|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Sta me toe even de heer B. Pitt zelf te quoten: "Onze scenarist David Benioff is er in geslaagd zowat alle belangrijke scènes, dialogen en thema's uit de Ilias in één enkel script van honderd twintig bladzijden te proppen: een geweldige krachttoer. En het zit er echt allemaal in (...) alle thema's en motieven uit de boeken zitten in de film." schept wel verwachtingen natuurlijk ! en tussen haakjes: Torje ? In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
Heeft iemand hier toevallig Das Kabinett Des Dr. Caligari op dvd of pc staan? |
|
Heershcfilm. Helaas had ik hem alleen op VHS....met nadruk op HAD KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ik heb alleen fragmenten gezien ooit, tijdens filmgeschiedenislessen.. Ik ga binnenkort maar een keer een bezoekje brengen aan de cultvideotheek, veel van dit soort klassiekers (nosferatu, metropolis, der golem, etc etc) zijn inmiddels gelukkig op dvd verschenen, al dan niet gerestaureerd en of voorzien van de 'originele' soundtrack. |
|
NOsferatu en Metropolis heb ik wel op DVD thuisliggen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Kewl. Ik wil ook nog steeds M. van Fritz Lang nog een keer zien.. schijnt geniaal te zijn. |
|
quote: Je mag hem op zich een keer lenen. Mits ik hem nog in de 21ste eeuw terugkrijg. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Dat is geen slecht idee! Ik mail binnenkort wel een keer over hoe en wat. Je had van Metropolis de laatste gerestaureerde versie toch? Zowiezo wel een manko trouwens, dat elk bedrijfje die oude film voor een appel en een ei op dvd kan laten persen, van klassiekers zijn op deze manier enorm veel verschillende dvd-versies in omloop geraakt, zeer uiteenlopend in kwaliteit. Heb je nog meer silent movies op dvd? |
|
Hmm.... een hoop gezeik hier over Troy. Persoonlijk vond ik het een goed te pruimen film. Ik vind de film juist niet typerend voor Hollywood. Het verhaal is in zoverre realistisch gemaakt dat je niet kunt zeggen dat het geheel op de Ilias gebaseerd is, maar ook op opgravingen van Troje zelf en kennis over de Griekse en Trojaanse beschavingen uit andere bronnen dan de Ilias. Dat het verhaal zich baseerd op Hektor en Achilles is ook niet vreemd, aangezien deze 2 de paradepaardjes van hun legers waren (in de film en in de Ilias) en het moraal van beide partijen afhankelijk was van wat er met deze personen gebeurde. Er is in 2 uur en 45 minuten nu eenmaal niet genoeg tijd om elk individu een (herkenbare) rol te laten spelen. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Helaas. Ik heb niet deze editie. Ik heb er een van ik meen DFW. Hij is op zich aardig. Schijnt de versie te zijn zoals het toen op de Berlin film festival getoond werd. Ik heb verder niet zo heel veel silent films. Wel een aantal oude klassiekers. It's a wonderful life (ja ik weet het gay ) High Noon Seven Samurai Great Dictator en nog een paar KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
net rules of engagement met tommy lee jones en samuel l jackson gezien, erg goede oorlog/rechtbank thriller, zeer realistisch verhaal en de verfilming is voor de verandering eens niet zo nep, petje af voor deze film beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you |
|
Ik ben net naar Troy geweest!! DIE IS MOOI Echt een super film... een aanradertje.. en nee niet alleen omdat Brad Pitt en Orlando Bloom er in spelen.. het is in zn geheel echt een super en grootse film!!!1 LAI LAI HEI |
|
Net gezien, Kill Bill II, op dvd, The passion Of Christ...ook dvd, erg leuke film, en als laatste Master and Commander..Niet helemaal mijn stijl maar wel erg vermakelijke shit. Ow ja vergeet ik The Wisher nog. Goeie B Horror film.... |
|
quote: Sorry...ik was weg maar dit moet ik even kwijt: Rules Of Engagement is een bijzonder tragische film omdat het qua realisme echt echt echt tekortschiet. HEt pretendeert een realistisch rechtbank thriller te zijn maar er zijn echt ZOVEEL hiaten dat het niet eens grappig meer is. Ik heb dit al uitvoerig besproken in een van de eerdere filmtopiqs. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:ik heb ook niks gezegt over grappig dildo is gewoon een keigoede film beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you |
|
Een andere geniale rechtbankfilm is nog altijd '12 Angry Men' (zowel het origineel als de jaren 90 remake) .. geniaal hoe een film die zich zo'n anderhalf uur lang afspeelt in één ruimte (de kamer waar de jury van de rechtbank in beraad gaat) zo interessant blijft,, zonder geweld, seks, drugs, special effects, etc. |
|
ook erg goed vind ik the firm, alleen jammer van het mushy pushy love story die daarbij meeloopt beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you |
|
Man In Black op tv. Was wel geinig, alleen Will Shit vind ik irritant. Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
Net 2 uur naar onzin zitten kijken, ofwel, Dogma. Aardig concept, maar verder zit er niet veel humor in. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Wij zitten nu 'a man apart' te kijken en hij is wel leuk, maar blijkbaar niet leuk genoeg om te blijven kijken. Zware metalen is volgens mij leuker. |
|
quote: Dat stuk met die minigun in de bar is wel lachen, verder niet echt boeient "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
We hebben afgelopen weekend Dawn od the dead gezien. Die valt erg tegen. Ik was niet eens bang On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: Er zitten anders wel snelle zombies in. Dat schijnt nogal een issue te zijn . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Ja dat wel. Geeft soms leuke schrikmomenten. Maar ik schrik zelfs van een lachfilm. Nee ik vond hem een beetje saai. Maar dat is mijn mening. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |