aardschok een cd van de maand krijgt is waarschijnlijk al boven ons budget.

Onze manier van marktonderzoek is door mensen uit de scene shows te laten boeken. En dat werkt soms vrij goed, bijvoorbeeld in de HC/punk: want actieve scene, gaan voor de muziek.

Bij Metal shows werkt het soms. Bij black metal bijv iets beter: want excl, scene is bereid te reizen, goed op de hoogte door proactieve houding ten opzichte van info.

Maar wanneer zelf de vrienden van bands wegblijven van locale bands (die echt niet elk jaar hier staan) wat kun je als zaal dan nog doen?

Volgens mij bieden wij een redelijk divers aanbod, en staan zeker niet steeds dezelfde bands bij ons. Maar dat doet er niet toe, want onbekende band 1 is voor het publiek hetzelfde als onbekende band 998989...
Metals zijn conservatief, niet geintresseerd in bands die ze niet kennen.

Maargoed jij hebt denk ik erg makkelijk praten vanuit je ivoren toren.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2009 14:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 14:45 schreef Staalman het volgende:
Op zich, ware het niet dat de stelling zo'n beetje luide dat NL metal kwalitatief minder is dan buitenlandse metal.

Het gaat er natuurlijk ook om dat wij hier elke beginnende prutsband kunnen bekijken, terwijl de buitenlandse beginnende prutsband hier niet te zien is. Daardoor lijkt het natuurlijk dat het hier minder is. Neemt niet weg, dat smaak daargelaten, er toch echt wel voldoende bands in NL zijn die de concurrentie met de buitenlandse acts moeiteloos aan kan.
Completly true. Imho ging de stelling meer op de reacties op Nederlandse bands. Nederland is en blijft een klein landje, dus in pure aantallen echt scorende bands stellen we waarschijnlijk niets voor tov duitsland of een UK of USA ... logisch lijkt me ...


Orklord
Usericon van Orklord
Posted 03-06-2009 15:00 by Orklord Wijzig reactieProfiel van OrklordQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:52 schreef ghoulliette het volgende:
precies. Daarom boeken wij ook geen bands die 400 euro vragen omdat ze toch al 3 keer opgetreden hebben voor hun opa's en oma's. En ja dat zijn er een hoop.

Als een band geen backline hoeft te regelen is het hun eigen stomme keuze als ze dan wel een bus huren. En als ze wel een backline moeten regelen moeten ze daar een vergoeding voor vragen. Wat ook niet meer dan normaal is.

Maar wel mooi dat iedereen het feit blijft negeren dat er voor een zaal hoge kosten aan een avond verbonden zijn die in het buitenland op de bands verrekend wordt. Lekker makkelijk. Elke buitenlandse band die bij ons speelt is altijd vol lof en hartsikke dankbaar. Nederlandse bands zijn vaak onbeschoft en onbeleefd ook naar de buitenlandse bands toe (door bijvoorbeeld al hun bier op te drinken en al hun vrienden de backstage in te laten).


Zeer herkenbaar!


Daops
Usericon van Daops
Posted 03-06-2009 15:04 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 14:49 schreef ZelThoR het volgende:
Zelf zie ik geen reden om aan te nemen dat Nederlandse metal meer of minder middelmatig is dan het wereldgemiddelde. Wat Elite zei (afstandsfiltering) is denk ik de sleutel tot het waargenomen probleem; wij zien hier het hele spectrum aan bands van slecht tot goed en vanuit het buitenland een beperkter spectrum waarin vooral de betere bands vertegenwoordigd zijn. Daarbij krijgen we hier ook meer mee van het gedonder, geroddel, geruzie, vriendjespolitiek, persoonlijke aanvaringen en weet ik veel wat met betrekking tot de NL bands. Omdat je dat van buitenlandse bands een stuk minder hoort zal er inderdaad meer gezeken worden op NL bands. Ik kan me niet voorstellen dat dat in andere landen echt anders is. Ja, misschien ook wel, maar dan omdat die landen een stuk groter zijn. In een gebied met een vergelijkbare bevolkingsdichtheid zal het ongeveer hetzelfde gaan.
Wederom.. spijker, kop.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 15:08 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Het probleem ligt deels ook wel bij bedrijven als Mojo en andere grote concert-/bandpromotors denk ik. Als het aanbod van bands voor het grootste deel bij dezelfde bureaus ligt, zul je ook steeds dezelfde bands te zien krijgen, b.v. de overkill aan Marduk en Morbid Angel-optredens van een tijdje terug.
In de tijd dat ik met mijn eerste bandjes optrad (jaar of twintig geleden) durfden zalen nog veel avontuurlijker te programmeren. Zo heb ik b.v. nog Urban Dance Squad en Gotcha! voor weinig gezien, en allerlei andere grote bands toen ze nog klein waren. Maar zalen durfden toen ook nog gewoon vernieuwende acts en nieuwe dingen neer te zetten.
Tegenwoordig wordt vaak op veilig gespeeld om in ieder geval volle zalen en weinig kosten (in verhouding) te draaien, en ook door grote boekingsbureaus de programmering van festivals e.d. te laten doen. Waardoor je op allerlei grote festivals dezelfde bands kunt bekijken, een paar jaar terug hadden Fields of Rock, Pinkpop en Lowlands b.v. gigantische overlappingen in hun programmering.
Nederlandse bands worden door dit risicoloze programmeren van veel zalen en festivals vaak ook uit de markt gedrukt, ze komen er gewoon niet tussen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 15:11 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 13:27 schreef invictis het volgende:
ik denk persoonlijk dat het vooral een nederlands probleem is.
de "metalscene", het supporten van bands onderling?
valt mij vak op dat nederlandse bands vaak ook onderling geen dikke vrienden zijn.


Hmmm, volgens mij zie jij het toch verkeerd. Heb met menig hoogwaardig NL band het podium mogen delen en meestal is het juist erg relaxt.


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2009 15:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:08 schreef bastianus het volgende:
Het probleem ligt deels ook wel bij bedrijven als Mojo en andere grote concert-/bandpromotors denk ik. Als het aanbod van bands voor het grootste deel bij dezelfde bureaus ligt, zul je ook steeds dezelfde bands te zien krijgen, b.v. de overkill aan Marduk en Morbid Angel-optredens van een tijdje terug.
In de tijd dat ik met mijn eerste bandjes optrad (jaar of twintig geleden) durfden zalen nog veel avontuurlijker te programmeren. Zo heb ik b.v. nog Urban Dance Squad en Gotcha! voor weinig gezien, en allerlei andere grote bands toen ze nog klein waren. Maar zalen durfden toen ook nog gewoon vernieuwende acts en nieuwe dingen neer te zetten.
Tegenwoordig wordt vaak op veilig gespeeld om in ieder geval volle zalen en weinig kosten (in verhouding) te draaien, en ook door grote boekingsbureaus de programmering van festivals e.d. te laten doen. Waardoor je op allerlei grote festivals dezelfde bands kunt bekijken, een paar jaar terug hadden Fields of Rock, Pinkpop en Lowlands b.v. gigantische overlappingen in hun programmering.
Nederlandse bands worden door dit risicoloze programmeren van veel zalen en festivals vaak ook uit de markt gedrukt, ze komen er gewoon niet tussen.

Ook een goed punt, ja. Al worden er ook NL bands overgeprogrammeerd. Ook daadwerkelijk goede nieuwe acts worden op die manier verpest (qua wat het met hun instelling doet en het ermee doodgegooid worden). Maar goed, zo lang mensen geld blijven ophoesten verandert het waarschijnlijk niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen