IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Metalcore/Hardcore/Punk II Vorige pagina | Volgende pagina
mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-05-2005 19:36 by mental Profiel van mental

quote:
Op 3 mei 2005 15:40 schreef VivaHate het volgende:
blood for blood is toch wel het slechtste wat hardcore de afgelopen 10 jaar is overkomen. Die band kan nergens ook maar een seconde tippen aan de rauwe, fuck alles-attitude van Sheer Terror. Zelfs het allerslechtse ST-nummer is nog een klassieker vergeleken bij de beste BFB-lp.
Live een absolute aanfluiting en een attitude die op elke mogelijke manier uitgemolken wordt.

Doe mij maar gewoon Paul Bearer & co. als 't op die rauwe sound met attitude aankomt, maar das ws. wel duidelijk aan bovenstaande.

Ga Blood For Blood nog eens luisteren. Maar dan met je oren wel open, ja ??

Fuck the world and fuck you

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-05-2005 19:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 3 mei 2005 19:35 schreef XnegativeX het volgende:
Sheer terror...kutband.
Doet me helemaal niks. Ik heb liever een band die de "attitude uitmelkt" (wat moet ik met zo'n opmerking?) maar die me met agressie omverblaast dan een band waarbij ik zowel textueel als muzikaal geen enkele energie uit kan putten.

Persoonlijke mening? Klopt! Maar dat zijn de posts van Vivahate ook.
Wat ken je eigenlijk van Sheer Terror? Als je namelijk alleen Love Songs for the Unloved kent is het voor je aan te raden om ouder werk eens te beluisteren .. die laatste cd is namelijk veel te opgepoetst voor ST

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-05-2005 19:42 by mental Profiel van mental

Sheer Terror heb ik een verzamel cd'tje van klonk niet onaardig maar het is zeker niet bruter dan BFB,oh nee.Zeker niet als je het oude werk van BFB er bij pakt.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-05-2005 19:46 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 3 mei 2005 19:39 schreef Jenje het volgende:
Wat ken je eigenlijk van Sheer Terror? Als je namelijk alleen Love Songs for the Unloved kent is het voor je aan te raden om ouder werk eens te beluisteren .. die laatste cd is namelijk veel te opgepoetst voor ST

Ik heb Lovesongs for the unloved en Bulldog edition beide gehad. En allebei doorverkocht.
Ik vond het saaie, mid-tempo herrie. Ik kon er weinig mee. Het straalde me niet genoeg agressie uit. En dat is toch iets dat ik zoek in hardcore.

Het enige dat ik van Paul Bearer ken dat ik echt gaaf vind is zijn medewerking op een nummer van Kill your idols.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Lies
Usericon van Lies
Posted 03-05-2005 19:46 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 3 mei 2005 19:34 schreef mental het volgende:
Religie en afknapper ??? En waarom dan wel ??? een hoop lui in de hardcore scene zijn nogal gelovig ingesteld.en van BFB zijn alle cd's geweldig.

Wat voor debiele vraag is dat nu? Omdat ik religie nu eenmaal een afknapper vind, natuurlijk. Voor mijn part mogen mensen best gelovig zijn, maar dat ze dat dan lekker thuis doen en mij er niet mee lastig vallen. En wat je laatste opmerking betreft...

[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-05-2005 19:47 by mental Profiel van mental

quote:
Op 3 mei 2005 19:46 schreef Lies het volgende:
Wat voor debiele vraag is dat nu? Omdat ik religie nu eenmaal een afknapper vind, natuurlijk. Voor mijn part mogen mensen best gelovig zijn, maar dat ze dat dan lekker thuis doen en mij er niet mee lastig vallen. En wat je laatste opmerking betreft...

hap, hap, hap.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-05-2005 19:49 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 3 mei 2005 19:46 schreef Lies het volgende:

Dit vind ik een debiele instelling. Ik zie nogsteeds niet in waarom de meningen van anderen mensen zo op de zenuwen werken. Ik heb liever dat ik teksten hoor waar iemand zijn/haar hart en ziel in bloot legt maar waar ik het niet geheel mee eens ben dan teksten die zomaar ergens over gaan zodat ik me nergens aan kan storen.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Lies
Usericon van Lies
Posted 03-05-2005 19:52 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 3 mei 2005 19:47 schreef mental het volgende:
hap, hap, hap.

Sorry, maar als ik mensen leestekens zie misbruiken, ga ik door het lint.
quote:
Op 3 mei 2005 19:49 schreef XnegativeX het volgende:
Dit vind ik een debiele instelling. Ik zie nogsteeds niet in waarom de meningen van anderen mensen zo op de zenuwen werken.
Wel, vroeger had ik ook eerder iets van leven en laten leven, maar verdorie, het hangt me soms echt allemaal de keel uit... En dan luister ik liever niet naar dingen waar ik het van op m'n zenuwen krijg.

[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-05-2005 19:55 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Kan ik me voorstellen. In de metal en hardcore word je inderdaad doodgegooit met christelijke moralen en preken.

Lies
Usericon van Lies
Posted 03-05-2005 19:57 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 3 mei 2005 19:55 schreef XnegativeX het volgende:
Kan ik me voorstellen. In de metal en hardcore word je inderdaad doodgegooit met christelijke moralen en preken.

Stouterik!

VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 03-05-2005 19:59 by VivaHate Profiel van VivaHate

Heb je ooit wel eens Thanks for Nuthin' geluisterd?

Of het nummer Here To Stay? Dat nummer blaast kwa agressie alles van Blood For Blood weg (voor de liefhebbers; ik wil 't best wel effe uploaden). En dat is een mening ja, maar Sheer Terror niet agressief noemen is gewoon niet goed geluisterd hebben naar 't repertoire. Of alleen een handvol nummers van Love Songs kennen. En dat heeft verder weinig met een mening te maken, dat is gewoon een feit. Of ben je ook zo iemand die voetbal een sport vindt waar geen bal in gebruikt wordt?

Sheer Terror. Daar was alles echt aan, Paul Bearer had en heeft schijt aan het hele circus. Geen aangemeten houding die volledig uitgemolken is, maar gewoon zoals die man is. Dat siert 'm. Hardcore blues.

Blood For Blood nam een loopje met hun houding en baseerde er een carriére op. Werd me allemaal veel te gemaakt, met hun wasted youth crew crap. En dan die live-shows. Wat een aanfluiting. Kan me dat midsummer fest in Maastricht nog wel herrineren. Plaatsvervangende schaamte. Waardeloze performance van een gast die duidelijk te bezopen en out-of-shape was. Een klap in het gezicht van fans en organisatie.

We don't take it, we just fake it...

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-05-2005 20:13 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 3 mei 2005 19:59 schreef VivaHate het volgende:
...Of alleen een handvol nummers van Love Songs kennen. En dat heeft verder weinig met een mening te maken, dat is gewoon een feit. Of ben je ook zo iemand die voetbal een sport vindt waar geen bal in gebruikt wordt?

Le-zen! Ik vind het sowieso een beetje wankel om telkens maar te zeggen dat ik een bepaalde band niet slecht mag vinden omdat ik toevallig niet hun goede cd heb geluisterd. Dan hadden ze maar meer goede cd's moeten maken.

Van Sheer terror waren de teksten hard en agressief ja. Maar ik kreeg die energie niet door met de muziek. Dat deed afbraak aan het concept. Voor mij dan. En als ik dat van jou niet mag vinden...dan is er wat mis met jou.

Ik begin zo onderhand hard het idee te krijgen dat alles wat jij goed vindt "echt" is en "pure hardcore" en alles wat toevallig niet binnen jou smaak valt maar slappe nepperij is. Daar baal ik behoorlijk van. Ik baal sowieso van dat hele gezeik over hoe "echt" een band is. Het lijkt verdomme de black metal scene wel. Al die elitaire bullshit.

En dat BFB live niet goed overkomt kan inderdaad wel kloppen. Die dikke Budda moet hoognodig op dieet of gewoon uit de band stappen. Rob kan de vocalen makkelijk zelf aan.

Sheer terror heb ik nog nooit live gezien dus daar kan ik niet over oordelen. Jij wel?

Disciple
Usericon van Disciple
Posted 03-05-2005 20:33 by Disciple Profiel van Disciple

Hahahha dikke Buddha, ja hijs idd echt obese die gozer.

Over de echtheid of realheid van een band lullen binnen de hardcore scene vind ik een beetje slap. We hebben 't wel over hardcore, niet nu-metal. Echtere bands dan hardcore bands zijn volgens mij niet te vinden.

VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 03-05-2005 20:36 by VivaHate Profiel van VivaHate

quote:
Op 3 mei 2005 20:13 schreef XnegativeX het volgende:
Le-zen! Ik vind het sowieso een beetje wankel om telkens maar te zeggen dat ik een bepaalde band niet slecht mag vinden omdat ik toevallig niet hun goede cd heb geluisterd. Dan hadden ze maar meer goede cd's moeten maken.

Van Sheer terror waren de teksten hard en agressief ja. Maar ik kreeg die energie niet door met de muziek. Dat deed afbraak aan het concept. Voor mij dan. En als ik dat van jou niet mag vinden...dan is er wat mis met jou.

Ik begin zo onderhand hard het idee te krijgen dat alles wat jij goed vindt "echt" is en "pure hardcore" en alles wat toevallig niet binnen jou smaak valt maar slappe nepperij is. Daar baal ik behoorlijk van. Ik baal sowieso van dat hele gezeik over hoe "echt" een band is. Het lijkt verdomme de black metal scene wel. Al die elitaire bullshit.

En dat BFB live niet goed overkomt kan inderdaad wel kloppen. Die dikke Budda moet hoognodig op dieet of gewoon uit de band stappen. Rob kan de vocalen makkelijk zelf aan.

Sheer terror heb ik nog nooit live gezien dus daar kan ik niet over oordelen. Jij wel?

Negative, waar zeg ik precies dat jij iets niet zou mogen? Quote even een zinsnede...

Dat jij niet 'die energie' krijgt, zegt meer over jou, dan over de muziek van Sheer Terror. Die, over 't algemeen, agressiever is dan 't meeste wat er nu verschijnt. Ik vraag je: wat is jouw definitie van 'agressie'? Iets waar je 'die energie' van krijgt? Iets dat alleen maar snel is, of beukt? Over Sheer Terror als 'concept' praten doet pas afbreuk aan de band, blood for blood is tegenwoordig een uitgekiend concept.

Ik zeg werkelijk nergens dat jij iets niet goed mag vinden, waar haal je 't vandaan?? Als jij onzeker wordt van mijn mening over bepaalde zaken, lijkt me dat eerder een probleem van jou. Dan kun je leuk 'le-zen' typen, maar misschien moet je dan toch eens zelf een bril aanschaffen (en als je die al hebt: probeer eens wat sterkers). Ik zet mijn vraagtekens bij je mening ja, maar nergens, echt helemaal nergens zeg ik dat jij of wie dan ook een band niet 'goed mag vinden'. Ik vind die bands verder volledig kut, ik laat dat ook duidelijk blijken (en ook nog eens waarom ik het kut vind). Dat is nou hardcore: je mening ventileren. En nee, dat hoeft niet altijd met fluwelen handschoentjes te gebeuren. 't Is geen bridge-clubje...

oh, en waar kwam je aversie tegen malkovich nou vandaan?

VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 03-05-2005 20:38 by VivaHate Profiel van VivaHate

quote:
Op 3 mei 2005 20:33 schreef Disciple het volgende:
Echtere bands dan hardcore bands zijn volgens mij niet te vinden.

Geloof me, binnen de hardcore-scene lopen genoeg enorme huichelaars rond... Hardcore heeft een hoop pretenties, maar is in de praktijk vaak net zo veel gebakken lucht als alle andere genres... En dat baseer ik op ervaringen met bands en niet op 'van-horen-zeggen'-verhalen...

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-05-2005 20:41 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Hmmm, ja...zo kan ik het ook spelen.
Waar zeg ik ergens dat jij zegt dat ik iets niet zou mogen?

Op Ieper hadden we een hele roedel gasten naast ons staan die de hele dag met Malkovich shirtjes rondliepen. Die gasten vonden het nodig om om 3 uur 's nachts nazi gabber te draaien en om met hun dronken kop de tent van XPosiX omver te rijden. Ik heb 2 nachten geen oog dicht gedaan door die gasten. En ben op het eind zelfs een dag eerder naar huis gegaan. Daardoor krijg ik een hele nare smaak in mijn mond van Malkovich. Kan de band zelf niks aan doen, daar niet van. En daarbij kan ik hun muziek gewoon niet waarderen.

VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 03-05-2005 20:44 by VivaHate Profiel van VivaHate

mooi verhaal.. alleszins...

Moet ik je andere vraag echt serieus nemen? Vast niet...

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-05-2005 21:49 by mental Profiel van mental

Blood For Blood zou live niet goed zijn lees ik hier ergens...Jullie zijn blijkbaar niet op de laatste graspop geweest...Jezus, als er een goede band was die live een perfecte show neerzette ( alleen helaas wat kort, was blood For Blood het wel. Sterker nog, het was niet zomaar een goed concert, nee, het was een geniaal concert. Die dikke zong maar een paar nummers mee, dat klopt, daarna was ie al buiten adem, maar verdomme, wat ie deed was geweldig.respect voor die man. En Rob,die was eveneens goed op dreef die dag.Net zoals de rest van de band natuurlijk.Misschien dat de rest van hun shows in Europa niet goed waren, daar kan ik niet over oordelen. maar dat ze een goeie show KUNNEN neerzetten, dat vind ik dus van wel.

Lies
Usericon van Lies
Posted 03-05-2005 23:01 by Lies Profiel van Lies

Ik vond ze op Graspop zodanig slecht dat ik niet eens tot het eind ben gebleven.

caporegime
Usericon van caporegime
Posted 04-05-2005 8:13 by caporegime Profiel van caporegime

Als je Blood For Blood jaren geleden gezien hebt weet je dat ze wel degelijk goede shows neer kunnen zetten. Al ben ik het volledig met Viva eens dat ze de laatste 2 keer echt volkomen kut waren en dat alles volledig uitgemolken word.

Sheer Terror kan ik overigens weinig mee.

caporegime
Usericon van caporegime
Posted 04-05-2005 8:14 by caporegime Profiel van caporegime

quote:
Op 3 mei 2005 20:41 schreef XnegativeX het volgende:
Hmmm, ja...zo kan ik het ook spelen.
Waar zeg ik ergens dat jij zegt dat ik iets niet zou mogen?

Op Ieper hadden we een hele roedel gasten naast ons staan die de hele dag met Malkovich shirtjes rondliepen. Die gasten vonden het nodig om om 3 uur 's nachts nazi gabber te draaien en om met hun dronken kop de tent van XPosiX omver te rijden. Ik heb 2 nachten geen oog dicht gedaan door die gasten. En ben op het eind zelfs een dag eerder naar huis gegaan. Daardoor krijg ik een hele nare smaak in mijn mond van Malkovich. Kan de band zelf niks aan doen, daar niet van. En daarbij kan ik hun muziek gewoon niet waarderen.

Ik zou zeggen de volgende keer stap je met een paar man er op af en geef je ze een paar flinke tikken, dan is het wel afgelopen met het grappige gedoe.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-05-2005 17:44 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Damn! Gisteren liet iemand me kennis maken met de band Tragedy. Fuck wat is dat gaaf zeg! Punk met een hoofdletter P!

Het blijkt een redelijk bekende band te zijn maar ik had er alleen vaag wat van gehoord. Kan iemand me misschien wat meer vertellen over die band?

Lord Ibex
Usericon van Lord Ibex
Posted 05-05-2005 18:08 by Lord Ibex Profiel van Lord Ibex

tragedy is de voortzetting van "his hero is gone". ze hebben volgens mij 2 cds en nog wat 7"spul. cd1 heet tragedy en cd2 heet vengeance. ik heb nog nooit een website van hun kunnen vinden

check dan dus ook even his hero is gone, want die band vind ik nog een tikkeltje gaver.
cds: fifteen counts of arson,
monuments to thieves,
the plot sickens (verzamel cd van 7"spul)

andere band die uit het as van his hero is gone gerezen is severed head of state, waar ik dan weer niet echt iets mee heb.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Ibex op 05-05-2005 18:11]

Disciple
Usericon van Disciple
Posted 05-05-2005 20:47 by Disciple Profiel van Disciple

Hebben jullie de nieuwe No Turning Back track gehoord? Check em op hun myspace site.

zombie
Usericon van zombie
Posted 05-05-2005 23:11 by zombie Profiel van zombie

quote:
Op 5 mei 2005 18:08 schreef Lord Ibex het volgende:
tragedy is de voortzetting van "his hero is gone". ze hebben volgens mij 2 cds en nog wat 7"spul. cd1 heet tragedy en cd2 heet vengeance. ik heb nog nooit een website van hun kunnen vinden

Tragedy is geniaal! Paar jaar geleden nog gezien in Pakhuis Afrika, was echt een super intense gebeurtenis. Vind ze persoonlijk ook veel beter dan HHIG, hoewel ik die band welzeker kan waarderen en dan 'Monuments to thieves' in het bijzondere. Behalve Severed head of state zijn er ook links met Hellshock, From ashes rise, World burns to death en vast nog wel meer Portland bands.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com