|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Op het ogenblik ben ik bezig in The Dead Zone van Stephen King en in Ik Was 12 en Ik Fietste Naar School van Sabinne Dardhenne. |
|
2 weken geleden aan Wheel of Time begonnen. (nog 12 delen te gaan ) Bruce Banner |
|
omdat...? Bruce Banner |
|
quote: De Dark Tower dingens zijn ook de enige boeken van King die ik te pruimen vind. En je gaat de NS een stuk beter waarderen als je er door heen komt allemaal :D Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: De eerste 2-3 delen zijn geweldig om te lezen, daarna komen er een paar boeken waarin dus echt he-le-maal niks gebeurt. Karakter-ontwikkeling, zullen we maar zeggen. Het zou oorspronkelijk een serie van 6 zijn, toen werden het er 9, toen 12. Dat heet concept uitmelken Is een beetje als naar een soap-serie kijken, je slaat het halve boek over en dan nog heb je niet het idee dat je de draad kwijt bent, omdat er eigenlijk nog geen stap verder gekomen is. Een goede tip trouwens als je van WOT-achtige fantasy houdt; een lange serie die tot nu toe nog wel redelijk op koers ligt qua aantal delen (zij het zwaar vertraagd) en absoluut de pan uit heerst is "A song of Ice and Fire" van George Martin. Is al enkele malen eerder genoemd in dit topic geloof ik. Persoonlijk vind ik deze serie tot dusverre veel beter dan WOT, maar we zitten pas bij deel 3 van de (momenteel) geplande 7 natuurlijk... She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Cheers. Zodra ik WOT voor gezien houd, zal ik dit eens gaan lezen Bruce Banner |
|
Is trouwens wel een punt, heeft iemand nog andere aanraders voor boeiende fantasy-boeken/series in dezelfde tendens? Dus uitgebreide wereld, bij voorkeur niet terugdeinzend voor brute (soms horror-achtige) beschrijvingen en inventief? Dus series als WOT (Jordan), Song of Ice and Fire (Martin), Assassins serie plus vervolgen (Hobb), Sword of Truth (Goodkind), Magician-serie (Feist), Covenant (Donaldson), Neil Gaiman boeken, etc. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Je hebt de Dark Elf trilogy wel gelezen neem ik aan? van R.A. "monster manual" Salvatore [edit: is echter niet extreem uitgebreid] [Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 06-07-2005 11:05] Bruce Banner |
|
Dark Elf? Bend over and show me your Darkside! |
|
on topic Bruce Banner |
|
Neen! Wel gehoord van Salvatore, maar nog niet aan toegekomen. Een aanrader dus? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: het zijn wel toffe boeken. Hij besteedt erg veel (te veel?!) aandacht aan combat, maar het leest wel lekker weg, so to speak. Bruce Banner |
|
quote: Heb een gedeelte van de trilogie van the Drow van Salvatore gelezen. Is best een aanrader. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Klinkt een beetje als Gemmell. Ook veel hack & slash, prettig doorlezen. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Hobbes - Leviathan Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Die heb ik een tijdje terug ook gelezen. Gezegd moet worden dat ik het af en toe wel wat saai vond door zijn zeer heuristische manier van analyseren en schrijven. Iets wat het geheel wel zeer begrijpelijk maakt Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: grand master Hobbes zit ook weer in mijn tentamen voor strakjes. (mbt soevereiniteit) Wel knap dat mensen uit vrije wil dat soort werken gaan doorlezen, alleen is het bij dat soort boeken niet onbelangrijk te weten in welke "debatten" met andere denkers ze geplaatst moeten worden. Zelf vind ik het dan ook leuker om kritieken te lezen, omdat je dan 2 kanten leest en gedachtes van bijv. Hobbes duidelijker uitgelegd worden. Nog idealer zijn artikelen, zijn meteen ook een stuk korter, mooi to the point enzo |
|
quote:Het maakt het idd goed duidelijk. Ik vind het overigens geen saai boek om te lezen (mede door de plaats waar ik het lees, welke zo rustgevend is dat ik helemaal relaxt word ). Moet ik me overigens zorgen gaan maken nu blijkt dat ik alweer eenzelfde boek lees als jij? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Donald Duck You can either agree with me, or be wrong. |
|
Vandaag net Boekanier des Konings uit, moet weer op zoek naar een nieuwe reeks. |
|
quote:Daar heb je gelijk in. Als je tegenwoordig zo'n boek koopt, staat er, gelukkigk, meestal in de inleiding welke plaats het boek in een bepaald debat heeft. Ik vind lezen sowieso leuk en geniet ook van het lezen van dit soort werken. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Niet het gehele boek is saai, absoluut niet, enkele passages waar veel opsommingen in voorkomen vind ik wat saai. Waar ik vooral om kon glimlachen is dat Hobbes aan het eind van veel hoofdstukken de scholastici nog een trap geeft Verder is het maar de vraag wie van ons zich zorgen moet maken aangezien we alweer hetzelfde boek lezen Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Zeker aan te raden: De Necroscope en de Vampire World trilogy boeken van Brian Lumley. Slash/Gore en vampier fans success verzekerd. Zeker als men naar de thuiswereld van de Wamphyri gaat... Minder bruut en trui maar zeker lekker met een Hammerfalletje op de achtergrond: The Wars of Light and Shadow serie van Janny Wurz. Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Ik ga binnenkort maar eens beginnen aan Mank van Herman Brusselmans. De 1e vier bladzijden heerschten al als de pest dus ik ben erg benieuwd naar de rest van dat boek |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |