|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Man wat ben je lang van stof! Maar goed, die film wou ik zowiezo nog eens bekijken. En als die bevalt, ga ik het boek tzt ook lezen. Maar eerst Catch 22 uitlezen (morgen ofzo...) |
|
Ha, dat doe je dan mooi in chronologische volgorde, want het boek werd pas ná de film uitgebracht. |
|
Oh, dat wist ik niet. Welk van de 2 is eigenlijk beter? |
|
Ben ff It van stephen king aan het lezen..In het engels. Dan kan namelijk m`n vrouw het ook lezen. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote:Heineken kan wel wat hulp gebruiken in het bestuur...vies bier... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Zekers. Ik heb ooit een paper geschreven met betrekking tot Sun Tzu, Machiavelli en Von Clausewitz. Het ging over de raakvlakken en verschillen van die drie t.o.v. moderne management wetenschap. Best een leuk onderwerp was het. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Bezig in een boek over Wetenschapsfilosofie, mbt geesteswetenschap. |
|
quote: Ok...ik lees nu de Donald duck..da van jullie is te veel voor me...Laats nog wel engelse gedichten gelezen..das super. ik vind het oud Engels erg mooi..hadden ze zo moeten houden.. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Mijn vriendin wist niet wat 'welkin' was En ik maar denken dat Nederlanders hun taal niet voldoende waarderen. Engelsen zijn veel erger! She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
@ RUUD: hier kan je een van die HG Wells boeken waarover ik het had (legaal) downloaden: http://www.gutenberg.org/etext/12163 Andere HG Wells werken en uiteraard veel meer andere werken staan daar ook. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Het is een archaïsme wat in de 20ste eeuw nauwelijk gebruikt werd. Het is toch niet zo vreemd dat dat niet gebruikt wordt? En dat jij het toevallig kent omdat je een CD van Emperor gekocht heeft wil toch niet zeggen dat zij geen respect voor haar eigen taal heeft? Ken jij alle Nederlandse archaïsmes? edit: Vraag haar of ze weet wat CALLIPYGIAN betekent. Als ze het niet weet moet je zeggen dat zij zelf CALLIPYGIAN is. edit2: en als je punten bij haar vader wilt scoren moet je hem een DEIPNOSOPHIST noemen. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 21-10-2005 15:36] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Leezenberg en de Vries toevallig? And my marlboro light |
|
Momenteel in Hidden Empire van Kevin Anderson begonnen. Eens zien hoe die dat na zo'n begin 7 delen uit wil houden... Ow, en boek 4 uit de Wars of Light and Shadow, tevens boek 1 van Alliance of Light van Janny Wurts Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Mein Kampf van A.H. in de Orginalfassung. Voordat men hier weer over gaat mauwen: Wie dit boek goed vind, heeft het nog nooit gelezen! Er is werkelijk geen doorkomen aan. De slechte man verliest zich volledig in zijn ondoorgrondelijke verhandelingen en raakt meerdere malen het spoor finaal bijster! Na lezing is in elk geval duidelijk: Hij was GEK! Op zich wel een leuke straf voor de nazistische pikkies: Verplicht Mein Kampf lezen en daarna een samenvatting maken. Hersenloze Mayonaise eten |
|
Nog bezig met het boek: De Dood van een Soldaat, tot nu toe best grappig. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
Nog steeds Nietzsche - Aldus sprak.... Ik kom er niet echt doorheen. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: 10 punten! Interessant vak ook. [Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 21-10-2005 18:19] |
|
Nog maar eens Herman Brusselmans - De man die werk vond iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: Dat is mijn favoriete boek. |
|
quote: iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: Ik ken van Brusselmans alleen mank, een erg vet boek |
|
quote:ja ze zijn allemaal wel OK Die gast heeft zo'n geweldig ziek gevoel voor humor hehe [Dit bericht is gewijzigd door Doomy op 21-10-2005 19:18] iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: Ik heb het boek inmiddels uit. Vergelijken is niet nodig, want ze vullen elkaar prima aan. D.w.z. dat de film het beeld levert, en het boek de film 'nuanceert'. Tussen aanhalingstekens, want het meest aannemelijke lijkt mij dat de kunstenaars an sich elk een ander(e) perspectief/invalshoek hanteerden. Ik schreef eerder al dat iemand stelde dat Clarke meer vertrouwen heeft in de computer dan Kubrick. Dit kan ik gedeeltelijk onderstrepen, in de zin dat er in het boek geen accent whatsoever op computers/machinerie wordt gelegd -het is er gewoon, t.b.v. de mens- terwijl de film een bepaald contrast creëert (bijv: klassieke muziek bij beelden van een ruimteschip en een agressievere -redeloze- HAL 9000). Ook de uitkomst, het einde, verschilt t.o.v. elkaar... Maar daar ga ik inhoudelijk uiteraard niks over zeggen. Overigens raad ik aan éérst de film te kijken, zoals je al van plan was. En wel omwille van twee redenen: 1. De beelden van de film zijn érg mooi. Als je het boek eerst leest, en dan de film kijkt, ontstaat er wellicht discrepantie tussen de beelden die je zelf gevormd hebt bij het lezen van het boek t.o.v. de beelden in de film. Ik kan zonder meer zeggen dat de filmbeelden opleven aan de beschrijvingen in het boek. 2. Het einde van het boek betreft een bredere benadering dan die van de film. Het einde van de film 'past' min of meer in het einde van het boek, als ware het een onderdeel hiervan. Omgekeerd is dat niet het geval, en kan de film het boek niet 'overtroeven', als je de volgorde boek-film hanteert. Dit klinkt allemaal wat mysterieus, en dat is het in ieders eigen beleving ook wel, doch kan ik het niet beter uitleggen. Wat het boek betreft raad ik de reprint van Orbit uit 1998 aan. Hieraan staat eerder genoemd voorwoord van Arthur C. Clarke, welke inmiddels uit 1989 stamt. Erg interessant, en bovendien verhelderend. |
|
Mmm, ik heb het laatste vervolgverhaal eens gelezen van 2001. En was toch wel teleurgesteld door de anticlimax en de uitleg rond die monoliet enz... Tis beter als het mysterie er rond blijft, zoals op het eind van de film. mvg wk10 |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |