|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik dacht dat het boek ging over de belevingswereld van die decadente yup, een wereld die niet noodzakelijk strookt met de realiteit. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Dit klopt bijna. Het ging niet om die specifieke hoofdpersoon maar om de maatschappij in haar geheel waarbij Bateman als een soort metafoor van de 80er jaren fungeerde. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: hehe, laat ik het zo zeggen, ik sloeg een paar dagen geleden de eerste bladzijde om van het eerste boek, eergister had ik de laatste bladzijde van het laatste boek uit How can I know so many never really knowing anyone? |
|
ik lees boeken over werk/loopbaan ,ik lees het forum daarom wat minder ( ik weet niet wat er is gepost ) , |
|
quote:Als ik je een tip mag geven over werk/loopbaan: JUST DO IT. Al die boeken met 'tips' en gezwets zijn gewoon overbodig. Handen uit de mouwen is de enige weg vooruit. Het managen van je contacten netwerk is daarbij het allerbelangrijkste zaak. Dat is niet iets wat je uit een boekje kan leren. Dat kan je of dat kan je niet. Geen boek die je daarbij helpt. Dus: JUST DO IT Zo. Met deze regels zijn al je boekjes overbodig gemaakt. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Tenzij er hetzelfde in die boeken staat. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Op het moment: Het ware gelaat van Uncle Sam, geschreven door Noam Chomsky Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Is die persoon van origine niet een taalgeleerde? |
|
quote: Klopt Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: alle tips en vacatures zijn welkom het belang van een netwerk , en wat een netwerk kan zijn ,wordt ook beschreven in het boek "welke kleur heeft uw parachute". verder zou ik zonder het lezen van de boeken , geen vooronderzoek doen naar het bedrijf , en geen passende bedrijven gevonden hebben [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 07-09-2004 16:34] |
|
Ok dude, het is wel eng dat je daarover moet lezen ipv dat je het toepast.... Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Wat Misanthrope zei is volstrekt juist. Al die punten (netwerken etc.) zijn vanzelfsprekend en je moet ze toepassen en niet daarover gaan lezen. Indien je moet gaan lezen om achter hun belang te komen is het eigenlijk te laat. Wat passende bedrijven betreft.... Het lijkt me ook vanzelfsprekend dat je naar een passende functie zoekt. Overigens zou ik me eerst concentreren op WAT je wilt gaan doen en dan pas op WAAR je het gaat doen. Ik geef toe dat WAAR je werkt enorm belangrijk is. Ik heb klussen gedaan bij bedrijven waar iedereen telkens op de klok bleef kijken en waar men liever lui dan moe was en het liefst over reistijden compensatie praatte of over onderwerpen als: 'Zo ik heb vorige week hard gewerkt. Ik ben maar liefst 37 uur binnen geweest.' (waarvan 18 uur bij de koffieautomaat). Het was werkelijk deprimerend. Ik hou persoonlijk van omgevingen waar men daadwerkelijk hard naar een doel streeft en er ook voor zorgt dat die behaald wordt. Ook al betekent dat dat je wat langer op kantoor moet gaan rondhangen of dat je in het weekend je werkmail afwerkt. Dat soort afwegingen zijn echter vanzelfsprekend en ik zie nogmaals niet in waarom je daar een enorme studie van zou maken. Nogmaals: JUST DO IT KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ach laat hem/haar...sommige mensen doen liever wat meer research dan anderen. So what? Je schiet er niets mee op om in het wilde weg te schieten, dat is verspilde moeite en helpt geen ene moer. [Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 07-09-2004 22:52] Hatsjikidee! |
|
quote:Research? Je doet er toch ook geen research naar hoe je moet poepen, of plassen? Het zijn allemaal zaken die je moet doen, om te begrijpen wat het is. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Als het hem/haar nou helpt/assisteert/hij/zij zich er beter bij voelt? Wat maakt het dan uit...Het één hoeft het ander trouwens niet in de weg te staan. Hatsjikidee! |
|
quote:Aha, jij bent zo'n 'laat iedereen in zijn waarde' miep? In welk opzicht laat je iemand niet in zijn waarde als je aangeeft dat hij/zij beter zelf ervaring op kan doen, ipv erover te lezen? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Tsk,tsk...lekker stickers plakken . Ik weet niet of deze persoon de boeken leest "naast" ervaring of "in plaats van" ervaring of "ter voorbereiding van" ervaring...het kan allemaal. The point is: waar maak je je eigenlijk druk om? Hatsjikidee! |
|
creative loopbaanplanning A.Verhoef : http://www.bruna.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/DisplayProductInformation-Start;sid=GwoZpOTD-wgmG6WDwnsWoEwDKIatbRZ5p8g=?ProductSKU=9024414806&search_attribute_name=name&search_query_name=%20%2b%20creatieve%20%2b%20loopbaanplanning&teruglink=nee [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 10-09-2004 0:29] |
|
quote: er wordt wel daarnaar,en andere processen dien men als vanzelfsprekend ziet , research gedaan ( fysiologie ) . ik denk dat je het meest bereikt door je voor te bereiden en te doen . of inzichten/ervaringen van anderen te herkennen ( door kritisch te lezen ) , en op je eigen situatie toe te passen ( verschilt per persoon ) [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 10-09-2004 0:47] |
|
Ik lees nu geen boeken meer, ik zit teveel op dit forum verdomme. Ik lijk (ehhh, ben) wel een nerd |
|
Bezig in The Wheel Of Time; The Shadow Rising (boek 4). Goeie serie! |
|
momenteel LotR again. (en ondertussen The Soddit en Bored of the Rings) Bruce Banner |
|
Verwondering van Hugo Claus, maar ik ga denk ipv daarvan het boek van Willem Frederik Herman - de donkere kamer van Damocles lezen. F*ck hippies |
|
Normaal gesproken lees ik veel King en Koontz maar momenteel ben ik begonnen in Schrijfwereld Omnibus 2 van Terry Pratchett. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |