IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-09-2002 14:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 14:45 schreef altx het volgende:
Aargh! Dat heb ik al eens verplicht voor mijn studie moeten doen (vak methodologie van de techniek - ik studeer technische informatica). Ik vind het zelf eerlijk gezegd een hoop gelul in de ruimte.
Dat vinden alle domme mensen . Ik vond het wel leuk, wetenschapsfilosofie (met 'het is geen "filosofie"' (let op de aanhalingstekens) bedoel ik dat ik eigenlijk filosofie zèlf een hoop gelul in de ruimte vind; toegepaste filosofie daarentegen is veel interessanter), zeker Kuhn met zijn paradigmabeginsel... bruikbaar gereedschap om verdere informatie op te kunnen nemen en te kunnen beoordelen.

Maar ja, techneuten he, altijd hetzelfde liedje... veel doen en weinig denken .


-=rot-ohp=-
Usericon van -=rot-ohp=-
Posted 03-09-2002 15:29 by -=rot-ohp=- Wijzig reactieProfiel van -=rot-ohp=-Quote dit bericht

waarom zou je domme of onzinnige posts hier neer pleuren? ik bedoel; het christendom maakt zichzelf wel belachelijk.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 03-09-2002 15:56 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Ik vind alle soorten van godsdiensten en geloof dikke zever, dat is mijn mening.
Dat wil nog niet zeggen dat je geen respect moet hebben voor mensen die er wel wat in zien.

Elk zijn mening, stel jezelf eens in de plaats, als ze iets van jou afbreken waar je heel veel aan hebt is dat ook niet aangenaam.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-09-2002 16:12 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 15:56 schreef Mortanius het volgende:
Dat wil nog niet zeggen dat je geen respect moet hebben voor mensen die er wel wat in zien.


"Heb ik geen respect voor. Ik vind't sukkels, sorry!" - Hans Teeuwen in 'Dat dan weer wel'

quote:
Elk zijn mening, stel jezelf eens in de plaats, als ze iets van jou afbreken waar je heel veel aan hebt is dat ook niet aangenaam.


Als iemand op gefundeerde wijze mijn overtuiging of mening afbreekt ben ik daar juist heel blij mee en ervaar ik dat louterend. Weer een kans om mijn kennis te vergroten en mijn mening verder aan te scherpen en op die manier de onredelijken, gelovigen, naïevelingen, kwakzalvers en ander gespuis nog beter te kunnen bestrijden.

Dit is precies weer een van de dingen waar het fout gaat. Mensen kunnen het niet hebben, dat hun verteld wordt dat ze fout zitten. Ze zijn koppig, eigenwijs en... ijdel.


Dear dirty delightful old drunken old days


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 03-09-2002 16:40 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Afbreken is niet de juiste manier, je kan er nl. normaal over spreken, dan kun je misschien iets bijleren anders blijft het maar zwetsen over wie zijn mening het beste wel is en al die zever.

Ik vind het flauwe kul dat je dat prettig vindt om afgebroken te worden.
Als je op een normale manier kritiek hebt kunnen de meeste dat wel hebben en anders laat je ze gewoon gerust hé, is dat nu zo moeilijk om elkaar gerust te laten?
Blijkbaar wel.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 04-09-2002 23:28 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

Tering, de lengte van dit topic is echt ontmoedigend. Ik heb het meeste gelezen. Ook nog iets over dat geloof mensen verzoent?? Riiight... Eén band, één nummer: Megadeth
HOLY WARS
Verzoenen, nou nee. Kijk eens naar dit soort discussies. Ik ben er "heilig" van overtuigd dat de mensheid beduidend beter af zou zijn als ze ervan waren overtuigd dat er geen goden bestonden.
Het gristendom komt met de zoveelste Ene, Ware God aanzetten. Ze hebben die mensen niet eens namen gegeven! Jezus Christus betekent Verlosser o.i.d., God is vanzelfsprekend echt geen naam en Satan ook niet, dat betekent Beschuldiger. Een chaotische zichzelf tegensprekende mix van kleinere religies die BLOEDIG ZIJN UITGEMOORD om plaats te maken hiervoor. Daar moet een mens blij van worden zeker.
Daarentegen denk ik wel degelijk dat er meer is, zogezeid. Maar ik zou er geen naam op willen plakken - en ik denk echt niet dat dat een fuck uitmaakt. Pas als mensen dat gaan realiseren, hebben we een schijn van wereldvrede.
IK denk dat het heus allemaal goedbedoeld is van 'daarboven' maar dat er bij wijze van spreken iets is misgegaan in de ondertiteling. De bijbel, bijvoorbeeld.
Christeren zijn trouwens niet de enigen die niet helemaal fris zijn. Joden aanbidden een god die een man opdraagt zijn enige kind te vermoorden. Anderen dragen hun haar op een bepaalde manier - omdat dat moet van hun geloof.
Als ik een god was, had ik wel iets beters te doen dan te letten op je fucking kapsel.

I am the Vrykyl - fear me!!


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 05-09-2002 21:52 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

Ik ben het op sommige punten eens met mijn voorgangster. Het is naar mijn mening inderdaad zo dat de mensheid beter af zou zijn als ze in zouden zien dat er geen goden bestaan. Het zou de mensheid een hoop oorlogen schelen (hoewel we vast wel weer andere motivaties zouden verzinnen om elkaar neer te kunnen knallen, daar zijn wij als mensen heel goed in)
Wat de namen betreft; daar heb ik toch even wat kanttekeningen. Ten eerste: Christus betekent eenvoudigweg 'de gekruisigde' (Jezus weet ik eerlijk gezegd niet). Ten tweede: wij hebben God wel degelijk een naam gegeven, 'God' is gewoon een afleiding van het woord wat wij nu uitspreken/schrijven als 'goed'. Wat de bijbel betreft: een leuk verhaaltje, zij het wat aan de langdradige kant, maar ook niet meer dan een verhaaltje (wat zichzelf ernstig vaak tegenspreekt).
Over tegenspreken gesproken, hoe kan je nou eerst zeggen dat je niet in een godheid of wat ook gelooft en dan dat je gelooft dat alles 'goedbedoeld' is vanuit hierboven?
Verder moet je je door laten niemand opdragen wat je moet doen en al zeker niet door een fictieve ouwe vent met een baard.


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2002 21:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hoe weet jij dat het een ouwe vent met een baard is?
Dat verteld de kerk jou!

Jezus, god en al die anderen zijn fictieve figuren uit een eeuwenoude verhalenbundel.

We maken van Frodo toch ook geen god


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 05-09-2002 22:05 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 21:52 schreef Darkfang het volgende:

Wat de namen betreft; daar heb ik toch even wat kanttekeningen. Ten eerste: Christus betekent eenvoudigweg 'de gekruisigde' (Jezus weet ik eerlijk gezegd niet).


Hoe kom je daarbij??

Christus komt uit het Grieks en betekent "De Gezalfde".

Jezus is de Latijnse versie van de Hebreeuwse naam Ezau.

Brugklas, eerste les Godsdienst.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-09-2002 22:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Nooit gehad


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 05-09-2002 23:02 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

Alright sorry, my bad, dacht even de waarheid in pacht te hebben. Heb ook nooit godsdienst gehad.
Wat die ouwe vent met een baard betreft, dat was maar een voorbeeld, ooit van een archetype gehoord...? Moet het toch op de een of andere manier benoemen danwel afzeiken right?


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 05-09-2002 23:03 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht



Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 05-09-2002 23:07 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

nice.


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 05-09-2002 23:07 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

on topic.


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 05-09-2002 23:20 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

Sorry, didn't realise we were off topic.
Wat ik probeer te zegggen is dat het Christendom gewoon een geaccepteerde (maar daarom niet minder verdorven) versie is van hersenspoeling. Dat geldt trouwens voor alle religies die een blind vertrouwen in een godheid danwel persoon voorschrijven. Still, no worries, eh? Er zijn er bij die beter weten en die zijn hopelijk ook de voortbrengers van een beter systeem.


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 06-09-2002 14:20 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Blah.


Tum podem extulit horridulum...


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 07-09-2002 12:06 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

Misschien een leuke quote voor dit topic:

"...don't tell me God works in mysterious ways. [...] There's nothing so mysterious about it. He's not working at all. He's playing. Or else He's forgotten all about us. That's the kind of God you people talk about - a country bumpkin, a clumsy, bungling, brainless, conceited, uncouth hayseed. Good God, how much reverence can you have for a Supreme Being who finds it necessary to include such phenomena as phlegm and tooth decay in His divine system of creation? What in the world was running through that warped, evil, scatalogical mind of His when He robbed old people of the power to control their bowel movements?"
Joseph Heller, "Catch 22"


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-09-2002 14:41 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb volgende quote al ergens gezet, maar ik vind deze zo goed..

Ongeloof is niet het gemis van geloof, een negatieve notie die gelovigen je graag willen inprenten, geloof is het jammerlijk ontbreken van het zo veelzijdige ongeloof. - Gerrit Komrij


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 07-09-2002 14:56 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik heb een vraag aan kramy:

Waarom open je dit topic ? Jij luistert naar metal, waar jij het buitenbeentje bent omdat je christelijk bent! Metal is muziek die volledig tegenover het christendom staat en dan moet jij zonodig hier het christendom gaan verkondigen! En dan kan je alle post tegen het christendom hier wel dom of onzinnig noemen, maar ik denk dat jij het meest onzinnige post met een topic als dit!!!

Stel je voor, er is een forum voor enkel vegetariers. Ten eerste wat heb ik op zo'n forum, als vleeseter, te zoeken ? Ten tweede waarom zou ik op zo'n forum gaan roepen hoe lekker vlees wel niet is ?


M.a.w: geloven, doe 't lekker maar val ons niet met die onzin lastig!!!!


Ik, Wil Schuurman


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 07-09-2002 16:50 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 14:56 schreef Snagger het volgende:
Stel je voor, er is een forum voor enkel vegetariers. Ten eerste wat heb ik op zo'n forum, als vleeseter, te zoeken ? Ten tweede waarom zou ik op zo'n forum gaan roepen hoe lekker vlees wel niet is ?



Om de boel op te naaien??, dus misschien...


Bazzio Attacks!!!


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 07-09-2002 16:52 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

Er bestaat zoiets als White Metal...



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-09-2002 16:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 16:52 schreef Muilkorfje het volgende:
Er bestaat zoiets als White Metal...
Dat klopt, er bestaat ook zoiets als anarchistische uitkeringstrekkers en rokende milieufreaks dus ach....


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-09-2002 17:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 16:50 schreef bazzio het volgende:
Om de boel op te naaien??


hehe.. dat lukt dan aardig, zo'n 250 reacties al in een paar weken


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 07-09-2002 17:09 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

on topic


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 07-09-2002 17:23 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

Tsja, het mag dan zo zijn dat sommige bands "satan" prijzen, maar die zijn ook niet erg geliefd naar mijn idee, maar white metal draait ALLEEN maar om geloof,
want anders zou het geen white metal heten, niet dat black metal dan juist satanisch of weet ik veel wat is, maar black metal heet zo om de sfeer en niet om het geloof, dus daarom vind ik alle white metal bands onzin, noem jezelf dan nog een "christelijke" black metal band....


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen