IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-06-2009 17:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

logisch als je een bedrijf runt


Je moeder.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-06-2009 17:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vind de nederlandse metalfans middelmatig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 03-06-2009 17:40 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

In de zin van?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2009 17:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:49 schreef ghoulliette het volgende:
Is Xystus niet zo'n gothic metal band? (aka met keyboard?)
Als dat zo is: gothic metal public komt alleen naar de grote gothic metal bands zoals autum en weet ik veel hoe die bands heten.

Bij ons is het in iedergeval zo dat bij de grote gothic metal bands het ram uitverkocht is, en dat wanneer een kleinere band in dezelfde stijl er staat er niemand is. (de promotie is bij ons altijd hetzelfde).

Dus als ik Xystus was zou ik proberen in de Hitkrant te komen. Daar staan nu toch allemaal langharige metal mannen (emo's) in tegenwoordig
Er wordt me nu veel duidelijk .. je kent je eigen werkterrein niet eens fatsoenlijk.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 03-06-2009 18:02 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 3 juni 2009 17:40 schreef Taets van Avezaete het volgende:
In de zin van?


Ik zou zeggen qua concertbezoek, concertgedrag en ook het kopen van de CD's (al doen ze dat in het buitenland ook niet omdat downloaden weliswaar stelen is, maar niet als zij het zelf doen). Bandsupport heet dat!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Nox
Usericon van Nox
Posted 03-06-2009 18:04 by Nox Wijzig reactieProfiel van NoxQuote dit bericht

Wat een gezeik allemaal!!!

We hebben hier in Nederland een grote metal scene voor zo'n klein landje. Zo hebben we hier veel kwaliteits bands die ook internationaal goed (vaak beter) meekomen. Vrijwel alle tours doen een of meerdere shows in Nederland.

Er zijn maar weinig landen waar ze het beter hebben... Duitsland misschien... maar daar zijn zoveel duitsers.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-06-2009 18:08 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 juni 2009 18:04 schreef Nox het volgende:
Duitsland misschien... maar daar zijn zoveel duitsers.


joh! :')

maar relatief gezien doen 'we' het nog best goed volgens mij. hoewel er wel vaak dezelfde bands op flyers staan maar dat zie je bij 'grotere concerten' met niet nederlandse bands ook vaak zat. of het ligt eraan dat ik in zwolle woon


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-06-2009 18:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 12:55 schreef XXL het volgende:
De meeste metal in het algemeen is middelmatig. Af en toe zit er een uitschieter tussen en omdat het buitenland veel groter is dan Nederland heb je daar gewoon meer uitschieters.

Einde discussie!

Slotje.


Punt ja.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 18:12 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 juni 2009 18:08 schreef karnivoor het volgende:
joh! :')

of het ligt eraan dat ik in zwolle woon


Boeiender


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 03-06-2009 18:20 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 18:02 schreef Vampire John het volgende:
Ik zou zeggen qua concertbezoek, concertgedrag en ook het kopen van de CD's (al doen ze dat in het buitenland ook niet omdat downloaden weliswaar stelen is, maar niet als zij het zelf doen). Bandsupport heet dat!


Dus omdat mensen niet elke week steevast naar een concert gaan, ze niet allemaal zin hebben om als een stel primitieve malloten te gaan pitten en omdat cd's gedownload worden vanwege de absurd hoge prijzen, vind je dat het Nederlandse publiek niks is?

Kan het misschien ook nog zo zijn dat er zoveel concerten in Nederland zijn, dat je vanzelf kritischer wordt naar welke bands je gaat? Dat mensen ook van muziek kunnen genieten als ze rustig naar de bands staan te kijken onderwijl genietend van een biertje en dat echt goede cd's echt wel gekocht worden door de liefhebbers?

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 03-06-2009 18:21]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2009 18:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 18:02 schreef Vampire John het volgende:
Ik zou zeggen qua concertbezoek, concertgedrag en ook het kopen van de CD's (al doen ze dat in het buitenland ook niet omdat downloaden weliswaar stelen is, maar niet als zij het zelf doen). Bandsupport heet dat!
CD's koop ik omdat ik de muziek mooi vind. Als de muziek niet mooi is, koop ik de cd niet. Goede bandsupport dus.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 03-06-2009 18:52 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

bands willen te veel, zalen te weinig


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-06-2009 18:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En de bezoekers zijn verwend.

Wat een kutland ook.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 03-06-2009 18:54 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

oh, die was ik nog vergeten Jenje!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 03-06-2009 19:02 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Vooral @ Taets: dat mensen niet alle concerten bezoeken prima (kost geld), maar men spaart dan wel geld voor de grotere bands, al zijn die vaak over de top heen, en heeft totaal geen achting voor het opkomende talent. Zonder nieuwe spelers merk je dan de stagnatie zoals wij die hebben.

Overigens hebben we in Nederland genoeg goede bands, alleen horen wij de middelmatige bands ook terwijl veel buitenlandse matige bands (er lopen ook zat beroerde Noorse en Zweedse bands rond) met hun promootje gelukkig niet buiten de landsgrenzen komen


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 03-06-2009 19:22 by krisiunizer Wijzig reactieProfiel van krisiunizerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Zonder alles gelezen te hebben...

Niet zelden worden middelmatige bands wereldberoemd. Dus dat is geen reden waarom er weinig NL bands internationaal zijn doorgebroken.`Beroemd zijn in NL is niet genoeg. Dit in tegenstelling tot beroemd zijn in Duitsland. Daar kun je de rest van je carriere op teren.

Waar het wel door komt: in een bandje spelen is voor de meeste Nederlandse muzikanten een weekendbezigheid, mensen hebben een baan of studie ernaast.
In Amerika kan dat niet. Daar moet je er volledig voor gaan. Nederlanders willen er te weinig voor opgeven. Amerikaanse muzikanten van onbekende bands wonen bij hun vriendin, zijn niet verzekerd tegen ziektekosten, en hopen op een lucky shot.

De mannen van Dog Eat Dog werken tegenwoordig gewoon weer in de bouw. Die hebben het ook niet gered. De gemiddelde Nederlandse muzikant laat het daar niet op aankomen. En tegen je 40e mag je dan rustig concluderen dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Even afgezien van de paar bands die het wel redden. Financieel op lange termijn.

Ik heb eens met Jon Schaffer over dit verschil gesproken (tussen NL en bijv de USA).
Hij heeft alleen high school en zero werkervaring, buiten de muziek industrie. Zo'n gast moet er wel voor gaan. Geen andere optie. Dat is een uitstekende motivatie dus.

Trouwens... Amerikaanse bands die in Europa wereldberoemd zijn, trekken in eigen land soms nog geen 50 man.



invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 19:33 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 16:00 schreef NecroNoud het volgende:
Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Zo kan het dus ook.


ja, zo zie je maar weer dat ook psychiatrische patienten ook hun nut kunnen hebben


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 03-06-2009 22:12 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Zonder de 8 pagina's te doorworstelen.

Over kwaliteit:
Net als ieder land heeft ook Nederland goede en minder goede bands. Helaas moet ik eraan toevoegen dat op pioniersvlak Nederland geen hoogvlieger meer is. De hoogdagen van een Pestilence, een Asphyx of een Gorefest zijn helaas geteld. Misschien is daarom de uitstraling van de Nederlandse scene verminderd, maar pakweg een NOX ramt het gros van de wereldwijde death metalscene van de kaart. En ook Urfaust heeft een speciale vibe.

Over de pers:
Toen ik een tiental jaren geleden nog de Aarschok/Metalhammer las, vond ik dat Nederlandse bands vaak onterecht hoog geprezen werden; Ulterior (demo van de maand), Spiral Sea (cd van de maand) of die band met "Sax & Violins" (iets met Judgement, wie waren dat weer?),... Vaak las ik dat Nederlandse bands die on-origineel waren het etiket kregen van "beter goed gejat dan slecht gespeeld". En een Belgische band van hetzelfde kaliber werd de grond ingeboord. Pas op, tegenwoordig vind ik het objectiever allemaal. Wat ik nog lees...

[Dit bericht is gewijzigd door Gorath op 03-06-2009 22:14]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 22:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 17:13 schreef karnivoor het volgende:
logisch als je een bedrijf runt

Dan is er een marktautoriteit die kartelvorming verbiedt, want dat is valse concurrentie. Zou niet verkeerd zijn, een vergelijkbare waakhond in de muziekindustrie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-06-2009 22:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 22:12 schreef Gorath het volgende:
(...) of die band met "Sax & Violins" (iets met Judgement, wie waren dat weer?),... (...)


Blind Justice.


Ik trok vrij veel met 2 van de bandleden op tot een paar jaar geleden. Live was het ook altijd wel een feestje, maar om hun cd's de hemel in te prijzen gaat zelfs mij te ver...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-06-2009 22:29 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 juni 2009 22:15 schreef bastianus het volgende:
Dan is er een marktautoriteit die kartelvorming verbiedt, want dat is valse concurrentie. Zou niet verkeerd zijn, een vergelijkbare waakhond in de muziekindustrie.


als een label meerdere van zn eigen bands er neerzet niet toch?


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 22:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 22:29 schreef karnivoor het volgende:
als een label meerdere van zn eigen bands er neerzet niet toch?

Hmm. Als er alleen vaste packages worden aangeboden en er geen andere bands als voorprogramma voor een grote band mogen van de promotors, riekt dat toch enigzins naar concurrentievervalsing. Kartelvorming was inderdaad een verkeerde term. Maar de Nederlandse Mededingings Autoriteit grijpt ook in als een bedrijf misbruik maakt van zijn monopolistische marktpositie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-06-2009 22:40 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 juni 2009 13:31 schreef bastianus het volgende:
Ik weet nog, toen ik in Pulverizer zat, dat een grote band moest optreden en wij voor het voorprogramma gevraagd waren. Wij blij natuurlijk, dus toegezegd. Kregen we een brief waarin stond om een bepaald bedrag over te maken om in het voorprogramma te spelen. Natuurlijk weigerden we.
Maar dit betekent dat andere bands dus wel aan dit soort spelletjes meedoen. En gezien de concurrentie van bands die in de race bleven en ook daadwerkelijk in het voorprogramma stonden, zijn dit gebruikelijke praktijken. De markt is dus verpest.


Is dat lang geleden of kort geleden? Ik dacht dat dat echt amerikaanse praktijken waren, altijd al gedacht dus. Ik heb zelf 15 jaar in een bandje in de underground gespeeld en dat is ons iig nog nooit overkomen. Ook niet toen we met een tour meededen met bijv dismember of pungent stench ofzo. Nou weet ik niet wat jij precies bedoeld met een "grote" band, maar we zouden een keer optreden in het voorprogramma van immortal (niet doorgegaan, maar we hebben de poster nog, hehe) en ook daar zou dat niet het geval zijn. Niet dat we mega bedragen kregen ofzo, maar genoeg om ruim uit de kosten te komen. Maar misschien hadden we gewoon mazzel.

Ik vind zoiets iig redelijk bizar om te vernemen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2009 22:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 22:40 schreef De Tegenpartij het volgende:
Is dat lang geleden of kort geleden? Ik dacht dat dat echt amerikaanse praktijken waren, altijd al gedacht dus. Ik heb zelf 15 jaar in een bandje in de underground gespeeld en dat is ons iig nog nooit overkomen. Ook niet toen we met een tour meededen met bijv dismember of pungent stench ofzo. Nou weet ik niet wat jij precies bedoeld met een "grote" band, maar we zouden een keer optreden in het voorprogramma van immortal (niet doorgegaan, maar we hebben de poster nog, hehe) en ook daar zou dat niet het geval zijn. Niet dat we mega bedragen kregen ofzo, maar genoeg om ruim uit de kosten te komen. Maar misschien hadden we gewoon mazzel.

Ik vind zoiets iig redelijk bizar om te vernemen.

Het trieste is dat de band in kwestie ook nog een cd heeft die ze "Enemy of the music business" durfden te noemen. Is denk ik een jaar of vier, vijf geleden geweest.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 03-06-2009 22:45]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-06-2009 22:44 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ah, die, ja, hehehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen