IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Emperor Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-08-2004 18:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Huhu, dat latere Emperor materiaal (post-Anthems...) is toch ook wel best vet he. Ik vind alleen dat Ihsahn af en toe doorschiet met z'n tierlantijntjes en keyboards + clean vocals.

Hoe is die split met Thorns?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2004 19:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

beste plaat ooit.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-08-2004 21:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Toe maar, dat is even vet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 22-08-2004 21:15 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Ik ben van mening dat hun afsluitende werk het beste is, Emperor is een van de weinige bands die op hun hoogtepunt zijn gestopt en niet omdat de laatste plaat slecht verkocht.. zoals bij vele..


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Sater
Usericon van Sater
Posted 22-08-2004 21:52 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Haha, ik sta echt te kijken van M's veranderende smaak.
Prometheus is imo de beste plaat van Emperor.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Inquisitor Of Satan
Eulaliaaa!
Usericon van Inquisitor Of Satan
Posted 22-08-2004 21:54 by Inquisitor Of Satan Wijzig reactieProfiel van Inquisitor Of SatanQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Hidden-In-a-Fog/

Hm, ik vind denk In the nightside...het best, maar Prometheus is ook gaaf


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2004 23:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 21:05 schreef M. het volgende:
Toe maar, dat is even vet.
ja kun je om lachen, maar het is zo. Emperor's deel is trouwens erg klein hoor, enkel de nummers "Exördium" (intro) "I Am" (wazig industrial nummer) "Thus march the Nightspirit" (volledig orchestrale uitvoering van het bekende "Anthems nummer) en de Thorns cover "Ærie Descent" is van hun hand. Maar het gaat dan ook vooral om de Thorns tracks op deze plaat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 23-08-2004 0:22 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Die split heerscht enorm.
Zelf ben ik van mening dat Emperor de beste band ooit is (een fan idd). Hun beste werk is m.i. 'Anthems...', met 'Nightside...' op een goeie tweede plaats.
'Prometheus' is wel een enorme heerschplaat, maar moet het net door zijn experimenteerdrang afleggen tegen de andere platen. Nu, dat ze stoppen met een uiterst experimentele plaat is op zich eigenlijk al een vrij vreemd iets. Zeker als ze al wisten dat ze het bijltje erbij gingen neerleggen voor ze aan de plaat begonnen. Een meesterwerk? Zeker! Hun beste plaat? Toch niet, neen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


sepulmaster
Usericon van sepulmaster
Posted 23-08-2004 13:51 by sepulmaster Wijzig reactieProfiel van sepulmasterQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

Ik vind Anthems en Nightside ook beiden schitterende platen, waar ik maar geen genoeg van kan krijgen.

Het Emperor-gedeelte van de split met Enslaved vind ik ook zalig.

Het latere werk zal ik nog eens moetn belisteren, maar slecht kan het niet zijn volgens jullie reaties.

EMPEROR


"kakkn doe zèèr"


valfar
Usericon van valfar
Posted 15-09-2004 22:29 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
EMPEROR RE-ISSUES OUT OCTOBER 18TH
"Before everyone starts screaming rip off we thought we had better explain
ourselves first.....Way back before we had our own office in the states......The Emperor albums were licensed to a USA company. These rights have now been returned to us as the license has expired, so the Emperor albums for the first time in the USA will actually be on Candlelight. The band had unseen footage of various tours etc so we thought they would make great additions for the first proper release in the States of these Candlelight and Emperor classics. This material was not available when we did the updated versions (those were not re-release as we took the originals off the market as we obviously did not have all the additional tracks etc then....). So rather than pay expensive import prices for these they will actually come out in Europe also. They will also come in cool slipcases...they will contain.....
In documentary style, "Wrath of the Tyrant," being part one, "includes very rare, exclusive footage of pre-Nightside rehearsals plus live outtakes from our first tour (with support from Cradle of Filth, 1993)," says guitarist Samoth.
"In the Nightside Eclipse," part two, "includes edited material from a live show in Oslo for the song "Towards the Pantheon," as well as various other clips from live recordings in 1997."
"Anthems to the Welkin at Dusk, starts off with a band interview on
Finnish TV talking about Anthems and then various live clips from 1997-98,
including cool clips from the Dynamo Festival," says Samoth.
"Part four, IX Equilibrium, starts off with a clip from the No Mercy Festival tour and then follows us to the US for our first and only headline American tour in 1999." IX Equilibrium concludes the four-part enhancement series with a clip from the Mystic Festival in Poland, the final Emperor performance.

Wrath Of The Tyrants, In The Nightside Eclipse, Anthems To The Welkin At
Dusk and IX Equilibrium are all released on the 18th October." - Plastichead Mailorder Newsletter



Jammer dat ik ze al heb! De materiaal dat op de eerste cd staat lijkt me wel eens leuk om te zien, maar niet leuk genoeg om de cd opnieuw voor te kopen



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 15-09-2004 22:46 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Dit stond een maand geleden al in de Terrorizer, maar goed. Ik ga ze lekker opnieuw kopen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 15-09-2004 23:31 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Hmm, buiten "IX Equilibrium" zie ik die albums nog regelmatig in de bakken liggen

Nuja, ik moet me "Wrath of the Tyrant" en "IX Equilibrium" toch nog eens aanschaffen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-09-2004 23:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 23:51 schreef spectre het volgende:
ja kun je om lachen, maar het is zo. Emperor's deel is trouwens erg klein hoor, enkel de nummers "Exördium" (intro) "I Am" (wazig industrial nummer) "Thus march the Nightspirit" (volledig orchestrale uitvoering van het bekende "Anthems nummer) en de Thorns cover "Ærie Descent" is van hun hand. Maar het gaat dan ook vooral om de Thorns tracks op deze plaat

Nou, dankjewel hoor heerschap, ik ga nog eens een keer een CD kopen n.a.v. jouw aanraden.

Wat een kutplaat zeg!! Het enige OK-e moment vond ik Emperor's uitvoering van "Ærie Descent", verder staat de plaat vol met Ihsahns "orkestrale" rukkerij dan wel extreem nietszeggend "experimenteel" industrial geneuzel.
Zo, dat wou ik nou ff kwijt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-09-2004 0:17 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Als je em kwijt wil hou ik me aanbevolen!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-09-2004 0:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik wil hem eerst nog een paar keer luisteren (toch nog even verifiëren) en dan is ome Mörke helaas de eerste .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-09-2004 0:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2004 23:55 schreef M. het volgende:
verder staat de plaat vol met Ihsahns "orkestrale" rukkerij dan wel extreem nietszeggend "experimenteel" industrial geneuzel.
Zo, dat wou ik nou ff kwijt.
Dan heb je vast een andere cd... Discipline of Earth, Melas Khole en Aerie Descent zijn volwaardige metalnummers dacht ik zo

Alleen het artwork is al genoeg om hem te hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 16-09-2004 3:20]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Paaj
Ik ben 1337
Usericon van Paaj
Posted 16-09-2004 12:47 by Paaj Wijzig reactieProfiel van PaajQuote dit bericht

Iemand nog de 2cd versie van thorns vs. emperor te koop?


. . . . . . . . . ?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2004 20:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik zit nu IX Equilibrium voor het eerst in pak weg twee jaar weer eens te beluisteren maar het kan mij echt niet bekoren.
De CD begint supervet, strak en hard maar dat vervliegt snel in een chaotische brei van veel (melodie) afwisselingen en ge-experimentele klanken.
Het doet mij bij vlagen denken aan Limbonic Art maar dan veel te cleam en zonder duistere sfeer; Nee deze CD blijft niet nog lang in mijn rek staan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 22-11-2004 14:59 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Voor de liefhebber, bij Century Media zijn de volgende cd's voor $5 te koop:

Wrath Of The Tyrant
In The Nightside Eclipse
Anthems To The Welkin At Dusk
IX Equilibrium

http://www.centurymedia.com/temp/disttestfr.cfm


enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 23-11-2004 13:01 by enlil Wijzig reactieProfiel van enlilQuote dit bericht

oude werk van Emperor is op het gebied van sfeervolle blackmetal een van de beste bands ooit naar mijn mening. Vooral Anthems is geweldig, net iets meer uitgewerkt en diepgaander dan Nightside.

Na anthems hebben ze ook openbaar gemaakt via interviews, een andere weg in te willen slaan, omdat ze zelf ook dachten dat anthems nooit meer kon worden geevenaard.

Equilibrium en Prometheus zijn inderdaad heel anders, maar zeker niet minder geniaal Er zitten zo veel stijlen muziek in verwerkt, dat het moeilijk te doorgronden is, maar hierbij hebben ze wel de songstructuren overeind weten te houden. Maar voor de liefhebber van technische muziek is dit toch wel echt goed te pruimen. Ik vind met name de dubbele (super geniale) gitaarpartijen in combinatie met vreemde ritmes, cleane zang en sfeervolle keys echt geniaal.

[Dit bericht is gewijzigd door enlil op 23-11-2004 13:03]


Signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-12-2004 20:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Laatst IX equilibrium weer opgezet; het was altijd al mijn favo Emperor cd hoewel ik In the nightside eclipse altijd als dé Emperor klassieker beschouwde om de sfeer...IX is toch vele malen interessanter en niet te klinisch zoals op Prometheus...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-12-2004 20:24 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Mutiilaetor


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 04-01-2005 23:53 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Nightside heeft een onovertroffen sfeer, daar zijn we het allemaal wel over eens geloof ik.
toch kan ik alles van ze gruwelijk verorberen. Iedere plaat is gewoon nét iets anders.

Is er iemand bekend of ze ook van plan zijn van Prometheus een enhanced re-issue uit te brengen?


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-01-2005 0:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

en dat is? dolby surround?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-01-2005 0:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik denk video materiaal

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-01-2005 0:31]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen