|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Yup, klopt. Ik geloof dat er ook wat Carry on leden in zitten. Het klinkt in ieder geval wel net als Ten yard fight. Lekkere opgefokte, snelle old school hardcore. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Inderdaad lekker. Voorzover de nummers die ik op Bridge 9 gehoord heb. Trouwens Hardcore Pride van TYF blijft voor mij toch een geweldige plaat There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by. |
|
Ik heb ze even geluisterd negative, Stand & Fight en Kid Dynamite zijn wel vet. Maar van Paint it Black en Path of resistance kan ik geen site of mp3'tje vinden. Link misschien? Weet iemand nog een zeer heavy en opgefokte hardcore band? In de richting van Full Blown Chaos maar iets meer uptempo is ook goed. |
|
Death Before Dishonor. |
|
quote: Misschien is Until the end wel iets voor jou. Van Path of resistance is inderdaad niet zoveel te vinden op het net. En voor Paint it black moet je misschien even kijken op: http://www.jadetree.com I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Wowww...Until the end grooved wel lekker! Een band waarvan ik nog steeds niet weet of ik ze goed of slecht vind is Remembering Never. Er is mist iets aan de muziek maar toch is het ook niet slecht ofzo. |
|
100 Demons Godverdomme, dat ik nu pas een album van die gasten heb. Disciple, grote kans dat je deze al kent, maar godverdomme wat is dit bruut There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by. |
|
De metalcore band van het moment, nouja tenminste voor mij dan. Death before Dishonor http://www.bridge9.com/bridgenine/sound/dbd-bornfrommisery.mp3 Hatebreed... [Dit bericht is gewijzigd door Chimaira op 19-04-2005 23:00] |
|
Path Of Resistance bestat uit leden van Earth Crisis. wat zeg ik, dat was Earth Crisis met een andere zanger. Die cd op Victory was ok en er schijnt een nieuwe aan te komen. Uit de tijd dat Victory Records nog echt goede platen uitbracht van Snapcase, Strife, Earth Crisis, One Life Crew... Nu is het allemaal slappe hap-gitaarbands en crap als Comeback Kid. Laatste echt goede band op dat label was Amendement 18 trouwens. Harde band zeg! Geweldige live-shows van gezien... Helaas uit elkaar... We don't take it, we just fake it... |
|
Hey Vivahate, jij lijkt me een hele geschikte gast maar met 2 dingen moet je echt ophouden. 1) Die "vroeger was alles beter" attitude. 2) Niet alle bands die niet in jou smaak vallen zijn ook direkt kutbands. Smaken verschillen nou eenmaal. Ik vind Comeback kid bijvoorbeeld een geweldige band. Het feit dat ze niet opgericht zijn in de jaren 80 of dat ze niet geheel jou smaak zijn maakt ze nog niet slecht. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
2 dingen: *Kom op, vroeger was ook alles beter. Vroeger maakte Agnostic Front & Slapshot relevante muziek, vroeger was bijna elke Victory-plaat de moeite waard, had je bands als Unbroken en vroeger waren er bands als Judge en Gorilla Biscuits, daarvoor zijn er tegenwoordig als alternatieven Another Breath en Comeback Kid. Dat zegt wel genoeg dacht ik zo. Bands die zo verschrikkelijk saai zijn en die muziek zo ontzettend via een stramien maken... Das gewoon niet leuk meer. Tuurlijk zijn er wel goede bands A18 (vorig jaar pas gesplit), Out Cold (niet hip genoeg), Dead Stop, The Oath, etc., dat hoor je mij ook niet ontkennen, maar in het geval van Victory records... Noem mij eens drie essentiële hardcore-platen die dat label de afgelopen jaren heeft uitgebracht. Ben benieuwd wat je me gaat noemen... *Comeback Kid ís gewoon een zielloze kutband. Albert Heijn-hardcore, generic as hell en verschrikkelijk gemaakt. Dat jij en anderen ze geweldig vindt, is hardstikke mooi voor je. We don't take it, we just fake it... |
|
Bullshit natuurlijk. Als ik luister naar SSD, Bold, Insted, Agnostic front of Unconsciousness en Blast Furnace van Slapshot... Dan zet ik toch veel liever wat nieuwere herrie op. Het mag dan niet origineel zijn maar dat is Dead stop, die jij noemt, ook niet. Die doen ook gewoon hetzelfde kunstje als Reagan youth/Minor threat/NegativeFX. Jij noemt bands slecht en zielloos puur omdat ze bij jou niet aanslaan. Maar dat ligt toch echt meer aan jezelf dan aan de bands. Dat verhaal over Victory ben ik wel met je eens. Dat label heeft z'n beste tijd gehad. Maar dat gezeur over labels was ik tien jaar geleden al zat. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Tuurlijk verschenen er 'vroeger' (wat is vroeger? De jaren '80? De jaren '90) ook slechte platen en nu nog steeds wel eens een goeie. Alleen de verhouding goed/middelmatig tot slecht lag toen wel even anders dan nu. Toen waren er nog niet zo ongelofelijk veel releases van matige bands als nu. Eens in de zoveel jaar komt er nog eens rits bands die de boel op de kop zet; voor mij waren bands als Panic en American Nightmare de laatste van dat kaliber. De lading rip-offs die volgden waren niet te tellen. Ik zit nog steeds te wachten op de volgende echt urgente bands die er écht toe doen en echt nog iets toevoegen zonder krampachtig vernieuwend bezig te zijn. Bands als Dead Stop en Out Cold doen niets vernieuwends nee, gelukkig niet zeg, maar wie op zoek is naar veel vernieuwing zit denk ik in het verkeerde genre te graven. Wat die bands wél hebben is overtuiging, oprechte agressie en gedrevenheid. Dat mis ik persoonlijk in bands als Comeback Kid, Another Breath, Verse en noem maar op. Die hebben de juiste sprongetjes, de cliché singalong-teksten en krijgen de (ge-X-te) vuistjes mooi in de lucht, maar ik krijg het idee alsof ik een toneelstukje zit te kijken in plaats van een band die verdomme schijt heeft aan al dat gezeik en gewoon in een goedkope spijkerbroek optreed en echt fuckin' pissed is!! Kijk, ik begrijp best dat als je net komt kijken, je al snel onder de indruk bent van alles wat je ziet of hoort, maar voor mij blijven die genoemde bands pure middelmatigheid. Maar goed, als jij liever een Comeback Kid luistert dan een SSD, moet jij dat natuurlijk zelf weten; Jij jouw beleving, ik de mijne... We don't take it, we just fake it... |
|
En wat vinden jullie van Righteous Jams ??? Heb die Rage Of discipline cd, en die knalt toch wel behoorlijk m'n boxen uit !!! kunnen jullie me wat tips geven over vergelijkbare bands ?? Alvast dank. Fuck the world and fuck you |
|
Ik zal over RJ maar zwijgen, haha... We don't take it, we just fake it... |
|
het is dus een typisch negative bandje ?? Ik zoek me trouwens al een tijd suf naar de cd's van Pitboss 2000 en One Life Crew,hoor de ook iets van een nieuwe hc band met leden van One Life Crew, maar ben zo snel effe de naam kwijt. gebeurt me de laatste tijd steeds vaker. Fuck. Fuck the world and fuck you |
|
Als je uit die vijver wil vissen kan ik je Crime Ridden Society van de One Life Crew aanraden. Zo'n oude kraker van vroeger, op Victory . Ding is helaas gedelete door Victory vanwege wat ophef over een tekst die nogal sketchy is. Die tweede plaat is echt diep triest; allemaal hiphop-skits er tussendoor en hele slechte nummers met echt waardeloze teksten. Pitboss 2000 klinkt ouderwets, maar kon mij, op 1 nummer na, niet boeien. hele slechte teksten (zogenaamd 'humor') ook... Beide cd's ingeleverd bij knakenland. De 12" van Crime Ridden Society blijft hier echter in de kast staan... Ik sprak een jaar of wat geleden nog met Chubby Fresh (drumde toen bij Integrity, maar zit ook bij One Life Crew) en die had 't er over dat er een nieuwe OLC plaat zou komen. Zou straight up hardcore worden zoals op die eerste. Nooit meer iets van gehoord. Andere toffe band in dit straatje is xconfrontx. Plaat van hun heet One Life, Drug Free. Uitstekende hardcore, maar volgens mij niet meer zo makkelijk aan te komen... We don't take it, we just fake it... |
|
quote: Die ken ik zeker! Ze spelen ook in 013 met Nuclear Assault in Juli! Komt dat zien! |
|
quote: Putting the "hate" back into strhate edge!!! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ok, nou bedankt in ieder geval, ik vis nog even verder hahaha, en zet intuseen de nieuwe Slapshot nog even op. Rap Sucks and Hardcore Rules, hahahaha. Fuck the world and fuck you |
|
Hey Mental, ben jij zelf wel bekend met de hardcore band Mental? MENTAL CREW!!! SICK OF YOU!!! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
En eind van de zomer weer naar Nederland. Beetje een hype-band, maar wel eentje die live overeind bleef. edit: en als je dan toch into Slapshot bent, check ook eens 16 Valve Hate. De meeste gasten zweren bij de eerste 2 platen (die ik overigens ook ijzersterk vind), maar 16 Valve Hate is wat mij betreft de hardste en gemeenste Slapshot-plaat... [Dit bericht is gewijzigd door VivaHate op 20-04-2005 21:03] We don't take it, we just fake it... |
|
Mental is inderdaad gehypt (zoals zoveel bands in de hardcore) maar live is het altijd een feest. Ik ga ze in de Stam te Almelo aanschouwen over een paar maand. En 16 Valve hate is inderdaad gewoon de beste Slapshot plaat. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Maarre wat vinden jullie nou van Remembering Never? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |