![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
||||
Auteur: |
|
|
Klinkt nu al beter dan de laatste paar albums. ![]() ![]() |
|
Verdorie toch weer cleane zang. ![]() ![]() |
|
Het nummer begint sterk en de lagere cleane vocals kan ik goed hebben, maar ik denk niet dat ik ooit ga wennen aan de hogere cleane vocals die tegen het einde van dit nummer weer opduiken. Faustian Spirit of the Earth ![]() |
|
Mooi nummer. ![]() bub ![]() |
|
Zeer herkenbaar, typisch Enslaved, alles zit erop en eraan. Ik vind het alleen zo saai worden. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Jammergenoeg toch weer gekrijs en een simpel hoempa melodietje. Had gehoopt een duidelijke volgende stap. ![]() |
|
Die zijn nu met vijf? ![]() En nu gaan we vegen ![]() |
|
quote: Mijn allereerste BM-nummer dat ik ooit hoorde. Geshockeerd, geintrigeerd, overwhelmed en weggeblazen. Jotunblod (met die ijskoude synths). En wij zagen dat het goed was. En nu gaan we vegen ![]() |
|
quote: Tijdens Metalopolis? Ik heb nog cassettes liggen van toen, eerste kennismaking ook met Emperor, Impaled Nazarene en Marduk door dat programma. Wat een verschil met StuBru nu (uitgezonderd Radar)... ![]() ![]() |
|
De Poorten van de Hel. ![]() Was één trio, ook nog met COF en Immortal. COF was toen nog gerespecteerd, vergis je niet. En nu gaan we vegen ![]() |
|
Die nieuwe track (het is trouwens een edit, normaal een nummer van acht minuten) is best goed. Ik mis alleen een beetje die proggy aspecten die het meest recente werk van Enslaved zo ongelofelijk gaaf maken, de cleane vocalen zijn nog beter geworden. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 07-02-2015 17:26] ![]() |
|
Best gaaf inderdaad. Riitiir heeft me nooit gepakt eerlijk gezegd. Hopelijk deze wel weer. BTW, what's up met promotionele lyric videos. Ik weet niet wat het is, maar ze springen als paddenstoelen uit de grond. Er zit iets irritants aan. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ ![]() |
|
Laatste echt goede en vernieuwende Enslaved-plaat is ook alweer moeilijk lang geleden. Ga dit sowieso niet in de pre-order gooien. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
Heb de nieuwste nu al een keer of 12 gehoord en moet zeggen dat hij mij veel meer pakt dan RITIIR. Er zitten mooie proggy stukken in en de nummers passen goed bij elkaar. Vooral de songwriting is stukken beter. Heerlijke plaat! ![]() |
|
quote: Dat was ISA voor mij, daarna ben ik afgehaakt... ![]() |
|
Your loss. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote: After effects zit standaard in creative cloud. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) ![]() |
|
Zwaartepunt van Enslaved ligt voor mij in het eerste decennium van deze eeuw met Isa en Ruun. Maar ook Axioma, zeker Riitiir (valt buiten dat decennium) en in mindere mate toch ook wel Vertebrae doen het heel goed hier. Heb juist minder met de oude Enslaved. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
Ik heb geen enkel album waarvan ik zeg: Ja, dat is een goed geheel. Vooral sinds 'Monumension' staan er vaak sterke 'losse' nummers op een release, maar ook een aantal nummers waar ik niks mee kan. 'Ruun' is wat dat betreft een goed voorbeeld, met 4x ![]() ![]() Hafgufa ![]() |
|
quote: Des gouts et des couleurs. In de ontwikkeling van Enslaved an sich zal het allemaal wel later situeren maar Vikingligr Veldir en Frost zijn monumentaal in de BM. Elk nummer van Frost vertelt één verhaal op zich. Te bedenken dat beide albums in hetzelfde jaar zijn uitgekomen. Op 1 en 2 in de jaarlijst van opperheld Baelus. Demo-materiaal zeker ook aanwendbaar, Alfoir Oin, wat één nummer. Eld was de breuklijn voor mij, cleane vocals verpesten meer dan ze beseffen. En nu gaan we vegen ![]() |
|
Deze track is misschien wel mijn favoriet van Enslaved: Hier hoor je echt Floydiaanse blackmetal. De cleane vocalen hebben zelfs die melancholische Richard Wright-touch en de gitaarsolo is er een waar David Gilmour trots op zou zijn! ![]() ![]() |
|
Enslaved heeft ten minste een goede cleane vocalist, die het live ook zuiver zingt. Dat kun je van Herr Vortex niet altijd zeggen. Ja, ik ken de worshipfilmpjes met zijn prachtige cleane stukken, nee, ik heb niks tegen de zanger Vortex, danku ![]() Hafgufa ![]() |
|
quote:ISA indd; maar ik ben toch wel benieuwd nu ik veel over prog-stukjes hoor. Kan goed gaan, kan Opeth gaan.. [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 09-02-2015 10:57] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
quote:Ik las "Freudiaanse" :v Maar goed, Floyd zit ook in Nachtmystium en tegenwoordig Watain. Edit: typaids. Nog niet wakker. [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 09-02-2015 10:59] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
![]() |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |