IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Emperor Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-10-2005 19:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 19:16 schreef Verval het volgende:
Het beste spul vind ik nog altijd In the nightside eclipse gevolgt door Anthems...
Het demo materiaal is ook heftig.
Ik vind die eerdere versie van 'I am the Black Wizard' wel een stuk stoerder dan de 'In the Nightside Eclipse' versie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 01-10-2005 19:32 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Foto's van hun surprise optreden in Rockefeller Oslo:

http://photobucket.com/albums/y196/xmetalerinx/

Godver! Ik zit er ook serieus aan te denken om volgend jaar naar Wacken te gaan!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 01-10-2005 19:32 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 19:30 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind die eerdere versie van 'I am the Black Wizard' wel een stuk stoerder dan de 'In the Nightside Eclipse' versie.

Ik kan die me even niet voor de geest halen.

NP: I Am The Black Wizard (split)


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-10-2005 19:35 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 19:32 schreef Verval het volgende:
Ik kan die me even niet voor de geest halen.

NP: I Am The Black Wizard (split)
Da's dus de oudere versie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 01-10-2005 19:40 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 19:35 schreef kwelgeest het volgende:
Da's dus de oudere versie.


Daarom had ik die even opgezet. Ik vind toch de In The Nightside.. versie beter.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 01-10-2005 19:43 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 1 oktober 2005 19:14 schreef arnibes het volgende:
de laatste is anders best luisterbaar

Wacken 2006 gaat gaaf worden.


Ik vind die laatste ook zeker niet slecht. Alleen kan die in mijn ogen niet tippen aan Anthems en wat ervoor kwam.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


The Dark Flower King
Usericon van The Dark Flower King
Posted 01-10-2005 22:02 by The Dark Flower King Wijzig reactieProfiel van The Dark Flower KingQuote dit berichthttp://huifkar.moerstaal.nl/

bij metalfan las ik het volgende over Emperor (WACKEN OPEN AIR Festival is niet het enige festival waar ze gaan spelen namelijk):

Vrijdagavond gebeurde waar menig metalfan van droomde: de legendarische black metal band Emperor kwam bij elkaar voor een optreden. In de Rockefeller in Oslo speelde de band een drietal nummers op het verjaardagsfeestje van het Noorse tijdschrift Scream, en daarna werd bekend dat Emperor volgend jaar enkele festivals zal bezoeken, waaronder Wacken Open Air en het Noorse Inferno festival. Het laatste Emperor album, Prometheus: The Discipline Of Fire & Demise, kwam uit in 2001, waarna de band besloot te stoppen.

Zullen nu bij elkaar blijven om nieuwe albums te gaan maken of zal dit eenmalig zijn ik ben benieuwd


The Dark Flower King


Ed
Usericon van Ed
Posted 01-10-2005 23:04 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 22:02 schreef The Dark Flower King het volgende:
bij metalfan las ik het volgende over Emperor (WACKEN OPEN AIR Festival is niet het enige festival waar ze gaan spelen namelijk):

Vrijdagavond gebeurde waar menig metalfan van droomde: de legendarische black metal band Emperor kwam bij elkaar voor een optreden. In de Rockefeller in Oslo speelde de band een drietal nummers op het verjaardagsfeestje van het Noorse tijdschrift Scream, en daarna werd bekend dat Emperor volgend jaar enkele festivals zal bezoeken, waaronder Wacken Open Air en het Noorse Inferno festival. Het laatste Emperor album, Prometheus: The Discipline Of Fire & Demise, kwam uit in 2001, waarna de band besloot te stoppen.

Zullen nu bij elkaar blijven om nieuwe albums te gaan maken of zal dit eenmalig zijn ik ben benieuwd


al had je 5 post boven je gelezen dan zie je daar zelfs al foto's van!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 02-10-2005 10:48 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 22:02 schreef The Dark Flower King het volgende:
bij metalfan las ik het volgende over Emperor (WACKEN OPEN AIR Festival is niet het enige festival waar ze gaan spelen namelijk):

Vrijdagavond gebeurde waar menig metalfan van droomde: de legendarische black metal band Emperor kwam bij elkaar voor een optreden. In de Rockefeller in Oslo speelde de band een drietal nummers op het verjaardagsfeestje van het Noorse tijdschrift Scream, en daarna werd bekend dat Emperor volgend jaar enkele festivals zal bezoeken, waaronder Wacken Open Air en het Noorse Inferno festival. Het laatste Emperor album, Prometheus: The Discipline Of Fire & Demise, kwam uit in 2001, waarna de band besloot te stoppen.

Zullen nu bij elkaar blijven om nieuwe albums te gaan maken of zal dit eenmalig zijn ik ben benieuwd
Dat nieuws had ik gisterochtend al geplaatst hier


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


valfar
Usericon van valfar
Posted 02-10-2005 15:17 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 2 oktober 2005 10:48 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dat nieuws had ik gisterochtend al geplaatst hier


Achja, neem het hem niet kwalijk. Met zo'n kutnaam kun je een niet al te hoog IQ hebben.
'De donkere bloempjes koning' Ev0l hoor



spectre
Usericon van spectre
Posted 02-10-2005 21:06 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

bloemen gedijen geeneens in het donker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 04-10-2005 0:24 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 11:47 schreef Ed het volgende:
Update: EMPEROR To Headline Germany's WACKEN OPEN AIR Festival - Sep. 30, 2005
In addition to headlining the 2006 edition of Norway's Inferno Festival, influential Norwegian extreme metal outfit EMPEROR will perform at next year's Wacken Open Air, set to take place August 3-5, 2006 in Wacken, Germany.

Laat ze maar een clubtour doen. Lijkt mij een stuk gaver.



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-12-2005 9:02 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Nieuw solo album van Ihsahn:

Ihsahn solo recording announced
The Adversary has been confirmed as album title for the forthcoming solo recording from musician Ihsahn. Final stages of album recording are currently underway at Symphonique Studios in Norway with the final mix planned for early 2006. A video is planned for the song Invocation, though specific details as to director and concept are still in development. "The music is a continuation of my work within the metal genre", says Ihsahn. "It incorporates influential elements from all periods/stages of my background since I first picked up the guitar 20 years ago. Powerful, epic, extreme and straight from the heart."
All music and lyrics for The Adversary have been written and performed by Ihsahn with exception of drums, performed by Asgeir Mickelson (Borknagar, Spiral Architect). "He has been the perfect drummer for this album," notes Ihsahn. "He has really brought to live the patterns I programmed in pre-production.
Ihsahn is most noted as vocalist/guitarist of Emperor. Forming in 1991, Emperor recordings have sold hundreds of thousands worldwide. Their impace on black/extreme metal ranks them as one of the genre's most influential. Candlelight Records recently confirmed four farewell American shows for Emperor which will be Ihsahn's first visit to the US since Emperor's only US tour in support of their third album, IX Equilibrium. The recent announcements followed confirmations of European shows that the band will also perform in 2006.
The Adversary will be released cooperatively by Mnemosyne Productions and Candlelight Records worldwide. Owned/operated by partners Ihsahn and Ihriel since 2003, Mnemosyne Productions was established as an outlet for duo's musical collaborations as well as a place for new talent and innovative artists.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 26-12-2005 10:17 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

ben benieuwd!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


valfar
Usericon van valfar
Posted 26-12-2005 22:01 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Ik vraag me trouwens af of ze ook nummers van hun laatste album zullen spelen op de nieuwe tour. Aangezien een nummer als Empty mij behoorlijk moeilijk lijkt om live goed te laten klinken enzo.



Animus
Usericon van Animus
Posted 26-12-2005 22:41 by Animus Wijzig reactieProfiel van AnimusQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2005 22:01 schreef valfar het volgende:
Ik vraag me trouwens af of ze ook nummers van hun laatste album zullen spelen op de nieuwe tour. Aangezien een nummer als Empty mij behoorlijk moeilijk lijkt om live goed te laten klinken enzo.


ja, dat vraag ik mij ook af. Maar ik hoop het wel, want Prometheus is wel een beregaaf album


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-02-2006 22:15 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

welk album komt in de buurt van de kwaliteit op "Anthems to the Welkin at Dusk" ?

en vooral.. welke hebben een betere mix behoorlijk jammer van zo'n kankervet album!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 28-02-2006 22:50 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

Gewoon alles van Emperor luisteren. In the Nightside Eclipse is mijn favo.


She Said Destroy in Black New York


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-02-2006 23:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2006 22:15 schreef jbassist het volgende:
welk album komt in de buurt van de kwaliteit op "Anthems to the Welkin at Dusk" ?

en vooral.. welke hebben een betere mix behoorlijk jammer van zo'n kankervet album!
Als om de mix gaat dan raad ik je alles voor dat album af en alles erna aan.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 01-03-2006 9:05 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

aight, thanks!

de gigantische muzikaliteit stijgt wel boven de mix uit gelukkig maar stel je dit eens voor met een (noem eens een goeie qua productie/mix..) de productie van de laatste dimmu borgir.

...welkins at dust was dan volgens mij HUGE geweest.

maargoed... heb je nu niks aan hehehe...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 01-03-2006 9:49 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2006 9:05 schreef jbassist het volgende:
aight, thanks!

de gigantische muzikaliteit stijgt wel boven de mix uit gelukkig maar stel je dit eens voor met een (noem eens een goeie qua productie/mix..) de productie van de laatste dimmu borgir.

...welkins at dust was dan volgens mij HUGE geweest.

NEEEE Dat had alle sfeer eruit gehaald! De productie op Anthems is prima in orde, hoewel alleen de zang te zacht in de mix staat.

Anyway, als je voor de muzikaliteit gaat van Emperor dan zou ik IX Equilibrium en Prometheus luisteren. Voor een pot enorm magistrale sfeer moet je In The Nightside Eclipse hebben. En dan niet zeggen dat ITNE een DB productie moet hebben aub.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 01-03-2006 10:08 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

ik vind DB ook niet bepaald een ontzettende topband ofzo.. maar die productie is behoorlijk tegek en ik denk nog steeds dat zo'n heldere mix (op die uber lelijke triggersound na..) ook emperor veel verder had kunnen tillen als dat ze nu zijn/waren. of het de sfeer zou bedrukken.. tja... je bent zo'n cd natuurlijk ook zo gewend, maar goed... we zullen nooit weten hoe het zo zou klinken..

het zou wel minstens interessant zijn om eens te kunnen vergelijken volgens mij zou je veel meer toffe details horen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2006 10:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hij snapt de sfeer niet, dat wist ik al, dat is vaker zo.. mensen die de sfeer niet niet snappen haken af op een productie.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 01-03-2006 10:22 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Sommigen begrijpen het echt niet nee. Emperor behoort geen productie van Dimmu Borgir te hebben. De Emperor platen zijn goed zoals ze zijn. Onnozel om je voorstellingen te gaan maken hoe het met een andere prodoctie zou klinken. De platen zijn zoals ze zijn. Punt.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 01-03-2006 10:22 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

ik haak er zeker niet op af.. Ye Entrancemperium blaast nu ook al zeker de hele morgen (en sinds gister) uit de speakers een DB productie zal waarschijnlijk ook niet passen bij hoe de band over wil komen etc..etc.. ik begrijp dat ook wel.. (mijn eigen mixen voor bands worden ook steeds meer met zin viezer) maar ik vraag me nog gewoon af hoe ze zouden klinken MET.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen