![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
En jij gaat er in een dieselbak met defect roetfilter achteraan om hem daar op te wijzen. Groeten aan je BBQ. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Ik heb een vaag vermoeden dat jouw hele wereldbeeld net als de klimaat "wetenschap" is gebaseerd op aannames. En de stelligheid waarmee jij dingen beweert te lezen die er niet staan is op zijn zachtst gezegd verontrustend. Als jij er maar een goed gevoel van krijgt ![]() ![]() |
|
quote: Wat. ![]() |
|
quote: Wauw :')² I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
quote: Hier kan ik me wel in vinden. Maar of die warmtepomp het verschil gaat maken. Of die zonnepanelen die opgedrongen gaan worden. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
quote: Al die relatief kleinschalige burgerpesterijtjes in Nederland gaan de boel niet redden, nee. Er moet op systeemniveau worden ingegrepen. Maar hoe doe je dat? Zoals AG al aangeeft: bepaalde multinationals in zekere zin aan banden leggen. Dan vloeit het effect misschien vanzelf naar beneden, naar ons werkbijen. Bottom-up zie ik het niet goedkomen. Dan moet je een bepaalde kritische massa aan individuen zien te overtuigen om hun leven anders in te richten. Nou, succes daarmee... zie de discussie hierboven. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
Staat jouw trackbak al te koop? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Veel geschokte reacties ![]() Even voor de helderheid, ik ben hier niet om te trollen maar ik heb nog steeds geen hard bewijs gezien. En anders dan sommigen hier beweren lees ik nog wel eens wat en ook buiten mijn bubbel, mocht ik die al hebben. Het zijn allemaal aannames en waarschijnlijkheden. ik ben de eerste die zijn mening herziet mits bewijs. Dus kom maar met die linkjes. ![]() |
|
Edit: ging iets mis. [Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 30-09-2019 22:01] I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
Met het klimaat ook schijnt. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Dat lost toch niets op, dan gaat een ander er mee rijden. ![]() "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
Godverdomme, Wim. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Da's ook allemaal klein bier. Over mijn hele wagenpark gemeten maak ik 30 à 40.000km per jaar privé met gemiddeld misschien 16 liter benzine op 100 kilometer. Big whoop. Bovendien zijn al die hokken al oud en hoeft er voor mij dus geen extra nieuwe auto meer gebouwd te worden. Komt bij dat ik me niet voortplant, niet aan vliegvakanties doe en mijn huis niet stook als ware het een bakoven. Kortom: in mijn hoofd heb ik mijn aflaat. Maar dat zal voor ieder individu gelden. Mijn punt is bovendien ook helemaal nooit geweest dat ik er zelf actief iets aan wil doen. Dood ga ik toch en ik vind de mensheid het behouden niet waard. Na mij de zondvloed en zo. Wat me wel stoort is de stelselmatige ontkenning dat er iets aan de hand is met onze leefomgeving. Dat is er wel. En of wij de oorzaak zijn weet ik niet, maar als we als mensheid onszelf belangrijk genoeg vinden om te blijven bestaan, moeten we in ieder geval de oplossing vinden/zijn. Zo simpel is het. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
Dan ben ik wel benieuwd wie er dan volgens jou op de laatste pak 'm beet 5 pagina's beweert dat er niks aan de hand is. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Een betere leefomgeving staat hier ook niet ter discussie. Hoe minder giftige uitstoot, lozingen, plastic en goedkope chinese zooi hoe beter, dat hebben we zelf in de hand. Het gaat erom of we de klimaatverandering kunnen stoppen. Daar ben ik niet van overtuigd. Klimaatverandering en milieu/leefomgeving zijn in mijn ogen twee verschillende discussies. ![]() |
|
quote: Dank voor het bevestigen van mijn bewering. ![]() |
|
quote: Insgelijks ![]() ![]() |
|
He, iemand al die podcast beluisterd van 2 pagina's terug? ![]() |
|
quote: Ik heb niet het idee dat iemand hier dat onderscheid niet kan maken, toch? ![]() |
|
quote: Soit, dan herformuleer ik het: dat er iets met het klimaat aan de hand is, is wel duidelijk. Nergens zeg ik ook dat we daar iets aan kunnen doen, maar ik zeg wel dat we het op zijn minst moeten proberen. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
quote: Ik ben het met je eens dat er te veel eer en glorie aan Greta wordt toegeschreven. Op zich vind ik dan weer wel dat ze een goede speech heeft gehouden, maar dat is ook omdat ik een speech zie als een een toneelstukje met een geacteerde houding ![]() Dat ze dan inderdaad niet lekker reageert op zo'n vraag van een journalist doet het qua beeld wat minder goed, maar ligt voor mij binnen de lijn van verwachtingen gezien haar syndroom. quote: Ik heb daar niet zo goed zicht op, eerlijk gezegd. Ik denk dat een groot deel van wat ze zegt uit haar zelf komt. En ik denk ook dat inhoudelijke kritiek nog steeds prima kan, ondanks haar syndroom. Gebeurt alleen niet zoveel. quote: Die mening mag je hebben, natuurlijk. Geen tijd om hier nu op in te gaan ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Tijd of niet, de echte discussie voer je in "real life" ![]() Verder top ![]() [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 01-10-2019 12:13] ![]() |
|
quote: Beetje halve interpretatie van wat ik zei. In het geval van de klimaatwetenschap komt het zelden voor dat een nieuw inzicht (een correctie) rooskleuriger is dan het oude inzicht. Meestal is het nieuwe inzicht dus erger. Ofwel, in klimaatwetenschap is men al heel terughoudend. Wat jij hier schetst, dat een "correctie naar rooskleuriger" vaak gebeurt is dus maar een half verhaal. Die "correcties naar rooskleuriger" worden overspoeld door "correcties naar minder rooskleurig". quote: Mooie mengeling van belediging en compliment ![]() Maar goed. Het punt is dat 'bepaalde leken' misschien het beeld hebben dat klimaatwetenschapper voortdurend/veel overdrijven maar dat is simpelweg niet waar. De kern van het probleem (voor mij) is niet hun reactie op dat beeld, maar hoe zij dat beeld verkregen hebben. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: ![]() Tijd voor een ZM-klimaatcafé; iedereen elkaar half-geïnformeerd met rapporten om de oren slaan die ze niet gelezen hebben ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 01-10-2019 12:17] No dogs, no masters. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |