IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-06-2009 13:40 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2009 13:28 schreef White Tree het volgende:
on topic:

Het is een illusie dat nederlandse metal altijd middelmatig zou zijn. Dat komt door het lokale effect; je hoort ook de middelmatige nederlandse bands. De kans dat je middelmatige buitenlandse bands hoor is kleiner, omdat die moeilijker over de grens komen.
Het is net als het nieuws: hoe lokaler, des te trivialer het wordt.
Op de WOS gaat het over vermiste hondjes, op de NOS over gecrashte vliegtuigen. Maar dat betekend niet dat er nooit iets belangrijks gebeurt in je regio.

Dat betwijfel ik dan weer. Ik hoor miljoenen middelmatige of slechte buitenlandse bands via myspace en andere internetwegen. Terwijl bij mij in de oefenruimte een goede band speelt die nergens te horen is omdat het hele zalencircuit dichtgetimmerd is. Ik vind het met muziek een beetje als met voetbal, er wordt vaak de voorkeur gegeven aan buitenlands talent dat meelift op bekendheid van iemand anders dan dat er nog geprobeerd wordt om talent van eigen bodem een kans te geven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 19-06-2009 13:55 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Och, er zijn anders behoorlijk wat Nederlandse bands die ik erg goed kan waarderen. Tuurlijk zitten er bands tussen die niet in mijn straatje liggen of gewoon ronduit slecht zijn, maar die kom ik tussen de buitenlandse bands net zo goed tegen.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-06-2009 15:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Begrijpelijk topic. ff wat indrukken nav reacties:

Het verschil tussen, zeg maar, een autodidacte muzikant die een eigen stijl creeert (want daar persoonlijkheid inlegt) vs de muzikantenfabriek van het conservatorium met zijn truukjeskennis.

Ik ben het verder met bastianus eens dat veel nieuwe bands wel erg digitaal klinken. Zo heb ik me verzoend met digitale bassdrums (voorbeeld hoe t niet moet: Gateways to annihilation) en snaredrums die niet knallen maar klinken als een tic op een woodblock (Far beyond driven), maar hoor liever een natuurlijker geluid.

Qua ontwikkeling in technische, maar compacte liedjes was het dak in 1993 met Focus blijkbaar al bereikt. Geen band gehoord die daar nog overheen ging. Wel veel tijdgenoten die goed bezig waren. Enkele uitzonderingen van oudgedienden later, werd het daarna allemaal nogal fragmenterisch.

Het verhaal over spoeling is wel me ietwat te gemakzuchtig; meer bands dus meer kopie-bands en meer stijlen. Meer kopie bands lijkt me logisch, maar automatisch ook meer stijlen?

Qua Nederlandse bands zijn Asphyx, Hail of bullets en Pestilence echt wel bands waar men op het Maryland death fest zat te wachten. Ook ik heb bedenkingen bij de nieuwe Asphyx en dan met name Paul Baayens die Eric Daniels mag vervangen, maar eerst maar de nieuwe plaat luisteren.

Het zal allemaal maar plaatselijk zijn, maar in Zuid-Amerika is er aardig wat interesse voor 'de Nederlandse doom' sound; The Gathering en Phlebotomized worden daar hoog gewaardeerd.

Een band die bekend stond jarenlang ondergewaardeerd te worden moet wel Sinister zijn.

Nederlandse bands kunnen echter gerust zijn; de laagst gewaardeerde band ooit moet wel het Belgische Exterminator zijn.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-06-2009 15:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ik ga volgende week naar Krezip, jawel. (Vriendin had een kaartje over). Ik ken alleen enkele hitjes van de radio, maar nu kan ik met eigen ogen gaan aanschouwen wat deze band nu zo bijzonder maakt. Ben benieuwd.

Persoonlijk vind ik een goede liveact even belangrijk als een goede muzikale kwaliteit.

Je merkt trouwens dat bands die goed contact maken met publiek (vooral het aanpappen na de show ook) het ook over het algemeen beter doen in Nederland. Bands die zich niet met het publiek bemoeien worden eerder afgeserveerd als zijnde 'arrogant'. Dit geld dus ook voor buitenlandse bands. Ik merk dat we bij degrelijke sociale bands altijd een groep bezoekers krijgen die de band "kent". Overigens zijn dit vaak mannen en niet 16 jarige meisjes


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-06-2009 15:33 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 juni 2009 15:27 schreef Mutilator het volgende:


Een band die bekend stond jarenlang ondergewaardeerd te worden moet wel Sinister zijn.




Heb je die band de laatste tijd live gezien?


Boeiender


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-06-2009 15:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 juni 2009 15:33 schreef MR. N het volgende:
Heb je die band de laatste tijd live gezien?


Nee ik ken ook met name Afterburner en die vond ik niet boeiend. Ik zal Cross the styx en Diabolical summonings weer eens opsnorren ter check.

Ik bedoelde een voorbeeld te noemen van een band die in NL niet de waardering krijgt die men in het buitenland er wel aan geeft/gaf. Of het terecht is ed kan ik niet inschatten.

Uit jouw vraagstelling maak ik op dat het live dus niet aan te raden is?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-06-2009 15:40 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 juni 2009 15:39 schreef Mutilator het volgende:
Nee ik ken ook met name Afterburner en die vond ik niet boeiend. Ik zal Cross the styx en Diabolical summonings weer eens opsnorren ter check.

Ik bedoelde een voorbeeld te noemen van een band die in NL niet de waardering krijgt die men in het buitenland er wel aan geeft/gaf. Of het terecht is ed kan ik niet inschatten.

Uit jouw vraagstelling maak ik op dat het live dus niet aan te raden is?


Ik vond het niet erg sterk. Nu heb ik al niets met die band, speelt ook mee misschien.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-06-2009 15:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2009 15:33 schreef ghoulliette het volgende:
Ik ga volgende week naar Krezip, jawel. (Vriendin had een kaartje over). Ik ken alleen enkele hitjes van de radio, maar nu kan ik met eigen ogen gaan aanschouwen wat deze band nu zo bijzonder maakt. Ben benieuwd.

Persoonlijk vind ik een goede liveact even belangrijk als een goede muzikale kwaliteit.

Je merkt trouwens dat bands die goed contact maken met publiek (vooral het aanpappen na de show ook) het ook over het algemeen beter doen in Nederland. Bands die zich niet met het publiek bemoeien worden eerder afgeserveerd als zijnde 'arrogant'. Dit geld dus ook voor buitenlandse bands. Ik merk dat we bij degrelijke sociale bands altijd een groep bezoekers krijgen die de band "kent". Overigens zijn dit vaak mannen en niet 16 jarige meisjes

Ik vind Krezip best een goede band. Met name de performance van de zangeres die een erg goede stem heeft, maar ook de nummers die een bepaalde spontaniteit hebben behouden die de band al van begin af aan heeft. Ook live vind ik de band dat uitstralen, de bandleden lijken nog steeds plezier te hebben in het optreden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-06-2009 16:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Als de zangeres van Krezip al goed word bevonden, dan is de Nederlandse -rock-muziek idd middelmatig.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-06-2009 17:26 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 19 juni 2009 15:27 schreef Mutilator het volgende:

Een band die bekend stond jarenlang ondergewaardeerd te worden moet wel Sinister zijn.




Een nogal indrukwekkende bio, lijkt me. Menige nederlandse band mocht willen dat ze zulke tours mochten doen. In het buitenland deden ze het altijd erg goed.

http://www.popinstituut.nl/Encyclopedia/Biography.aspx?id=610&name=Sinister

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 19-06-2009 17:33]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-06-2009 17:33 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 19 juni 2009 15:27 schreef Mutilator het volgende:
Het verschil tussen, zeg maar, een autodidacte muzikant die een eigen stijl creeert (want daar persoonlijkheid inlegt) vs de muzikantenfabriek van het conservatorium met zijn truukjeskennis.


waar haal je dit vandaan??

ik probeer je te begrijpen maar het lukt niet echt.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


miikja
Usericon van miikja
Posted 19-06-2009 20:49 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Die opmerking over het conservatorium slaat idd echt helemaal nergens op. Alsof je niet al een geweldige muzikant moet zijn om daar überhaupt toegelaten te worden.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-06-2009 20:52 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 juni 2009 20:49 schreef miikja het volgende:
Die opmerking over het conservatorium slaat idd echt helemaal nergens op. Alsof je niet al een geweldige muzikant moet zijn om daar überhaupt toegelaten te worden.


Nou, "geweldig"? Je moet zeker wat in je mars hebben om toegelaten te worden, maar ik ken meer geweldige gitaristen die nooit op het conservatorium hebben gezeten.


Boeiender


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-06-2009 2:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 juni 2009 17:33 schreef Black Jew het volgende:
waar haal je dit vandaan??

ik probeer je te begrijpen maar het lukt niet echt.


Ik bedoelde techniek vs karakter. Het conservatorium levert technische muzikanten af, maar hebben ze dan ook een eigen herkenbare stijl ontwikkeld? Dat zal de autodidacte muzikant veel eerder en sterker hebben, met waarschijnlijk minder techniek, maar dat is toch een middel en geen doel. Hoe persoonlijker iemand zich kan uitdrukken, hoe origineler de muziek, lijkt me echter wel een doel.

Mooi voorbeeld is Trey Azagthoth, begon pas vrij laat te spelen; geen les en verzon zijn eigen toonladders ed: heeft een herkenbare eigen stijl ontwikkeld.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


miikja
Usericon van miikja
Posted 20-06-2009 2:17 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

quote:
Op 19 juni 2009 20:52 schreef MR. N het volgende:
Nou, "geweldig"? Je moet zeker wat in je mars hebben om toegelaten te worden, maar ik ken meer geweldige gitaristen die nooit op het conservatorium hebben gezeten.


Duh... Ik zeg ook niet dat je alleen maar een geweldige gitarist kan zijn als je op het cons hebt gezeten


miikja
Usericon van miikja
Posted 20-06-2009 2:52 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Ik denk trouwens dat als je metalgitaristen en conservatorium in één onderwerp gaat noemen, je specifieker moet zijn en het over de popopleidingen moet hebben. Bijvoorbeeld op het Amsterdamse conservatorium. En die opleidingen zijn meer gericht op praktijk, moderne muziek, compositie, zakelijke en organisatorische kanten van de muziekwereld dan met het imiteren van andermans techniek.

Daarnaast denk ik echt niet dat men op conservatoria probeert andermans stijl te imiteren. Als je een pianostuk van Chopin gaat spelen, probeer je er iets van jezelf in te leggen. Dat maakt het interessant, de ene uitvoering is de andere niet. Maar dat terzijde.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-06-2009 9:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 juni 2009 2:17 schreef miikja het volgende:
Duh... Ik zeg ook niet dat je alleen maar een geweldige gitarist kan zijn als je op het cons hebt gezeten
Inderdaad, je typte:"Alsof je niet al een geweldige muzikant MOET zijn om daar überhaupt toegelaten te worden".

Daar ben ik het dus niet mee eens.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-06-2009 9:42 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 juni 2009 2:52 schreef miikja het volgende:
Ik denk trouwens dat als je metalgitaristen en conservatorium in één onderwerp gaat noemen, je specifieker moet zijn en het over de popopleidingen moet hebben.


Euh, ik denk dat dit een reply was aan Muti, ik had het niet over metalgitaristen iig.


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-06-2009 10:08 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2009 9:39 schreef MR. N het volgende:
Inderdaad, je typte:"Alsof je niet al een geweldige muzikant MOET zijn om daar überhaupt toegelaten te worden".

Daar ben ik het dus niet mee eens.


Dus iedereen die een gitaar-starters-setje koopt kan op het conservatorium worden toegelaten?
Gaaf, dat wil ik ook wel.

*Rent naar de kijkshop voor een '100 euro imitatie strat en amp op melkpakformaat'*


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-06-2009 10:16 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 juni 2009 10:08 schreef XXL het volgende:
Dus iedereen die een gitaar-starters-setje koopt kan op het conservatorium worden toegelaten?
Gaaf, dat wil ik ook wel.

*Rent naar de kijkshop voor een '100 euro imitatie strat en amp op melkpakformaat'*


Als je genoeg talent hebt wel ja, maar dat is iets anders dan "geweldig" zijn.


Boeiender


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-06-2009 10:24 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2009 10:08 schreef XXL het volgende:
Dus iedereen die een gitaar-starters-setje koopt kan op het conservatorium worden toegelaten?
Gaaf, dat wil ik ook wel.

*Rent naar de kijkshop voor een '100 euro imitatie strat en amp op melkpakformaat'*


Als je daarmee het benodigde niveau van speltechniek, de vereiste kennis van theorie en het juiste muzikale oor ontwikkelt.. dan ja.
M'n examen destijds was behoorlijk pittig. Ben nog steeds benieuwd wat er gebeurd was als ik toelating voor de juiste opleiding had gedaan.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2009 11:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2009 17:33 schreef Black Jew het volgende:
waar haal je dit vandaan??

ik probeer je te begrijpen maar het lukt niet echt.

klinkt als afgunst.

Een autodidact is net zo goed "beinvloed". Verschil met pro's is wel dat ze vanuit een basis kunnen werken (de pro's dus- zie het als een toolkit).
Picasso is ook begonnen als academi student. Je kunt niet echt ontkennen dat hij een eigen stijl ontwikkeld heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 20-06-2009 11:03]


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 20-06-2009 11:03 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2009 2:15 schreef Mutilator het volgende:
Ik bedoelde techniek vs karakter. Het conservatorium levert technische muzikanten af, maar hebben ze dan ook een eigen herkenbare stijl ontwikkeld? Dat zal de autodidacte muzikant veel eerder en sterker hebben, met waarschijnlijk minder techniek, maar dat is toch een middel en geen doel. Hoe persoonlijker iemand zich kan uitdrukken, hoe origineler de muziek, lijkt me echter wel een doel.

Mooi voorbeeld is Trey Azagthoth, begon pas vrij laat te spelen; geen les en verzon zijn eigen toonladders ed: heeft een herkenbare eigen stijl ontwikkeld.

Je gaat er klaarblijkelijk vanuit dat muzikanten die conservatorium hebben genoten meestal geen herkenbare/persoonlijke stijl hebben, maar dat vind ik tamelijk kort door de bocht. Althans, je verkondigt je eigen observaties als vaststaande feiten en dat lijkt me niet de bedoeling.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-06-2009 11:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2009 11:03 schreef Naturens Galleri het volgende:
je verkondigt je eigen observaties als vaststaande feiten


Daar betrap ik hier de laatste tijd wel meer mensen op.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2009 11:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

maar ik heb altijd gelijk!


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen