IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig, onzinnig, heerschend en droevig nieuws XII Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-11-2005 19:31 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 november 2005 19:23 schreef Jenje het volgende:
Dus omdat het illegaal al gebeurd, dan iedereen maar een wapen?

Denk je dan niet dat de mensen die legaal niet aan een wapen kunnen kopen eerder geneigd zijn er illegaal één aan te schaffen? Met alle gevolgen daarvan ...

Dan krijg je straks in Nederland helemaal een situatie waarin de politie als minderwaardig beschouwd wordt.
Nee maar je hoeft het niet laten uit de angst dat 'tuig' ermee over straat gaat rennen, dat gebeurt al.

En het soort mens wat er niet aan kan komen heeft er waarschijnlijk nu al een.

De politie is hier niet serieus te nemen en wordt door allochtone jeugd al lang als minderwaardig beschouwd, net als iedere andere autochtoon.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-11-2005 19:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

@Varanus: Natuurlijk moet je je eigendom goed beveiligen en hard optreden, maar wat nu als die inbreker dankzij de wet ipv ongewapend met zijn legale pistool inbreekt, puur omdat de rest van zijn familie braaf is en hij nog nooit gepakt?

Dan zit je zoontje plots zonder vader ...

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 07-11-2005 19:32]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-11-2005 19:32 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 7 november 2005 19:27 schreef Mark het volgende:
Ja, maar als ze illegaal zijn en je wordt ermee betrapt dan ben je hem kwijt. Dus er wordt hier een stuk minder met die dingen gezwaaid dan in bijvoorbeeld de VS.



[edit]


Klopt. Ik had vorig jaar een zuippartijtje met een buurman hier. Ik ken hem al een aantal jaren en weet dat ie geen lieverdje is. Na weet ik hoeveel bier heeft ie me z'n vuurwapens laten zien, en dat waren er nogal wat. Andere maat van me zit voor 16 jaar wegens moord in de bak. Ik wist dat ie vuurwapens had, maar verder op wat criminele maatjes na eigenlijk niemand.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-11-2005 19:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 november 2005 19:31 schreef kwelgeest het volgende:
Nee maar je hoeft het niet laten uit de angst dat 'tuig' ermee over straat gaat rennen, dat gebeurt al.

En het soort mens wat er niet aan kan komen heeft er waarschijnlijk nu al een.

De politie is hier niet serieus te nemen en wordt door allochtone jeugd al lang als minderwaardig beschouwd, net als iedere andere autochtoon.
Maar hoe zie jij die legale wapens als oplossing hiervoor?

Ik zie dan meer in een strakker minderheden en asiel beleid.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-11-2005 19:33 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 7 november 2005 19:29 schreef varanus het volgende:
Nou heb ik zelf geen vuurwapen, maar ik wel een stuk waterleidingpijp naast m'n bed liggen, en de eerste de beste inbreker die denkt dat ie hier welkom is gaat hardhandig kennismaken met dat stuk metaal. En ik beuk, stamp en ram net zolang op z'n hersenpan in tot ik em kan afvoeren en ergens kan dumpen waar ie misschien nog levend wordt teruggevonden. Komt geen politie aan te pas.




je hoeft idd geen vuurwapen te bezitten om iemand te slopen.



Suck my piss


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-11-2005 19:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 november 2005 19:29 schreef varanus het volgende:
Nou heb ik zelf geen vuurwapen, maar ik wel een stuk waterleidingpijp naast m'n bed liggen, en de eerste de beste inbreker die denkt dat ie hier welkom is gaat hardhandig kennismaken met dat stuk metaal. En ik beuk, stamp en ram net zolang op z'n hersenpan in tot ik em kan afvoeren en ergens kan dumpen waar ie misschien nog levend wordt teruggevonden. Komt geen politie aan te pas.




zo, jij zou een goede aanwinst zijn voor die rellende "fransen".


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 07-11-2005 19:35 by Infaustus Profiel van Infaustus

In grouw snapt men het.


No meat is sweater


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-11-2005 19:36 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 november 2005 19:33 schreef Jenje het volgende:
Maar hoe zie jij die legale wapens als oplossing hiervoor?

Ik zie dan meer in een strakker minderheden en asiel beleid.
Niet, Ik zeg slechts dat ik er geen problemen mee heb als men zijn eigendommen met een vuurwapen mag verdedigen.

En een strenger beleid ben ik natuurlijk ook voor.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-11-2005 19:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 november 2005 19:36 schreef kwelgeest het volgende:
Niet, Ik zeg slechts dat ik er geen problemen mee heb als men zijn eigendommen met een vuurwapen mag verdedigen.

En een strenger beleid ben ik natuurlijk ook voor.


maar jij maakt nu een cruciale fout. Als (bepaalde) vuurwapens legaal zouden worden betekend dat nog niet dat je het legaal is om een inbreker neer te schieten. je moet je legale geweer gewoon aan de muur laten hangen dan.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-11-2005 19:39]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-11-2005 19:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Maar je mag in principe al je eigendommen verdedigen hoor .. alleen is dat aan strikte normen vastgelegd ...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-11-2005 19:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 november 2005 19:38 schreef attila_de_hun het volgende:
maar jij maakt nu een cruciale fout. Als (bepaalde) vuurwapens legaal zouden worden betekend dat nog niet dat je het legaal is om een inbreker neer te schieten. je moet je legale geweer gewoon aan de muur laten hangen dan.
Als je even al mijn posts gelezen had omtrent dit nieuw item......


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-11-2005 19:41 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 7 november 2005 19:32 schreef Jenje het volgende:
@Varanus: Natuurlijk moet je je eigendom goed beveiligen en hard optreden, maar wat nu als die inbreker dankzij de wet ipv ongewapend met zijn legale pistool inbreekt, puur omdat de rest van zijn familie braaf is en hij nog nooit gepakt?

Dan zit je zoontje plots zonder vader ...


Ik doel dan ook op de normale mens. Kijk, dat zulk tuig wapens heeft is inderdaad een groot probleem. Maar als beschermingsmiddel THUIS heb ik er absoluut geen problemen mee.

En ik hoop hier nooit een inbreker te betrappen. Maar mocht dat wel eens gebeuren, dan heeft ie een groot probleem. Ik ga echt niet vriendelijk vragen of ie alsjeblieft wil vertrekken. Ik weet van mezelf dat ik uit blinde woede verval in excessief geweld, en sla de ellendeling aan gort. En zoals ik al zei; er komt absoluut GEEN politie aan te pas, want dan ben ik in één keer de crimineel. En dat verdom ik en speel dus lekker eigen rechter.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-11-2005 19:42 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 7 november 2005 19:39 schreef Jenje het volgende:
Maar je mag in principe al je eigendommen verdedigen hoor .. alleen is dat aan strikte normen vastgelegd ...



Idd, maar van die verstikkende Nederlandse normen word ik een beetje kotsmisselijk.


spelfout weggehaald...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-11-2005 19:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 november 2005 19:39 schreef Jenje het volgende:
Maar je mag in principe al je eigendommen verdedigen hoor .. alleen is dat aan strikte normen vastgelegd ...

Klopt maar die regels zijn nogal onduidelijk en er worden erg vaak fouten gemaakt. De gene die zijn bezit verdedigt wordt ingerekend etc.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-11-2005 19:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 november 2005 19:41 schreef kwelgeest het volgende:
Als je even al mijn posts gelezen had omtrent dit nieuw item......


welk briljant punt heb ik dan over het hoofd gezien. dat van "de wet een beetje aanpassen"???


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-11-2005 19:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 november 2005 19:42 schreef varanus het volgende:
Idd, maar van die verstikkende Nederlandse normen word ik een beetje kotsmisselijk.
Tja, je zult er mee moeten leven, eigen rechter spelen zorgt ook alleen maar voor veel problemen (gevangenisstraf, je baan dus kwijt etc etc etc). Als je er niet mee kunt leven, moet je je heil elders zoeken ....

Maar je hebt toch waakhonden Gurbe


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-11-2005 22:59 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 november 2005 19:16 schreef Hexegot het volgende:
Ik DENK zomaar dat je met wapenbezit toestaan on-ge-lo-fe-lijk veel rotzooi krijgt (Amerika?)...
Heel leuk dat '(Amerika?)' van je, maar kun je het onderbouwen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 07-11-2005 23:03 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 7 november 2005 22:59 schreef Misanthrope het volgende:

Heel leuk dat '(Amerika?)' van je, maar kun je het onderbouwen?

Jup; ik lees/hoor namelijk met de regelmaat van de klok wel iets over een, laten we zeggen, vervelend gebeuren in Amerika waar een 'privé-vuurwapen' bij betrokken is. En nee, ik weet zo gauw even geen voorbeelden die ik hier tot in de details kan neerpennen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-11-2005 23:10 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 november 2005 23:03 schreef Hexegot het volgende:
Jup; ik lees/hoor namelijk met de regelmaat van de klok wel iets over een, laten we zeggen, vervelend gebeuren in Amerika waar een 'privé-vuurwapen' bij betrokken is. En nee, ik weet zo gauw even geen voorbeelden die ik hier tot in de details kan neerpennen.
Je hoort in Nederland ook regelmatig van akkefietjes met messen. (Keuken?) Messen maar verbieden?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 07-11-2005 23:12 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 7 november 2005 23:10 schreef Misanthrope het volgende:

Je hoort in Nederland ook regelmatig van akkefietjes met messen. (Keuken?) Messen maar verbieden?

Messen kun je natuurlijk niet verbieden, maar vuurwapens wel.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-11-2005 23:13 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 november 2005 23:12 schreef Hexegot het volgende:
Messen kun je natuurlijk niet verbieden, maar vuurwapens wel.
Natuurlijk...

Honkbalknuppels misschien?

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 07-11-2005 23:13]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 07-11-2005 23:17 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 7 november 2005 23:13 schreef Misanthrope het volgende:

Natuurlijk...

Honkbalknuppels misschien?

Weet je wat, laten we gewoon alle zaken die BEDOELD zijn om mensen te verwonden of te doden verbieden.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-11-2005 23:53 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 6 november 2005 22:33 schreef Jenje het volgende:
Nee, maar doet dat er toe?

behoorlijk veel... maar goed. laat maar! Stay Angry grrrrrrrr


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-11-2005 23:56 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 7 november 2005 19:14 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind er serieus niets mis mee. Je hebt gewoon uit andermans huis te blijven en van andermans bezittingen af te blijven. Als je vuurwapens thuis legaliseert en bepaalde wetten een beetje aanpast dan weet een inbreker welk risico hij/zij loopt; Iets met eigen schuld dan.
Mensen die, echt, graag met een vurwapen over straat willen doen dat nu toch al.

En dat hij zegt dat marokkanen wel een wapen mogen hebben, behalve als er criminelen in de familie zitten. Losstaand of je wel of niet tegen wapens bent is dat behoorlijk dom, wat is familie bijvoorbeeld, tot welke generatie ga je en hoe dicht bij of wel veraf moeten ze staan. Tevens impliceert het dat criminaliteit erfelijk zou zijn, beetje dom.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-11-2005 23:59 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 7 november 2005 23:13 schreef Misanthrope het volgende:
Natuurlijk...

Honkbalknuppels misschien?

auto's, sigaretten, zuurstof... behoorlijk dodelijk allemaal, maar ik neem aan dat je het verschil kunt inzien tussen een vuurwapen en andere "dodelijke middelen".


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen