|
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: wel waar, je gaat er van dansen en huppelen, je voelt je blij en vrij en zo gedraag je ook naar.... bloementjes en heerlijke lentedagen hoeihoeihoei..... voer mij maar af Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
Die hele best of hoeft van mij niet luister liever een bepaald album helemaal achter elkaar beleef je de sfeer veel beter. Jammer dat ze ermee gestopt zijn vond het een bijzonder leuke band. Al waren de laatste twee albums niet zo sterk als de eerdere releases. |
|
quote: mee eens, iedere cd heeft zijn eigen sfeer, merk je vooral bij In The Nightside Eclipse, een echt meesterwerk, wat een schijf, waarom zijn ze er toch mee gestopt? Maar het moet idd gezegd dat hun laatste twee veel minder sfeer uitstraalden en meer naar de technische kant opgingen. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Ik heb het laatste album, maar vind er weinig aan. Overkill aan cleane vocals MuayThaigerrr!! |
|
meesterlijke band! vind "In the Nightside Eclipse" hun beste album maar zelfs "Prometheus" vind ik niet slecht, niet meer zo verslavend (nog niet echt veel naar geluisterd) als vorige werk wegens clean, maar schitterend qua opbouw toch?! de structuur van dat eerste nummer is toch subliem? snap de kritiek niet van sommige mensen op de laatste CD, is inderdaad niet meer zo "(Black) Metal" als vorige albums maar EMPEROR verdient respect, want niemand klinkt zoals hen (ok de klonen wel, maar ik bedoel dat je EMPEROR niet zomaar in een hokje kan plaatsen) |
|
Ik ben vooralsnog alleen bekend met "Anthems..." en "IX..." Die laatste vind ik qua composities minder sterk. Het King Diamond-gegil, daarentegen, is wel te gek. "Anthems..." vind ik een superplaat. Wat me er vooral aan aanspreekt is het gebruik van dingen die je in de metal niet zo vaak hoort. Ik denk dan bijvoorbeeld aan volle accoorden spelen met vervorming, of de tegendraadse melodielijnen in zowel toetsen- als gitaarpartijen. Wat ik een minpunt vind, is de cleane zang die er op een overdreven 'heroïsche' manier uit komt. Maar vooral vind ik het een lekker veelzijdige band. Touché, pussycat! |
|
quote: dude... je mist 't aller aller allerrrrrrrrrr beste!!!!!!!!! ( voor de zekerheid... Nightside Eclipse ) |
|
Ik heb een paar dagen geleden net geregeld dat vrijwel de gehele Emperor-collectie mijn kant op komt voor een luisterbeurt. quote:de klapperrrrrrrrrrrr van de week! Touché, pussycat! |
|
haha, okaai dan! |
|
quote: Over smaak valt te twisten... Anthems When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ik heb In The nightside ecplipse en Anthems. Vind het beide heel zwaar heerschende albums, ik wil ook nog IX Equilibrium nog hebbben, dat laatste album vond ik weinig interessant. Ik ben ook een groot fan van de vocals van Ihsahn, check bv. Radical Cut van Arcturus eens. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Spreekt niemand hier over die gave live CD??? |
|
Hier nog 2 bootlegs: -"London ceremony" en -"A midsummer night's dream.Van hun eerste 7"EP zijn ook nog 2 bootlegversies geperst. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Die 7"-es wil ik hebben |
|
Die zijn beiden al jaren uitverkocht of je moet eens een metalmarket proberen.Beiden zijn ze op verschillende labels uigebracht met allebei saaie covers.Maar goed,blijft natuurlijk leuk voor de collectie. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Ik heb toevallig ook nog een gelimiteerde single (vinyl) van Ancient queen. Ik geloof dat daar maar 1000 van gemaakt zijn! |
|
"Ancient Queen" is de B-kant van de 7"EP.Ik heb ze hier effe erbij gepakt.De eerste bootleg is geperst in 1997 op Black hearts records en heet "witches sabbat".Gelimiteerd tot 2oo op rood vinyl.De tweede persing kwam zo'n 2 jaar later uit op Black leafs records op zwart vinyl.Geen vermelding van oplage. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Nee, serieus, deze single heet echt Ancient queen en is geperst op geel vinyl. Ik weet even niet wat de b-kant is, want ik zit niet thuis. |
|
Die ken ik dan nog niet. Moet ik maar eens naar op zoek gaan. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Black Heart Records brengt allerlei debut 7"-es uit van allerlei bands. Ik wist alleen niet dat ze ook Emperor gedaan hadden. |
|
Ze hebben inderdaad ook Ancient,Arcturus,Impaled Nazarene,Moonspell en Dimmu Borgir gedaan. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: En om de collectorswaarde (?) nog verder op te boosten worden ze ook vaak nog eens in verschillende kleuren vinyl geperst.. De covers doen ze al helemaal weinig aan, die 7" van Arcturus die BHR heeft gebootlegged heeft een cover gebruikt van een andere band, en op de achterzijde staat een plaatje uit een Gehenna cd! |
|
Het ziet er inderdaad allemaal goedkoop uit wat die gasten uitbrengen. Dan is de split 7"EP van Immortal met Dissection veel mooier. Tenminste een bootleg-label dat wel mooi vinyl wil uitbrengen. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Black Hearts Records, 1997 in geel , rood en groen vinyl geloof ik .. net als arcturus - My Angel (rood / groen / blauw / geel vinyl) |
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |