|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Stoer. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Je kan er maar vanaf zijn. Twee redelijke platen op zoveel releases is natuurlijk te weinig. Ik houd het op The Crumbsuckers. |
|
quote: Dan had je er minstens 1 moeten houden I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
haha, ik meen dat ik act of god nog heb eigenlijk... De eerste Crumbsuckers is een godenplaat trouwens. Die tweede lp heb ik ook ooit verkocht... Vond ik een enorme tegenvaller... We don't take it, we just fake it... |
|
Tijd om die metal/metalcore bandjes weer achter ons te laten en om het weer even over hardcore te hebben. Ik ben de laatste tijd helemaal weg van 2 bandjes. Eerst een "oudje": Face the enemy, de band van zanger Tim Mac Mahon (Ex-Mouthpiece/Hands tied) en gitarist Ken Olden (Ex-Damnation AD, Battery, Better Than A Thousand). Deze band speelt heerlijk energieke old school in de geest van Youth of today in hun beste dagen. En een nieuwere band is Blue monday. Deze band heeft net hun 2e cd uit op Bridge 9 records. Ze spelen old school hardcore die zo bruut en agressief is dat ze menig metalcore band een "run for their money" geven. Snelle old school met vette breaks. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Blue Monday, dat is toch een new wave band? |
|
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
ah check! Ik was in de war met New Order, hun bekendste nummer heet blue monday |
|
off-topic: hoe cool is dat nummer van New Order?! Blue Monday speelt binnenkort in de Goudvishal. Laat ik het zo zeggen: ik hoop dat Dead Stop ook nog komt die avond. Face The Enemy... hmm, vond dat niet zo super. Slecht was 't niet, maar memorable? Voor mij iig. niet. Ken Olden heb ik met better than a 1000 en battery nog wel eens wat showtjes zien spelen. Sketchy figuur. Damnation AD komt ws. weer op tour eind dit jaar... We don't take it, we just fake it... |
|
quote: Dit soort antwoorden beginnen een beetje standaard te worden weet je dat? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
tsja, ik kan er niets aan doen. Ik vond Blue Monday niet zo tof (Dead Stop leuker en de kans bestaat dat die nog komen spelen die dag), die Ken Olden-band is niet voor niets zo snel weer van de aardbodem verdwenen en laat ik het zo zeggen: Ken ís een sketchy figuur... We don't take it, we just fake it... |
|
Aankomende Vrijdag Mental en Justice in de Goudvishal. |
|
ja, mental is een leuk bandje... ik ben er zeker bij... We don't take it, we just fake it... |
|
quote: Ik vind jou ook een sketchy figuur maar daar hoor je mij ook niet over. Eigenlijk kan het me geen ruk schelen hoe de mensen achter de muziek in elkaar zitten. Als ik bevriend moet zijn met alle muzikanten waarvan ik de muziek goed vind dan kan ik vandaag nog 3/4 van al mijn cd's uit het raam gooien. Het is wel jammer dat bands als Face the enemy niet langer bestaan. Maar goed, dat is een trend in de old school/youthcrew scene. Tsja, en ik waardeer lekkere opgefokte old school nou eenmaal meer dan het mid-tempo Cro-mags achtige werk. Het is beide al lang niet origineel meer maar zolang ik het nog warm krijg van dit soort muziek zal ik er nog enthousiast over zijn. Origineel of niet. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ow, het gaat me niet om de originaliteit hoor. Als je dat zoekt binnen hardcore dan zit je een beetje in het verkeerde genre te zoeken, vind ik. Betreffende muzikanten en muziek: zodra je een kijkje achter de schermen (so to speak) krijgt, vallen er een hoop 'helden' door de mand. Voorbeelden te over (voor mij). Soms is het dan moeilijk het een nog van het ander los te koppelen (madball), soms wat minder (cro-mags)... In het geval van Ken Olden... tsja, valt allemaal best wel mee. Lopen zat figuren rond die op bepaalde gebieden nog bedenkelijker te werk gaan, haha. Ken je Battery overigens? Vond ik wel wat beter dan FTE. Better Than A 1000 was ook supergaaf. Zeker live. Ok, Cappo is ook zo'n voorbeeld van een huichelaar eerste klasse, maar dat neemt niet weg dat ik die band nog graag mag horen. We don't take it, we just fake it... |
|
Goede band, dat Battery. Only the diehard remain is een goede plaat. Live ook wel leuk. |
|
Ik baal onwijs dat ik ze de eerste keer in de goudvishal gemist heb. Dat kwam vooral omdat ze toen met Unbroken speelden (op de cro-mags na mijn favoriete band binnen dit genre). Ik heb die show nog wel op video. Bij Battery was het één groot gekkenhuis. Dat was in '95, geloof ik. We don't take it, we just fake it... |
|
Ik heb ze in de Willem II, Den Bosch gezien... volgens mij met Approach to Concrete (Duitse band?). Gasten hadden er wel zin in. |
|
Unbroken heb ik een singel (you won't be back) en die laatste plaat van, goede band ook ja. |
|
Bestaat dat Battery eigenlijk nog? Heb ooit in een gekke bui Only the Diehard remain gekocht omdat ik ooit een keer een nummer had gehoord op een verzamelaar. Vond het nog best leuk ook nog..... There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by. |
|
Battery bestaat al een paar jaar niet meer helaas. |
|
Jammer There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by. |
|
Zoals Integrity destijds met de nek werd aangekeken en nu opeens zalig is verklaard, zo ging het precies andersom met Battery. Gekkenhuis destijds bij de meeste shows en nu volledig uitgekotst... We don't take it, we just fake it... |
|
Ik snap eigenlijk niet waarom Integrity dan zo uitgekotst werd. Was het soms té metal? [Dit bericht is gewijzigd door Fleshcrawler op 01-08-2005 17:55] There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |