![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Hangt er vanaf in welke context je "belangrijkste" zet ![]() Als het om massahysterie gaat klopt het als een tiet ![]() |
|
quote:Zie plaatje hierboven. ![]() KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote:Maar dat plaatje is niet bij dat artikel gebruikt ![]() ![]() |
|
quote:Nee. Want dat mag niet he? Ik vind overigens wel dat we aandacht moeten besteden aan de uitstoot van allerlei gassen. Niet vanwege de opwarming wat een enorme hoax is maar omdat de gassen en stoffen in grote concentraties op relatief kleine gebieden wel schadelijk voor de gezondheid kunnen zijn. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Achterlijk wijf. Ze moet dat beest hebben zien aankomen, wat dacht ze.. oh hij komt knuffelen? Hij vond haar immers zo lief, dat hij al jaren naar de lachte. ![]() |
|
quote: de opwarming een hoax??? onderbouw dat eens??? ![]() |
|
quote: Ik had moet zeggen: 'de veronderstellde menselijke invloed op de opwarming'. De hoax bestaat vooral uit het niet meerekenen van de effecten van wsaterverdamping in de berekeningen en het feit dat de mens vrij weinig Co2 produceert: ![]() http://mysite.verizon.net/mhieb/WVFossils/greenhouse_data.html [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 21-05-2007 14:17] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
Ok, dan zijn we weer "on the same page". Behalve dan de oorzaak want, die link van je is natuurlijk heel aardig, even al sdat grafiekje, maar men kan er even goed een link naar een site zetten waarop men wel vindt dat het een door de mens veroorzaakt effect is en het uiteindelijk dus een welles-nietes discussie wordt. en dat vinden we allemaal zonde van de tijd toch?? [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-05-2007 14:22] ![]() |
|
quote:Scroll eens naar beneden van die pagina....daar staan links naar de bronnen. ![]() edit: Trouwens, als 95% van de broeikas effect door waterdamp komt (waar de mens niet echt invloed op heeft) dan nog zou maar maximaal 5% door de mens veroorzaakt kunnen zijn zelfs als wij die gassen voor de volle 100% kunstmatig de atmosfeer in zouden pompen (wat niet het geval is natuurlijk). [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 21-05-2007 14:24] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Een zo'n grafiekje zegt niet zoveel. Er is een belangrijk onderscheid tussen broeikaseffect en versterking van het broeikaseffect. Het grafiekje slaat op het eerste, terwijl klimaatsverandering (waarschijnlijk) te wijten is aan het laatste. Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
quote: De mens produceert 3.2% van alle CO2 welke 3.5% van het effect veroorzaakt. Dat is dus een bijdrage van 0.12%. Laten we met z'n allen voor de helft minder verstoken.....dat heeft een effect van 0.06% of zes tiendzuizendsten. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 21-05-2007 14:29] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: jazeker, maar er zijn genoeg universiteiten/ alom gerespecteerde wetenschappers die er heel anders over denken. ![]() |
|
quote: Bestrijden ze het effect van waterdamp? Of negeren ze het gewoon? Als je het negeert dan ziet het er inderdaad slecht uit....co2 vormt dan 66% van het effect. Als iets zo een enorm effect heeft, waarom wordt het genegeerd? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: dat weet ik niet uit mijn hoofd dus ik kom er nog op terug. ik meen me wel te herinneren dat het effect van waterdamp ter discussie staat. maar het lijkt me sterk dat mensen die er fulltime mee bezig zijn het effect van waterdamp negeren. ![]() |
|
Omdat het broeikaseffect zelf niet het probleem is, maar de versterking ervan. De concentratie waterdamp is een relatief constante factor wat betreft het broeikaseffect die daarom weggestreept mag worden als het om totale verandering gaat. Overigens wordt waterdamp niet helemaal weggestreept aangezien de mens indirect wel voor een hogere concentratie waterdamp in de atmosfeer zorgt die zo het de verwarming nog eens versterkt. Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
quote: Er zijn cores gestoken in de poolkappen die duidelijk aantoonden dat de hoeveelheid kooldioxide nu beduidend hoger is. Is daar in ook gekeken naar waterdamp?? (als dat sowieso mogelijk is). Maar er zijn inderdaad allerlei lastige terugkoppelingen. Bijvoorbeeld het vrijkomen van methaan (een sterk broeikasgas) uit de opeervlakkige smeltende toendras is ook zoiets. ![]() |
|
quote:Hmm, ik las laatst juist het omgekeerde. Maar bedenk je dat in het begin der tijden er veel meer vulkanische activiteit was, waarbij massa's CO2 en zwavelverbindingen de lucht in gespoten werden, en dat was tijdens de vorming van de aarde .... wat is er toen met die giftige stoffen gebeurd?? ![]() |
|
quote: Uiteraard. In algemene zin klopt dit wel. Echter wanneer je in ogenschouw neemt dat de overige gassen uberhaupt voor maar 5% zorgen en dat daarvan weer de mens maar een zeer kleine fractie produceert verandert het beeld aanzienlijk. quote: Waterdamp is constant. Menselijke activiteit stuwt wel meer water in de atmosfeer maar dat betekent alleen dat er sneller druppels ontstaan en geen damp. Menselijke bijdrage aan de damp wordt op 0.001% geschat. Sommigen zeggen dat het zelfs 0% is omdat het watercyclus zo machtig is dat de mens daar geen invloed op kan uitoefenen. Op zich niet vreemd aangezien 2/3 van de aarde uit water bestaat. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Misleidende titel. Ik wil niet de milieuguru uithangen, maar je moet wel kritisch blijven, ook bij het lezen van nieuwtjes die je wèl aanstaan. ![]() Waarom? Nieuws cq. kern van het verhaal: quote: Oud nieuws: quote: Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
quote:Hogere concentratie waterdamp leidt tot meer neerslag, die er niet echt is ... ![]() |
|
De truc is dat warme lucht kan meer waterdamp bevatten voordat neerslag gevormd wordt. Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Mja, niet lineair voor zover ik me kan herinneren, maar dan nog als er meer waterdamp zou zijn, zouden de andere stoffen er minder moeten zijn ivm de balans? Maar ook hierbij, om de redenen van een eventuele stijging te achterhalen lijkt het me verstandig eerst goed naar de geschiedenis te kijken ipv menselijk handelen ![]() |
|
quote: en wat gebruik je dan als referentiekader?? ![]() |
|
quote:Feiten ipv regeringsgestuurde onderzoeken met vooraf bekende uitkomsten? ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |