IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Blek metl (Black Metal) tipok Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-03-2007 13:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 maart 2007 13:18 schreef Cryptogram het volgende:
al opinies over het nieuwe beestchjen van LUGUBRUM?
Hoe is die in vergelijking tot de vorige twee studio-albums?
Of wilde jij dat ook net weten?

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 16-03-2007 13:29 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

Dat laatste: ikzelf heb namelijk nog geen enkele noot gehoord.

"And as things fell apart, nobody paid much attention"

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-03-2007 13:32 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 maart 2007 13:29 schreef Cryptogram het volgende:
+1
Ik vond 'Vette Cuecken' destijds wat tegenvallen eigenlijk, 'kheb'm nog wel ergens. Toch weer eens drraien. Daarna heb ik niets nieuws meer gekocht en/of geluisterd.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 16-03-2007 13:36 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

De "Vette Cuecken" en ook het daaropvolgende album "Heilige Dwazen" waren nou niet bepaald 'blind-kopen-platen', als je daar al over kunt spreken bij Lugubrum. Een previewtrack of een recensie o.i.d. zou niet onaardig zijn in dit geval.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-03-2007 13:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 maart 2007 13:36 schreef Cryptogram het volgende:
De "Vette Cuecken" en ook het daaropvolgende album "Heilige Dwazen" waren nou niet bepaald 'blind-kopen-platen', als je daar al over kunt spreken bij Lugubrum. Een previewtrack of een recensie o.i.d. zou niet onaardig zijn in dit geval.
Klopt. Je moet er van houden, Lugubrum. Maar 'De Zuivering' en 'De Totem' vind ik echt geniale releases.

spectre
Usericon van spectre
Posted 16-03-2007 13:54 by spectre Profiel van spectre

Ik spam mezelf nog maar eens:

Control Human Delete, dat is 'progressieve industrial black metal' uit Nederland.

op 17 April komt het debuut uit via Code666 Records, bekend van o.a. Negura Bunget, Diabolicum, Aborym, Axis of Perdition en Amesoeurs.

mp3:
The Creation Equivalence Principle

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 16-03-2007 13:58 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

Exactement, niets mis met die platen! Bedoel enkel dat het zelfs voor de liefhebber na "Al Ghemist" niet een kwestie van blind aanschaffen is.
Hopelijk heeft de nieuwe plaat wat meer om handen als de 2 vorige. Het blijft interessant om na te gaan wat Midgaars en Co weer hebben uitgespookt. Men treedt nu bijv. tegenwoordig ook op met de bebaarde 'Slosse', begrijp ik.

Pred
Usericon van Pred
Posted 16-03-2007 16:08 by Pred Profiel van Pred

quote:
Op 16 maart 2007 13:29 schreef Cryptogram het volgende:

http://lugubrum.com/lugubrum/video/LUGUBRUM_De_Ware_Hond.avi

hier kan je een sample met bijhorend filmpje van die nieuwe cd luisteren
Ik heb de nieuwe cd zelf nog niet gehoord, maar ik ga 'm toch aanschaffen, want ik begin de vette ceucken en heilige dwazen steeds meer te appreciëren, je moet er alleen wat aan wennen omdat het niet echt meer te vergelijken valt met het oude werk. Voor hoever die sample representatief is voor de volledige cd weet ik ook niet, het klinkt allemaal nogal experimenteel/psychedelisch op het eerste gehoor, nog een stapje verder dan Heilige Dwazen. Ze geven alleszins een interessante draai aan het Black Metal genre vind ik!

Die live-cd vind ik trouwens ook vrij tot zeer goed!

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 16-03-2007 17:15 by Verval Profiel van Verval

De Ware Hond heb ik gedeeltelijk gehoord en het is een aardige plaat geworden maar als je meer fan ben van het oudere werk (zoals de twee platen die Kwelgeest al noemde) is het toch wel erg wennen. De liefhebbers van expirimentele black metal kunnen dit uiteraard blind aanschaffen. Liefhebbers van conservatieve black metal kunnen dit beter laten liggen.

Ik zal er nog een aantal maal aandachtig naar moeten luisteren om er echt een oordeel over te kunnen vellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Verval op 16-03-2007 17:18]

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-03-2007 17:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik denk dat het woorde 'conservatief' een mooie plek in Verval zijn post kan vinden. En daarmee een nogal hinderlijk woord perfect vervangt.

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 16-03-2007 17:19 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 16 maart 2007 17:17 schreef kwelgeest het volgende:
Ik denk dat het woorde 'conservatief' een mooie plek in Verval zijn post kan vinden. En daarmee een nogal hinderlijk woord perfect vervangt.

Bij deze gedaan.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 18-03-2007 20:00 by istharol Profiel van istharol

Ik heb sinds een lange tijd Womb Of Pestilence van Warloghe weer in mijn cd speler gestopt. Wat een geniale cd!!

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 19-03-2007 1:46 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 15 maart 2007 20:58 schreef Metalhead22 het volgende:
Ooit iemand gehoord van Morkritek?
"German heathen black metal ! Ex Endstille !" volgens Dis-order.com
Ik als Endstille fan wilde dit wel eens horen. Maar helaas; ze zijn zo over-the-top kvlt ende trui dat ze geen website of myspace hebben. Ook geen plek op Metal-archives.com. Iemand bekend met deze band?

Al gecheckt ondertussen?

Faustian Spirit of the Earth

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-03-2007 14:13 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Ja, bedankt nog. Heb het geluisterd, maar vond het niet zo heel bijzonder. Doe mij toch Endstille maar

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 20-03-2007 1:38 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Bijzonder vond ik het idd ook niet, maar luistert voor de rest wel lekker.

Faustian Spirit of the Earth

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 22-03-2007 18:56 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Ik krijg morgen het debuut binnen van het Duitse Orlog; Reinigende Feuer. Rete goeie blackmetal met invloeden van o.a. Dark Funeral, Naglfar, Endstille en nog een hele rits meer. Schnelle blaststukken worden afgewisseld met mooie, melodische passages.

http://www.myspace.com/orlogorg
www.orlog.org

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 22-03-2007 20:57 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

Dark Funeral en Naglfar invloeden?

Hmm, misschien vond ik daarom het album tegenvallen...

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-03-2007 22:16 by M. Profiel van M.

Je zal maar door Dark Funeral beïnvloed zijn als band. Dan zijn de ideeën wel heel erg op.
Waar is het historisch besef gebleven...

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 22-03-2007 22:36 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 22 maart 2007 18:56 schreef Metalhead22 het volgende:
Schnelle blaststukken

Als in schel én snel? Of een n teveel? Blaststukken zijn immers altijd snel. Maar nu dus ook schel?

Verwarrend, die blackmetal.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 22-03-2007 22:37]

“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’

nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 22-03-2007 23:53 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 14 maart 2007 17:51 schreef nuclearwarfare het volgende:
Een van de, pak 'm beet, 10-15 black metal bands die ik nog actief en gepassioneerd luister en waarvan ik dat zal blijven doen. Heb alle releases thuis staan, met uitzondering van de Coagula CD (demo re-issues) en de Black Metal Endsieg I 7". Geniale shit.

SVEST heeft enkele dagen geleden een split 10" uitgebracht met Inkisitor, heb 'm natuurlijk direct besteld en ik ben enorm benieuwd.

En die 10" is ontzettend goed. Heb de Inkisitor kant nog maar twee keer beluisterd, omdat m'n aandacht volledig naar de SVEST kant gaat. De track ligt in het verlengde van "Urfaust", maar met een betere / toegankelijkere productie. Dat houdt overigens niet in dat ik "Urfaust" kut vind, sterker nog, dat is wel een van de beste BM albums ooit.

Nee, vette shit. Wie mij aan de Black Metal Endsieg 1 7" kan helpen kan leuke spulletjes terug verwachten.

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 24-03-2007 16:54 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 22 maart 2007 23:53 schreef nuclearwarfare het volgende:
Nee, vette shit. Wie mij aan de Black Metal Endsieg 1 7" kan helpen kan leuke spulletjes terug verwachten.

Die heb ik, maar verklaar je nader wat bij jou leuke spulletjes zijn die een trade kunnen rechtvaardigen.

nuclearwarfare
Posted 24-03-2007 17:03 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

weg

[Dit bericht is gewijzigd door nuclearwarfare op 21-05-2007 20:55]

Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 24-03-2007 18:16 by Iscariah Profiel van Iscariah

Ik dacht dat die Leviathan LP weg was?

nuclearwarfare
Posted 24-03-2007 18:16 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

Al heel lang zelfs, heb er 85 euro voor gevangen. Even weghalen.

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 24-03-2007 18:18 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 24 maart 2007 18:16 schreef nuclearwarfare het volgende:
Al heel lang zelfs, heb er 85 euro voor gevangen. Even weghalen.

Jij ouwe joodse handelaar met die haakneus van je.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com