|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: daar was ik nog niet |
|
Heeft hier iemand De Chirurg van Tess Geritsen gelezen? |
|
voetbal international! zzz |
|
Nog liefhebbers van Bob den Uyl aanwezig? Superdroge humor, vooral zijn reisverhalen zijn zeer de moeite waard! |
|
Die dikke pillen van Tom Clancy en zo vind ik altijd gaaf; Ik ben nu bezig met eentje uit de serie met Jack Ryan. Die heb ik nu bijna allemaal gelezen. (Ik weet zo de naam niet want hij ligt beneden ) ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Harry Mulisch- Tussen hamer en aambeeld. |
|
O ja, en natuurlijk alles van Kees van Kooten! |
|
Ziauddin Sardar - Het paradijs wanhopig gezocht Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Heeft iemand hier nog goede tips? Ik zoek een beetje naar boeken a la Irvine Welsh.. Dus alles wat met drugs, lagere klassen, paupers/daklozen/junks, nihilistische denkbeelden en meer van die fijne onderwerpen is welkom. dank |
|
Oliver Twist van Charles Dickens KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
*proest* |
|
Ha Ha! next! |
|
quote: |
|
toch maar aan Harry Potter deel 6 begonnen Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: Geloof dat ik m wel gelezen heb alleen twijfel ik nog omdat ze nog zo,n soort boek heeft geschreven, in ieder geval, ik vond het wel n goed boek. |
|
De boeken van Karin Slaughter zijn ook aan te raden. |
|
quote:oeps,er gaan vreselijke dingen mis geloof ik.... [Dit bericht is gewijzigd door isa op 04-01-2006 15:45] |
|
Lees op dit moment "Imagica" van Clive Barker (voor de 2e keer ) |
|
quote: De leerling dat klopt. Dat is het vervolg op de Chirurg. |
|
Ik zeg het jullie: 'Tolstoy'. NR: War & Peace |
|
Tolstoi is idd zeer fijn. Zijn christelijk-anarchisme is weer minder fijn. Ik prefereer persoonlijk toch het conservatisme van Dostojewski. Ik ga toch weer eens een van beide van stal halen een dezer dagen. Ik denk dat het de 'Gebroeders Karamazov' wordt. Thx for the tip. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Juist! Dat is pas literatuur, ik ben trots. Ik persoonlijk had er weinig last met zijn chriselijk-anarchisme, zoals jij het noemt. Toch zijn het wel de boeken die je eens in je leven gelezen moet hebben. Zijn Anna Karenina is prachtig. Een typisch famme fatale boek. Oorlog en Vrede daarentegen is weer van een zeer hoog niveau waardoor ik op sommige stukken bijna niet doorheen kom. Ik heb heb dan over zijn gedetaillerde beschrijvingen over de oorlog met Napoleon. |
|
Ik lees een treinboek, oftewel een boek die je gemakkelijk weg leest in de trein. "Ik was twaalf en ik fietste naar school" (tachtig dagen in de kelder van Dutroux) Auteur Dardenne, Sabine ISBN 9049999999 Omschrijving Sabine Dardenne is twaalf jaar oud als ze door Marc Dutroux en zijn handlanger van haar fiets wordt gesleurd, in een busje wordt gedrogeerd en naar een onbekend huis wordt gebracht. Wat Sabine daar moet ondergaan is vreselijk. Zij moet zich uitkleden, Dutroux doet haar een ketting om de hals en bindt haar daarmee aan een bed. Na een paar dagen wordt Sabine naar een kelder overgebracht, waar ze in de tijd die volgt steeds weer wordt lastiggevallen door Dutroux. Aan het eind van haar gevangenschap krijgt ze gezelschap van Laetitia Delhez en enkele dagen later worden de meisjes door de politie bevrijd. Ik was twaalf en fietste naar school is een buitengewone getuigenis van een jonge vrouw die tachtig dagen doorbracht in gevangenschap voordat zij van de dood werd gered. Sabine Dardenne schreef dit boek opdat de stem van de slachtoffers eindelijk gehoord zal worden en de fascinatie voor dit soort monsters voor altijd zal verdwijnen. Erg simpel geschreven, veel details nog weg gelaten en veel herhalingen in het boek. Geeft wel een klein beetje inzicht in de daden van Dutroux en zijn mindgames richting de kinderen en later ook richting de volwassenen. Anyway, prima treinboek met een muziekje op de achtergrond |
|
Psychologie voor dummies. Ik vind 't een leuk boek! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |