|
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Tja, hoe lang kan je het volhouden, jarenlang het merendeel van de avonden een uur of zo je keel aan gort schreeuwen in een rokerige omgeving? Je hoort op Vertebrae wel een beetje dat de keel het begint af te leggen ja, gelukkig is het nog niet zo erg als bij Legion van Marduk een paar jaar terug. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Nou nee. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Jaaaaaawel, vooral het nummer Clouds. Daar wordt zeer duidelijk dat Enslaved een zekere waardering heeft voor Opeth. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Nietes! Ik denk zelf dat ze beide dezelfde bands waarderen (=Pink Floyd) en dat er daardoor wat overeenkomsten in geluid ontstaan. De enige echte directe overeenkomst die ik gehoord heb was met Tool. Weet zo niet in welk nummer. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Zo klinkt ie nog steeds. Heb hem met Devian live gezien dit jaar en zijn stem leek echt nergens naar. Faustian Spirit of the Earth |
|
ja, Legion is altijd een beetje hees geweest de cleane zang van Enslaved live vinnek ook maar zo zo signature |
|
quote: Hier ben ik het wel mee eens. Niet dat het per se jammer is of zo, maar ik ben wel een liefhebber van de onmensenlijk hysterische krijsen die te horen zijn op een Vikingligr Veldi of een Frost bijvoorbeeld. Toch vind ik de niet-cleane zang op de nieuwe plaat wel weer passen. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Geeeeeek! D'r zitten gewoon typische Opeth riffs in dat nummer. Ok, in de rest van de nummers niet meer maar dat nummer had gewoon op een Opeth cd kunnen staan (met Grutle op zang dan). I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: WTF? quote: OK, ga ik dat nummer speciaal voor jou nog een keer goed luisteren! Speciaal voor jou, echt waar! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Ik hoor het niet zo, hoor. Zoals ik al eerder in dit topic zei zitten er overduidelijke PF invloeden in sommige nummers, maar Opeth-invloeden hoor ik niet direct, afgezien van dat beide bands ongetwijfeld overlappende invloeden hebben. Maar dat maakt het dus niet Opeth-beinvloed She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Niet boos worden! Ik zeg ook niet dat Enslaved een Opeth rip-off is geworden. Alleen dat ze duidelijk uit dezelfde vaatjes tappen en hierdoor lijken ze soms een beetje op elkaar. En dit valt vooral in het nummer Clouds erg op. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ja, omdat Clouds een typische Pink Floyd gitaargeluid heeft. Geen typisch Opeth-geluid. Pink Floyd was wel een stukje eerder. Enslaved zegt dit trouwens zelf ook: "If you asked me to describe Enslaved in as few words as possible, it would be Pink Floyd with brick. Extreme metal in 1973", states Gruttle. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Wat ik zei dus 'Ik denk zelf dat ze beide dezelfde bands waarderen (=Pink Floyd) en dat er daardoor wat overeenkomsten in geluid ontstaan.' edit: en Mark dus ook [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 19-10-2008 17:37] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Tja, als je je klassiekers niet kent dan kun je nog wel eens in de war raken met invloeden, he She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Toch is dat niet helemaal wat ik bedoel (al ben ik het wel met jullie eens). In Clouds zitten een paar typische Opeth riffs. Geen Pink floyds riffs maar echte Opeth riffs. Die Pink floyd invloeden komen vooral terug in die lange, lijzige solo's. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Hahaha, fuck you! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Ik zal Clouds nog eens goed luisteren, ga ik ook proberen de Tool riff weer terug te vinden Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Hebben jullie de Alice In Chains invloed al gevonden? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ik ben zeker de enigste die Vikingligr Veldi nog steeds hun beste schijf ooit vind? |
|
Ja, opzouten dus. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |