IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2009 14:33 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 14:32 schreef altx het volgende:
musiceren


Die ja, dank je


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 14:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 14:12 schreef Mark het volgende:
Vergeleken met Scandinavie is 99% van de metal wereldwijd middelmatig. Zegt dat iets over de Nederlandse metal of over Scandinavie? Zoals eerder al aangedragen wordt muziseren (hoe schrijf je dat, verdomme? ) daar zwaar gesubsidieerd.

Ik heb in Finland nog niks gemerkt van wat voor subsidie dan ook.
Terwijl ik toch regelmatig lees over Nl bands die met een zak overheidsgeld door Europa crossen, B-podia en jeugdhonken die drijven op subsidies (hier niet), gemeentelijke oefenruimtes etc.

Zweden is wel wat anders wat dat betreft. Daar wordt muziek niet gezien als een schattig iets maar als een lucratief export product. De omzet van de muziekbusiness is er dan ook de 3 na grootste wereldwijd (na UK en US... en dat voor een landje met 8M inwoners).
Toen ik er woonde zat ik in de middle-of-nowhere en de gigs die ik meemaakte waren van de plaatselijk schoolbandjes: Ik heb nog nooit zoveel muzikaal talent gezien in zo'n korte tijd.
Ik had er een drummende vriendin... zij speelde de beruchte Black Page nagenoeg vlekkeloos en speelde ook in het lokale Dream Theater coverbandje.
Nog een kijkje in de Zweedse keuken: Tijdens feestjes wordt er bijna altijd gezamelijk gezongen, gewoon voor de lol. Ik kon daar niet echt tegen en ben het land min-of-meer ontvlucht, maar het verklaart wel waarom bands als Opeth toevallig uit Zweden komen...
Zoiets red je echt niet met subsidies alleen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-06-2009 14:45 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 13:39 schreef Jällö het volgende:
@judge over Red Eyes: Azijnpisserij, dat zijn echt geen slechte muzikanten.
@smithereens: Zoals ik al zei staan daar 100 scandinavische bands tegenover.

Disclaimer. Ik me niet graag negatief uit over Nederland (beetje laf) maar het mega cultuurverschil is een feit. Wat dingen op een rij, heel zwart/wit dus neem het gerust met een korreltje zout en kritiek is welkom.

- In Nederland lijkt het taboe te zijn om boven het maaiveld uit te steken, men schaamt zich voor bands als Within Temptation. Hier ben je eerder een sukkel als je nergens in uitblinkt. ook Nightwish = Respect. Bands afzeiken een teken van zwakte.
- In Nederland draait de metalscene vooral om gezelligheid, veel optreden, lol hebben, dingen organiseren etc. hier draait het om spelen, spelen & spelen. Een "scene" is sowieso meer iets voor homo's.
- Nederlandse bands doen veel aan zelf-promotie, hier ziet men dat als "autoverkoper praktijken"; je moet een deal moet verdienen zodat dingen voor je worden georganiseerd.
- In Nederland krijg je als matige band best veel kritiek en aandacht, hier wordt je simpelweg compleet genegeerd.
- In Nederland speelde ik in matige bands max maar we kregen na optredens complimentjes en waren best tevreden... nu speel ik in een behoorlijk strakke band (al zeg ik het zelf) en we spelen live ook behoorlijk strak, maar tevreden? NO WAY.
- In Nederland heb ik vaak meegemaakt dat bandleden een beetje gas terug doen met de band ivm hun vriendin en accepteert men krakkemikkige oefenruimtes en studios omdat het goedkoper is. Hier is het alles of niets, en niks er tussenin (Vriendin gescoord = Volgende week samenwonen; Repetitie aflassen ivm vriendin of andere onzin = Opzouten. Biertje drinken? Zuipen to the max.) - Ik speel in een band met arme sloeries maar alle tijd en $$$ gaat naar de muziek...
- Alle Nederlanders die ik ken gaan op vakantie naar het buitenland, hier niemand: alle geld en tijd gaat naar je hobbie. (één hobby = max)
- In Nederland werd ik vaak gezien als een "autist" en einselgänger, hier vind men mij normaal of zelfs gezellig. lol
- In de underground blijven hangen is sowieso geen aantrekkelijke optie want er zijn gewoon heel weinig optreedmogelijkheden en de afstanden te groot en de gages minimaal. Toch heb ik hier nog nooit iemand over horen klagen (zoals in dit topic). Als je niet veel optredens krijgt ben je gewoon niet goed genoeg.




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2009 14:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 14:43 schreef Jällö het volgende:
Zoiets red je echt niet met subsidies alleen.


Misschien niet, maar de vraag blijft wel overeind: is dit een argument om te zeggen dat Nederlandse metal middelmatig is, of een argument dat Finse/Scandinavische metal iets gewoon buitensporig goed doet? In mijn ogen neem je dan de verkeerde maatstaf.

[edit]Overigens is de hele kernvraag uberhaupt nogal kolderiek. Je hebt goede en slechte bands, en gemiddeld gezien draaien we ongetwijfeld ongeveer hetzelfde als de rest van de europese landen met een vergelijkbaar inwoner-aantal, afgezien van Scandinavie dan (al denk ik dat een vergelijking met Denemarken best evenredig uitvalt, evenals met Belgie bijvoorbeeld).

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 10-06-2009 14:56]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 15:08 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik heb al genoeg argumenten aangedragen en eerlijk "benchmarken" doe je door te vergelijken met de top, tenzij je jezelf om wat voor redenen dan ook graag ophemelt.

De goedkoopste Nederlandse biertjes zijn fantastisch in vergelijking met de allerbeste Scandinavische, maar als je België/Duitsland/Tsjechië erbij haalt...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-06-2009 16:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 14:43 schreef Jällö het volgende:

Toen ik er woonde zat ik in de middle-of-nowhere en de gigs die ik meemaakte waren van de plaatselijk schoolbandjes: Ik heb nog nooit zoveel muzikaal talent gezien in zo'n korte tijd..


In zweden is muziekinstrument spelen toch onderdeel van de lessen op school?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2009 16:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 15:08 schreef Jällö het volgende:
Ik heb al genoeg argumenten aangedragen en eerlijk "benchmarken" doe je door te vergelijken met de top, tenzij je jezelf om wat voor redenen dan ook graag ophemelt.

Yup.

Plus vergelijken met de onderkant als je wil weten of het middelmaat is of niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 16:37 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Het Zweedse systeem verschilt nauwelijks van het Nederlandse. Op gewone scholen wordt muziekles gegeven en op gemeentelijke muziekscholen kun je tot je 18e gesubsidieerde muzieklessen volgen. Commerciële muziekles is in NL trouwens zelfs belastingvrij voor jongeren.

Op mijn voormalige middelbare school heb ik ook genoeg kunnen drummen. De muziekschool is later zelfs ondergebracht in hetzelfde gebouw en worden er faciliteiten gedeeld... er was zelfs een pop/rock afdeling op de muziekschool en als bandje kon je repeteren met een "bandcoach"... overheidssteun deluxe dus met als resultaat een lading kutbandjes dat wil je niet weten.
Verder worden in Nederland nog massa's subsidies uitgedeeld aan niet-commerciële festivals zoals Occultfest & Co dus als je daar over gaat klagen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 10-06-2009 16:39 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 16:08 schreef attila_de_hun het volgende:
In zweden is muziekinstrument spelen toch onderdeel van de lessen op school?



In Zweden, dien je zelfs twee instrumenten te kunnen bespelen, is het inderdaad bij het lespakket inbegrepen.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-06-2009 17:06 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb weinig in dit topic gelezen, maar om er even in te springen... Ik vind Nederlandse metal helemaal niet middelmatig, ik ken genoeg sterke en interessante bands die uit ons land komen. Even uit mijn blote hoofd:

Gorefest
Creepmime
Escutcheon
Akelei
Officium Triste
Heavy lord
The lucifer principle
Fluisterwoud
Slechtvalk
Asphyx
Hail of bullets

Deze bands zijn niet allemaal van even hoog niveau, maar ik kan ze zeker waarderen! Verder zijn er nog een hoop NL bands die ook goed zijn, maar die me even ontglipt zijn, of wel goed zijn maar niet in mijn straatje liggen. En uiteraard ook nog die ik niet ken .



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 17:08 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Geen idee waar je dat vandaan haalt, want het is gewoon niet waar.
Zoals ik al zei verschilt het Zweedse beleid verdomd weinig van het Nederlandse:
http://www.eas-music.net/index.php?id=8&content=405&detail=1


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-06-2009 17:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zweden worden vast de hele zomer lang opgeladen door de zon, om dat de hele winter door te spelen . Misschien is dat waar ze ook de energie weg halen om serieus 36 uur aan een stuk op school te zitten (toen ik stage liep gebeurde dat, opgevolgd door 4 uur slaap en dan nog ns 24 uur werk ivbm afstudeerprojecten).



Daops
Usericon van Daops
Posted 10-06-2009 17:38 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 16:37 schreef Jällö het volgende:
Verder worden in Nederland nog massa's subsidies uitgedeeld aan niet-commerciële festivals zoals Occultfest & Co dus als je daar over gaat klagen.
Mag ik een adres van die instantie die deze subsidies verstrekt? Het is ons namelijk al 11 jaar niet gelukt subsidie te krijgen.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 17:44 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Tja, subsidies lospeuteren en fondsen slurpen is en blijft een sport op zich maar ze zijn er wel degelijk. Als je mij vraagt om adressen heb je sowieso al één ding niet begrepen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Daops
Usericon van Daops
Posted 10-06-2009 17:52 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Ik had wellicht een erbij moeten zetten. Ik weet heus wel waar je aan kan kloppen na al die tijd.

Overigens moet ik Mark gelijk geven. Het zegt meer over Scandinavie vs. de rest van de wereld dan over de nederlandse scene. Grote landen als Frankrijk en Duitsland doen het echt niet beter in verhouding.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 18:08 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dat dacht ik al. Bovendien neem ik aan dat JC Sjiwa sowieso al een leuk zakcentje aan subsidies krijgt, maar goed, daar bemoei ik me verder niet mee.

Je kunt het wel met Mark eens zijn, want Nederland doet het qua metal in z'n geheel beter dan veel andere landen. Echter ook weer minder dan bepaalde andere landen, vandaar de term middelmatig.

Wat bepaalde electronische muzieksoorten betreft staat Nederland wèl aan de wereldtop. Nederlandse DJ's schijnen erg gewild te zijn in de Finse clubscene. Dat kun je andersom niet zeggen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2009 18:19 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Het probleem is eigenlijk dat de openingsvraag van dit topic uberhaupt nogal onzinnig is. Er zijn goede Nederlandse bands en er zijn prutbands, en er is een groep daar tussenin. Nergens wordt echt duidelijk of we het er nu over hebben dat de tussengroep relatief heel groot is, of dat de hoogte- en dieptepunten uitermate dun gezaaid zijn (of zelfs afwezig), of dat het hier eigenlijk gaat om de muziekindustrie en de scene in Nederland in vergelijking met het buitenland qua ondersteuning van bands, of over productiekwaliteit, of wat dan ook. Dan wordt het lastig discussie voeren.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Daops
Usericon van Daops
Posted 10-06-2009 18:29 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 18:08 schreef Jällö het volgende:
Dat dacht ik al. Bovendien neem ik aan dat JC Sjiwa sowieso al een leuk zakcentje aan subsidies krijgt, maar goed, daar bemoei ik me verder niet mee.
Dat valt vies tegen, als ik het zo hoor. Met betrekking tot ProgPower al helemaal, kan ik je verzekeren.

Overigens is dit geen klagen, we redden het al 11 jaar goed zo op eigen kracht

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 10-06-2009 18:33]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 19:20 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 18:19 schreef Mark het volgende:
Het probleem is eigenlijk dat de openingsvraag van dit topic uberhaupt nogal onzinnig is. Er zijn goede Nederlandse bands en er zijn prutbands, en er is een groep daar tussenin. Nergens wordt echt duidelijk of we het er nu over hebben dat de tussengroep relatief heel groot is, of dat de hoogte- en dieptepunten uitermate dun gezaaid zijn (of zelfs afwezig), of dat het hier eigenlijk gaat om de muziekindustrie en de scene in Nederland in vergelijking met het buitenland qua ondersteuning van bands, of over productiekwaliteit, of wat dan ook. Dan wordt het lastig discussie voeren.

Discussie voeren over dit soort subjectieve ontwerpen is sowieso lastig (zeker voor exacte wetenschapppers) aangezien er simpelweg geen eenduidig antwoord is op dit soort vragen. Dat hoeft ook niet, om de kern heen draaien hoort er bij en een ieder pikt er wat uit, dat is zeker niet onzinnig.

Nou moet ik helaas constateren dat ik hier wederom weinig zinnigs heb gelezen maar heb wel opgepikt dat een live filmpje beter werkt om optredens te fixen dan een album.
De verwende zielepieten hebben van mij geleerd dat ze net zo goed door de overheid in de watten worden gelegd qua subsidies en muziekonderwijs als de Zweden.
Et cetera.

quote:
Er zijn goede Nederlandse bands en er zijn prutbands, en er is een groep daar tussenin. Nergens wordt echt duidelijk of we het er nu over hebben dat de tussengroep relatief heel groot is, of dat de hoogte- en dieptepunten uitermate dun gezaaid zijn (of zelfs afwezig)...

Het is mij wel duidelijk waar we het over hebben; prut en middelmatige bands doen er niet toe en kun je dus ook in deze discussie maar beter negeren.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Sater
Usericon van Sater
Posted 11-06-2009 20:44 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 22:27 schreef altx het volgende:
Blind Justice.


Ik trok vrij veel met 2 van de bandleden op tot een paar jaar geleden. Live was het ook altijd wel een feestje, maar om hun cd's de hemel in te prijzen gaat zelfs mij te ver...


http://degonz.nl/details.php?n_id=554


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


invictis
Usericon van invictis
Posted 11-06-2009 23:08 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 17:06 schreef Dirge for november het volgende:
Ik heb weinig in dit topic gelezen, maar om er even in te springen... Ik vind Nederlandse metal helemaal niet middelmatig, ik ken genoeg sterke en interessante bands die uit ons land komen. Even uit mijn blote hoofd:

Gorefest
Creepmime
Escutcheon
Akelei
Officium Triste
Heavy lord
The lucifer principle
Fluisterwoud
Slechtvalk
Asphyx
Hail of bullets

Deze bands zijn niet allemaal van even hoog niveau, maar ik kan ze zeker waarderen! Verder zijn er nog een hoop NL bands die ook goed zijn, maar die me even ontglipt zijn, of wel goed zijn maar niet in mijn straatje liggen. En uiteraard ook nog die ik niet ken .




ff wat hout op het vuur want het wordt me een beetje te tam


ik ben natuurlijk een verwrokte nostalgische oude sjagerijn, ja ben ergens blijven hangen...;


in ider geval.
nederlands bands kennen naar mijn idee hun plek niet meer.
uiteraard heeft dit met de grootbekerij van internet te maken.
ieder puber met een puist op zijn lul kan zeggen dat ie Hail of bullets te gek vindt op youtube en dat soort zut.
als ik vervolgens 2 kids op een achterbank in een auto op youtube HoB zie imiteren zakken mijn ballen uit mijn zak.
zeker als je als commentaar 1 van die snuisters van HoB hoor zeggen iets in de trend van "haahahaha...wat schattig, jullie doen het beter dan ons...hihihih..koetsjiekopetsdjikoe...".
ik bedoel...*grmph* ....

het is helemaal geen metal meer, metal was ooit een manier van leven (ja hier gaan we hoor! ).
vroeger had je nog aanzien als je een ruig hell awaits tourshirt aan had, spikes, lang haar.
nu kan elke randdebiel die rechtstreeks uit de puinhopen van Parkzicht komt stuiteren op de restantjes van zijn pillen zo de metalscene in, flink trippen wat deathcore en een grote bek en hasta de pasta!


nogmaals; legio extreem puike muzikanten in nederland maar dat geld in mijn mening niet voor de bands die "we" representeren als etterig klein gezwellig stuk strandstrook in de wereld.
nederlandse muziek op metalgebied is middelmatig en als je dan within temptation en epica en dat soort prut aan haalt als meest geslaagd METAL export produkt?...nou hier heb je mijn kloppend lid en zuig der maars een genadeloos hard aan...kom op zeg...

ok even dit;


Gorefest; arrogant ten top, werden uiteindelijk uitgebraakt en hoe ze nou weer terggekomen zijn? smells like corporate fistfuck....en jan chris is echt het boegbeeld hoe arrogant sommige mensen onterecht in de hededaagse "scene" kunnen zijn


Creepmime; nooit opgevallen...zegt genoeg

Escutcheon; ...er...

Akelei;...er?...

Officium Triste; puike gasten, puike muzikanten. 1 van de weinige bands die nederland rijk is waar ik de middelmaat wel van op prijs kan stellen en blij voor ze ben wat ze allemaal voor elkaar gekregen hebben. toch blijf ik liever MDB en Candlemass zien. sorry gasten.

Heavy lord;...mja...zo'n naam?..

The lucifer principle;...corporate commercieel gefistfuck weer imho

Fluisterwoud;...hou op schei uit..nederlandse teksten , de naam?..sla mijn lul liever 5000 op een olievat ingesmeerd met tijgerbalsem...kom op zeg

Slechtvalk; grsitelijk...walgelijk...naam?...zucht..

Asphyx; grappig oud antwoord en leuke aanvulling op de scene. vond het leuker met Theo. Martin van Drunen?..kom ik zo op terug. maar die gasten moeten ook maar stoppen en teren op de status die ze ooit hadden...

Hail of bullets; 1 van de grootste raadsels..all star!... martin van drunen terug uit duitsland geplukt, pruik opgeplakt.. drummertje van gorefest erbij...middelmatige gitaristen van tomatos erbij..flinke scheut corporate fistfuck en tadaaah.. weer iets waar nederlands trots op kan zijn...diepe diepe zicht..

TMDC heeft precies laten zien hoe verneukt en hoe debiel de hele hedendaagse metalscene in elkaar zit.
bier voor die gasten en klein beetje respect.

Het is allemaal te triest voor woorden.
commercie, internet hebben enorm veel verneukt.
Metal moet je voelen, netal is een passie.

ik hoop dat sommige mensen ff een flinke lachbui hier aan over hebben gehad.
ik sluit mijn gezeik af met de volgende clip. hulde aan de metal en dood aan de fake bastards!




volgende clip maakt alles helder! kijk die zut en kom dan maar op met je mening en je puistenbek.
BRIAN POSEHN - "Metal By Numbers"

http://www.youtube.com/watch?v=chiVMrWMHko


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 11-06-2009 23:13 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Inhume!


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 23:16 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Nee, dat is ouderwets moddergooien zonder met fatsoenlijke argumenten aan te komen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 11-06-2009 23:17 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Er zijn zeker wel getalenteerde muzikanten in Nederland. Mensen hebben over het algemeen ook genoeg financiele middelen voor instrumenten, opname-apparatuur, oefenruimtes enzovoorts.
Met de meeste bands hier wordt het nooit iets, omdat het gewoon dromers zijn.. Ik kan het weten, ik ben er zelf ook wel een beetje een.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-06-2009 23:21 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2009 23:08 schreef invictis het volgende:
ff wat hout op het vuur want het wordt me een beetje te tam


ik ben natuurlijk een verwrokte nostalgische oude sjagerijn, ja ben ergens blijven hangen...;


in ider geval.
nederlands bands kennen naar mijn idee hun plek niet meer.
uiteraard heeft dit met de grootbekerij van internet te maken.
ieder puber met een puist op zijn lul kan zeggen dat ie Hail of bullets te gek vindt op youtube en dat soort zut.
als ik vervolgens 2 kids op een achterbank in een auto op youtube HoB zie imiteren zakken mijn ballen uit mijn zak.
zeker als je als commentaar 1 van die snuisters van HoB hoor zeggen iets in de trend van "haahahaha...wat schattig, jullie doen het beter dan ons...hihihih..koetsjiekopetsdjikoe...".
ik bedoel...*grmph* ....

het is helemaal geen metal meer, metal was ooit een manier van leven (ja hier gaan we hoor! ).
vroeger had je nog aanzien als je een ruig hell awaits tourshirt aan had, spikes, lang haar.
nu kan elke randdebiel die rechtstreeks uit de puinhopen van Parkzicht komt stuiteren op de restantjes van zijn pillen zo de metalscene in, flink trippen wat deathcore en een grote bek en hasta de pasta!


nogmaals; legio extreem puike muzikanten in nederland maar dat geld in mijn mening niet voor de bands die "we" representeren als etterig klein gezwellig stuk strandstrook in de wereld.
nederlandse muziek op metalgebied is middelmatig en als je dan within temptation en epica en dat soort prut aan haalt als meest geslaagd METAL export produkt?...nou hier heb je mijn kloppend lid en zuig der maars een genadeloos hard aan...kom op zeg...

ok even dit;


Gorefest; arrogant ten top, werden uiteindelijk uitgebraakt en hoe ze nou weer terggekomen zijn? smells like corporate fistfuck....en jan chris is echt het boegbeeld hoe arrogant sommige mensen onterecht in de hededaagse "scene" kunnen zijn


Creepmime; nooit opgevallen...zegt genoeg

Escutcheon; ...er...

Akelei;...er?...

Officium Triste; puike gasten, puike muzikanten. 1 van de weinige bands die nederland rijk is waar ik de middelmaat wel van op prijs kan stellen en blij voor ze ben wat ze allemaal voor elkaar gekregen hebben. toch blijf ik liever MDB en Candlemass zien. sorry gasten.

Heavy lord;...mja...zo'n naam?..

The lucifer principle;...corporate commercieel gefistfuck weer imho

Fluisterwoud;...hou op schei uit..nederlandse teksten , de naam?..sla mijn lul liever 5000 op een olievat ingesmeerd met tijgerbalsem...kom op zeg

Slechtvalk; grsitelijk...walgelijk...naam?...zucht..

Asphyx; grappig oud antwoord en leuke aanvulling op de scene. vond het leuker met Theo. Martin van Drunen?..kom ik zo op terug. maar die gasten moeten ook maar stoppen en teren op de status die ze ooit hadden...

Hail of bullets; 1 van de grootste raadsels..all star!... martin van drunen terug uit duitsland geplukt, pruik opgeplakt.. drummertje van gorefest erbij...middelmatige gitaristen van tomatos erbij..flinke scheut corporate fistfuck en tadaaah.. weer iets waar nederlands trots op kan zijn...diepe diepe zicht..

TMDC heeft precies laten zien hoe verneukt en hoe debiel de hele hedendaagse metalscene in elkaar zit.
bier voor die gasten en klein beetje respect.

Het is allemaal te triest voor woorden.
commercie, internet hebben enorm veel verneukt.
Metal moet je voelen, netal is een passie.

ik hoop dat sommige mensen ff een flinke lachbui hier aan over hebben gehad.
ik sluit mijn gezeik af met de volgende clip. hulde aan de metal en dood aan de fake bastards!




volgende clip maakt alles helder! kijk die zut en kom dan maar op met je mening en je puistenbek.
BRIAN POSEHN - "Metal By Numbers"

http://www.youtube.com/watch?v=chiVMrWMHko


Gaat het een beetje meneer Dröge?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen