|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Gelukkig hebben we tegenwoordig de sms-taal. Oud Vuil. |
|
:-D Suck my piss |
|
cu l8r k moet ff weg KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik lees thrillers toch liever in Engels, mijn engels is zo te zien dus van zo;n nivo dat ik de kleine details in de sfeer mee krijg .. cool |
|
V-R-E-S-E-L-I-J-K!!! Oud Vuil. |
|
quote: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1190147 KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: * zoekt naar een bep. smilie * -> <- Oud Vuil. |
|
op het moment een boek over vroege cultivatie van gewassen en vroeg aardewerk in Azie wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
En hier lees ik een boek over de quantummechanica. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
Boek over Distributed Systems "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
juist begonnen in "Schaduwenwoud" van Robert Holdstock. stripreeks Lanfeust van Troy uitgelezen nog steeds ah lezen ih eerste deel van "Lied van ijs en vuur" van George RR Martin Llie n'vanima ar' lle atara lanneina |
|
a song of ice and fire is super serie [Dit bericht is gewijzigd door Rensykdom op 04-10-2004 0:47] |
|
Pinkeltje - Dick Maas. Wat mij opvalt is dat mensen die amper een leesbare post kunnen typen omdat er qua grammatica en zinsopbouw zoveel fouten inzitten, wel boeken lezen over de meest ingewikkelde dingen. Maar hangt schrijven niet nauw samen met het meest elementaire beginsel of een boek te kunnen vatten: Begrijpend Lezen? Bij enkelen heb ik toch echt het idee dat ze iets té geschoold en intelligent willen overkomen, daarom zeg ik Pinkeltje! Voor de creatie van Dick Maas is namelijk niemand te slim/dom/jong/oud. |
|
quote: Gaaf dat jij Pinkeltje zegt, dat zal ze leren!! Maar om even terug te komen op je reaktie, er zit een grote kloof tussen lezen en schrijven. Een boek begrijpend lezen houdt niet in dat je hetzelfde boek ook foutloos had kunnen schrijven. Lezen is receptief, schrijven echter produktief: wereld van verschil. Uiteraard helpt het je wel leren schrijven als je een boek kritisch leest met betrekking tot formuleringen, spelfouten e. d. maar dit is absoluut geen vereiste voor het begrijpend kunnen lezen van ditzelfde boek. Bovendien maken boekenschrijvers ontzettend veel spelfouten! Ik heb ooit als korrektielezer gewerkt, dus ik spreek uit ervaring. Het ene is dus absoluut geen vereiste voor het andere, alhoewel ik het ermee eens ben dat veel mensen hier ontzettend slecht schrijven! Verbal abuse is no substitute for the real thing. |
|
quote: "inzitten" --> in zitten A narrow view sees better. |
|
quote: Ik ben nu 27 jaar en lees al meer dan tien jaar engelse boeken en tijdschriften omdat mijn vader alleen maar engels las. Tijdens mijn vwo opleiding heb ik goed gezien wat het verschil tussen nederlands en engels was. Engels is een taal die veel rijker aan woorden is om bepaalde gemoedstoestanden of sferen op te wekken. Ik vind nederlands redelijk gehandicapt in vergelijking tot engels. En nuances over het hoofd zien. Natuurlijk zou ik zo een uitspraak niet kunnen tegenspreken daar ik iets dat ik niet weet niet kan tegenspreken toch? Als ik niet weet dat ik bepaalde dingen over het hoofd zie, kan ik die opmerking niet tegenspreken. Echter, ik neem de kans door engels te lezen want anders leer ik het nooit en geniet ik niet meer van de atmosfeer die die taal kan scheppen. Als laatste punt wil ik ook opmerken dat ik van mening ben dat als een schrijver engelstalig is, het ´t beste is om dat boek in de originele taal te lezen. Als het vertaald wordt gaat veel verloren! Ik heb Poe in het nederlands en engels gelezen en het is een WERELD van verschil!!! I rest my case. [Dit bericht is gewijzigd door Faceless Unknown op 04-10-2004 10:46] There is no religion higher than Truth! |
|
quote: leuke reeks (lanfeust I mean) "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Deze serie is een absoluut hoogtepunt in het fantasy genre |
|
quote: JAAAA...zalig getekend, leuk verhaal en supergrappig!! Alleen jammer dat er maar 8 zijn Llie n'vanima ar' lle atara lanneina |
|
quote: I second that. "I find your lack of faith disturbing." |
|
quote: Ik vind dat deel IV zo onderhand wel eens mag verschijnen. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-10-2004 12:55] |
|
Hopelijk komt de extra tijd die Martin krijgt van z'n uitgevers ten goede aan de kwaliteit van het boek... "I find your lack of faith disturbing." |
|
Icewind dale van R.A. Salvatore Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
quote: Hij leerde zijn volk eten, maar dronk zich dood. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |