IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 16:02 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 15:46 schreef ghoulliette het volgende:
Jij vindt dus dat een zaal jouw oefenruimte kosten moeten betalen? Dat zegt toch al genoeg... en dan noem je mijn post onzin.

LEZEN, ik geef alleen maar aan dat het in principe bij de onkosten inbegrepen zou moeten zitten, maar dat dat niet doorgerekend wordt....

En daarbij, een zaal wil toch bands boeken? Ik snap je punt niet. Lees eerst alles aandachtig door zou ik zeggen.
quote:

Blijkbaar is niemand bereid om te investeren, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Ik ga na mijn studie toch ook niet tegen de eerste beste werkgever zeggen: betaal eerst maar mijn studiekosten terug, en mijn kamer huur en dan kom ik bij je werken...
En hoeveel mensen zijn er wel niet die met een waardeloos HBO vodje niet "onder hun niveau" willen werken en dus maar niet gaan werken? Ik ken er zat.
quote:

Muziek maken is een keuze, een keuze die je plezier brengt. Dat je daarnaast wil gaan optreden is een andere keuze, ook een die je zelf maakt en waar consequentie aan verbonden zijn. Het kan goed mogelijk zijn dat je weinig of middelmatig talent bezit. Dat zal ten gevolge hebben dat je er weinig aan gaat verdienen, ook al investeer je veel. Je kunt heel veel met weinig geld. (kan ook een talent zijn overigens) en dat gelul dat je anders niet zou kunnen spelen.... bullshit. Het is allemaal make-up voor ijdele jongetjes.


Muziek boeken en bezoeken is ook een keuze... En het gaat niet om geld verdienen, althans niet in mijn omgeving. Het gaat om spelen!

Wat is nu je punt? Wat is jouw frustratie? Die bands die niets bereikt hebben en een hoofdprijs vragen? Dan boek je die toch niet? Is niet moeilijk toch?


Boeiender


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 03-06-2009 16:02 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 15:36 schreef Schaffelaer het volgende:
Kijk naar inwoneraantallen: NL heeft 16 miljoen inwoners, alle grote landen in europa zweven rond de 60. Zo geredeneerd is het logischer dat in duitsland, frankrijk of GB er meer goede bands komen bovendrijven.

Echter, dat uit skandinavie veel goede bands komen, daar zijn we het denk ik wel over eens. N, S en F bij elkaar hebben 19 miljoen inwoners, vergelijkbaar met NL. Hoe flikken ze dat?

Misschien is het niet een goede vraagstelling wat we in NL 'fout' doen, maar wat ze in skandinavie 'goed' doen!


Met name in Noorwegen en Zweden wordt muziek door de overheid gezien als een goede manier om de jeugd bezig te houden en bepaalde (sociale) vaardigheden bij te brengen. Daarom worden in die landen muzieklessen en instrumentarium op scholen fors gesubsidieerd worden. Ook betaalt de overheid forse subsidies om oefenruimtes voor bands betaalbaar te houden. Het zelfs zo dat de landelijke overheid tours opzetten en betalen om ervoor te zorgen dat er ook bands komen spelen in afgelegen in bieden in Noorwegen en Zweden. Al deze maatregelen scheppen een klimaat waarin het aantrekkelijk wordt om voor het muzikantenbestaan te kiezen en krijg je het fenomeen dat er ondanks het relatief lage inwoneraantal zoveel kwaliteitsbands uit Scandinaviƫ komen...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 16:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:02 schreef MR. N het volgende:
LEZEN, ik geef alleen maar aan dat het in principe bij de onkosten inbegrepen zou moeten zitten, maar dat dat niet doorgerekend wordt....



Precies dat zei ik. En ik vind het belachelijk dat jij dit vindt.

edit:
Je HBO punt slaat niet op mijn punt. Ik denk dat je het niet snapt (aangezien je het eerste punt ook niet snapte).
Het komt er op neer dat je een zaal niet verantwoordelijk kan houden voor jouw keuzes. Kortom niet gaan janken en je handje willen op houden bij anderen die daar geen verantwoording in dragen. Jouw verantwoordlijkheid, act like it.

Ik vind dat bands betaald moeten krijgen op basis van de kwaliteit van hun optreden (de verwachting hiervan) de verwachtte bezoekeraantallen en naar het budget dat de zaal heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 03-06-2009 16:05]


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 03-06-2009 16:06 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

inderdaad.. dan zou je ook al het schijtpapier wat je ouders ooit hebben geinvesteerd door moeten gaan rekenen..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 16:06 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 15:49 schreef ghoulliette het volgende:
Willemeen is aardig voor bands ja, dat ontkende ik ook niet. Dat bands niet aardig zijn voor ons is een ander punt.
en wederom: als jij vind dat ervaringen van andere bands niet waar zijn omdat jouw ervaringen anders zijn.... so be it. Je bent ook vats nog nooit uitgescholden voor vieze neger. Bestaat dat dan ook niet?



Wat een drogreden. Ik geef aan dat ik nog nooit voor een PA heb betaald. En ik geef aan dat ik daar andere bands in mijn omgeving ook niet over gehoord heb. Terwijl jij stellig beweerd dat het altijd wel zo is. Het zal vast bestaan, maar dan ben je als band niet goed bezig. En daarbij, moet een zaal dan helemaal niets doen en alleen baromzet / entree opstrijken?
quote:

edit: @ Waarom: wij krijgen 10 telefoontjes per dag van NL bands die voor 400 euro willen optreden terwijl ze geen optreed ervaring hebben (de opa en oma bands). 10 per dag! en dan heb je nog de mails. Onze programmeur wordt ram gek van alle meuk die hij krijgt. Geen wonder dat bands verloren gaan in die chaos die misschien wel een optreden verdienen. Maargoed, ook aan die bands is het dan om op te vallen. DIY


Dus dat is je frustratie. 400 euro is niet reƫel voor een band, ook niet voor bands die al wat verder zijn. Maar aan deze opa / oma bands spiegel jij dus de hele NL scene?


Boeiender


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 16:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

1. laatste band die ik erover hoorde was Bonded by Blood, over hun ervaringen in de US. Laatste persoon die ik erover hoorde was een engelsmand na afloop van het concert van the Undertones.

2. Je snapt het niet, want je wil het niet snappen. Ik zeg niet dat goede band geen hogere gages verdienen. Ik zeg dat er honderdeden slechte bands zijn die vinden dat ze het verdienen en dat ik dat belachelijk vind.

ben benieuwd of je het nu wel snapt.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 16:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:01 schreef Argus het volgende:
We hebben Dutch Gothic Metal

Die pas in Nederland massaal geboekt wordt sinds Within Temptation een dikke exportprijs heeft gewonnen en sindsdien wordt gezien als een stijl die haar geld dubbel en dwars opbrengt. Nederlandse bands gaan het vaak pas goed doen als ze in het buitenland goed draaien, kijk b.v. ook een act als Urban Dance Squad. Men loopt hier vaak achter de feiten aan en durft geen experimenteerwerk meer te doen. Pas als iets zeker geld opbrengt durft men het te programmeren.
Jammer, want zo krijgt nieuw experimenteel zelden een kans. Ik weet bijna zeker dat goede Nederlandse acts als Next Waste Dimension of Control Human Delete het twintig jaar geleden in het Nederlandse zalencircuit al veel verder hadden geschopt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 03-06-2009 16:10 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

zoals maxima zegt: de nederlandse identiteit bestaat nie.. en bands die vinden dat ze meer moeten vragen gezien hun status terwijl er relatief weinig volk komt, hebben gewoon gebrek aan realiteitszin vermoedelijk veroorzaakt door arrogantie

bands waar onderhand zoveel volk op afkomt en al vaak genoeg voor weinig hebben gespeeld, mogen gerust wat meer vragen, waarom niet..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 16:10 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 16:03 schreef ghoulliette het volgende:
Precies dat zei ik. En ik vind het belachelijk dat jij dit vindt.

edit:
Je HBO punt slaat niet op mijn punt. Ik denk dat je het niet snapt (aangezien je het eerste punt ook niet snapte).
Het komt er op neer dat je een zaal niet verantwoordelijk kan houden voor jouw keuzes. Kortom niet gaan janken en je handje willen op houden bij anderen die daar geen verantwoording in dragen. Jouw verantwoordlijkheid, act like it.

Ik vind dat bands betaald moeten krijgen op basis van de kwaliteit van hun optreden (de verwachting hiervan) de verwachtte bezoekeraantallen en naar het budget dat de zaal heeft.


Hmmmm, ik geloof dat jij mij niet snapt. Een zaal is verantwoordelijk voor de bands die het boekt, in zoverre dat de afspraken nagekomen dienen te worden, door zowel band als zaal. Dus een band moet zijn best doen om een puike show neer te zetten, en de zaal komt afspraken na qua gage en randgebeuren.

Jij denkt dat mensen metal maken om geld te verdienen, dat is dus niet zo, mensen doen het voor het plezier.

En als een band teveel vraagt, boek het dan gewoon niet, wat is daarvan het probleem?


Boeiender


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 16:11 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 16:06 schreef nydoom het volgende:
inderdaad.. dan zou je ook al het schijtpapier wat je ouders ooit hebben geinvesteerd door moeten gaan rekenen..
Dag Roel, ook al hier?



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 16:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:10 schreef nydoom het volgende:

bands waar onderhand zoveel volk op afkomt en al vaak genoeg voor weinig hebben gespeeld, mogen gerust wat meer vragen, waarom niet..

precies, en dat hebben ze ook zelf in de hand. Als die bands slim zijn maken ze een doordeal, of ze spreken een laag vast gage af en dan boven een bepaalde drempel de volledige deuropbrengst (bijv boven de 75 bezoekers). Allemaal mogelijkheden.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 16:12 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 16:09 schreef ghoulliette het volgende:
1. laatste band die ik erover hoorde was Bonded by Blood, over hun ervaringen in de US. Laatste persoon die ik erover hoorde was een engelsmand na afloop van het concert van the Undertones.

2. Je snapt het niet, want je wil het niet snappen. Ik zeg niet dat goede band geen hogere gages verdienen. Ik zeg dat er honderdeden slechte bands zijn die vinden dat ze het verdienen en dat ik dat belachelijk vind.

ben benieuwd of je het nu wel snapt.


Over punt 2: Ik geef aan dat ik dat ook belachelijk vind, maar jij leest er duidelijk overheen.


Boeiender


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 03-06-2009 16:13 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:11 schreef Judge M. het volgende:
Dag Roel, ook al hier?


hej michiel.. ja al langer.. heb maar eens de moeite genomen mijn paswoord te zoeken. vind het wel een leuke discussie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 16:13 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 16:10 schreef nydoom het volgende:
zoals maxima zegt: de nederlandse identiteit bestaat nie.. en bands die vinden dat ze meer moeten vragen gezien hun status terwijl er relatief weinig volk komt, hebben gewoon gebrek aan realiteitszin vermoedelijk veroorzaakt door arrogantie

bands waar onderhand zoveel volk op afkomt en al vaak genoeg voor weinig hebben gespeeld, mogen gerust wat meer vragen, waarom niet..


+1


Boeiender


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 16:14 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 16:09 schreef bastianus het volgende:
Die pas in Nederland massaal geboekt wordt sinds Within Temptation een dikke exportprijs heeft gewonnen en sindsdien wordt gezien als een stijl die haar geld dubbel en dwars opbrengt.
Nee hoor, dat gebeurde ook al voor de millenniumwisseling

quote:
Op 3 juni 2009 16:13 schreef nydoom het volgende:
hej michiel.. ja al langer.. heb maar eens de moeite genomen mijn paswoord te zoeken. vind het wel een leuke discussie
Helemaal mee eens

Ik zie je vrijdag neem ik aan?

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 03-06-2009 16:14]



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-06-2009 16:14 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:09 schreef bastianus het volgende:
Die pas in Nederland massaal geboekt wordt sinds Within Temptation een dikke exportprijs heeft gewonnen en sindsdien wordt gezien als een stijl die haar geld dubbel en dwars opbrengt. Nederlandse bands gaan het vaak pas goed doen als ze in het buitenland goed draaien, kijk b.v. ook een act als Urban Dance Squad. Men loopt hier vaak achter de feiten aan en durft geen experimenteerwerk meer te doen. Pas als iets zeker geld opbrengt durft men het te programmeren.
Jammer, want zo krijgt nieuw experimenteel zelden een kans. Ik weet bijna zeker dat goede Nederlandse acts als Next Waste Dimension of Control Human Delete het twintig jaar geleden in het Nederlandse zalencircuit al veel verder hadden geschopt.



Leuk verhaal maar het ging om een eigen sound voor Nederland. En die hebben we in die zin dus wel.
Verder is je muziekale smaak duidelijk erg afwijkend van die van ondergetekende


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 16:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:10 schreef MR. N het volgende:
Hmmmm, ik geloof dat jij mij niet snapt. Een zaal is verantwoordelijk voor de bands die het boekt, in zoverre dat de afspraken nagekomen dienen te worden, door zowel band als zaal. Dus een band moet zijn best doen om een puike show neer te zetten, en de zaal komt afspraken na qua gage en randgebeuren.

Jij denkt dat mensen metal maken om geld te verdienen, dat is dus niet zo, mensen doen het voor het plezier.

En als een band teveel vraagt, boek het dan gewoon niet, wat is daarvan het probleem?

gast waar heb je het over!

NL zalen komen altijd hun afspraken na is mijn ervaring. Ik had het over zalen in US en UK. Dat ten eerste. Ten tweede heb ik het er juist over dat zalen hun boekingen op hun eigen kosten bate analyse baseren.

En dat alles impliceert (inderdaad) niet dat wij jouw plee papier moeten betalen. Je mag wel het onze gebruiken zolang je in ons pand bent.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 16:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:12 schreef MR. N het volgende:
Over punt 2: Ik geef aan dat ik dat ook belachelijk vind, maar jij leest er duidelijk overheen.

Nee ik zeg dat jij niet ziet dat ik het wel snap. Jij blijft steeds zeggen dat ik dat niet vind. Ik probeer je (GJCH) continue uit te leggen dat ik wel degelijk vind dat goede band goede gages horen te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 16:16 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 16:14 schreef ghoulliette het volgende:
gast waar heb je het over!

NL zalen komen altijd hun afspraken na is mijn ervaring. Ik had het over zalen in US en UK. Dat ten eerste. Ten tweede heb ik het er juist over dat zalen hun boekingen op hun eigen kosten bate analyse baseren.

En dat alles impliceert (inderdaad) niet dat wij jouw plee papier moeten betalen. Je mag wel het onze gebruiken zolang je in ons pand bent.


Wat lul je dan uit je nek? Dan zijn wij het gewoon eens met elkaar.


Boeiender


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-06-2009 16:16 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:14 schreef ghoulliette het volgende:
NL zalen komen altijd hun afspraken na is mijn ervaring


Kuch, azijnfabriek, kuch

Maar goed, dat is dus onzin verder. De grote zalen die al jaren mee gaan doen het vast wel netjes maar er zijn zat kleine zalen die er een betere boekhouding op na zouden kunnen houden


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-06-2009 16:17 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:10 schreef nydoom het volgende:
zoals maxima zegt: de nederlandse identiteit bestaat nie.. en bands die vinden dat ze meer moeten vragen gezien hun status terwijl er relatief weinig volk komt, hebben gewoon gebrek aan realiteitszin vermoedelijk veroorzaakt door arrogantie

bands waar onderhand zoveel volk op afkomt en al vaak genoeg voor weinig hebben gespeeld, mogen gerust wat meer vragen, waarom niet..


+1!
En anders is het idd niet.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 16:17 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 16:15 schreef ghoulliette het volgende:
Nee ik zeg dat jij niet ziet dat ik het wel snap. Jij blijft steeds zeggen dat ik dat niet vind. Ik probeer je (GJCH) continue uit te leggen dat ik wel degelijk vind dat goede band goede gages horen te krijgen.


Duidelijker formuleren dan, je begon over het feit dat een zaal alle kosten moet betalen en bands verwend zijn....



Boeiender


nydoom
Usericon van nydoom
Posted 03-06-2009 16:20 by nydoom Wijzig reactieProfiel van nydoomQuote dit bericht

quote:

Ik zie je vrijdag neem ik aan?

waarschijnlijk wel ja!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 16:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

eigenlijk begon ik erover dat een zaal ook kosten heeft, en dat een band misschien (maar) 50 euro krijgt, maar dus eigenlijk heel wat meer bij-in zit. (Waar zij zich misschien niet zo bewust van zijn).

Ik ben er heel trots op dat wij dit in Nederland normaal vinden. (Ik zou er nog trotser op zijn als we dat Zweedse model hebben).

Maar we krijgen er dus veel gezeik over (zie eerdere pages) dat er voor shows soms zo weinig betaald wordt.

Maargoed, wanneer we drie metal bands plaatsen, voor elk 50 euro, en we hebben een entree van 5 euro en er komen 10 betalende bezoekers op af... tja dan mag zo'n band in z'n handjes knijpen dat zij er dus schadeloos vanaf komen (misschien zelfs nog met een beetje winst en een leuke avond). En ik vind het dus onterecht dat dergelijke bands ons zulke gierige uitzuigers vinden. Dat is waar ik me druk om maakte.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-06-2009 16:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:16 schreef MR. N het volgende:
Wat lul je dan uit je nek? Dan zijn wij het gewoon eens met elkaar.

ja gvd. dat bedoelde ik te zeggen.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen