IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 17-10-2001 16:59 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik zelf ben een verwoed lezer, begonnen met LOTR (wie niet ) daarna diversen andere boeken gelezen, waaronder o.a. ook the Dragonbonechair van Tad Williams, ik vond deze zo cool dat ik em nu onderhand al 2 keer gelezen heb. Ook vond ik heroes of the lance heel gaaf, van Weis&Hickman, en nu ben ik bezig met de Wizards First Rule serie, en ga ik zo ff boek 3 bij donner halen
wie leest er hier eigenlijk nog meer fantasy?


[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-11-2013 14:39]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 17-10-2001 17:13 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik ben NIET met LOTR begonnen Mijn eerste fantasybook was: De Heksen van Karres van ene meneer Smith.

Verder vind ik boeken van Ursula LeGuin wel leuk...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


HJBS
Usericon van HJBS
Posted 17-10-2001 17:39 by HJBS Wijzig reactieProfiel van HJBSQuote dit berichthttp://www.obscenery.myweb.nl

Fantasy Rules!!

Over verstokte lezers gesproken, ik verslind ze, zit al weer te wachten op dl.10 van "Het rad des Tijds" (Ik lees in het Nederlands)
En zit ook te wachten op dl.5 van Meestermagier etc. etc.

Heeft iemand van jullie de Doodszwaard meerluik gelezen? Die vond ik ook gaaf.

Voor de drakenliefhebbers: De drakenruiters van Pern, is ook een beetje SF maar dat blijkt later pas. De nieuwe serie van Jan Siegel is ook leuk (De Kinderen van de Prospero) Die gaat een beetje in op de Atlantis legende.
Nog een aanrader, De kronieken van de Wolvenkoningen.

Nou ja zo kan ik nog wel een uur doortikken, maar daar heb ik geen zin in.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 17-10-2001 20:35 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Ik vond LoTR al erg genoeg om door te komen, daarom heb ik me nu maar weer op Stephen King gestort.


the only pleasure is pain


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 17-10-2001 20:41 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Dune is ook erg goed vind ik. Tis meer Science Fiction, maar het word de Sci/Fi versie van LotR genoemd. Nog meer mensen die dit lezen of hebben gelezen?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-10-2001 21:02 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

ook dit topic hadden we geloof ik al eens gehad...

Mensen aub gebruik de 'search' voordat je een nieuw topic opent


[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 17-10-2001 21:02]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-10-2001 21:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik lees ook best wel fantasy. ik vind wel dat de markt tegenwoordig wordt overspoeld met fantasy titels, maarja dat zal wel weer wegzakken. een heel goede serie die ik nu lees is van Robert jordan.

echter, de aller-allerbeste schrijver allertijden is Jack vance (science fiction).
nog meer liefhebbers van deze schrijver?


GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 17-10-2001 21:36 by GkuA Wijzig reactieProfiel van GkuAQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2001 20:41 schreef Claw het volgende:
Dune is ook erg goed vind ik. Tis meer Science Fiction, maar het word de Sci/Fi versie van LotR genoemd. Nog meer mensen die dit lezen of hebben gelezen?


Yep, kheb ze volgens mij allemaal gelezen uit de serie.
Ken je die oude film van Dune? die is ook goed


'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-10-2001 21:45 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ikke, soms, als ik tijd heb. Warhammer fantasy Novels, te koop in elke Games Workshop winkel. Aanradertje. Moet je wel fantasy nemen, en niet 40,000.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 17-10-2001 22:58 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

quote:
Op 17 oktober 2001 21:36 schreef GkuA het volgende:
Ken je die oude film van Dune? die is ook goed


welke?? er zijn er 2 1 hele slechte, en een ehh wat betere

Kent iemand de Terry Goodkind boeken : Wizards First rule?

[Dit bericht is gewijzigd door Aragorn op 17-10-2001 22:59]


I love the smell of painted miniatures in the morning


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-10-2001 23:10 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Aanrader voor iedereen die van wat 'diepere' fantasy houdt: George R.R. Martin 'A game of Thrones'.

Fantastische serie, die helaas 2 kleine nadelen heeft:

- incest is aande orde van dag (net als trouwen met je broer/zus) -

- de 'goodguys' lijken iedere keer de verkeerde beslissingen te nemen...

Voordelen:

- George is niet bang (zoals bijvoorbeeld Robert Jordan) om hoofdpersonen dood te laten gaan; dit hou het verhaal zeer spannend;

- ieder hoofdstuk is vanuit het oogpunt van 1 bepaald persoon geschreven. Zo zal 1 hoofdstuk focussen (en verteld worden vanuit het standpunt van) een van de 'goede', zo zal het volgende hoofdstuk verteld worden uit het oogpunt van zijn aartsrivaal!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 18-10-2001 0:09 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

IKKE!IKKE!IKKE! Weis en Hickman zijn steengoed, ik ben momenteel twee verschillende series aan het lezen (een ervan wordt nu pas in het Nederlands vertaald en komt ertussendoor) ; de Duin-serie is ook heel goed. Drakenrijders van Pern is een hele mooie serie, maar de Poort des Doods is de beste, verreweg!!!
Trouwens, ik ken maar een film van Dune?? Met Sting als die ene Harkonnen. En die nieuwste natuurlijke, maar die is nog niet op vhs goddomme.

[Dit bericht is gewijzigd door Paulien.broeren op 18-10-2001 0:11]


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-10-2001 0:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

George R.R. Martin rulez; eindelijk fantasy die wat afwijkt van de geijkte patronen (Goodkind, Brooks, Weis & Hickman etc.)

Wat ik ook tof vind aan George R.R. Martin is dat z'n hoofdpersonen een stuk menselijker zijn, ze boeren, vloeken, neuken, pissen en poepen... lui van vlees en bloed. Magie is bij hem ook ècht 'magisch', raar, onwerelds en zeldzaam.
Ik vind het eigenlijk meer een soort middeleeuws epos dan fantasy, maar ja, ben dan ook vrij uitgepoept op fantasy.

En Dune is GAAF. Alles 6 delen. Frank Herbert HEERST. Weet je wat ook tof is? 'The Foundation' van Isaac Asimov... moeilijk, maar ZEER meeslepend, complex en interessant... hmm ik moet ze maar weer eens opzoeken, toffe boeken, die.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 18-10-2001 0:17 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Kijk eindelijk een medestander, en mede Martin fan


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-10-2001 8:57 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2001 21:02 schreef Lord Morgoth het volgende:
ook dit topic hadden we geloof ik al eens gehad...

Mensen aub gebruik de 'search' voordat je een nieuw topic opent


Dat wil ik best doen, maar het gevolg daarvan is dat er:
1) eindeloos op dezelfde topics wordt ingegaan
2) de topics eindeloos lang worden
Dus leek het mij handiger om gewoon even een topic aan te maken, en niet een van een half jaar terug naar boven te halen


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-10-2001 9:08 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2001 0:16 schreef Dwaallicht het volgende:
George R.R. Martin rulez; eindelijk fantasy die wat afwijkt van de geijkte patronen (Goodkind, Brooks, Weis & Hickman etc.)

Wat ik ook tof vind aan George R.R. Martin is dat z'n hoofdpersonen een stuk menselijker zijn, ze boeren, vloeken, neuken, pissen en poepen... lui van vlees en bloed. Magie is bij hem ook ècht 'magisch', raar, onwerelds en zeldzaam.
Ik vind het eigenlijk meer een soort middeleeuws epos dan fantasy, maar ja, ben dan ook vrij uitgepoept op fantasy.

En Dune is GAAF. Alles 6 delen. Frank Herbert HEERST. Weet je wat ook tof is? 'The Foundation' van Isaac Asimov... moeilijk, maar ZEER meeslepend, complex en interessant... hmm ik moet ze maar weer eens opzoeken, toffe boeken, die.

Tja fantasy die afwijkt van fantasy is geen fantasy, 'tis allemaal het zelfde omdat het onder het kopje fantasy valt. Als je een fantasy boek koopt weet je van te voren al dat het waarschijnlijk over heroes, draken, tovenaars en magie zal gaan , dus ik lees het ook niet om me te laten verassen door de inhoud. (op dat gebied dan) Maar wat ik ook een goede schrijfster vind, is Bridget Wood,
die vermengd oude keltische volksverhalen met fantasy, en in deze boeken wordt er ook niets aan de verbeelding overgelaten . Lijkt in veel opzichten op Stephen King, vind ik.
Alleen Dune vond ik niet zo geweldig om te lezen, ik weet niet waardoor het komt, waarschijnlijk omdat ik erg van happy endings houd, of omdat ik 9 was toen ik hem las, maar ik ben afgehaakt na boek 3.
En ja gisteren bij Donner geweest en ben nu weer trotse eigenaar van weer twee delen uit de sword of truth serie van Terry Goodkind,
(damn ben verslaafd aan die serie, boek uit en binnen 2 dagen het volgende deel in kast hebben staan )

edit:
Zo 6 jaar later toch maar eens wat typo's uit de tekst gehaald, jezelf zulk slecht Nederlands zien schrijven is tenenkrullend

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 17-04-2007 18:47]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-10-2001 10:26 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 17 oktober 2001 20:35 schreef Vampire_girl het volgende:
Ik vond LoTR al erg genoeg om door te komen, daarom heb ik me nu maar weer op Stephen King gestort.


Ik vind LoTR geweldig maar ben nog geen enkel ander fantasy boek tegen gekomen dat me daarna nog zo heeft kunnen boeien. Het is of TE afgezaagd of een rip-off van LoTR. Stephen King heeft bij mij ook een voorkeur. Ik heb net de Dromenvanger uitgelezen en ga zo beginnen met The Black House (engelse versie)


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-10-2001 10:31 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2001 10:26 schreef XnegativeX het volgende:
Ik vind LoTR geweldig maar ben nog geen enkel ander fantasy boek tegen gekomen dat me daarna nog zo heeft kunnen boeien. Het is of TE afgezaagd of een rip-off van LoTR. Stephen King heeft bij mij ook een voorkeur. Ik heb net de Dromenvanger uitgelezen en ga zo beginnen met The Black House (engelse versie)

Ja ik lees zelf ook alles Engels = goedkoper & eerder uit , nederlandse fantasy boeken zijn meestal 40,- a 50,- en exact het zelfde boek in het engels (wel pocket uitv.)is dan Fl 27,50 , nou dan weet ik et wel


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-10-2001 12:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Firefox jij las Dune toen je 9 was?? Hoe krijg je dat in jezusnaam voor elkaar? Ik las het voor het eerst toen ik 14 was of zo en toen snapte ik er al weinig van... Later heb ik het nog een keer gelezen en toen begon het een beetje te dagen. Een moeilijk boek, veel manipulatieve individuen in dat boek, veel verhaallijnen, veel filosofie van Herbert zelf erin gestopt... zware kost voor een 9-jarige! (überhaupt, denk ik, voor iemand jonger dan zeg 18, of 20).

Terry Goodkind, da's toch die fantasy-versie van 'The Blue Lagoon'?
Ik heb 4 delen gelezen, vond het wel spannend maar vooral erg veel op elkaar lijken, en oh, DAT GEKLEF.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 18-10-2001 12:22 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Echte fantasy lees ik eigenlijk niet...

Ben een enorm fan van al het werk van Stephen King, wat soms aardig fantasy-achtig is. Die man is geniaal!


Dead things grow from deep inside...


HJBS
Usericon van HJBS
Posted 18-10-2001 12:50 by HJBS Wijzig reactieProfiel van HJBSQuote dit berichthttp://www.obscenery.myweb.nl

George RR Martin!

Heeft iemand deel 3 al gelezen? Ben wel benieuwd wat Rob ervan bakt met z'n koningschap!!
Terry Goodking eehmm,wel wat van gelezen weet alleen niet meer wat. Was wel leuk!! Kent iemand schrijfwereld, schijnt wel komisch te zijn!

Kent iemand Poort des doods van Weiss & Hickmann Die heerst!! Net als het doodszwaard meerluik overigens

Sorry maar ik kwam niet door deel 5 & 6 heen van Dune, werd op een gegeven moment volslagen ongeloofwaardig (zelfs voor fantasy) Zijn er 2 films? Heb er maar 1 gezien, die vond ik wel aardig, alleen de boeken (de 1ste 3) waren veel beter!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-10-2001 13:08 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2001 12:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Firefox jij las Dune toen je 9 was?? Hoe krijg je dat in jezusnaam voor elkaar? Ik las het voor het eerst toen ik 14 was of zo en toen snapte ik er al weinig van... Later heb ik het nog een keer gelezen en toen begon het een beetje te dagen. Een moeilijk boek, veel manipulatieve individuen in dat boek, veel verhaallijnen, veel filosofie van Herbert zelf erin gestopt... zware kost voor een 9-jarige! (überhaupt, denk ik, voor iemand jonger dan zeg 18, of 20).

Terry Goodkind, da's toch die fantasy-versie van 'The Blue Lagoon'?
Ik heb 4 delen gelezen, vond het wel spannend maar vooral erg veel op elkaar lijken, en oh, DAT GEKLEF.

Tja ik hou ook wel van romans (ok shoot me )kan er ook nix aan doen, maar ja toen las ik dune al, ik was best wel een boeken wurm, nu wat minder extreem, lees we elke dag, ik las toen trouwens oo de doodshoofdvlinder van Jan wolkers al, (dat waren van die boeken waarvan m'n ouders liever niet hadden dat ik die las hehe)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 18-10-2001 14:51 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2001 12:50 schreef HJBS het volgende:
George RR Martin!

Heeft iemand deel 3 al gelezen? Ben wel benieuwd wat Rob ervan bakt met z'n koningschap!!


Ben nu net klaar met boek 1 van deel 3... Ik zal niets verklappen, maar: RR Martin is de koning van de verhaallijnwendingen! D'r gaan een aantal dingen gebeuren die je TOTAAL niet verwacht!

Mijn favo chars zijn Jon Snow, Jaime Lannister en Arya Stark.

Kut characters: Catelyn Stark en Sansa Stark

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 18-10-2001 14:52]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 18-10-2001 16:01 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2001 21:14 schreef attila_de_hun het volgende:echter, de aller-allerbeste schrijver allertijden is Jack vance (science fiction).
nog meer liefhebbers van deze schrijver?


Jaaaaaa, daar heb ik ook heel lang geleden iets van gelezen. Heel tof.

Het rad des tijds van Robert Jordan vind ik maar niets en daar kwam ik pas achter na 3500 blz.

Verder was Heugenis, Smart en het Sterrenzwaard van Tad Williams heel aardig. Niet van die standaard fantasy. Tovenaars zijn meer alchemisten in het boek. Verder heeft het een lekker drukkende sfeer.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-10-2001 16:20 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2001 16:01 schreef Dunne_Hein het volgende:
Jaaaaaa, daar heb ik ook heel lang geleden iets van gelezen. Heel tof.

Het rad des tijds van Robert Jordan vind ik maar niets en daar kwam ik pas achter na 3500 blz.

Verder was Heugenis, Smart en het Sterrenzwaard van Tad Williams heel aardig. Niet van die standaard fantasy. Tovenaars zijn meer alchemisten in het boek. Verder heeft het een lekker drukkende sfeer.

ja die bedoelde ik met the dragonbonechair, ik onthou de titels altijd, maar hoe de serie heette vergeet ik altijd


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 18-10-2001 22:04 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik lees momenteel alleen maar Fantasy.....alles van Feist, Robin Hobb Jordan...momenteel lees ik met name boeken van Eddings.....en ook ik wacht met smart op deel 10 van The wheel of time...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen