![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Toffe site . heb jij (of iemand anders) nog meer zulke sites in de aanbieding? In ieder geval weer twee vette woorden bijgeleerd: -homophone -malapropism ![]() [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-03-2009 19:34] ![]() |
|
@Attila, aangezien steekhoudende argementen belangrijker zijn dan vorm: http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden Uitgebreider en Engels http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies quote:Alsje strak te werk gaat is het niet zo moeilijk hoor. Ten eerste moet je de keuze maken wat betreft de insteek van je verhaal. Wil je 1. Meedoen aan de mediahype? Argumenten van de ene journalist uitzetten tegen de andere pseudo-wetenschapper enzovoorts. Op de Havo kom je hier mee weg maar voor een universitair student is dit not-done. 2. De mediahype zèlf analyseren? Interessant, maar je bent geen student journalistiek. 3. Een fatsoenlijk inhoudelijk essay schrijven. Vergrijp je dan niet aan 1. en 2., kies één subtopic en schrijf gestructureerd (Bijv. een "5 paragraph essay": Intro, thesis, antithesis, synthesis, conclusion.) Om er nog even een schepje bovenop te doen: Als je dit verhaal had ingeleverd bij Harvard University was je er afgekickt ivm plagiaat. ![]() Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
hehe dankje goede tips ![]() op mn opleiding krijg ik hier heel weinig training, en de vakken onderling verschillen heel erg van niveau met dit soort dingen. Maar plagiaat? referenties heb ik misschien niet heel goed gebruikt maar ik heb ook niet echt dingen gekopieerd ofzo. Kopieren heb ik in mn opleidingen eigenlijk nooit gedaan al was dat wel altijd de taktiek van anderen om me heen, die kopieerde grote lappen tekst letterlijk, en de ijverige studenten gooide er zelf een ander lettertype tegen aan, paar minuten werk en toch vaak een vrij hoog cijfer. Behoorlijk scheef altijd, maargoed ik ben meer uit op leren dan op cijfers. Trouwens wat heb jij gestudeerd, je werkt nu toch bij een houtkapbedrijf? [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-03-2009 0:52] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Nu had je het over die Argumentum ad antiquitatem, mag misschien wel drogreden zijn, ik begrijp wel dat het verleden geen garanties bied voor de toekomst. Maar als je dit niet gebruikt kun je toch niet relativeren en kun je uberhaupt toch geen wetenschap gebruiken? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Wetenschappelijk plagiaat draait niet zozeer om woorden maar om ideeen, van alles wat je niet zelf heb bedacht moet je de bedenker aangeven. Als je iets letter voor letter overneemt moet dit met aanhalingstekens, als je het idee van een ander in eigen woorden omschrijft moet het voor elk klein beetje informatie overduidelijk wie het heeft bedacht/onthuld. Probeer altijd de originele bron te herleiden en te lezen voor je refereert. Als het geen punt van discussie meer is ("de aarde rond") mag je het natuurlijk weglaten. Sprekende voorbeelden in jouverhaal zijn: Vulkanen die roet in het eten gooien en de plaatsing van meetstations. Als je deze tekortkomingen werkelijk zelf had onthuld en je had "de andere kant van de medaille" ook belicht, was je een scherp criticus geweest en was je essay zeker gepubliceerd in vooraanstaande journals, etc. ![]() Over die drogredenen. Als je een goed stuk wilt schrijven moet je met steekhoudende cq. logische argumenten aankomen. Als je een column voor de Spits schrijft mag je beroepen op fingerspitzen-gefühl; in de wetenschap mag dat niet, of alleen als zoetsappige introductie. Het “Argumentum ad antiquitatem” is een non-argument. “Kanker is nog nooit te genezen geweest dus dat zal in de toekomst ook niet gebeuren” of “De mensheid is nog nooit uitgeroeid door een ziekte dus kanker valt vast wel mee”. Zie je de overeenkomst met je eigen verhaal? ![]() Verwacht niet teveel van je opleiding, je zit niet meer op school meer en je moet je nu zelf onderwijzen. Doceren is voor onderzoekers vaak maar bijzaak. Google voor je zoiets schrijft “how to write scientific essay”. Check bijv. de link die ik eerder gaf voor richtlijnen. Probeer je nu al aan deze wetenschappelijke etiquette te houden, dit moet op den duur toch en het vergemakkelijkt het schrijven. *knip ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 17-03-2009 17:42] Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
quote: (SN) Ach ja, de gerespecteerde wetenschap... *proest* What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote: hoeveel zijn "sommigen"? Hoe zijn die cijfers dan gemanipuleerd? Maak eerst dat een sduidelijk en dan lach ik met je mee ![]() |
|
Pcies, tot die tijd klopt het gewoon allemaal. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote: Je bent toch hopelijk ook geïnteresseerd in wat er nu daadwerkelijk is gebeurd in plaats van zo een vaag bericht als "bewijs" te gebruiken? En begrijp me goed, als er daadwerkelijk mensen serieus manipuleren mogen ze van mij in een schandpaal op iedere grote markt die er bestaat worden geplaatst (wetenschap moet betrouwbaarblijven). Maar duidelijke berichtgeving eerst en niet iedere strohalm vastklampen. ![]() |
|
http://hotair.com/archives/2009/11/20/do-hacked-e-mails-show-global-warming-fraud/ [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-11-2009 13:27] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
Nog een paar strohalmen. http://www.uva.nl/onderzoek/onderzoeksfocus-archief.cfm/651C62AF-5141-4332-9975F0C1674947CD What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
H.A.A.R.P. ![]() |
|
Klimaat is pas belangrijk geworden omdat het een extreem handige economische rem is op de groei van landen als Brazilië, India en dergelijke. laat ze meebetalen, tis de moment. signature ![]() |
|
quote:Dat zie je verkeerd. Wij, als rijke landen (...), moeten geld geven aan dat soort arme landen omdat ze anders niets doen. ![]() What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
![]() nee jong, wij zijn hier al 200 jaar aan het vervuilen, nu komen die landen vervuilen... en we zeggen: meebetalen jongens , tis ook jullie probleem nu, want nu kunnen jullie meebetalen ![]() signature ![]() |
|
http://www.nu.nl/algemeen/2167730/afgelopen-decennium-warmste-ooit.html quote: Nu NASA weer. Hallo zeg. Wat is het nou??? Warmer of kouder? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
quote: 2009 kouder dan 2005 wat warmer was dan 2004... Boeiender ![]() |
|
quote: Ja, waar is die tijd gebleven dat je gewoon kon investeren in de 3e wereld en lekker schijt kon hebben aan het milieu? Zonde! Waar moeten we nu ons giftig afval laten? Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
Nou is het menens. quote: (SN) O! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
Lees jij alleen maar paupernieuws? LOL Boeiender ![]() |
|
quote:Nee, alleen maar dat nieuws waarvan minstens één mondhoek omhooggaat. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote: Heb je volgens mij last van een spasme, of van ondermaatse intelligentie. Boeiender ![]() |
|
Bedankt voor je mening, nog klimaatnieuws toevallig? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote: Nee, net als jij heb ik geen nieuws over het klimaat. Boeiender ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |