![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Gelukkig leven we in Nederland, niet in Colombia. ![]() |
|
Jeemig Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
De eerste cannabisapotheek ter wereld is vandaag officieel geopend, natuurlijk in Groningen. Het was leuk en interessant! ![]() Helaas stopte mijn camera er na een halve minuut mee omdat de tas waarin ik hem gisteren meenam kennelijk niet alle regen had tegengehouden. Hij doet het inmiddels gelukkig wel weer. ![]() |
|
Maar is dat op recept halen daaro? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote: Hippies zijn gewoon kut, of ze nou drugs gebruiken of niet. Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
quote:Dat is waar. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
![]() Subtiel kamerolifantje ![]() |
|
quote:Jij bent geen hippie, jij bent een knuffelbeertje! Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
Schaep, klopt het nou dat mediwiet pauperkwaliteit THC heeft maar wel 2x zo duur is als shopwiet? ![]() |
|
Ik heb wel eens mediwiet gehad, maar dat was alles behalve pauperkwaliteit. ![]() |
|
quote: Ja. Dat zegt iedereen en vooral veel kankerpatienten dus is het zo. Subtiel kamerolifantje ![]() |
|
quote: Waarom ben ik nou weer geen hippie? Goddamn!! ![]() P.s. Ik luister nu toevallig wel Scott McKenzie - San Fransisco in mijn wijdpijpige broek. Verdorie! Subtiel kamerolifantje ![]() |
|
quote:Ben jij getraind gebruiker? ![]() |
|
quote:SCHANDALIG!!!ONE1een ![]() |
|
Waarom is dat schandalig? Heb er een tijd geleden een documentaire over gezien en daar vertelden heel veel mensen dat ze hun wiet bij de shop haalden omdat de mediwiet het niet deed. Met een heel schattig oud vrouwtje met Alzeimer en uh jicht ofzo en allemaal pijn en nare dingen die de hele dag knetterstoned gehouden werd door haar oude mannetje. Zat ze daar in de verte te kijken met ogen op half 7 en die man was er van overtuigd dat ze echt niet knetterstoned was hoor. ![]() Subtiel kamerolifantje ![]() |
|
quote: Mooie omschrijving, maar ja, zo zou ik mezelf wel kunnen noemen ja. ![]() |
|
quote: quote: Huh? Dat lijkt me nou echt heel sterk. Paddo's schijnen juist een veel mindere trip te geven in tegenstelling tot lsd. En kun je lsd sturen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wikipedia: De effecten van de paddestoel beginnen circa 30-45 minuten na inname en houden zo'n 3 tot 6 uur aan, sommigen beschrijven het effect als vergelijkbaar met LSD, maar kalmer, goedaardiger en aardser. Lsd: Gebruikers zijn door de indrukwekkende en misleidende interpretatie van de omgeving niet altijd in staat om rationeel te denken en een zogenoemde "trip sitter" of "trip guide" is altijd sterk aan te raden om de "tripper" in het oog te houden. Een LSD-trip is meestal gebaseerd op wat er in je leeft, wat je van de trip verwacht, fantasieën en/of angsten ("set") of op wat er in de directe omgeving te vinden is ("setting"). Hiervan afhankelijk kan dit in een zeer positieve of juist een zeer negatieve ervaring (een bad trip) resulteren. Het is niet goed van tevoren te voorspellen hoe een trip zal verlopen, maar het kiezen van een juiste "set" en "setting" heeft hierop een positieve invloed. Natuurlijk licht het aan de hoeveelheid paddo's of lsd die je neemt. Met paddo's is dat niet zo moeilijk, maar met lsd weet je niet hoeveel je neemt, als je zo'n vloeitje (postzegel) neemt. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
quote: Ja. ![]() quote: Of de wiet die afkomstig is van stichtingen voor mediwiet een goede hoeveelheid THC bevat durf ik niet te zeggen, maar de wiet die verkocht wordt in de apotheek bevat een erg goede hoeveelheid THC. In veel coffeeshops is die hoeveelheid te klein. De wiet uit de apotheek wordt geleverd door het Bureau voor Medicinale Cannabis en is van veel hogere kwaliteit (minder troep en meer THC) dan de meeste coffeeshopwiet. Het probleem was alleen de prijs, bij een gewone apotheek betaal je 9 euro per gram en daardoor werd door huisartsen vaak aan patienten aangeraden om gewoon wiet in de coffeeshop te kopen. De grootste oorzaak van de hoge prijs in apotheken zijn de kosten van het inpakken van de wiet, wat al gebeurd voordat de wiet de apotheek binnenkomt. Bij de cannabisapotheek is dat anders. Zij verkopen maar één product en hebben het na veel moeite voor elkaar gekregen om een vergunning te krijgen voor het afnemen van grotere hoeveelheden wiet. Daarom hebben ze de mogelijkheid om de wiet zelf in te pakken, wat de kosten erg drukt. Bij de cannabisapotheek kost een gram 6 euro en is de kwaliteit toch een stuk beter dan coffeeshopwiet. Uiteindelijk koop je dus wiet van een hogere kwaliteit voor dezelfde prijs, mits je de wiet bij de cannabisapotheek koopt en niet bij een reguliere apotheek. Dat is ook niet meer nodig, want recepten kunnen vanuit heel Nederland worden doorgefaxt en vervolgens wordt de wiet opgestuurd. ![]() |
|
Ok, dat heerscht. Het zou schandalig zijn Stigma, als het omgekeerd was, en dus al kwetsbare mensen in hun reet geneukt werden. Maar dus niet het geval. ![]() Op recept dus. Maar enkel en alleen voor MS patienten? MS asin Multiple Sclerose, de zenuwaandoening. ![]() |
|
Nee, een arts kan altijd wiet als medicijn voorschrijven, dus ook in andere gevallen. Veel voorkomende redenen zijn inderdaad multiple sclerose en ook ruggenmergschade, kanker, hiv, aids en zenuwpijnen. Maar het kan dus ook om andere redenen worden voorgeschreven. Een bijkomend voordeel is dat het ook aan mensen onder de 18 jaar kan worden voorgeschreven, omdat het een medicijn is. ![]() |
|
Nee heb ik, ja kan ik krijgen. :D ![]() ![]() |
|
Succes! ![]() ![]() |
|
straks gaan kinderen kanker krijgen om zo wiet te kunnen scoren ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
lol enzo ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |