IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 05-06-2009 21:15 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2009 12:42 schreef Taets van Avezaete het volgende:
True. Kwalitatief heeft ons land genoeg bandjes rondlopen die kwalitatief niet onderdoen voor hun collega's uit Scandinavie, Duitsland, Frankrijk en Amerika. Bands als Gorefest, Pestilence, Epica, Textures, Exivious, Xystus en The Gathering bijvoorbeeld. Sterker nog, ik vind dat we best trots mogen zijn op Nederlandse bands!


Vergeet Elegy niet, toch weer opmerkelijk dat deze band in zo'n topic volledig genegeerd wordt. Zoals Elegy in Nederland eigenlijk nooit de waardering kreeg die het verdiende.


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 05-06-2009 22:05 by krisiunizer Wijzig reactieProfiel van krisiunizerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

De meeste Elegy-platen kunnen er nog steeds prima mee door.

Dat ze het niet gered hebben, ligt niet aan Nederland.
Dat was meer een kwestie van de juiste muziek in de verkeerde tijd en de mentaliteit van het label waar ze op zaten.

Ik heb dat destijds redelijk van nabij gevolgd.

Een ander probleem met Elegy was dat ze wel erg op de muziek gefocust waren. Niet echt met de business-kant van het verhaal bezig, zeg maar.

Gilbert is er op het hoogtepunt mee gekapt. Die had zijn conclusies het eerste getrokken.

Ik heb nog ergens een demo van Elegy, nadat ze bij TNT/Noise weg waren en voordat Ian Parry erbij kwam. Dat is een belachelijke goede opname, volgens mij met zo'n 7 nummers erop.




blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 05-06-2009 22:14 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 4 juni 2009 15:05 schreef AARSVIJAND het volgende:
ik denk dat ik ToxocarA nog wel 't vetst vind zekers on stage!!!


Huh?



Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 09-06-2009 16:44 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Ik moet het eens zijn met de starter van dit topic...

Nederlandse bands zijn absoluut niet vernieuwend... in ieder geval 99% niet... zelfs de mathmetal/mathcore is te duidelijk volledig gestoeld op wat voorgaande mathmetal/mathcorte bands al eerder gedaan hebben....

Vervolgens wordt iedereen die wél iets nieuws probeert uit te halen door rare truuks uit te halen met Harmoniën en/of rare Ritmes compleet afgezeken...

Overigens... de boekers (recenscenten valt het nog wel mee, maar dat riekt ook al naar vriendjespolitiek, alhoewel ik dnap dat dat moeilijk te vermijden is in zo'n klein wereldje als de nederlandse metalscene) hebben het lef niet om hun eigen mening te hebben en grijpen naar recensies om de mening van een ander te hanteren als maatstaaf of een band goed gaat zijn of niet.

Dat wil niet zeggen dat er geen nederlandse bands zijn die niet vernieuwend zijn of niet cool...
Zegt alleen maar dat inderdaad het gros gewoon middelmatig is en voortborduurt op een thema waar een ander al succes mee gehad heeft.... grow yourself a spine and take some riscs to make yourself stand out!



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-06-2009 16:48 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:44 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Dat wil niet zeggen dat er geen nederlandse bands zijn die niet vernieuwend zijn of niet cool...



Zoals Misty Mourning?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-06-2009 16:49 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:44 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
riscs


Reduced instruction set computers?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-06-2009 16:54 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 9 juni 2009 16:44 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ik moet het eens zijn met de starter van dit topic...

Nederlandse bands zijn absoluut niet vernieuwend... in ieder geval 99% niet... zelfs de mathmetal/mathcore is te duidelijk volledig gestoeld op wat voorgaande mathmetal/mathcorte bands al eerder gedaan hebben....

Vervolgens wordt iedereen die wél iets nieuws probeert uit te halen door rare truuks uit te halen met Harmoniën en/of rare Ritmes compleet afgezeken...

Overigens... de boekers (recenscenten valt het nog wel mee, maar dat riekt ook al naar vriendjespolitiek, alhoewel ik dnap dat dat moeilijk te vermijden is in zo'n klein wereldje als de nederlandse metalscene) hebben het lef niet om hun eigen mening te hebben en grijpen naar recensies om de mening van een ander te hanteren als maatstaaf of een band goed gaat zijn of niet.

Dat wil niet zeggen dat er geen nederlandse bands zijn die niet vernieuwend zijn of niet cool...
Zegt alleen maar dat inderdaad het gros gewoon middelmatig is en voortborduurt op een thema waar een ander al succes mee gehad heeft.... grow yourself a spine and take some riscs to make yourself stand out!


Chris// Shades of grey zegt:
vraag hem eens of hij met dit stukje "Vervolgens wordt iedereen die wél iets nieuws probeert uit te halen door rare truuks uit te halen met Harmoniën en/of rare Ritmes compleet afgezeken..." zelf slechte ervaringen heeft toevallig
met de groeten van mij

En ook kusjes van ondergetekende.


Daops
Usericon van Daops
Posted 09-06-2009 16:58 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:44 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ik moet het eens zijn met de starter van dit topic...

Nederlandse bands zijn absoluut niet vernieuwend... in ieder geval 99% niet... zelfs de mathmetal/mathcore is te duidelijk volledig gestoeld op wat voorgaande mathmetal/mathcorte bands al eerder gedaan hebben....

Voor 'Nederlandse' kun je elke andere nationaliteit invullen. Is overal zo vrees ik..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2009 17:01 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:54 schreef Burzum het volgende:
Chris// Shades of grey zegt:
vraag hem eens of hij met dit stukje "Vervolgens wordt iedereen die wél iets nieuws probeert uit te halen door rare truuks uit te halen met Harmoniën en/of rare Ritmes compleet afgezeken..." zelf slechte ervaringen heeft toevallig
met de groeten van mij

En ook kusjes van ondergetekende.


Blijft prachtig he, die kerel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 09-06-2009 17:02 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:44 schreef Rouwend in de Mist het volgende:Vervolgens wordt iedereen die wél iets nieuws probeert uit te halen door rare truuks uit te halen met Harmoniën en/of rare Ritmes compleet afgezeken...


Als die rare trucs ook daadwerkelijk een goedklinkend resultaat hebben, wordt er weinig afgezeken..

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 09-06-2009 17:06]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-06-2009 17:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

R.I.D.M voelt zich nog steeds ondergewaardeerd?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 09-06-2009 17:11 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Nee.... RIDM vind nog steeds dat er zich teveel trollen op deze website ophouden, waardoor het onmogelijk wordt de kritiek tussen de bullshit uit te zeven

Overigens ben ik in de tussentijd ook niet meer tevreden over die demo van Misty Mourning, nou is het grappige alleen dat ik dat om COMPLEET andere redenen heb dan de dingen die door andere mensen aangehaald werden.... afgezien van het gitaargeluid dan.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-06-2009 17:16 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ach, je weet het toch?

Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks!!


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 09-06-2009 17:29 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Hahahaha!!!

Aan de andere kant is er ook niets mis met middelmatige voorspelbare muziek... maakt het moshen/headbangen een stuk makkelijker ook!




verstikking
Usericon van verstikking
Posted 09-06-2009 17:36 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 9 juni 2009 17:29 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Hahahaha!!!

Aan de andere kant is er ook niets mis met middelmatige voorspelbare muziek... maakt het moshen/headbangen een stuk makkelijker ook!



Uiteraard hoeft middelmatig en voorspelbaar niet altijd hand in hand te gaan.



Vorck
Usericon van Vorck
Posted 09-06-2009 17:47 by Vorck Wijzig reactieProfiel van VorckQuote dit bericht

ik geloof niet dat iedere band origineel probeert te zijn, laten we dat voorop stellen en aangezien het wereldje klein is kent men hier natuurlijk veel meer lokale bands dan het gros van de "bekenden" die uit het buitenland komen

die scene in het buitenland zal net zo kut zijn, alleen krijg je daar dus niks van mee

denk ik


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 09-06-2009 18:02 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 9 juni 2009 17:47 schreef Vorck het volgende:
ik geloof niet dat iedere band origineel probeert te zijn, laten we dat voorop stellen en aangezien het wereldje klein is kent men hier natuurlijk veel meer lokale bands dan het gros van de "bekenden" die uit het buitenland komen

die scene in het buitenland zal net zo kut zijn, alleen krijg je daar dus niks van mee

denk ik


Dan weet jij niet hoeveel contact ik heb met buitenlandse bands... zelfs ondanks dat ik voorlopig geen feesten meer ga organiseren, maar me ga focussen op mijn eigen bands en het regelen van optredens.

Maar... ook weer een goeie verwijzing naar het gras van de buurman.

Mensen van buiten amsterdam denken dat het makkelijker is als je hier vandaan komt (mooi niet) idem dito andersom, ach, wat doe je eraan behalve koppig doorgaan met wat je graag wilt doen?



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-06-2009 18:07 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 juni 2009 18:02 schreef Rouwend in de Mist het volgende:

Mensen van buiten amsterdam denken dat het makkelijker is als je hier vandaan komt (mooi niet) idem dito andersom, ach, wat doe je eraan behalve koppig doorgaan met wat je graag wilt doen?


Euh, wat denken ze dan dat makkelijker is? Het lijkt me dat iedereen wel zo'n beetje weet dat de scene in Amsterdam niet heel groot is toch? Buiten Amsterdam en dan voornamelijk in Overijssel / Gelderland en N-Brabant leeft de metal veel meer denk ik.


Boeiender


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 09-06-2009 19:19 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 9 juni 2009 18:07 schreef MR. N het volgende:
Euh, wat denken ze dan dat makkelijker is? Het lijkt me dat iedereen wel zo'n beetje weet dat de scene in Amsterdam niet heel groot is toch? Buiten Amsterdam en dan voornamelijk in Overijssel / Gelderland en N-Brabant leeft de metal veel meer denk ik.

In Limburg (in ieder geval het Noorden van Limburg) leeft het ook best wel.



Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 09-06-2009 19:26 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 18:07 schreef MR. N het volgende:
Euh, wat denken ze dan dat makkelijker is? Het lijkt me dat iedereen wel zo'n beetje weet dat de scene in Amsterdam niet heel groot is toch? Buiten Amsterdam en dan voornamelijk in Overijssel / Gelderland en N-Brabant leeft de metal veel meer denk ik.


Mee eensch!
In A'dam lijkt "de scene" meer hardcore gericht. Qua hardcore is er praktisch elke week wel iets te doen, vaak in de underground-wereld. Metal daarintegen minder. Mooi man, al die termen, en dat in een dorp als Amsterdam hehe.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2009 19:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

nederland = sempiternal deathreign en delerium. daar kunnen we tot de eindtijd trots op zijn. het verkocht wel voor geen meter (helaas) maar middelmatigheid staat los van verkoopcijfers.

oja en picture!!!


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 09-06-2009 19:30 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 9 juni 2009 19:29 schreef attila_de_hun het volgende:
nederland = sempiternal deathreign


Die andere ken ik niet.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2009 19:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 19:29 schreef attila_de_hun het volgende:
nederland = sempiternal deathreign en delerium. daar kunnen we tot de eindtijd trots op zijn. het verkocht wel voor geen meter (helaas) maar middelmatigheid staat los van verkoopcijfers.

oja en picture!!!


en wat betreft hardcore, BGK heeft de beste hardcore muziek ooit(op discharge en een lp van GBH na) uitgebracht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 20:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

"Scrabbling at the lock" van The Ex is het meest geniale anarcho-punkalbum ooit, zelfs beter dan Conflict of Crass. Ook gewoon uit Nederland. En de Boegies blijven natuurlijk ongeëvenaard goed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 09-06-2009 20:17 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 19:29 schreef attila_de_hun het volgende:
nederland = sempiternal deathreign en delerium. daar kunnen we tot de eindtijd trots op zijn. het verkocht wel voor geen meter (helaas) maar middelmatigheid staat los van verkoopcijfers.

oja en picture!!!


Hm, Delirium vond ik maar een Celtic Frost-rip eerlijk gezegd. Sempiternal Deathreign was wel erg gaaf!

Persoonlijk vind ik qua Nederlandse bands Asphyx, Disabuse, Jewel en Vengeance ook nog geniaal.

Edit: en de Boegies, idd Bas.

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 09-06-2009 20:18]


Bareuh...


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen