IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Emperor Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-09-2006 11:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Prometheus is de bom. De rest ook, maar Prometheus is de bom.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2006 11:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2006 11:00 schreef spectre het volgende:
Wat een flauwekul, dus omdat ik Revolver van de Beatles niet heb meegemaakt kan ik hem niet op waarde schatten Ja ja.
Misschien was 'op waarde schatten' niet de juiste term, maar ik denk wel degelijk dat als je de release van dit album bewust hebt meegemaakt, je er heel anders tegenaan kijkt dan iemand die een paar jaar later het album ontdekt heeft (terwijl inmiddels al tientallen klonen rondlopen).


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-09-2006 11:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Volgens mij maakt dat geen zak uit, maargoed.

Je luistert een plaat altijd een eerste keer, de muziek wordt er niet beter op hoor. Misschien dat er een extra gevoel is van, "jeah ik was erbij etc".. maar of dat nou zoveel uitmaakt.

Ik maakte de release van Prometheus mee! O hij is echt speciaal daardoor zeg! En ook dat is een plaat die echt vernieuwend was, ookal zien heel weinig mensen dat omdat ze een bepaald verwachtingspatroon van 'De Keizer' hadden.

Allemaal sentimentele bullshit


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2006 11:42 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Sure, maar waarom denk je dat juist de mensen die pas later Emperor ontdekten ITNE altijd de mindere plaat lijken te vinden? Dat is een bepaald gevoel wat je bij die plaat hebt. Ik wist niet wat me overkwam toen ie in 1994 voor het eerst uit mijn speakers knalde, maar voor iemand die bv. pas in 1999 de plaat gehoord heeft en inmiddels al met allerlei klonen in aanraking is geweest, maakt het gewoon lang zoveel indruk niet.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-09-2006 11:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2006 11:42 schreef NecRobert het volgende:
Sure, maar waarom denk je dat juist de mensen die pas later Emperor ontdekten ITNE altijd de mindere plaat lijken te vinden? Dat is een bepaald gevoel wat je bij die plaat hebt. Ik wist niet wat me overkwam toen ie in 1994 voor het eerst uit mijn speakers knalde, maar voor iemand die bv. pas in 1999 de plaat gehoord heeft en inmiddels al met allerlei klonen in aanraking is geweest, maakt het gewoon lang zoveel indruk niet.


Misschien omdat het een mindere plaat is
Het werkt net zo goed de andere kant op. Mensen die zo gehecht zijn aan de eerste platen (zoals jij dus) kunnen het latere niet waarderen omdat dat niet dezelfde impact heeft zoals dat bij hun in het geheugen is gegrift in hun tienerjaren. Plus dat het gewoon hele andere muziek is en heel veel fans groeien nu eenmaal niet mee met de bands waar ze naar luisteren. Er zijn ook zat voorbeelden van bands waarbij de eerdere werken ook echt beter zijn maar in dit geval vind ik het totaal niet opgaan.

Toch zouden de werken van Emperor gewoon op muzikale inhoud moeten worden beoordeeld en niet op gevoel etc.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2006 12:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

IX, Anthems en Prometheus


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-09-2006 12:42 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Anthems vind ik de beste cd. Is ook de cd die ik zou aanraden om als eerste te luisteren.

Daarna is Prometheus mijn favoriet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-09-2006 13:04 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2006 12:42 schreef Misanthrope het volgende:
Anthems vind ik de beste cd. Is ook de cd die ik zou aanraden om als eerste te luisteren.

Daarna is Prometheus mijn favoriet.


Anthems indeed...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2006 13:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2006 11:57 schreef spectre het volgende:


Toch zouden de werken van Emperor gewoon op muzikale inhoud moeten worden beoordeeld en niet op gevoel etc.
Uiteraard! Maar ook op originaliteit, sfeer, etc. Het draait niet alléén om muzikale inhoud. En gevoel speelt ook wel degelijk een rol.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Prometheus geniaal! Maar qua sfeer haalt ie het lang niet bij Anthems en Nightside Eclipse! En dat heeft niet alleen te maken met het tijdperk waarin ie is uitgekomen. Ik ben totaal niet iemand die altijd zweert bij het 'oude' werk. Integendeel! Een band als Enslaved bijvoorbeeld vind ik op de laatste paar albums beter dan ooit! En dit terwijl ik destijds werd overrompeld door platen als Frost en Eld.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 13-09-2006 13:13]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-09-2006 13:13 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ok, ik weet dat ook wel van je, dus geen nood.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2006 13:22 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nou, ik was even bang dat je mij van conservatisme aan het betichten was *zucht van opluchting*


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-09-2006 13:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nee, maar je praatte wel effe als 1


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 14-09-2006 17:29 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

quote:
Op 13 september 2006 11:42 schreef NecRobert het volgende:
Sure, maar waarom denk je dat juist de mensen die pas later Emperor ontdekten ITNE altijd de mindere plaat lijken te vinden? Dat is een bepaald gevoel wat je bij die plaat hebt. Ik wist niet wat me overkwam toen ie in 1994 voor het eerst uit mijn speakers knalde, maar voor iemand die bv. pas in 1999 de plaat gehoord heeft en inmiddels al met allerlei klonen in aanraking is geweest, maakt het gewoon lang zoveel indruk niet.


hmm, ik heb ITNE pas ná Anthems voor het eerst gehoord, en vind hem minstens zo goed als Anthems en beter dan IX, laat staan dat gedrocht van een Prometheus. je theorie gaat niet altijd op, apparently.

anders zouden er toch helemaal geen 14-jarige Burzumkindjes rondwandelen, dunkt me.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 14-09-2006 17:31 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Het zou me anders niet verbazen als de laatste burzumplaten zijn gebruikt voor kindertelevisie.


mvg wk10


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-09-2006 17:49 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2006 17:29 schreef astathica het volgende:
hmm, ik heb ITNE pas ná Anthems voor het eerst gehoord, en vind hem minstens zo goed als Anthems en beter dan IX, laat staan dat gedrocht van een Prometheus. je theorie gaat niet altijd op, apparently.

anders zouden er toch helemaal geen 14-jarige Burzumkindjes rondwandelen, dunkt me.
Mijn theorie gaat zeker niet altijd op nee. Ik zeg ook niet dat mensen die het album pas later hoorden niet goed kunnen vinden! Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de impact die dit album destijds had, vijf jaar later weg is als er al duizend andere bands hetzelfde kunstje hebben proberen te flikken. That's all.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 15-09-2006 0:53 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

quote:
Op 14 september 2006 17:49 schreef NecRobert het volgende:
Mijn theorie gaat zeker niet altijd op nee. Ik zeg ook niet dat mensen die het album pas later hoorden niet goed kunnen vinden! Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de impact die dit album destijds had, vijf jaar later weg is als er al duizend andere bands hetzelfde kunstje hebben proberen te flikken. That's all.


'aight, ik zie het punt. trouwens, zo'n parel als ITNE pikt iemand met een greintje smaak in z'n donder nog wel uit de duizenden klonen op.

overigens ben ik benieuwd naar die nieuwe plaat. als het maar weer geen nieuwe Prometheus word.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 15-09-2006 2:37 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 15 september 2006 0:53 schreef astathica het volgende:
overigens ben ik benieuwd naar die nieuwe plaat. als het maar weer geen nieuwe Prometheus word.

Welke nieuwe plaat? Ze gaan helemaal geen nieuwe plaat opnemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Violent God op 15-09-2006 2:38]



astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 16-09-2006 19:00 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

hmm, daar was sprake van, zover ik weet. kan zijn dat ik misgeïnformeerd ben.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-09-2006 18:00 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Er komt geen nieuwe Emperor plaat. De meningsverschillen tussen Samoth and Ihsahn zijn te groot om samen verder muziek te maken.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Argh
Usericon van Argh
Posted 28-09-2006 18:22 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

dat was al tijdens prometheus het geval toch?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-09-2006 18:28 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Yep, Samoth heeft zelfs publiekelijk toegegeven dat Ihsahn die plaat beter onder z'n eigen naam had uit kunnen brengen aangezien niemand verder binnen Emperor achter die plaat staat.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 28-09-2006 23:11 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 28 september 2006 18:00 schreef Hub de Gallier het volgende:
Er komt geen nieuwe Emperor plaat. De meningsverschillen tussen Samoth and Ihsahn zijn te groot om samen verder muziek te maken.

En toch jammer
Stelletje zeikerds, eerst konden ze 't toch ook gewoon samen?



Aquila Chrysaetos
Axemeister M.
Usericon van Aquila Chrysaetos
Posted 29-09-2006 8:32 by Aquila Chrysaetos Wijzig reactieProfiel van Aquila ChrysaetosQuote dit berichthttp://www.sevenwaters.nl

quote:
Op 28 september 2006 18:28 schreef Hub de Gallier het volgende:
Yep, Samoth heeft zelfs publiekelijk toegegeven dat Ihsahn die plaat beter onder z'n eigen naam had uit kunnen brengen aangezien niemand verder binnen Emperor achter die plaat staat.


Waarom niet?



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-09-2006 16:49 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Muzikale meningsverschillen.....zoals zo vaak bij splits van bands.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 30-09-2006 0:45 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2006 13:11 schreef NecRobert het volgende:
Uiteraard! Maar ook op originaliteit, sfeer, etc. Het draait niet alléén om muzikale inhoud. En gevoel speelt ook wel degelijk een rol.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Prometheus geniaal! Maar qua sfeer haalt ie het lang niet bij Anthems en Nightside Eclipse! En dat heeft niet alleen te maken met het tijdperk waarin ie is uitgekomen. Ik ben totaal niet iemand die altijd zweert bij het 'oude' werk. Integendeel! Een band als Enslaved bijvoorbeeld vind ik op de laatste paar albums beter dan ooit! En dit terwijl ik destijds werd overrompeld door platen als Frost en Eld.


Dat de sfeer op Prometheus veel minder intens is in vergelijking met de eerste twee albums, ligt naar mijn mening voor een héél groot deel aan de produktie. Eclipse en Anthems waren volstrekt ondergeproduceerd, maar wel op een manier die de sfeer van de albums ten goede kwam. Van Prometheus zou je kunnen zeggen dat deze overgeproduceerd is; alhoewel ik zelf eerder zou zeggen dat 'ie gewoonweg rampzalig slecht is geproduceerd. Alle sfeer die de muziek an sich wél in zich heeft, wordt door het steriele/kale/digitale geluid weggezogen. Erg jammer heb ik dat altijd gevonden. Wat me er trouwens niet ervan weerhouden heeft om recentelijk op een platenbeurs de op gekleurd vinyl gedrukte heruitgaves van alle vier de albums aan te schaffen. Erg tof.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen