|
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ||||
Auteur: |
|
|
beste plaat ooit. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Toe maar, dat is even vet. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik ben van mening dat hun afsluitende werk het beste is, Emperor is een van de weinige bands die op hun hoogtepunt zijn gestopt en niet omdat de laatste plaat slecht verkocht.. zoals bij vele.. headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
Haha, ik sta echt te kijken van M's veranderende smaak. Prometheus is imo de beste plaat van Emperor. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Hm, ik vind denk In the nightside...het best, maar Prometheus is ook gaaf |
|
quote:ja kun je om lachen, maar het is zo. Emperor's deel is trouwens erg klein hoor, enkel de nummers "Exördium" (intro) "I Am" (wazig industrial nummer) "Thus march the Nightspirit" (volledig orchestrale uitvoering van het bekende "Anthems nummer) en de Thorns cover "Ærie Descent" is van hun hand. Maar het gaat dan ook vooral om de Thorns tracks op deze plaat Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Die split heerscht enorm. Zelf ben ik van mening dat Emperor de beste band ooit is (een fan idd). Hun beste werk is m.i. 'Anthems...', met 'Nightside...' op een goeie tweede plaats. 'Prometheus' is wel een enorme heerschplaat, maar moet het net door zijn experimenteerdrang afleggen tegen de andere platen. Nu, dat ze stoppen met een uiterst experimentele plaat is op zich eigenlijk al een vrij vreemd iets. Zeker als ze al wisten dat ze het bijltje erbij gingen neerleggen voor ze aan de plaat begonnen. Een meesterwerk? Zeker! Hun beste plaat? Toch niet, neen. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ik vind Anthems en Nightside ook beiden schitterende platen, waar ik maar geen genoeg van kan krijgen. Het Emperor-gedeelte van de split met Enslaved vind ik ook zalig. Het latere werk zal ik nog eens moetn belisteren, maar slecht kan het niet zijn volgens jullie reaties. EMPEROR "kakkn doe zèèr" |
|
quote: Jammer dat ik ze al heb! De materiaal dat op de eerste cd staat lijkt me wel eens leuk om te zien, maar niet leuk genoeg om de cd opnieuw voor te kopen |
|
Dit stond een maand geleden al in de Terrorizer, maar goed. Ik ga ze lekker opnieuw kopen. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Hmm, buiten "IX Equilibrium" zie ik die albums nog regelmatig in de bakken liggen Nuja, ik moet me "Wrath of the Tyrant" en "IX Equilibrium" toch nog eens aanschaffen. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Nou, dankjewel hoor heerschap, ik ga nog eens een keer een CD kopen n.a.v. jouw aanraden. Wat een kutplaat zeg!! Het enige OK-e moment vond ik Emperor's uitvoering van "Ærie Descent", verder staat de plaat vol met Ihsahns "orkestrale" rukkerij dan wel extreem nietszeggend "experimenteel" industrial geneuzel. Zo, dat wou ik nou ff kwijt. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Als je em kwijt wil hou ik me aanbevolen! one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ik wil hem eerst nog een paar keer luisteren (toch nog even verifiëren) en dan is ome Mörke helaas de eerste . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Dan heb je vast een andere cd... Discipline of Earth, Melas Khole en Aerie Descent zijn volwaardige metalnummers dacht ik zo Alleen het artwork is al genoeg om hem te hebben. [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 16-09-2004 3:20] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Iemand nog de 2cd versie van thorns vs. emperor te koop? . . . . . . . . . ? |
|
Ik zit nu IX Equilibrium voor het eerst in pak weg twee jaar weer eens te beluisteren maar het kan mij echt niet bekoren. De CD begint supervet, strak en hard maar dat vervliegt snel in een chaotische brei van veel (melodie) afwisselingen en ge-experimentele klanken. Het doet mij bij vlagen denken aan Limbonic Art maar dan veel te cleam en zonder duistere sfeer; Nee deze CD blijft niet nog lang in mijn rek staan. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Voor de liefhebber, bij Century Media zijn de volgende cd's voor $5 te koop: Wrath Of The Tyrant In The Nightside Eclipse Anthems To The Welkin At Dusk IX Equilibrium http://www.centurymedia.com/temp/disttestfr.cfm |
|
oude werk van Emperor is op het gebied van sfeervolle blackmetal een van de beste bands ooit naar mijn mening. Vooral Anthems is geweldig, net iets meer uitgewerkt en diepgaander dan Nightside. Na anthems hebben ze ook openbaar gemaakt via interviews, een andere weg in te willen slaan, omdat ze zelf ook dachten dat anthems nooit meer kon worden geevenaard. Equilibrium en Prometheus zijn inderdaad heel anders, maar zeker niet minder geniaal Er zitten zo veel stijlen muziek in verwerkt, dat het moeilijk te doorgronden is, maar hierbij hebben ze wel de songstructuren overeind weten te houden. Maar voor de liefhebber van technische muziek is dit toch wel echt goed te pruimen. Ik vind met name de dubbele (super geniale) gitaarpartijen in combinatie met vreemde ritmes, cleane zang en sfeervolle keys echt geniaal. [Dit bericht is gewijzigd door enlil op 23-11-2004 13:03] Signature |
|
Laatst IX equilibrium weer opgezet; het was altijd al mijn favo Emperor cd hoewel ik In the nightside eclipse altijd als dé Emperor klassieker beschouwde om de sfeer...IX is toch vele malen interessanter en niet te klinisch zoals op Prometheus... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Mutiilaetor Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Nightside heeft een onovertroffen sfeer, daar zijn we het allemaal wel over eens geloof ik. toch kan ik alles van ze gruwelijk verorberen. Iedere plaat is gewoon nét iets anders. Is er iemand bekend of ze ook van plan zijn van Prometheus een enhanced re-issue uit te brengen? |
|
en dat is? dolby surround? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik denk video materiaal [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-01-2005 0:31] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |