IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Emperor Vorige pagina | Volgende pagina
Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2012 19:30 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Oh, qua muziek vind ik Emperor wel beter, hoor. Interessanter, hmm, dat weet ik niet. Darkthrone en Burzum met minder moeite toch ook heel wat neergezet.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-07-2012 19:37 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 11 juli 2012 19:30 schreef Kvelgeest het volgende:
Oh, qua muziek vind ik Emperor wel beter, hoor. Interessanter, hmm, dat weet ik niet. Darkthrone en Burzum met minder moeite toch ook heel wat neergezet.


Hoe weet jij of daar meer of minder moeite in zit??

Je bent niet bij het proces van schrijven, oefenen en rond sturen van demos geweest.

Hoe in gods naam denk jij dat te weten? Is daar een graadmeter voor?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2012 19:39 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Pfff, als je niet snapt wat ik bedoel.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-07-2012 19:45 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 1 juli 2012 15:12 schreef Kvelgeest het volgende:
Nou heeft Emperor niet de status, discografie, impact of fanbase van een Darkthrone, Burzum of Mayhem


Qua status, impact en fanbase staat Emperor gelijk aan al die andere bands, als ze ze al niet overtreffen. Hun discografie is de minst grote, maar wel ongeveer gelijk aan die van Mayhem als je al hun bootlegs niet meerekent. Dat laatste maakt de verkoopcijfers van Emperor alleen nog maar indrukwekkender.

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 11-07-2012 19:48]


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2012 19:49 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik ken de verkoopcijfers niet. Maar ik had het idee van niet. Persoonlijk zie ik niet zo heel vaak tieners met een Emperor-shirt lopen omdat ze denken dat ze dat leuk vinden.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-07-2012 19:51 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 11 juli 2012 19:37 schreef Black Jew het volgende:
Hoe weet jij of daar meer of minder moeite in zit??



Het tempo waarin Darkthrone en Burzum platen uitbrengen doet dat wel vermoeden. Maar dit soort dingen kan je nooit 100% zeker weten, tenzij je erbij was.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-07-2012 20:01 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 11 juli 2012 19:49 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik ken de verkoopcijfers niet. Maar ik had het idee van niet. Persoonlijk zie ik niet zo heel vaak tieners met een Emperor-shirt lopen omdat ze denken dat ze dat leuk vinden.


Emperor heeft ondertussen tussen de drie en vier miljoen platen verkocht, schat ik. In 02 stonden ze op ruim 2 miljoen, feit.

Dat je tegenwoordig minder jeugdigen in Emperor kloffies ziet ligt aan het feit dat het laatste shirt ontwerp minstens zes jaar oud is en er nog maar weinig wordt aangeboden. Burzum en Darkthrone hebben altijd al meer shirt-ontwerpen gehad (misschien ook omdat ze niet touren)


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2012 20:02 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik bedoelde eigenlijk muzikale moeilijkdoenerei. In een nummer van Emperor zit toch wel een stuk meer qua melodie, lagen en afwisseling dan in eentje van Darkthrone. Over de tijd en moeite die in het schrijfproces kan je indd niets zeggen. Wellicht zwoegen de heren van Darkthrone wel veel langer op zo'n nummer; al vermoed ik van niet.

Rondsturen van demo's endezo heen daar echter niets mee te maken.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2012 20:02 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2012 20:01 schreef Mortis Rex het volgende:
Emperor heeft ondertussen tussen de drie en vier miljoen platen verkocht, schat ik. In 02 stonden ze op ruim 2 miljoen, feit.

Zonder vergelijkingsmateriaal hebben 'we' daar natuurlijk niets aan.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-07-2012 20:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Leuke discussie. Ik snap Kvelgeest zijn punt wel hoor. Het gebrek aan shirtproductie kan het dan wel weer verklaren inderdaad.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 20:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik mis Satyricon en Immortal in de discussie


signature


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2012 20:26 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik Faces of caïn.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-07-2012 20:34 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 11 juli 2012 20:02 schreef Kvelgeest het volgende:
Zonder vergelijkingsmateriaal hebben 'we' daar natuurlijk niets aan.


Ik denk dat alle vier de bands redelijk aan elkaar gewaagd zijn wat dat betreft.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-07-2012 20:39 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 19:20 schreef Kvelgeest het volgende:Sterker, persoonlijk ken ik geeneen (geslaagde) Emperor-kloon.
Wel vaak aangehaald in recensies en als invloed, maar altijd onterecht. Geen enkele band komt er in de buurt.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2012 20:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Best interessante vraag eigenlijk...

Emperor heeft denk ik relatief weinig impact gehad op 'de scene'. In ieder geval qua directe klonen, want die zijn er gewoon niet. Ik denk dat wat zij maakten uiteindelijk gewoon te moeilijk was voor de rest (balans techniek en rauwheid), maar dat ze wel de poort hebben open gezet voor complexe(re) vrij melodieuze black metal in het algemeen. Wat dat betreft scoren Mayhem en Burzum een stuk meer. We komen om in de kloonbandjes! Nou ja, van de rauwe Mayhem dan, experimentele Mayhem loopt lekker mee in de... experimentele black metal

Totale verkopen geloof ik best dat Emperor gelijk of voor loopt, die hebben over de jaren heen zoveel mensen (alsnog) overtuigd. Toch denk ik dat het best zo zou kunnen zijn dat de aanwas van Emperor-luisteraars begint af te nemen. Mede omdat er inderdaad geen nieuwe shirts zijn, ik vermoed dat ze al met al weinig zichtbaar zijn voor de nieuwkomers...


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-07-2012 20:47 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

En nieuwe releases, denk dat dat meer uitmaakt dan shirts.

Denuntiatus Cinis van Hæresiarchs of Dis is wel een Nightside Eclipse rippoff, alleen dan wel minder. Keyboardgeluid is wel precies hetzelfde.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-07-2012 20:51 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Nocturnal Arts Productions van Samoth heeft wel enkele echte Emperor klonen onder zijn hoede gehad waaronder Sirius en Odium. Bands als Tartaros en Limbonic Art zijn ook behoorlijk Emperor schatplichtig.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2012 20:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 20:47 schreef bokkie666 het volgende:
En nieuwe releases, denk dat dat meer uitmaakt dan shirts.

Ook, ja. Dingen die de aandacht erop houden in ieder geval

Shirts, tours, releases.


I wish I was a butterfly


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 11-07-2012 21:12 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Wat zijn dan de verkoopcijfers van die grote black metal bands.

Ik kan met me niet voorstellen dat er grote verschillen zitten tussen die klassiekers, (want dat zijn het inmiddels).


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-07-2012 21:25 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 20:51 schreef Mortis Rex het volgende:
Nocturnal Arts Productions van Samoth heeft wel enkele echte Emperor klonen onder zijn hoede gehad waaronder Sirius en Odium. Bands als Tartaros en Limbonic Art zijn ook behoorlijk Emperor schatplichtig.
Klopt, maar het was het toch altijd net niet. Tegenwoordig proberen bands niet eens meer om de nieuwe Emperor te zijn en terecht ook.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-07-2012 23:37 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Hypnos hoe heet die Duitse band ook al weer? Had er ook wel iets van weg.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 11-07-2012 23:44 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 20:39 schreef bokkie666 het volgende:
Wel vaak aangehaald in recensies en als invloed, maar altijd onterecht. Geen enkele band komt er in de buurt.

Ach, natuurlijk wel. Setherial's Nord is een plaat die wat mij betreft Into The Nightside Eclipse voorbij gaat. Of ben ik nu appels met stroopwafels aan het vergelijken?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 23:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 23:37 schreef bokkie666 het volgende:
Hypnos hoe heet die Duitse band ook al weer? Had er ook wel iets van weg.


que? Darkestrah? Dark Fortress? Eternity? Agrypnie? Lunar Aurora? Nagelfar?



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-07-2012 23:51]


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-07-2012 23:52 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 23:44 schreef Sisyphos het volgende:
Ach, natuurlijk wel. Setherial's Nord is een plaat die wat mij betreft Into The Nightside Eclipse voorbij gaat. Of ben ik nu appels met stroopwafels aan het vergelijken?
Nord doet het voor mij niet zo, sommige nummers zijn té lang, misschien omdat ik meer fan ben van Lords of the Nightrealm. Ik had het eigenlijk vooral over Anthems..

quote:
Op 11 juli 2012 23:47 schreef Hypnos het volgende:
que? Darkestrah? Dark Fortress? Eternity?
Nee, iets met een dubbele naam.

edit: Deathgate arkanum?

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 11-07-2012 23:54]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-07-2012 23:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 20:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Best interessante vraag eigenlijk...

Emperor heeft denk ik relatief weinig impact gehad op 'de scene'.

Dat vind ik dus helemaal niet he. Volgens mij hebben ze eigenhandig de "symphonic black" gekatapulteerd... En van dat soort bands zijn er nogal een heleboel enorm extreem veel.

Dat er weinig klonen zijn, komt gewoon omdat het te moeilijk is om Emperor te kopiëren.

Maar, zouden we bv. een Septic Flesh hebben gehad zonder Emperor? Ik denk het niet.
Latere Abigor? Ook zoiets. Of wat Dimmu is gaan doen (met alle gevolgen van dien -- overigens vind ik Dimmu zelf erg vet).

Emperor heeft het allemaal bedacht, en de verdere uitwerking gewoon uitbesteed aan de rest van de wereld.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 11-07-2012 23:55]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen