IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Emperor Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 17:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 16:51 schreef NecRobert het volgende:
Ik snap sowieso die negatieve reacties op de ontwikkeling van Emperor niet zo. Als ze elk album hetzelfde zouden doen was het ook niet goed geweest.

Nee, natuurlijk niet! Hallo zeg.... ik ben geen mongool. De latere Emperor mist kop noch staart en die 'ontwikkeling' is vooral laten zien hoeveel riffs ze wel niet in een nummer kunnen pleuren zonder er een zinvolle *song* van te maken.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 18-04-2003 17:17 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 17:02 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee, natuurlijk niet! Hallo zeg.... ik ben geen mongool. De latere Emperor mist kop noch staart en die 'ontwikkeling' is vooral laten zien hoeveel riffs ze wel niet in een nummer kunnen pleuren zonder er een zinvolle *song* van te maken.


Akkoord, ze zijn dan volgens mij ook gestopt omdat ze dat zelf wel inzagen, gelukkig maar. Vanaf IX equilibrium is de sfeer gewoon compleet weg, technisch gezien wel sterk doch volledig inhoudloos.

Het artwork begon mij trouwens ook mateloos te ergeren. Steeds weer hetzelfde, tot zelf de verzamelaar toe. Er zat gewoon niets meer in.

De rest van hun werk blijft natuurlijk voor eeuwig overeind.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-04-2003 14:42 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 17:02 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee, natuurlijk niet! Hallo zeg.... ik ben geen mongool. De latere Emperor mist kop noch staart en die 'ontwikkeling' is vooral laten zien hoeveel riffs ze wel niet in een nummer kunnen pleuren zonder er een zinvolle *song* van te maken.

Songs zijn het zeker wel (zelfs met kop en staart). Ze zijn alleen anders opgebouwd en het is een stuk complexer.
Ik geniet er dan ook op een hele andere manier van dan van de oudere platen.

Ze zijn gestopt omdat ze nou eenmaal niet wisten hoe het na "Prometheus" nog verder moest. Ik heb er zelf alle respect voor dat ze gestopt zijn (natuurlijk is het wel verschrikkelijk jammer ). Vooral omdat het om puur muzikale redenen was. Ze hadden ook zo de commerciele kant op gekund. Ze waren immers de Metallica van de Black Metal.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


natassja
Usericon van natassja
Posted 20-04-2003 14:55 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

ik vind emperor zuigen, kan er gewoonweg niet naar luisteren


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-04-2003 15:01 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik vind eigenlijk vooral de latere cd's van emeperor heel goed. Gewoon snel, melodieus en afwisselend.
NP: Emperor Ye Entrancemperium


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 21-04-2003 13:31 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 16:51 schreef NecRobert het volgende:
Voor mij heeft elk Emperor-album weer iets speciaals. Of het nou qua duistere sfeer is of qua muzikaal vakmanschap.
Ik snap sowieso die negatieve reacties op de ontwikkeling van Emperor niet zo. Als ze elk album hetzelfde zouden doen was het ook niet goed geweest. Elk album is een logisch vervolg op de vorige.

Emperor is voor mij nog steeds onovertroffen wat black metal betreft en dit zal misschien ook wel zo blijven.
een 2e in the night side eclipse zou er bij mij anders best goed in gaan.
En I'm the dark wizard is zeker wel overschat. het is een leuk nummer maar de rest vd cd klinkt ook zo.


Sater
Usericon van Sater
Posted 21-04-2003 23:44 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 13:31 schreef impaled succubus het volgende:
En I'm the dark wizard is zeker wel overschat.


zo overschat dat jij zelfs vergeet dat het black is ipv dark...

edit: en Wizards

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 21-04-2003 23:45]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 21-04-2003 23:54 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Waar is de steek van de keizer?


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 22-04-2003 14:00 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 23:44 schreef Sater het volgende:
zo overschat dat jij zelfs vergeet dat het black is ipv dark...

edit: en Wizards
boeie, bewijst maar weer hoe erg ik het niet een bijzonder nummer vind


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 22-04-2003 15:17 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2002 14:58 schreef Paul het volgende:
Ze hebben voor 9 Equilibrium nog een split cd uitgebracht ... ik heb die nog ergens liggen maar ik weet niet meer met wie.


ze hebben voor the nightsight eclipse ook met enslaved op een cd gestaan.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 22-04-2003 18:13 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 22 april 2003 15:17 schreef Airwolf het volgende:
ze hebben voor the nightsight eclipse ook met enslaved op een cd gestaan.


jep, de split met Enslaved heet Hordanes Land. En ze hebben nog een split met Thorns als ik me niet vergis.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 22-04-2003 18:21 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 22 april 2003 18:13 schreef Claw het volgende:
jep, de split met Enslaved heet Hordanes Land. En ze hebben nog een split met Thorns als ik me niet vergis.


Ooh. .die met Thorns schijnt nogal tof te wezen.. ben benieuwd..


Dit slaat nergens op.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 22-04-2003 18:56 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl



Zenial


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 22-04-2003 19:26 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 22 april 2003 18:56 schreef Zenial het volgende:
http://www.emperordiscography.com/



Gut. Da's hendig.


Dit slaat nergens op.


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 24-04-2003 16:27 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Ik heb vernomen dat het project Peccatum weer wordt op gestart, en dat er binnenkort een nieuwe cd uitkomt. Dus Emperor liefhebbers.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-04-2003 17:23 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2003 16:27 schreef Heer Krieg het volgende:
Ik heb vernomen dat het project Peccatum weer wordt op gestart, en dat er binnenkort een nieuwe cd uitkomt. Dus Emperor liefhebbers.

Da's goed nieuws.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-04-2003 19:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Woei!!!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sater
Usericon van Sater
Posted 24-04-2003 19:44 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Peccatum vond ik niks aan eerlijk gezegd en Zyklon was maar matig, ze mogen wat mij betreft wel een nieuw goed project starten.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-04-2003 19:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb Peccatum twee jaar geleden live gezien en toen was het best gaaf.Op cd word het vaak te eentonig.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 15-06-2003 14:47 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ben altijd grote fan geweest van die gasten.
Anthems is absoluut een van m'n all time favorites.
Ben een tijdje gestopt met metal te volgen en ik vraag me nu af met wat voor projecten die Ishan zich vandaag de dag bezighoud.


mvg wk10


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-06-2003 15:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Peccatum heb ik jaren terug live gezien in 013.. vond het zeer slecht.. de cd ook trouwens (ken alleen 'Strangled from within (oid)' .. overigens waren ze niet de enige die slecht speelden toen, het was een no mercy fest en Emperor bakte er ook maar weinig van, en Limbonic Art was helemaal om te huilen, ABSU was gecanceld en Morbid Angel was gaaf maar toen moest ik een trein halen ..


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 15-06-2003 16:36 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

KUT, dat ze uit elkaar zijn. punt...


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 15-06-2003 17:11 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 16:36 schreef zillah-morte het volgende:
KUT, dat ze uit elkaar zijn. punt...

Hun laatste was anders wel behoorlijk stront


mvg wk10


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-06-2003 19:14 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 15 juni 2003 15:26 schreef Valorian666 het volgende:
Peccatum heb ik jaren terug live gezien in 013.. vond het zeer slecht.. de cd ook trouwens (ken alleen 'Strangled from within (oid)' .. overigens waren ze niet de enige die slecht speelden toen, het was een no mercy fest en Emperor bakte er ook maar weinig van, en Limbonic Art was helemaal om te huilen, ABSU was gecanceld en Morbid Angel was gaaf maar toen moest ik een trein halen ..

Jaaa Impaled Nazarene kwam toen in plaats van Absu en dat was gaaaaaf!!!


Zenial


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 28-06-2003 13:16 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Eerst vond ik Emperor niet zo goed, maar begin het steeds beter te vinden


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen