IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Enslaved Vorige pagina
Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-09-2025 15:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2025 9:03 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ik begin er wel vaker over, maar vannacht toen ik over de snelweg naar huis reed, had ik weer eens Vikingligr veldi aanstaan. Het heeft natuurlijk (ook) met veranderende smaak en interesse te maken (twintig jaar geleden wist ik niet wie Klaus Schulze was), maar wat is dat toch een verschrikkelijk gave plaat! Nú, op dit moment, zou ik wellicht zelfs willen durven beweren: hun beste!
Die uitgesponnen, reperterende stukken met hypnotiserende riffs, die licht-psychedelische keyboards, en dan op een gegevend moment zelfs spacey effecten.. ! Het is echt gewoon een kraut-plaat in een black metal-jasje!

Die gasten waren 14 en 17 toen... Of zoiets, whatever.

De psych/prog zat er inderdaad toen al in. Hun beste weet ik niet. Maar was in ieder geval al duidelijk dat Enslaved niet echt anders geworden is, alle ingrediënten lagen er al.

No dogs, no masters.

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 07-09-2025 19:59 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2025 9:03 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ik begin er wel vaker over, maar vannacht toen ik over de snelweg naar huis reed, had ik weer eens Vikingligr veldi aanstaan. Het heeft natuurlijk (ook) met veranderende smaak en interesse te maken (twintig jaar geleden wist ik niet wie Klaus Schulze was), maar wat is dat toch een verschrikkelijk gave plaat! Nú, op dit moment, zou ik wellicht zelfs willen durven beweren: hun beste!
Die uitgesponnen, reperterende stukken met hypnotiserende riffs, die licht-psychedelische keyboards, en dan op een gegevend moment zelfs spacey effecten.. ! Het is echt gewoon een kraut-plaat in een black metal-jasje!

Sinds de live uitvoering van deze plaat op Throne fest ben ik ook helmaal het om, zelfs het laatste te uitgesponnen nummer bleef toen echt goed en urgent.

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 07-09-2025 23:22 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 7 september 2025 15:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Die gasten waren 14 en 17 toen... Of zoiets, whatever.
Daar sta je dan, op je 40ste, met je gitaar in je handen...

Zoals ik onlangs dus ergens begreep/las (volgens mij via dit forum/Sater) heeft Euronymous hen dus opgedrongen black metal als Klaus Schulze te gaan maken.

quote:
De psych/prog zat er inderdaad toen al in. Hun beste weet ik niet. Maar was in ieder geval al duidelijk dat Enslaved niet echt anders geworden is, alle ingrediënten lagen er al.
De Opeth-prog hoor ik er nog niet in, maar wel de jaren'70-invloeden.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-09-2025 9:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2025 23:22 schreef KwelgeestIV het volgende:
Daar sta je dan, op je 40ste, met je gitaar in je handen...

Nou, en dan is het bij mij nog een basgitaar ook...
quote:
Zoals ik onlangs dus ergens begreep/las (volgens mij via dit forum/Sater) heeft Euronymous hen dus opgedrongen black metal als Klaus Schulze te gaan maken.

quote:
De Opeth-prog hoor ik er nog niet in, maar wel de jaren'70-invloeden.

Ik hoor niet echt Opeth-achtige prog in Enslaved überhaupt. Als in dat ik ze niet 'hetzelfde' zou noemen klinken. Tuurlijk, er zijn raakvlakken en nou ja, post-Isa/RUUN wordt het misschien wat diffuser. Enslaved hangt meer op psych als onderdeel van de prog, en Opeth meer op prog an sich (waardoor het ook saaier wordt).

No dogs, no masters.

Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com